ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در اروگوئه

ثبت شرکت در اروگوئه

ثبت شرکت در اروگوئه بر اساس قوانین این کشور، توسط خارجی ها نیز به رسمیت شناخته می شود البته جمعیت کمی هر ساله از این طریق راهی می شوند. اروگوئه کشوری کوچک و کم جمعیت است که در آمریکای لاتین قرار گرفته است و بیش از نصف جمعیت آن در مونته ویدئو یعنی پایتخت آن ساکن هستند. در نتیجه امکان موفقیت تجاری بیشتری در شهر مونته ویدئو وجود دارد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز معمولا این شهر را انتخاب می کنند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است در خصوص تاسیس شرکت در اروگوئه طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط ثبت شرکت در اروگوئه چیست؟
  • مزایای ثبت شرکت در اروگوئه چیست؟
  • آیا می توان در اروگوئه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کرد؟
  • فرایند مهاجرت به اروگوئه از طریق کار چگونه است؟

نکات مهم پیش از ثبت شرکت در اروگوئه

اروگوئه که معمولا به دلیل مساحت کم آن خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد یکی از بهترین کشورها در آمریکای لاتین است. اروگوئه البته کشوری در حال توسعه است اما خوشبختانه فقر مطلق در آن وجود ندارد و ساکنین آن هرچند در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دنیا سطح پایین تری از درآمد و رفاه اجتماعی را دارند اما در قیاس با غالب کشورهای آمریکای لاتین شرایط مطلوبی دارند. به عبارت دقیق تر در میان کشورهای آمریکای لاتین، اروگوئه بیشترین تعداد طبقه متوسط را دارد یعنی بیش از 60% مردم آن در طبقه متوسط قرار می گیرند. یکی دیگر از نکاتی که سرمایه گذاران را به اروگوئه جذب می کند سطح پایین فساد اداری و اقتصادی دولت اروگوئه در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین است. سرمایه گذاری های خارجی در اروگوئه در سال 2018 آنقدر زیاد بودند که 3.31% به تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزودند.

در اروگوئه 3 بخش عمده وجود دارد که عبارت هستند از: کشاورزی، صنعت و خدمات. بزرگ ترین بخش اقتصادی در این کشور، بخش کشاورزی است و 9% از جمعیت اروگوئه در آن مشغول به کار هستند. بخش کشاورزی اروگوئه همچنین 6% از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده است. مهم ترین بخش اقتصادی در اروگوئه نیز بخش خدمات است و 71% از جمعیت اروگوئه نیز در این بخش مشغول به فعالیت هستند. لازم به ذکر است بخش گردشگری در اروگوئه نیز سودآوری زیادی دارد که فقط در سال 2017 بیش از 4 میلیون توریست از این کشور دیدن کردند و درآمد زیادی را نصیب دولت اروگوئه و سرمایه گذاران مربوطه، هتلداران و مردم نمودند. البته علی رغم بالا رفتن تعداد گردشگران و فرصت های شغلی ایجاد شده از این طریق، همچنان نرخ بیکاری در اروگوئه بالا است که در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار نرخ بیکاری در اروگوئه

انواع ثبت شرکت در اروگوئه

دو نوع اصلی شرکت در اروگوئه وجود دارد که عبارت هستند از:

  1. شرکت باز: شرکت های باز شرکت هایی هستند که درحقوق ایران اصطلاحا به نام شرکت سهامی عام شناخته می شوند و عموم مردم تحت شرایطی می توانند سهام آن را خریداری نمایند
  2. شرکت بسته: شرکت هایی که در حقوق ایران به عنوان شرکت سهامی خاص شناخته می شوند و تعداد مشخصی سهامدار دارند

لازم به ذکر است هر کدام از این شرکت ها باید حداقل 2 سهامدار داشته باشند که هم می توانند شهروند اروگوئه باشند هم فرد خارجی ای که اقامت اروگوئه را دارد. در نتیجه بر خلاف ثبت شرکت اتریش که تحت شرایطی منجر به اخذ اقامت اتریش می شود، برای ثبت شرکت در کشور اروگوئه متقاضیان باید ابتدائا به دلیلی مثل تحصیل یا کار در اروگوئه اقامت آن را اخذ نموده باشند.

چگونگی ثبت شرکت در اروگوئه

تاسیس شرکت در اروگوئه سریع و نسبتا راحت است و به جز شرکت های مالی و شرکت های فعال در حوزه بیمه، برای سایر شرکت هایی که در اروگوئه ثبت می شوند حداقل سرمایه ای تعیین نشده است. گام هایی که برای تاسیس شرکت در اروگوئه باید طی گردد متعددند و برخی از اساسی ترین آن ها عبارت هستند از:

  • سازمان حسابرسی ملی اروگوئه یعنی AIN ضرورتا باید اساسنامه یا شرکت نامه را تایید کند
  • سازمان ملی ثبت شرکت های تجاری (RNC) باید اساسنامه یا شرکتنامه را ثبت نماید
  • روزنامه رسمی به علاوه یک روزنامه کثیرالانتشار در اروگوئه ضروری است ثبت شرکت مربوطه را آگهی نمایند

پس از طی این مراحل شرکت مربوطه باید در سازمان های ذیل ثبت گردد:

  • اداره اجرایی مالیات ملی اروگوئه (DGI) به منظور اخذ شماره مالیاتی مخصوص (RUT)
  • وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه دولتی به منظور اخذ مجوز لازم برای استخدام کارمند

افراد همچنین می توانند شعبه شرکتی که قبلا در کشوری دیگر تاسیس شده را در اروگوئه به ثبت برسانند. از نظر تئوری این شعبه ها آزاد هستند در هر زمینه ای فعالیت کنند هرچند نباید فراموش نمود که به منظور شروع به فعالیت باید ابتدائا مراحل ثبت شرکت را طی نماید و مجوزهای مربوطه برای آن اخذ شود. البته چه برای تاسیس شرکت در اروگوئه و چه ثبت شعبه شرکتی که قبلا تاسیس شده است بهتر است به منظور اطمینان از سودآوری موسسین شرکت ابتدائا چند سال شرایط بازار کار، نیاز مردم اروگوئه و غیره را بررسی نمایند.

چگونگی ثبت شرکت در اروگوئه

مقایسه تاسیس شرکت در اروگوئه و اتریش

برخلاف اروگوئه که ثبت شرکت در آن غالبا نیازی به حداقل سرمایه ندارد، برای ثبت شرکت gmbh در اتریش فرد باید حداقل 35000€ (یورو) سرمایه اولیه داشته باشد. لازم به ذکر است کسی که شرکت را در اتریش ثبت نموده نمی تواند به این واسطه اقامت اتریش را به دست آورد هرچند راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها امکان اخذ اقامت اتریش نیز از طریق ثبت شرکت وجود دارد. البته نباید از نظر دور داشت اگر چه هزینه ثبت شرکت در اتریش به مراتب بالاتر از اروگوئه است، مزایایی که افراد با زندگی در اتریش به دست می آورند بسیار بهتر از اروگوئه می باشد.

اتریش بر خلاف اروگوئه کشوری در حال توسعه است که تحصیل در آن رایگان است و نرخ بیکاری آن نیز 4.2% می باشد. متوسط درآمد ماهیانه در اتریش نیز در سال 2022 حدودا 2284.12$ (دلار آمریکا) است در حالی که متوسط درآمد حاصل از کار در اروگوئه حدودا 608.71$ (دلار آمریکا) می باشد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد، اطلاعاتی در خصوص تاسیس شرکت در اروگوئه طی سال 2022 ارائه گردید که امید است مفید واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *