ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا

یکی از راه های کسب اقامت در ایالات متحده ثبت شرکت در آمریکا است که با ثبت شرکت در آمریکا می توان اقامت آن کشور را بدست آورد. اما سوال اینجاست که آیا ثبت شرکت روش مناسبی برای مهاجرت و کسب آمریکا است و پاسخ این سوال کاملا بستگی به اوضاع و احوال و اهداف فردی که دارای قصد مهاجرت است دارد اگر هدف وی صرفا کسب اقامت آمریکا باشد، بی گمان جواب منفی است چرا که میتواند معایب آن بیشتر باشد. این روش در وهله اول به وضوح مربوط به تجار و صاحبان پیشه است. یعنی کسانی که هم اکنون صاحب تجارت موفقی هستند و قصد دارند کار خود را توسعه دهند.

کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه های صحیح مهاجرت را به شما می آموزند.

  • انواع شرکت های موجود در کشور آمریکا کدامند؟
  • مهم ترین مزیت های افتتاح کمپانی در آمریکا چیست؟
  • آیا می توان از طریق ثبت شرکت در آمریکا اقامت این کشور را به همراه خانواده به دست آورد؟
  • هزینه ثبت شرکت در کشور آمریکا چقدر است؟
  • آیا می توان در کشور آمریکا تجارت صادرات و واردات داشت؟

مزایای ثبت شرکت در آمریکا

ایالات متحده آمریکا بی شک جایگاه بی بدیلی در دنیای تجارت بین الملل دارد. آمریکا کشوری است که تقریبا دارای هر محصولی است و در هر زمینه ای دارای تبادلات تجاری است. مهم تر آن که این کشور در همه این زمینه ها تقریبا با هر کشوری دارای تبادلات تجاری است و در عمده این تبادلات نیز تراز تجاری طرفین معمولا به نفع آمریکا می باشد. حتی در مواردی مانند مبادله با کشور چین نیز اگرچه سهم آمریکا کمتر است ولی همان سهم کمتر نیز حقیقتا قابل توجه است. بنابراین حجم تبادلات بسیار بالا با اقصی نقاط دنیا و عمده کشورها و همچنین دسترسی به تقریبا تمامی بازارهای بین المللی و منطقه ای را می توان یکی از اصلی ترین مزایای ثبت شرکت و داشتن تجارت در آمریکا دانست.

از سوی دیگر آمریکا صاحب بزرگ ترین و گسترده ترین شبکه مالی در سطح دنیاست. سرشناس ترین و فعال ترین بانک های دنیا که تامین کننده اعتبار برای فعالیت تجار هستند، آمریکایی می باشند. در وصف قدرت اقتصادی آمریکا، همین بس که اصلا مبادلات بین المللی با واحد پول این کشور انجام می شود.شاید گزاف نباشد که سیستم بانکی آمریکا را به نحوی بانک مرکزی دنیا بنامیم. بنابراین امکان نقل و انتقالات مالی و برخورداری از تسهیلات مالی از بزرگترین سیستم مالی دنیا را می توان مزیت دیگر ثبت شرکت و داشتن تجارت در آمریکا دانست.

انواع ساختار شرکت در آمریکا چیست؟

مطمئنا بسیاری از هموطنان حالا این سوال را مطرح می کنند که انواع شرکت های آمریکایی کدامند و کدام شرکت آمریکایی برای چه هدفی مناسب است و سوالات دیگر در این رابطه. در اینباره بایستی بدانید که ایالات متحده از ساختارهای شرکتی مختلف با شرایط گوناگونی برخوردار است که انتخاب هر یک از این نوع ساختارها به هدف بیزینس یا بیزینس پلن شما بستگی دارد.

انواع شرکت های آمریکایی و شرایط آنها عبارتند از:

پارامترC-CorpLLC چند عضویLLC تک عضویراهکار بیزینس سریعLLC منطقه آزادLLPنمایندگی
مناسب برایکلیه اهدافبازرگانی و هولدینگکلیه اهدافبستن قراردادتولید و صادراتخدمات حرفه ایبازاریابی و تحقیق
مدت زمان ثبت1 هفته1 هفته1 هفته2 روز1 هفته1 هفتهنامعلوم
نرخ مالیاتی15 تا 40%0%0%0%0%0%0%
شرکت با مسئولیت محدود؟بلهبلهبلهبلهبلهبلهخیر

مراحل تاسیس شرکت در آمریکا

اولین مطلب آن است که ببینید آیا کسب و کار متقاضی احتیاج به ثبت دارد یا خیر. مکان و ساختار کسب و کار هر فرد تعیین می کند که چگونه باید کسب و کار خود را ثبت نماید. ابتدا این عوامل را تعیین کنید و آنگاه پروسه ثبت بسیار ساده می شود. برای اکثر کسب و کارهای کوچک، ثبت کسب و کار خود به همان سادگی ثبت نام تجاری توسط دولت های ایالتی و محلی است. در بعضی موارد، نیازی به ثبت نام نیز نخواهید داشت.

اگر کسب و کار را با عنوان خودتان با استفاده از نام قانونی خود انجام می دهید، لازم نیست که جایی آن را ثبت نمایید. البته به یاد داشته باشید، اگر کسب و کار خود را ثبت نکنید، مواردی مانند حمایت از مسئولیت شخصی، مزایای قانونی و مزایای مالیاتی را از دست خواهید داد. و اما اگر قصد ثبت شرکت داشته باشید، بدانید که ثبت شرکت در آمریکا در سه سطح انجام می شود: ثبت فدرال (ملی)، ثبت ایالتی و ثبت محلی و عمدتا هزینه ثبت شرکت در ایالات متحده آمریکا بسته به آن از 600 تا 1400 دلار متغیر است.

ثبت شرکت در آمریکا با آژانس های فدرال

ثبت شرکت در آمریکا با آژانس های فدرال

اکثر کسب و کارها نیازی به ثبت نام در دولت فدرال برای تبدیل شدن به یک نهاد قانونی ندارند؛ مگر ثبت نام فقط برای شناسایی مالیات فدرال. شرکت های کوچک گاهی اوقات برای حفاظت از علامت تجاری یا وضعیت معافیت مالیاتی اقدام به ثبت فدرال می کنند. اگر می خواهید کسب و کار، برند یا نام محصولتان را علامت تجاری (TM) بگذارید، در زمانی که کسب و کارتان را شکل داده اید، برای یک بار نزد دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده پرونده تشکیل دهید. اگر به دنبال یک شرکت غیرانتفاعی با وضعیت معاف از مالیات هستید، کسب و کار خود را به عنوان یک نهاد معاف از مالیات با IRS ثبت کنید.

ثبت شرکت با آژانس های ایالتی در آمریکا

اگر کسب و کار وی از نوع مسئولیت محدود (LLC)، شرکت، مشارکت و یا شرکت غیرانتفاعی باشد، احتمالا باید در هر ایالتی که فعالیت های تجاری را انجام می دهید، ثبت را انجام دهید. به طور معمول، انجام فعالیت های تجاری فرد ایالتی در نظر گرفته می شود زمانی که:

  • کسب و کار وی حضور فیزیکی در آن ایالت دارد.
  • اغلب جلسات کاری با مشتریان در آن ایالت دارید.
  • بخش قابل توجهی از درآمد شرکت از آن ایالت است.
  • هر یک از کارکنان وی در آن ایالت کار می کنند.

بعضی از ایالت ها به وی اجازه می دهند که آنلاین ثبت کنید و بعضی از ایالت ها هم از طریق تشکیل پرونده کاغذی و ارائه توسط شخص انجام می دهند. اکثر ایالت ها از وی می خواهند که نزد اداره خدمات دولتی، اداره کسب و کار یا آژانس کاریابی ثبت انجام دهید.

تاسیس شرکت با آژانس های محلی در آمریکا

به طور معمول، نیازی به ثبت نام در دولت های شهرستان یا شهر ندارید تا بتوانید کسب و کار خود را انجام دهید. اگر کسب و کار وی از نوع مسئولیت محدود (LLC)، شرکت، مشارکت یا شرکت غیرانتفاعی باشد، ممکن است لازم باشد برای مدارک و مجوزها از شهرستان یا شهرستان درخواست دهید. بعضی از شهرستان ها و شهرها نیز نیاز به ثبت نام DBA (یک نام تجاری یا یک نام مجعول) خود دارند؛ البته اگر از یکی از آن ها استفاده می کنید. دولت های محلی، ثبت نام، مجوز و شرایط لازم را تعیین می کنند، بنابراین از وب سایت های دولتی محلی برای پیدا کردن آنچه فرد باید انجام دهد را جستجو کند.

نرخ مالیات جهت ثبت شرکت در آمریکا

مانند افراد حقیقی، شرکت ها نیز باید هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند. آنها باید سه ماهه مالیات برآورد شده را پرداخت کنند. گروه‌هایی از شرکت‌هایی که توسط مالکان یکسانی کنترل می‌شوند ممکن است اظهارنامه تلفیقی ارائه کنند. برخی از معاملات شرکتی مشمول مالیات نیستند. سهامداران یک شرکت از سود سهام توزیع شده توسط شرکت مشمول مالیات هستند. شرکت‌ها ممکن است مشمول مالیات بر درآمد خارجی شوند و ممکن است اعتبار مالیاتی خارجی برای چنین مالیات‌هایی به آنها اعطا شود. سهامداران اکثر شرکت ها مستقیماً از درآمد شرکت مالیات نمی گیرند، اما باید مالیات بر سود سهام پرداخت شده توسط شرکت را بپردازند.

اقامت سرمایه گذار آمریکا یا ویزای EB-5

نخست باید به اطلاع دوستان برسانیم که در حال حاضر ویزای سرمایه گذار آمریکا همان ویزای EB-5 می باشد که به عنوان برنامه مرکزی منطقه ای (RCP) هم نامیده می شود. شرط اخذ این ویزا نیز ثبت شرکت یا خرید ملک در آمریکا با حداقل سرمایه 800000$ (دلاری) است. در واقع ویزای اقامتی EB-5 آمریکا پس از 2 سال اقامت منجر به اخذ گرین کارت و پس از 5 سال اقامت دائم موجب دریافت شهروندی آمریکا می گردد.

شما در نمودار زیر خط سیر تبدیل ویزای سرمایه گذار آمریکا (EB-5) به شهروندی آمریکا را مشاهده می نمائید:

خط سیر تبدیل ویزای سرمایه گذار آمریکا (EB-5) به شهروندی آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا مانند ثبت شرکت در هر کشور دیگری فرآیندی حساس است. برای ثبت موفق یک کسب و کار و مهاجرت به آمریکا حتما باید از مشاوران و وکلای آگاه و مجرب استمداد کرد. کارشناسانی که هم به مسائل تجاری و هم حقوقی آشنایی کامل داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر راهنمای شما عزیزان می باشد.

ثبت شرکت در آمریکا از سوی خارجی ها

کسانی که تابعیت آمریکا را نیز نداشته باشند با کمک وکلای ثبت شرکتی که در آمریکا فعالیت دارند امکان ثبت شرکت را در این کشور خواهند داشت. در این راستا متقاضیان باید مالیات های مربوطه را پرداخت نموده و EIN که به معنای شماره شناسایی کارفرما و مخفف عبارت Employer Identification Number می باشد را دریافت کنند. EIN این اجازه را به افرادی که شرکتی را در آمریکا ثبت نموده اند می دهد تا کارمند استخدام کنند، مالیات پرداخت کنند، حساب بانکی افتتاح کنند و گواهی های مورد نیاز برای ثبت شرکت را به دست آورند.

از جمله موفق ترین شرکت های خارجی در آمریکا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

رنکینگ بین المللیسرمایه گذاری خارجیدرآمد (میلیون)
280CRH$11959 (دلار آمریکا)
538EADS$11825 (دلار آمریکا)
356Bridgestone$11196 (دلار آمریکا)
94Unilever$11000 (دلار آمریکا)

ثبت شرکت در آمریکا مانند ثبت شرکت در هر کشور دیگری فرآیندی حساس است. برای ثبت موفق یک کسب و کار و مهاجرت به آمریکا حتما باید از مشاوران و وکلای آگاه و مجرب استمداد کرد. کارشناسانی که هم به مسائل تجاری و هم حقوقی آشنایی کامل داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحاتی در خصوص سرمایه گذاری در آمریکا ارائه نموده است.

مهم ترین سوالات درباره ثبت شرکت در آمریکا

در راستای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت در آمریکا ابتا به پاسخ سوالات زیر توجه فرمائید:

  • تاسیس شرکت با آژانس های محلی در آمریکا چگونه است؟ به طور معمول، نیازی به ثبت نام در دولت های شهرستان یا شهر ندارید تا بتوانید کسب و کار خود را انجام دهید. اگر کسب و کار وی از نوع مسئولیت محدود (LLC)، شرکت، مشارکت یا شرکت غیرانتفاعی باشد، ممکن است لازم باشد برای مدارک و مجوزها از شهرستان یا شهرستان درخواست دهید. بعضی از شهرستان ها و شهرها نیز نیاز به ثبت نام DBA (یک نام تجاری یا یک نام مجعول) خود دارند؛ البته اگر از یکی از آن ها استفاده می کنید. دولت های محلی، ثبت نام، مجوز و شرایط لازم را تعیین می کنند، بنابراین از وب سایت های دولتی محلی برای پیدا کردن آنچه فرد باید انجام دهد را جستجو کند.
  • نرخ مالیات جهت ثبت شرکت در آمریکا چگونه است؟ مانند افراد حقیقی، شرکت ها نیز باید هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند. آنها باید سه ماهه مالیات برآورد شده را پرداخت کنند. گروه‌هایی از شرکت‌هایی که توسط مالکان یکسانی کنترل می‌شوند ممکن است اظهارنامه تلفیقی ارائه کنند. برخی از معاملات شرکتی مشمول مالیات نیستند. سهامداران یک شرکت از سود سهام توزیع شده توسط شرکت مشمول مالیات هستند. شرکت‌ها ممکن است مشمول مالیات بر درآمد خارجی شوند و ممکن است اعتبار مالیاتی خارجی برای چنین مالیات‌هایی به آنها اعطا شود. سهامداران اکثر شرکت ها مستقیماً از درآمد شرکت مالیات نمی گیرند، اما باید مالیات بر سود سهام پرداخت شده توسط شرکت را بپردازند.
4.3/5 - (18 امتیاز)

16 دیدگاه برای “ثبت شرکت در آمریکا

  1. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد ثبت شرکت در آمریکا تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردثبت شرکت در آمریکا هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      دوست عزیز مطلب فوق در خصوص ثبت شرکت در آمریکا می باشد. در صورتی که ابهامی دارید مطرح بفرمایید.

  2. امید گفت:

    جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آمریکا چگونه میتوان اقدام نمود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با مشاورین ما تماس بگیرید که روند کار رو برای شما توضیح دهند

  3. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    لنظر این راهکار فقط بدرد از ما بهتران میخوره و جنبه عمومی نداره

  4. leilakk گفت:

    به نظرم کلا مهاجرت به آمریکا خیلی سخته. به خاطر تحریم هایی که شدیم.

  5. دنیز گفت:

    سلام. مقاله خوبی بود

  6. sohrab گفت:

    ایا مثل کانادا این کشور میشه با مبالغ پایین تر هم برای ثبت شرکت اقدام کرد ؟ ایا میزان هزینه ها تو این کشور با کانادا تفاوتی داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله کاملا متفاوته

  7. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  8. بیژن پارسا گفت:

    ثبت شرکت در آمریکا ما رو در گرفتن اقامت این کشور کمک میکنه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله همینطوره ولی در حال حاضر این روش امکانپذیر نیست

  9. اصغری گفت:

    توضیحاتی که راجع به انواع ثبت شرکت دادید، جدید بود

  10. هانا جمالى گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    حيف آمريكا دگ ويزا نميده

  11. mani گفت:

    با سلام و تشکر از سایت و مطالب خوبتون
    من به همراه برادرم شرکتی کوچک در چین داریم و قصد داریم برای برای توسعه کارمون
    شرکت دیگری، ثبت شرکت در آمریکا انجام دهیم ایا برای این کار نیازمند به مدارک خاصی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر این امکان در امریکا وجود نداره متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *