ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در تاجیکستان

ثبت شرکت در تاجیکستان

اگر محدوده سنی شما به گونه ای است که شرایط تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان را ندارید و یا موقعیت شغلی مورد نظر خود را در این کشور پیدا نکرده اید سرمایه گذاری در جمهوری تاجیکستان می تواند یکی از گزینه های شما برای مهاجرت و اقامت محسوب شود. ثبت شرکت در تاجیکستان یکی از روش های سرمایه گذاری است که طرفداران زیادی نیز دارد اما برای ثبت شرکت در این کشور قوانین و ضوابطی وضع شده است که اطلاع از آن ها پیش از انجام اقدامات لازم جهت مهاجرت الزامی می باشد. در این نوشتار تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی شرایط ثبت شرکت در تاجیکستان بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان و علاقه مندان به افتتاح شرکت در این کشور قرار دهند.

  • شرایط ثبت شرکت در تاجیکستان چیست؟
  • آیا تاجیکستان مقصد مناسبی برای ثبت شرکت است؟
  • هزینه ثبت شرکت در آذربایجان چقدر است؟
  • بهترین حوزه های اقتصادی در تایجیکستان کدامند؟

شرایط عمومی ثبت شرکت در تاجیکستان

توسعه ارتباطات از راه دور و جهانی سازی اقتصادی این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است که شرکت هایی در سراسر دنیا تشکیل دهند. با تحقیقات مناسب، سرمایه گذاری های مالی و پشتوانه قانونی می توان سرمایه گذاری تجاری را در تمامی کشورهای جهان برقرار کرد. برای تاسیس شرکت در تاجیکستان درک عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که در ایجاد و رشد مشاغل تاثیر می گذارد بسیار مهم است و عدم انجام این کار می تواند منجر به عواقب ناخواسته ای شود. سرمایه گذاران بالقوه و کارآفرینان باید برای راه اندازی یک تجارت جدید زیر ساخت های موجود در تاجیکستان را در نظر داشته باشند، زیرا زیر ساخت ها می تواند به ایجاد فرآیند یکپارچه کمک کند. از طرفی دیگر کمبود زیر ساخت ها اغلب به عنوان مانعی برای رشد تجارت محسوب می شوند.

هرج و مرج در دولت، فساد، اصلاحات نادرست اقتصادی و سوء مدیریت نشان می دهد اقتصاد کشور تاجیکستان آسیب پذیر است، تاجیکستان کشوری روستایی است که بخش وسیعی از آن بیابانی است اما در جنوب غربی این کشور زمین های مناسب برای کشاورزی وجود دارد. در واقع بیش از 10% اراضی کشور تاجیکستان قابل کشت و زراعت می باشد، با این وجود این کشور دارای بخش قابل توجهی در بخش کشاورزی است که یک چهارم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. تاجیکستان در طول سال های اخیر توانایی خود را در بهره برداری از منابع معدنی مثل: آهن، طلا، آلومینیوم، سرب، قلع و جیوه افزایش داده است، همچنین بخش عمده ای از نیاز های انرژی این کشور از طریق بهره برداری از گاز طبیعی برآورده می شود.

مراحل ثبت شرکت در تاجیکستان

برای ثبت شرکت و راه اندازی تجارت در کشور تاجیکستان متقاضی باید مراحلی را پشت سر بگذارد که عبارتند از:

  • پرداخت هزینه که این کار تنها 1 روز طول می کشد، هزینه های مربوطه عبارتند از: 1000TJS (سامانی) به عنوان هزینه های ایالتی و 80TJS (سامانی) به عنوان بابت دریافت و ثبت اطلاعات
  • ثبت شرکت و اخذ کد مالیاتی TIN، در این مرحله هیچ هزینه ای از متقاضی دریافت نمی شود و معمولا در یک روز انجام می شود
  • شرکت باید در آژانس های حمایت از حقوق اجتماعی و بازنشستگی ثبت شود و SIN دریافت شود. روند این مرحله معمولا 14 روزه است و از فرد هزینه ای دریافت نمی شود
  • متقاضی باید از طریق Sealmaker برای شرکت ثبت شده مهر دریافت کند، طول مدت این روند 2 روزه است و هزینه لازم برای اخذ مهر 70TJS (سامانی) در نظر گرفته شده است.
  • سرمایه گذار باید در حوزه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کند.

مراحل ثبت شرکت در تاجیکستان

معرفی انواع شرکت در تاجیکستان

اگر تصمیم به ثبت شرکت و کارآفرینی در تاجیکستان را دارید باید بدانید که در این کشور نیز همانند سایر کشورهای دنیا امکان ثبت شرکت در انواع مختلفی وجود دارد که برای ثبت هر یک از این شرکت ها قوانینی وجود دارد. جدول زیر نشانگر انواع شرکت در کشور تاجیکستان است.

نوع شرکتشرایط ثبت شرکت
شرکت با مسئولیت محدودتعداد سهامداران حداقل 1 نفر و حداکثر 30 نفر
سرمایه اولیه مورد نیاز 150$ (دلار)
شرکت با مسئولیت تکمیلیتفاوت با شرکت با مسئولیت محدود در حوزه مسئولیت شرکا است.
شرکت های سهامیمیزان سهام توسط بنیانگذاران و سهام داران مشخص شده است.
حداقل سرمایه برای شرکت های سهامی عام 1050$ (دلار)
حداقل سرمایه برای شرکت های سهامی خاص 210$ (دلار)
افتتاح شعبهتفاوت شعبه و نمایندگی به فعالیت شرکت و وضعیت حسابداری بستگی دارد.
مسئولیت حقوقی شعبه به دفتر اصلی وابسته است.
شعبه باید دارای مدیریت مستقل، حساب بانکی مستقل و حسابدار باشد.

فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در تاجیکستان

افرادی که قصد ثبت شرکت در تاجیکستان را دارند می توانند در بخش های مختلفی شانس خود را امتحان کنند، اما فرصت های سرمایه گذاری در زمینه هایی مثل: ایجاد نیروگاه های تولید برق آبی و سد، احداث کارخانه جات تولید مصالحساختمانی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی، صنعت توریست و گردشگری، راه سازی و مخابرات و صنعت نساجی می تواند موقعیت بسیار خوبی برای شما محسوب شود به طوری که با سرمایه گذاری در این بخش ها به سود بالایی دست پیدا می کنید. شما می توانید برای شناخت بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار و زندگی مقاله بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار را مطالعه کنید.

مالیات تاسیس شرکت در تاجیکستان

بر اساس قوانین مالیاتی وضع شده در کشور تاجیکستان مالیات به صورت مستقیم، غیر مستقیم، ملی و محلی می باشد. سیستم مالیاتی این کشور به 19 نوع مالیات تقسیم شده است که از این بین 16 مورد مالیات ملی و 3 مورد مالیات محلی می باشند. در سطح ملی شرکت ها و موسسات مالیات بر درآمد را برای اشخاص پوشش می دهند در حالی که مشارکت مالیات بر درآمد شخصی می باشد. در سطح محلی تمامی فعالیت های تجاری شرکت ها و موسسات به طور یکسان تحت مالیات تجاری قرار می گیرند که توسط اداره محلی نظارت و اداره می شوند. طبق قوانین مالیات بر درآمد شرکت ها 15%، مالیات بر درآمد شخص در مشارکت 13% و مالیات بر درآمد 10% می باشد.

در این مقاله سعی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن بود تا به بررسی موضوع ثبت شرکت در تاجیکستان بپردازند، اگر قصد ثبت شرکت در کشورهای همسایه ایران را دارید کشور ترکیه می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد. برای اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کشور ترکیه به لینک الزامات ثبت شرکت در ترکیه رجوع کنید. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین کشورهای دنیا برای ثبت شرکت با کارشناسان و تیم وکلای مجرب موسسه در ارتباط باشند.

4/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ثبت شرکت در تاجیکستان

  1. محمود گفت:

    سلام و وقت بخیر قصد دارم در تاجیکستان شعبه ای برای فروش محصولات مختلف از آمریکا ایجاد کنم . لطفا در مورد محدودیتهای قانونی ، مسایل گمرکی، مالیاتی ، ویزا و …. راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. آرمان احمدی گفت:

    سلام.من برنامه نویس حرفه ای با رزومه خوب هستم که از شرکت های اروپایی پذیرش میگیرم اما به دلیل تحریم ها نمیپذیرن که پولم رو بدن.به نظرتون با ۱۵۰۰ دلار سرمایه میتونم تو تاجیکستان شرکت راه اندازی کنم؟۲۲ سالمه و مدرک دانشگاهی مرتبط با برنامه نویسی هم ندارم.کشور بهتری اگه پیشنهاد دارید بفرمایید ممنون میشم.با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      من راه اندازی شرکت رو به شما پشنهاد نمیکنم ضمن اینکه بودجه ای که میفرمائید کمه بهتره که از روش ایمن تری مهاجرت کنید تا بتونید در کشور مقصد کار و زندگی کنید مثل تحصیل در اون کشور که با شرایط سنی و مدرک تحصیلی شما جور در میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *