ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا از راه های مهاجرت در سال 2023 است. هرچند پیشنهاد می شود افراد در ابتدا راه های کم هزینه تری مثل تحصیل را انتخاب نمایند. دومینیکا جزیره ای در نزدیکی دریای کارائیب است و افراد از راه های مختلفی به آن مهاجرت می کنند. دومینیکا از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و برخی از افراد این کشور را به بهشتی بر روی زمین تشبیه نموده اند. این کشور سالانه میزبان گردشگران زیادی از سایر کشورهای جهان می­ باشد.

دولت دومینیکا علاقمند به جذب سرمایه گذارن خارجی می ­باشد. اگرچه نسبت جذب سرمایه گذاران خارجی در دومینیکا نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است، اما هم اکنون 50% کسری بودجه این کشور توسط سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در این کشور تأمین می­گردد. افراد از راه های مختلفی نیز می توانند در دومینیکا سرمایه گذاری نمایند. ثبت شرکت در دومینیکا، خرید ملک در دومینیکا، خرید سهام در دومینیکا و غیره از سایر طرق مهاجرت می باشد. اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در دومینیکا را دارید، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

  • شرایط بازار کار در دومینیکا چگونه است؟
  • چه کسانی می توانند در دومینیکا شرکت خود را به ثبت برسانند؟
  • هزینه های مربوط به تاسیس شرکت در کشور دومینیکا چگونه است؟
  • مزایای ثبت شرکت در دومینیکا چیست؟
  • انواع کمپانی های موجود در کشور دومینیکا برای ثبت کدامند؟

انواع واحدهای تجاری در دومینیکا در 2023

طبق آمار بدست آمده در سال 2016 کشور دومینیکا بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذار خارجی در منطقه کارائیب بوده است. یکی از دلایل افزایش درآمد دومینیکا در سال 2015 توسعه در بخش های معدن، گردشگری و املاک در این کشور می­ باشد. در سال 2023 سرمایه گذاران خارجی می ­توانند به طرق مختلف از جمله افتتاح یک دفتر شعبه شرکت تابعه محلی و یا خرید سهام یکی از شرکت های در حال فعالیت در دومینیکا به سرمایه گذاری بپردازند. ما در این مقاله به شرح هر یک از انواع ثبت شرکت در دومینیکا خواهیم پرداخت.

افتتاح یک دفتر شعبه در دومینیکا

شرکت های خارجی که در کشور مبدأ خود سازمان یافته اند و در حال فعالیت می ­باشند، می ­توانند شعبه ای به نمایندگی شرکت خود در دومینیکا تأسیس نمایند. البته سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در دومینیکا ملزم به پرداخت مالیات و ثبت شرکت در اداره تجارت داخلی می ­باشد. سرمایه گذار جهت ثبت دفتر شعبه باید مدارک زیر را به اداره مربوطه در کشور دومینیکا ارائه نماید:

  • ارائه تمامی مدارک شرکتی که در کشور مبدأ به ثبت رسیده و در حال فعالیت است به همراه ترجمه آنها به زبان اسپانیایی
  • تعیین یک نماینده محلی در دومینیکا و ارائه صورت جلسه برای تأسیس دفتر شعبه در دومینیکا
  • ارائه تمامی اطلاعات لازم در زمینه سهامدارن و نمایندگان شرکت

اگر فعالیت های شرکت در دومینیکا بصورت محدود است و هر چند وقت یکبار انجام می­ گیرد سرمایه گذاران احتیاجی به ثبت شرکت در این کشور ندارند. هر یک از شعبه های شرکت خارجی در کشور دومینیکا ملزم به پرداخت مالیات همانند شرکت اصلی طبق قوانین و مقررات دومینیکا می ­باشند. در ضمن بایستی این شعب امور حسابداری شرکت را دفتر مرکزی خود در این کشور از یکدیگر جدا نموده تا درآمد شرکت بصور کامل مشخص گردد.

شرکت تابعه محلی در دومینیکا

از جمله روش های ثبت شرکت در دومینیکا که بعنوان یک واحد تجاری در این کشور بصورت مستقل فعالیت می­ نماید، ثبت شرکت سهامی محدود، شرکت سهامی و شرکت ساده است. سرمایه گذاران در تأسیس شرکت های فوق دارای مسئولیت های محدود می­ باشند. بدین معنا که اگر هر کدام از 3 شرکت فوق بنا به دلایلی ورشکست گردد، سهامداران تنها به اندازه سرمایه ای که در شرکت سهم داشتند، مسئولیت خواهند داشت. همچنین سهامدارن فردی در میزان بدهی شرکت تعهدی نخواهند داشت. تمامی مسئولیت های سرمایه گذاران تحت نظارت قانون در کشور دومینیکا انجام می­گردد.

ثبت شرکت های ساده در دومینیکا

شرکت های سهامی و سهامی محدود در دومینیکا

نوع دیگری از ثبت شرکت های تجاری در کشور دومینیکا وجود دارد که سرمایه گذار خود به تنهایی به ایجاد شرکت های سهامی و غیر سهامی می­ پردازد. این نوع ثبت شرکت طرفداران زیادی ندارد و به ندرت سرمایه گذاران از این طریق در دومینیکا سرمایه گذاری می ­نمایند. سرمایه گذاران برای ایجاد کسب و کارهای بزرگ می ­توانند از طریق ثبت شرکت های سهامی اقدام نمایند. در این شرکت ها از منافع مالی اقلیت ها بصورت کامل محافظت می­گردد. سرمایه گذاران تنها با سرمایه گذاری از طریق این واحدهای تجاری می­توانند سهام عمومی خود را افرایش دهند.

ثبت شرکت های ساده در دومینیکا

سرمایه گذارانی که قصد ایجاد کسب وکارهای متوسط تا بزرگ را دارند می ­توانند به تأسیس شرکت های ساده اقدام نمایند. در این گونه شرکت ها امکان افزایش سهام عمومی سرمایه گذاران وجود ندارد اما برای تمامی سهامداران تعهدی کاغذی صادر می­ گردد. اکثر سرمایه گذاران در دومینیکا علاقمند به تأسیس شرکت های با سهام محدود هستند. به همین دلیل در دومینیکا شرکت های سهامی محدود LLC زیادی وجود دارد.

مراحل ثبت شرکت در دومینیکا

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در دومینیکا را دارند باید مراحل زیر را بدین منظور انجام دهند:

  • ثبت نام برای شرکت
  • تهیه و امضا نمودن تمامی مدارک شرکت
  • پرداخت نمودن مالیات های سازمان
  • ثبت نمودن مدارک شرکت در دفتر ثبت تجارت دومینیکا
  • ثبت نمودن شرکت در آژانس درآمد داخلی دومینیکا

مزایای ثبت شرکت در دومینیکا

ثبت شرکت در دومینیکا برای تمامی سرمایه گذارانی که به دنبال این فرآیند هستند، مزیت های بی شماری را به همراه دارد. برخی از مزیت های ثبت شرکت در دومینیکا به شرح زیر می باشد:

مزایای ثبت شرکت در دومینیکاتوضیحات
روند ساده ثبت شرکت در دومینیکاثبت شرکت در دومینیکا به ویژه ثبت شرکت برون مرزی روشی بسیار ساده و سریع می باشد. زیرا فقط 1 تا 2 روز برای بررسی درخواست توسط اتاق ثبت نیاز است.
معافیت مالیاتیعدم پرداخت مالیات برای یک دوره معین
حسابرسیعدم نیاز به حسابرسی و ارائه صورت های حسابداری

هزینه های ثبت شرکت در دومینیکا

سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت در دومینیکا بایستی مبالغی را به عنوان سرمایه اولیه پرداخت نمایند. پروسه ثبت شرکت در دومینیکا حدوداً 6 هفته طول خواهد کشید. مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های پرهزینه اخذ اقامت و تابعیت می باشد. اشخاصی که تمایل به این روند دارند می توانند با بررسی راه های کم هزینه تر نیز اقدام نمایند. در حال حاضر نیز محبوبیت این کشور به جهت ارائه برنامه های متنوع جهت اخذ پاسپورت است. در خصوص آگاهی از شرایط کسب و کار و شرایط سرمایه اولیه یا اخذ اقامت دومینیکا از طریق کار در دومینیکا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • روند ثبت شرکت در دومینیکا برای اتباع ایرانی چگونه است؟ به طور کلی، روند ثبت شرکت در دومینیکا برای اتباع کشورهای ثالث به ویژه اتباع ایرانی بسیار دشوارتر خواهد بود. زیرا این روند دارای بوروکراسی های اداری پیچیده ای می باشد.
  • هزینه ثبت شرکت در دومینیکا چقدر است؟ هزینه ثبت شرکت در دومینیکا بسته به ساختار شرکت و ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول هزینه ثبت شرکت در دومینیکا حدود 950000XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *