ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسکاتلند

ثبت شرکت در اسکاتلند

ثبت شرکت در اسکاتلند و اخذ اقامت از این طریق ممکن است مد نظر افرادی باشد که به دلیل بالا رفتن سن خود امکان اقدام به مهاجرت با روش های کم هزینه را ندارند. البته ممکن است برخی افراد با وجود پایین بودن سن خود تمایل داشته باشند با تاسیس شرکت در اسکاتلند سرمایه خود را افزایش دهند. منتهی به این دسته از افراد پیشنهاد می شود به جهت آشنایی بهتر با قوانین اسکاتلند و نتیجتا بالاتر بردن شانس موفقیت و سوددهی شرکت مورد نظر، ابتدائا چند سال در این کشور تحصیل یا کار کنند.

در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تاسیس شرکت در اسکاتلند در سال 2024 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • ثبت شرکت در اسکاتلند چه مزایایی دارد؟
  • هزینه ثبت شرکت در این کشور چقدر است؟
  • فرایند ثبت شرکت در این کشور چقدر زمان لازم دارد؟
  • آیا ثبت شرکت در این کشور منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • شرایط اقتصادی اسکاتلند چگونه است؟

در خصوص ثبت شرکت در اسکاتلند

در سال 2024 اسکاتلند جزو کشورهای فوق العاده توسعه یافته است که نظام اقتصادی ایده آل و بازار کار قدرتمند و پویایی دارد. به همین دلیل است که تاسیس شرکت در این کشور علاوه بر این که روشی برای مهاجرت به اسکاتلند می باشد، غالبا منجر به سودآوری خواهد شد. هرچند پیشنهاد می شود آن دسته از افرادی که شرایط سنی مناسبی دارند ابتدائا با تحصیل در اسکاتلند یا کار در این کشور با قوانین و نکات مهم در خصوص راه اندازی یک شرکت آشنا شوند. به این ترتیب شانس زیان دهی کم تر خواهد شد چراکه این ریسک علی رغم شرایط خوب اقتصادی اسکاتلند، برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. لازم به ذکر است که به لحاظ تاریخی اولین شرکت در اسکاتلند در سال 1856 تاسیس شد؛ این شرکت از نوع با مسئولیت محدود بود و به منظور انتشار دو روزنامه در گلاسگو تشکیل شده بود.

مراحل ثبت شرکت در اسکاتلند

تاسیس شرکت در اسکاتلند با سایر کشورهای حوزه بریتانیا تفاوت چندانی ندارد چه به لحاظ سرمایه اولیه و چه به لحاظ مدارکی که باید به این منظور تقدیم گردد. برخی از مهم ترین مراحل به منظور تاسیس شرکت عبارت هستند از:

  • گرفتن تاییدیه طرح تجاری یا اصطلاحا business plan
  • تعیین نوع شرکت انتخابی
  • تعیین نام شرکت یعنی نامی که قبلا انتخاب نشده باشد با شئون اجتماعی اسکاتلند نیز مغایرت نداشته باشد
  • افتتاح حساب به نام شخص حقوقی در بانک و واریز حداقل سرمایه با توجه به نوع شرکت مورد نظر (با مسئولیت محدود، سهامی، تضامنی و غیره)
  • تصویب اساسنامه شرکت که باید از قوانین آمره تبعیت کند
  • پرداخت مالیات های مربوطه و ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها

یکی از اطلاعاتی که پیش از شروع فرآیند تاسیس شرکت ضروری است فرد به آن تسلط کامل داشته باشد قوانین مربوط به مالکیت معنوی در اسکاتلند و بریتانیا است. متقاضی تاسیس شرکت همچنین باید توجه کند طبق قوانین چگونه باید از تجاوز به حقوق مالکیت معنوی دیگران خودداری کند و در عین حال از حقوق خود نیز در مقابل دیگران محافظت نماید. در میان گام هایی که برای تاسیس شرکت در اسکاتلند برداشته می شود یکی از مهم ترین ها انتخاب نام شرکت است به همین دلیل در ادامه مقاله در این باره توضیحات بیشتری ارائه می شود.

مراحل ثبت شرکت در اسکاتلند

انتخاب نام مناسب برای ثبت شرکت در اسکاتلند

انتخاب نام مناسب برای تاسیس شرکت در اسکاتلند اهمیت زیادی دارد چراکه باید اطمینان حاصل شود علاوه بر این که نام قابل فهمی است با فعالیت شرکت مورد نظر نیز همخوانی دارد. پس از انتخاب نیز این نام ضرورتا باید ثبت گردد تا از شرکتی که قرار است در اسکاتلند به ثبت برسد در مقابل دیگران حفاظت شود. زیرا مطابق قوانین اسکاتلند به محض این که نام شرکت ثبت شود دیگر هیچ شخصی نمی تواند از آن نام برای تجارت خود استفاده نماید. برای ثبت نام شرکت در اسکاتلند راه های مختلفی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • ارسال فایل DBA؛ این روش یکی از مرسوم ترین راه های ثبت نام شرکت هایی است که یک مالک دارند. متقاضی ابتدائا باید اطمینان حاصل کند به آن نام قبل شرکتی در اسکاتلند به ثبت نرسیده باشد و در نهایت با پرداخت هزینه مربوطه فایل DBA را تقدیم نماید. البته ذکر این نکته ضروری است که وقتی افراد برای شرکت از نام قانونی خود استفاده می کنند، مثلا باب راس، دیگر نیازی به ثبت نام در اسکاتلند نیست.
  • تشکیل ساختار شرکت و انتخاب نام در حین این فرآیند؛ متقاضی می تواند شرکت مورد نظر خود را تشکیل دهد و در حین طی کردن مراحل مربوطه راجع به تاسیس شرکت خود نیز تصمیم بگیرد. لازم به ذکر است اگر قرار است بخش فروش محصولات یا خدمات نامی متفاوت از شرکت اصلی داشته باشد، ضروری است آن نام نیز به ثبت برسد.
  • ثبت نام در حوزه فدرال؛ ثبت نام شرکت منجر می شود از آن نام در حیطه ایالت مربوطه محافظت گردد هر چند اشخاص می توانند شرکت مورد نظر خود را در حوزه فدرال به ثبت برسانند. بدین وسیله حمایت مضاعفی که همان حمایت قوانین فدرال است از شرکت نوپا در اسکاتلند به عمل می آید.

سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت در اسکاتلند

تاسیس شرکت انواع مختلفی دارد و هر کدام از این شرکت ها حداقل سرمایه متفاوتی نیاز دارند؛ اما محبوب ترین انواع ثبت شرکت در اسکاتلند و به طور کلی در بریتانیا ثبت شرکت با 2000000£ (پوند) است. البته کسانی که در بریتانیا سابقه تحصیل و زندگی داشته باشند می توانند تنها با 200000£ (پوند) شرکتی ثبت نمایند که مزیت فوق العاده بزرگی به حساب می آید. این رقم سرمایه اولیه شرکت است و در حقیقت این پروسه نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد چراکه کسی که در اسکاتلند شرکتی را ثبت می نماید باید حقوق کارمند، مالیات و غیره نیز پرداخت نماید. البته در برخی از کشورها رقم اولیه مورد نیاز برای تاسیس شرکت بسیار پایین تر است.

در نمودار زیر سرمایه اولیه مورد نیاز برای تاسیس شرکت و سرمایه گذاری در اسکاتلند و اتریش با هم مقایسه شده اند:

سرمایه گذاری اولیه برای ثبت شرکت در اتریش و اسکاتلند

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است، در خصوص ثبت شرکت به عنوان راهی برای اخذ اقامت اسکاتلند توضیحاتی ارائه شد. البته برای کسانی که سن مناسب برای تحصیل یا کار در اروپا را ندارند و می خواهند از طریق پروسه های سرمایه گذاری مهاجرت کنند بیشتر استفاده از روش های خرید ملک مثل خرید ملک در پرتغال یا اسپانیا پیشنهاد می شود چراکه با ریسک کم تری رو به رو است و فرد نهایتا می تواند پس از اخذ پاسپورت آن ملک را به فروش رساند.

سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در اسکاتلند

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا ثبت شرکت در اسکاتلند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های اقتصادی پیشرفته و موقعیت استراتژیک اسکاتلند، ثبت شرکت در این کشور بهترین گزینه برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.
  • روند ثبت شرکت در اسکاتلند چگونه است؟ روند ثبت شرکت در اسکاتلند به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *