ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک

آیا شما اطلاع دارید به روزترین و جدیدترین قوانین در زمینه ثبت شرکت در بلژیک در سال 2023 چه قوانینی می باشند و چه شرایطی دارند؟ به طور قطع میتوان گفت که اشخاصی که قصد گرفتن اقامت کشور بلژیک را دارند و از حفظ سرمایه موجودشان مطمئن هستند و دوست دارند درآمدشان رونق پیدا کند. ثبت شرکت در کشور بلژیک از جمله فرصت ها و گزینه های بسیار عالی محسوب می شود که شخص متقاضی از این طریق قادر به گرفتن اقامت دائم این کشور میباشد. گفتن این نکته لازم به ذکر است که رعایت نمودن اصول ثبت شرکت در این کشور بسیار مهم و ضروری می باشد. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در باب ثبت شرکت در سال 2023 می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • شرایط ثبت شرکت در کشور بلژیک چیست؟
  • انواع ساختار شرکت برای راه اندازی در بلژیک کدامند؟
  • متداولترین و آسانترین شرکت برای راه اندازی در بلژیک کدام است؟
  • حداقل سرمایه لازم به منظور ثبت شرکت در کشور بلژیک چقدر است؟
  • مراحل و مدارک برای این کار چیست؟
  • ویزای صادره برای کارآفرینان در بلژیک چیست؟
  • شرایط اخذ آن چیست؟
  • چه کسانی صلاحیت اخذ این ویزا را دارند؟

بررسی انواع شرکت ها در کشور بلژیک در 2023

شرکت مسئولیت محدود BVBA/SPRL در سال 2023 در بخش خصوصی یک منبع کسب ‌و کار ارجح در بلژیک است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین کسب و کارهای خانوادگی طراحی شده ‌است. این شکل کسب‌ و کارها را می توان تنها با یک سهام دار و مدیر راه ‌اندازی کرد و نام آن ها SPRLU/ EVBA می گذارند. حداقل یک سهام دار لازم است که می ‌تواند به عنوان مدیر عامل هم عمل کند. سهام این نوع شرکت ها سهام با مسئولیت محدود است.

کاهش یا افزایش سرمایه یک عضو در SCRL در 6 ماه اول سال مالی مجاز است. زمانی که افراد یا موسسات شرکتی امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه به عنوان یک شریک اصلی را نداشته باشند، توصیه می شود از درب مشارکت وارد شوند. مشارکت می تواند به یکی از اشکال زیر باشد: شرکت با سهامی عام، شرکت با مسئویت محدود و مشارکت محدود با سهام بلژیک (از طریق نمایندگی) که توضیح تک تک آن ها از حوصله این مقاله خارج است و بهتر است برای کسب اطلاعات مفصل تر در این زمینه به صورت حضوری از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

شرایط عمومی و مدارک ثبت شرکت در بلژیک

به صورت کلی شخصی که هدف ثبت شرکت را در سر دارد ملزم می باشد که از دیدگاه سرمایه گذاری به هدف خود برسد. معنای دیگر این عبارت این است که اشخاص متقاضی ثبت شرکت از روش سپری کردن مراحل ثبت شرکت به وسیله یک دسته از اساسنامه های موجود در شرکت و ملزم به داشتن مدارک مورد نیاز می باشند. این مدارک که دربرگیرنده مدرک نمونه امضا و همینطور دربرگیرنده فرم های مخصوصی می باشد که شخص متقاضی ثبت شرکت در کشور بلژیک ملزم به تکمیل آنها می باشد.

همچنین این فرد نیاز به تحویل داشتن رونوشت پاسپورت دارد. لازم به ذکر است که همه این مراحل میبایست به وسیله سر دفتر رسمی این کشور انجام شود. لازم به ذکر است که شرط لازمه برای راه اندازی شرکت ثبت شرکت مربوطه در دفتر است و شخص ملزم به داشتن یک حساب بانکی در این کشور می باشد. توجه داشته باشید که اگر شخص متقاضی ثبت شرکت جز سرمایه گذاران با خارجی باشند باید ملزم به مطالعه نمودن تمامی کدهای مالی کشور بلژیک می باشند.

ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود در بلژیک

بهترین و یا به عبارتی ساده ترین روش برای ثبت شرکت، ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشد. در این نوع شرکت شخص متقاضی ملزم به داشتن حداقل یک سهام خواهد بود که سرمایه اولیه مورد نیاز در این نوع شرکت فراهم شده است. در این نوع از شرکت در اولین قدم شخص متقاضی ملزم به واریز مبلغی مشخص به حساب شرکت مورد نظر میباشد. پس از سپری کردن این مراحل سهام مورد نظر انتقال دهنده خواهد شد البته ناگفته نماند که شخص متقاضی قادر به این می باشد که بیشتر از سهام را برای خود نگه دارد.

ثبت شرکت از نوع سهامی عام و محدود در بلژیک

وجود داشتن دو سهامدار در این نوع از شرکتها الزامی میباشد٬ با این توضیح که میزان مشارکت سهام داران میبایست به مبلغ قابل قبول برسد. پس از سپری کردن این مراحل سرمایه تهیه شده تبدیل به سهم هایی که قابل انتقال میباشد، شده و در بازار سهام که دارای اعتبار باشد ارائه گردیده و در صورت نیاز ثبت می شود. در ثبت شرکت از نوع سهامی مشارکت محدود همانطور که از اسمش مشخص است وجود شراکت الزامی است چرا که وجود سه شخص حقیقی و حقوقی با سرمایه مشخص الزامی است.

ثبت شرکت از نوع سهامی عام و محدود در بلژیک

ثبت از نوع پارتنرشیپ در بلژیک

به صورت کلی زمانی که کلیه اشخاص چه از نوع حقوقی و چه از نوع حقیقی سرمایه اولیه خود را آماده می کنند و یا فرصت تحویل دادن این چنین سرمایه ای را به صورت کامل ندارند این فرصت را دارند تا از طریق رابطه های پارتنرشیپ اقدام به این کار کنند. به طور کلی این روابط که دربرگیرنده فعالیت های تجاری هستند در 3 روش قابل پیگیری میباشد.

در روش اول پارتنرشیپ عمومی و یا به عبارتی عادی بوده و درروش دوم وضعیت به نوع محدود تغییر می کند. اما نوع سوم از ثبت شرکت در این کشور با پارتنرشیپ مربوط به سهام است که دارای شرایط خاصی بوده و باید به درستی پیگیری شود. دقت کنید که هر کدام از این انواع دارای شرایط فعالیت خاصی هستند. به نوعی دیده می شود که فرد متقاضی ثبت شرکت باید طبق شرایط و هدف خود اقدام به بهترین گزینه کند. در ادامه مطلب سعی می کنیم هر کدام از این انواع را به طور دقیق بررسی کنیم. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب مهاجرت به بلژیک به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

ایجاد شعبه و نمایندگی در بلژیک

برای انجام این کار تعدادی از اشخاص با تابعیت خارجی اقدام به راه اندازی شعبات و همچنین ایجاد نمایندگی های شرکت تجاری دعوت می شوند، در واقع در این راه هم شخص صاحب شرکت و هم شخصی که قرار است نمایندگی شخص متقاضی را داشنه باشند می توانند به سود بیشتری دست یابند. این روش از جمله روش های با قیمت مناسب برای ثبت نمودن شرکت در این کشور محسوب می شود. کارها و فعالیت های اقتصادی نمایندگی ها از جانب شرکت بارها مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

شرایط سرمایه گذاری افراد خارجی در بلژیک

کار آفرینی در بلژیک مورد استقبال دولت این کشور واقع می شود و حتی شما از حقوق برابر با کارفرمایان محلی برخوردارید. مالکیت کامل خارجی در این کشور مجاز است و تنها در بعضی موارد نادر، دولت می تواند ضروری ببیند که سرمایه گذاری را مسدود کند. مجموعه ای از مشوق های مالیاتی در بلژیک وجود دارد و به طور خاص در کسب و کارهای نوآورانه و برای کسانی که در فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت دارند در دسترس هستند.

انتخاب هر مسیر مهاجرتی به نوبه خود دارای مزیت هایی می باشد که مزیت ثبت شرکت در بلژیک هم شامل موارد زیر است:

  • فرآیند آسان در امر طرح تجاری و درخواست از امور ثبت شرکت ها
  • موقعیت مکانی جذاب و دسترسی استراتژیک مرکزی به اروپا
  • اعطا مالکیت شرکت حتی به افراد بین المللی
  • رژیم مالیاتی مطلوب
  • امکان سرمایه گذاری با سهام پایین
  • توسعه سیستم زیرساختی
  • بدون محدودیت ارزی
  • دارای معاهده مالیاتی که با بیش از 80 کشور امضا شده است
  • عضو سازمان ملل متحد و ناتو
  • جامعه دو زبانه فلاندر (هلندی زبان) و والونیا (فرانسوی زبان)، همچنین یک جامعه کوچک آلمانی زبان
  • دارای همسایگان پیشرفته که از با آلمان (شرق)، فرانسه (جنوب غربی)، هلند (شمال)، لوکزامبورگ (جنوب شرقی) و دریای شمال (شمال غربی) هم مرز است.

نرخ تورم در بلژیک

کارت حرفه ای یا Professional card مخصوص کارآفرینان در بلژیک

حالا که با شرایط مربوط به ثبت شرکت در کشور بلژیک 2023 آشنا شدیم بد نیست با شرایط و مشخصات ویزای موسسان شرکت در این کشور نیز آشنا شویم. مطابق مقررات کشور بلژیک به کلیه اشخاص کارآفرین و خوداشتغال در این کشور کارت حرفه ای صادر می شود . این کارت نیز به آنها اجازه می دهد تا به فعالیت خوداشتغالی اشان در کشور بلژیک بپردازند. معمولا نیز مدت اعتبار این کارت بین 2 تا 3 سال متغیر بوده و هزینه درخواست آن هم حدود EUR 140 (یورو) می باشد. در کل 3 دسته فعالیت خود اشتغال در بلژیک وجود دارد که در قالب آنها امکان درخواست کارت حرفه ای را دارند.

بنابراین برای اخذ کارت حرفه ای حتما بایستی فعالیت خوداشتغال شما در قالب یکی از این سه دسته قرار گیرد:

کارت حرفه ای یا Professional card مخصوص کارآفرینان در بلژیک

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در بلژیک

همانطور که میدانید در این مقاله با انواع مختلفی از راه های ثبت شرکت آشنا شدیم اما به صورت قطع انتخاب گزینه مناسب کمی مشکل و حتی عجیب به نظر می رسد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب کار در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. اقدام به ثبت در این کشور ویژه اشخاص با تابعیت خارجی و اشخاصی که کشورشان عضو اتحادیه اروپا می باشند بسیار متفاوت در حقیقت اینطور مورد بررسی قرار بگیرد بهتر است.

از مهم ترین الزامات تشکیل شرکت در بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی ثبت شرکت
  • تشکیل اساسنامه
  • حداقل یک نفرسهامدار و مدیر (یک شخص حقوقی یا شخصی که سهامدار باشد)
  • آدرس شرکت
  • صورت های مالیاتی
  • استخراج و جستجوی گزارش های شرکت
  • نمونه امضا
  • پرداخت بلافاصله €18550 یا  €12400(یورو) برای سهامدار اول  و €6200  (یورو) برای دیگر سهامداران

لازم به ذکر است برای ثبت شرکت در این کشور در قدم اول باید مشخص شود که میزان سرمایه شخص متقاضی چه قدر میباشد سپس شرایطی فراهم می شود تا افراد به این نتیجه برسند که کجا باید فعالیت کنند و در نهایت نیاز به ارائه مدارک و مشخصات شریکان در ثبت شرکت خواهد بود. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در هزینه زندگی در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. اگر که شما هم مایل به گرفتن اقامت کشور بلژیک می باشید و علاقه مندید از طریق ثبت شرکت برای این کار اقدام کنید این امکان برای شما فراهم شده تا با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات جامعی در موضوعات کسب اقامت در سایر کشورها در امور مهاجرتی بهره مند شوید. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب ویزای تحصیلی بلژیک به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

سوالات مکرر درباب ثبت شرکت در بلژیک

درباره سرمایه گذاری در بلژیک مخصوصا ازطریق ثبت شرکت سوالات زیادی مثل سوالات زیر مطرح است:

  • متداولترین نوع شرکت برای ثبت و راه اندازی در کشور بلژیک چیست؟ شرکت مسئولیت محدود BVBA/SPRL
  • شرای راه اندازی یک شرکت مسئولیت محدود در کشور بلژیک چیست؟ این شرکت ها در بلژیک معمولا با حداقل 2 سهامدار تشکیل شده و مسئولیت سهامداران نیز محدود به سرمایه آنها در سهام شرکتی است.
  • هزینه ثبت شرکت LLC در بلژیک چقدر است؟ هزینه ثبت اینگونه شرکت در بلژیک حدود EUR 6850 (یورو) است و هزینه کل آن شامل تشکیل شرکت، سرمایه و افتتاح حساب بانکی شرکت و نیز هزینه های اداری کلا به حدود EUR 17780 (یورو) می رسد.
  • حداقل سرمایه لازم برای یک شرکت مسئولیت محدود در بلژیک چقدر است؟ در حدود EUR 18550 (یورو)
  • امتیازات مهم برای ثبت شرکت در بلژیک 2023 چیست؟ وجود مشوق های مختلف دولتی، زیرساخت های مدرن، نیروی کار ماهر، رژیم مالیاتی مطلوب، موقعیت استراتژیک بلژیک در اروپا، دسترسی به بازار مشترک اروپایی و غیره از جمله این امتیازات است.
  • ویزای مخصوص کارآفرینان در بلژیک چیست؟ کارت حرفه ای یا Professional Card مجوز اقامتی است که دولت بلژیک برای کلیه اشخاص خود- اشتغال در این کشور صادر می کند.
  • چه کسانی صلاحیت درخواست کارت حرفه ای بلژیک را دارند؟ افراد دارای فعالیت خود اشتغالی همراه با ارزش افزوده (بیزینس کلاسیک)، افراد دارای فعالیت خوداشتغالی همراه با ارزش افزوده نوآورانه و افراد دارای فعالیت خوداشتغالی دارای ارزش افزوده هنری، فرهنگی و ورزشی جزء افراد صلاحیت دار هستند.
  • کارت حرفه ای بلژیک معمولا تا چند سال معتب است؟ معمولا این کارت تا 3 سال اعتبار دارد.
5/5 - (20 امتیاز)

24 دیدگاه برای “ثبت شرکت در بلژیک

  1. محمد رضا مرادی گفت:

    درود و سپاس فراوان
    میخواستم بدونم به عنوان یک ایرانی میتونم مالکیت ۱۰۰٪ جهت ثبت شرکت در بلژیک داشته باشم،ایا اقامت موقت میتونم بگیرم و سوم اینکه نیاز به حضور در کشور بلژیک الزامی خواهد بود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پاسخ همه سوالات شما مثبت هست 🙂

  2. hesam گفت:

    با سلام . من 31 ساله و دارای مدرک مهندسی عمران . دوتا فرزند هم دارم . میخواستم بدونم برای ثبت شرکت در بلژیک ایا میتونم با خانواده ام اقدام کنم و اینکه حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در بلژیک چقدر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله مشکلی برای اخذ اقامت خانواده نخواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. مرصل وطنی گفت:

    سلام آیا با ورود تحصیلی هم میشه ثبت شرکت انجام داد و ویزا را عوض کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید شرکت به ثبت برسونید

  4. مهراد گفت:

    برای ثبت شرکت تو این کشور میشه با جزئی تر اطلاعات گرفت؟ چون تو مقاله هیچ اشاره به هزینه های مورد نیاز و زمان پروسهو ….. اشاره نشده
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. همایون باقرنیا گفت:

    مقالاتتون واقعا خوبن من چند روزه مدام دارم مطالعه میکنم. ممنونم.

  6. علی قاسمی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    در صورتی که شریک داشته باشم امکان ثبت شرکت به صورت شراکتی وجود دارد و اینکه باید حتما استخدام نیرو داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که در ابتدا مقاله رو به دقت مطالعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  7. amir abbas گفت:

    بابت مقاله خوب و جامعتون تشکر میکنم اگه امکانش هست مثل مطلب ثبت شرکت در بلژیک در مورد ثبت شرکت در کشور اسپانیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ثبت شرکت در اسپانیا رو مطالعه نمایید

  8. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی بلژیک توضیح دهید.
    ممنون از سایت بسیار خوب تون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای تحصیلی بلژیکرو مطالعه نمایید

  9. لیدا بهرامی گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  10. Arezoo گفت:

    سلام. حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کشور بلژیک چقدر می باشد؟
    با تشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. Hossein گفت:

    سلام میخوام بدوم اگه اقامت یه کشور دیگه را داشته باشم میتونم تو بلژیک شرکت ثبت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید اما هدفتون از این کار چیه؟

  12. V!dA گفت:

    با سلام و احترام،ثبت شرکت در بلژیک شامل چه ریسک هایی میشه و من با 31سال سن ایا میتونم از این طریق مهاجرت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید اما در خصوص ریسک ها لطفا مقاله رو مطالعه نمایید و اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید

  13. محمد حسام انتظاریان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم ببینم ثبت شرکت در بلژیک چقدر هزینه داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در خصوص هزینه ها لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *