ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا

امتیازات ثبت شرکت در اسپانیا شامل سهولت و ثبت سریع شرکت، اخذ اقامت اتحادیه اروپا و معافیت مالیاتی در بین کشورهای اتحادیه اروپا منحصر به فرد است. در اسپانیا، انواع مختلف شرکت جهت راه اندازی و ثبت وجود دارد که انتخاب آنها منوط به فاکتورهایی همانند ملیت متقاضیان، وجود سرمایه اولیه و غیره می باشد. از بین انواع ساختار شرکت در اسپانیا، تقریبا 98% از شرکت های اسپانیایی از نوع شرکت با مسئولیت محدود یا LLC می باشد، در حالی که تنها 2% از شرکت ها در اسپانیا ار نوع شرکت با مسئولیت عمومی یا PLC می باشد.

کشور اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی با نفوذ و قدرتمند عضو اتحادیه اروپا (EU) و ناحیه شنگن می باشد که با وجود اقتصادی پیشرو در قاره اروپا، فرصت های ارزشمندی در اختیار سرمایه گذاران خارجی جهت شروع بیزینس آنها در اسپانیا فراهم می نماید. این کشور دارای یک اقتصاد باز همراه با زیرساخت های لجستیکی خوب در ترکیب با نیروی کار ماهر و چند زبانی و محیط کاری مناسب می باشد. همین عوامل به همراه استاندارد بالای زندگی در این کشور، اسپانیا را به عنوان مقصد مهم سرمایه گذاران خارجی در جهان تبدیل می کند.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در اسپانیا در آوریل سال 2023 تا 1091 EUR افزایش یافته است و بر این اساس، اسپانیا چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. به منظور دسترسی به اطلاعات جامع تر و پاسخگویی به سوالاتتان راجع به شرایط و روش های مهاجرت به اسپانیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

انواع ساختار کمپانی در اسپانیا

در کشور اسپانیا چهار نوع ساختار شرکت شامل شرکت Sociedad Limitada (شرکت با مسئولیت محدود یا LLC ،(Sociedad Anónima (شرکت با مسئولیت عمومی یا PLC) شعب و نمایندگی شرکتهای خارجی وجود دارد. به نظر هیچ نوع شرکتی مناسب تر از نوع دیگر نیست. انتخاب بهترین نوع و فرم شرکت به فاکنورهای مختلفی از جمله استراتژی شرکت و فعالیت های مورد نظر آن شرکت در اسپانیا بستگی دارد. اما در مجموع، متداول ترین فرم شرکت برای ثبت در کشور اسپانیا از نوع .S.A یا L.A. می باشد. همچنین تشکیل شعبه نیز به واسطه تعهدات قانونی کمتر در عملیاتشان، ممکن است به سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی توصیه شود. نمایندگی ها تنها در جایی مورد استفاده قرار می گیرند که لازم باشد فعالیتی جهت تبلیغ محصولات یا خدماتی در کشور اسپانیا انجام شود. شما در جدول زیر می توانید با انواع ساختار شرکت و شرایط آنها در کشور اسپانیا 2023 پی ببرید:

پارامترLLCراهکار بیزینس سریعشرکت با مسئولیت محدودPLCدفتر شعبهنمایندگی
مناسب برایتمام محصولات و خدماتگفتگوی مشتری از نزدیککسب و کارهای کوچکلیست کردن در بازار سهامپروژه های خاصبازاریابی/ تحقیقاتی
مدت زمان ثبت شرکت و اخذ شماره مالیاتی1 ماه1 هفته2 ماه2 ماه2 ماه2 ماه
حداقل سرمایه لازم جهت ثبت3000€ (یورو)3000€ (یورو)3000€ (یورو)60000€ (یورو)

به طور کلی و به بیان دقیق، شرکت های با مسئولیت محدود (.S.A) به خاطر سرمایه اولیه پایین، تشریفات اداری کمتر برای عملیاتشان و نیز انعطاف پذیری بالا در توافق بین طرفین مورد توجه سرمایه گذاران در اسپانیا می باشند. در حالی که شرکت های با مسئولیت عمومی (L.A.) معمولا به خاطر انجام پروژه ها و فعالیت های دولتی با سرمایه گذاری قابل پیش بینی تشکیل می شود.

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا به دلیل وجود زیرساخت های مالی و اقتصادی فراوان و نیز جذابیت های مهاجرت به اسپانیا و اقامت در این کشور همواره از گزینه های برتر سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی محسوب می شود. پس از آشنایی درباره محیط سرمایه گذاری و انواع ساختار شرکت، اکنون نوبت اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اسپانیا می باشد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • وکیل برای پیگیری ثبت شرکت در اسپانیا از طرف موکل
  • NIE یا NIF برای شرکا و مدیران خارجی
  • گواهی انتخاب نام شرکت
  • گواهی بانکی مبین تخصیص سرمایه لازم
  • مدارک تحویلی به اداره ثبت اسپانیا
  • صورت حساب (تراز) مالکیت سود
  • NIF (شماره شناسایی مالیات استانی) قبل از اداره مالیات اسپانیایی
  • اخذ تمبر مالیاتی و مالیات بر انتقال دارائی
  • مدارک تحویلی به اداره ثبت شرکت ها
  • NIF قطعی از اداره مالیاتی اسپانیایی
  • اعلامیه رسمی شروع فعالیت قبل از اداره مالیات اسپانیا
  • ثبت تامین اجتماعی شرکت

مدت زمان تقریبی ثبت شرکت در این کشور معمولا از چند روز تا یک ماه طول می کشد. این دوره زمانی ممکن است حتی توسط انجام اموری مثل اخذ شماره شناسه مالیاتی (NIF) و شماره شناسه خارجی ها (NIE)، استخدام وکیل پایه یک دادگستری طول بکشد. مراحل ثبت شرکت در اسپانیا شامل اخذ شماره NIE، نامگذاری شرکت، افتتاح حساب باتکی برای شرکت، تعیین سهامداران شرکت، مراجعه به دفترخانه جهت امضای اسناد، مراجعه به اداره مالیاتی و پرداخت مالیات لازم می باشد.

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

NIE/NIF جهت ثبت شرکت در اسپانیا

در حقیقت بر اساس قوانین کشور اسپانیا، اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمقیم اسپانیا که قصد انجام بیزینس و معامله را دارند، نیازمند شماره شناسه مالیاتی (NIE/ NIF) می باشند. شایان ذکر است که شماره شناسه های فوق الذکر قبل از ثبت شرکت در این کشور، هر گونه تحویل، تدارک و خرید کالاها یا خدمات، دریافت پول یا انجام پرداختی و انجام هر گونه فعالیت حرفه ای یا تجاری مورد نیاز است. به منظور درخواست NIE، متقاضیان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • تکمیل فرم 790 جهت پرداخت هزینه های مربوطه
  • فرم/ درخواست استاندارد (Form EX15)
  • اصل پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • گواهی ثبت معتبر
  • گزارش دلایل درخواست شماره شناسه

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا

موقعیت جغرافیایی خوب این امکان را به شما می دهد تا از فرصتی برای اشتغال و راه اندازی  استفاده کنید، جذب گردشگر بالا در این کشور باعث شده تا افراد زیادی در حیطه راه اندازی کافه، رستوران و فروشگاه های سوغاتی درآمد خوبی را کسب کنند. محیط چند فرهنگی جمعیت، اصول آزادی بیان، آزادی انتخاب اصول عملکرد تجاری به هر خارجی  بر اساس قوانین به روز، این امکان را می‌دهد که بدون ترس از وضعیت خود به عنوان یک خارجی و محدودیت‌های احتمالی، آزادانه ایده‌های تجاری خود را بیان کند.

تجارت در اسپانیا یک اقتصاد پایدار، یک بازار گسترده با تقاضای داخلی با داشتن پتانسیل بسیار زیاد برای رشد این امکان را برای هر کارآفرین خارجی فراهم می کند تا بتواند یک کسب و کار راه اندازی کند و برنامه هایی را برای سرمایه گذاری در نهادهای موجود اجرا کند یا با راه اندازی یک شرکت جدید همه چیز را از ابتدا شروع کند.

این کشور مزایای زیادی را برای انجام تجارت در اسپانیا ارائه می دهد که شامل:

  • هزینه های کم نیروی کار و حمل و نقل ارزان
  • علاوه بر کیفیت زندگی، اسپانیا مقصدی جذاب واین کشور پلی است به آمریکای لاتین
  • اسپانیا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا از ترانزیت کالا در داخل اتحادیه اروپا بدون تشریفات غیر ضروری از جمله نوسانات نرخ ارز و هزینه های مبادلاتی سود می برد.
  • دولت اسپانیا مشوق های مختلف و سیاست های انعطاف پذیری را برای شروع و انجام تجارت در اسپانیا ارائه می دهد. اخیراً، دولت اسپانیا سیاست هایی را با هدف ایجاد محیطی دلپذیر برای انجام تجارت در اسپانیا دنبال کرده است.
  • علاوه بر این، مزیت مهم تجارت در اسپانیا این است که قانون اسپانیا اجازه سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100% از سهام را می دهد
  • سرمایه‌گذاری‌های خارجی با کمترین محدودیت‌های نظارتی مواجه هستند.

ویزای مخصوص کارآفرینان خارجی در اسپانیا؟!!

دولت اسپانیا به کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که قصد راه اندازی یک بیزینس خلاقانه و پر سود در ااین کشور را دارند، ویزایی به نام ویزای کارآفرین می دهد. ویزایی که اعتبار 3 ساله داشته و از قابلیت تمدید مجدد نیز برخوردار است. برای اخذ این ویزای اسپانیا نیز دو شرط زیر جزء اصلی ترین شرایط است:

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

در ادامه از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کارآفرین اسپانیا نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • رسید پرداخت هزینه ها
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • بیزینس پلن Business plan
  • تاییدیه از اداره تجاری یا Commercial office در کشور اسپانیا

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

ابتداء بایستی به این موضوع توجه کرد که هزینه ثبت شرکت در این کشور به عوامل متعددی بستگی دارد که از بین این عوامل، سرمایه راه اندازی یا start-up capital شرکت جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کل، میانگین هزینه ثبت شرکت Sociedad Limitada (شرکت با مسئولیت محدود یا LLC) در اسپانیا حول و حوش 550€ (یورو) (با سرمایه 3000€) می باشد، در حالی که هزینه تشکیل شرکت از نوع Sociedad Anónima (شرکت با مسئولیت عمومی یا PLC) تقریبا 750€ (یورو) (با سرمایه اولیه حدود 60000€) می باشد. در جدول زیر مشخصات سرمایه و هزینه های مربوط به 2 شرکت پرمتقاضی در کشور اسپانیا را مشاهده می نمائید:

نوع شرکتسرمایه لازممالیاتهزینه دفترخانهبهای ثبتهزینه های سازمان مدیریت
S.L.€3000معاف150€100€300
S.A.€60000معاف€300€150€300

ثبت شرکت در اسپانیا راهی آسان و سریع برای اخذ اقامت اتحادیه اروپا (EU) و دریافت ویزای اقامت بلند مدت شنگن (نوع D) محسوب می شود. سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی با ثبت شرکت در کشور اسپانیا و اخذ ویزای تجاری یا Business Visa به راحتی می توانید اقامت اسپانیایی را دریافت و به طور آزادانه ای در 26 کشور عضو شنگن مسافرت نمایند.

نرخ تورم در اسپانیا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه درخشان در عرصه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای اروپایی و آمریکایی، می تواند بهترین مشاور سرمایه گذاران ایرانی در زمینه ثبت شرکت و اخذ ویزای اقامت اروپایی باشد.

سوالات مهم درخصوص ثبت شرکت در اسپانیا

حالا که با شرایط و قوانین ثبت شرکت در اسپانیا 2023 آشنا شدید بهتر است از سوالات مکرر در این باب و نیز پاسخ آنها نیز مطلع شوید:

  • انواع ساختار شرکت در اسپانیا چیست؟ کلا در اسپانیا چها نوع شرکت تجاری برای ثبت و راه اندازی وجود دارد.
  • بهترین و معروفترین نوع شرکت در اسپانیا جیست؟ از بین انواع ساختار شرکت در اسپانیا، تقریبا 98% از شرکت های اسپانیایی از نوع شرکت با مسئولیت محدود یا LLC می باشد.
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود LLC در کشور اسپانیا چقدر است؟ EUR 3000 (یورو)
  • حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت سهامی در اسپانیا چقدر است؟ EUR 60000 (یورو)
  • مزایا و امتیازات ثبت شرکت در کشور اسپانیا چیست؟ نیاز به سرمایه پایین، فرآیند اداری آسان، دریافت مشوق های دولتی، دسترسی به بازار اتحادیه اروپایی، دسترسی به نیروی کار متخصص، بهره مندی از کیفیت زندگی بالا و … اشاره نمود.
  • در زمینه ثت شرکت در اسپانیا NIF چیست؟ NIF مخفف شماره شناساسس مالیاتی است و اخذ آن برای راه اندازی شرکت در اسپانیا الزامی است.
  • ویزای صادره برای کارآفرینان در کشور اسپانیا چیست؟ این ویزا به عنوان ویزای کارآفرین Entrepreneur visa شناخته شده و نهایتا به مدت 3 سال نیز اعتبار اقامتی دارد.
5/5 - (16 امتیاز)

19 دیدگاه برای “ثبت شرکت در اسپانیا

  1. hesam گفت:

    اگه بخواهیم ثبت شرکت در اسپانیا داشته باشیم حداقل سرمایه مون باید چقدر باشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی داره که چه نوع شرکتی بخواین به ثبت برسونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. فهیمه راد گفت:

    sa;am mizan sarmaye avalie cheghadr mibashd?

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      چه نوع شرکتی رو مدنظر دارید سرکار خانم؟

  3. مهراد گفت:

    چند سال پیش یکی از فامیلامون تو این کشور ثبت شرکت کرد و بعد از یکسال با کلی پول که از بین برد برگشت ایران به نظرم اصلا بیزینس تو اروپا خیلی آسون نیست

  4. همایون افرادی گفت:

    میزان سرمایه اولیه چقدر می باشد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هزینه مربوط به شرکت ها متنوع و گسترده است نوع شرکت مدنظر شما برای ثبت چه شرکتیه؟
      شرایطتون رو بفرمائید تا شما رو راهنمایی کنم

  5. Arezoo گفت:

    سلام.
    به جز ثبت شرکت می توان با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری نمود و از این طریق به این کشور مهاجرت نمود و اقامت اخذ کرد؟؟
    با تشکر از مقاله بی نظیرتون.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله یکی از روش های اقامت اسپانیا از این طریقه
      در این خصوص مقاله خرید ملک در اسپانیا رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری در اسپانیا توضییح دهید؟
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله ویزای کاری اسپانیا راهنمای مناسبی برای شما می باشد.

  7. همایون باقرنیا گفت:

    برای ثبت طرح تجاری اسپانیا هم مثل اتریش و آلمان سخت گیره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در کل، ثبت طرح تجاری کار ساده ای نیست و پیچیدگی های قانونی خودش رو داره

  8. محمد معتمدی گفت:

    برای طرح تجاری میتونید کمکم کنید. من و شریکم قصد ثبت شرکت در اسپانیا داریم

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص پیشنهاد میکنیم با موسسه ارتباط بگیرید.

  9. تراب اقدامی پور گفت:

    هزینه ثبت شرکت در اسپانیا معمولا چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار اول شرکتتون رو مشخص کنید که چه نوعی مدنظر هست

  10. mani گفت:

    با سلام ایا برای ثبت شرکت در اسپانیا شرط سنی هم ملاک است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ثبت شرکت شرایط سنی نداره صرفا برای افرادی که زیر سن قانونی هستن امکانپذیر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *