ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک یکی از روش های مهاجرت به این کشور در سال 2023 می باشد که البته در قیاس با مهاجرت تحصیلی به دانمارک، طرفداران کم تری دارد. برای ثبت شرکت در این کشور قوانین و شرایطی وجود دارد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو قصد دارند اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت در دانمارک و شرایط آن در اختیار متقاضیان قرار دهند. در این کشور شرایط بسیار خوبی برای ثبت شرکت وجود دارد. به متقاضیانی که شرایط لازم و سرمایه کافی را دارند پیشنهاد می شود برای مهاجرت به این کشور روش ثبت شرکت را انتخاب نمایند. سوالات مهم در این زمینه شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت در دانمارک چیست؟
  • انواع ساختار شرکت در دانمارک چیست؟
  • امتیازات ثبت شرکت در این کشور شامل چه امتیازاتی است؟
  • ویزای صادره برای سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت در دانمارک چیست؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای بیزینس دانمارک چقدر است؟
  • برنامه استارت آپ دانمارک چیست و چه شرایطی دارد؟

بررسی اقتصاد کشور دانمارک در سال 2023

جهت ثبت شخصیت حقوقی تجاری در دانمارک متقاضیان باید اقتصاد این کشور را بشناسند. در سال های اخیر اقتصاد این کشور رشد کرده و پیشرفت های چشمگیری داشته است. از دلایل رشد اقتصاد و پیشرفت آن می تواند به افزایش خصوصی سازی، افزایش سرمایه گذاری و افزایش صادرات اشاره کرد.

در این کشور منابع طبیعی زیادی وجود ندارد. اما در سال 2023 روزانه حدودا 300 بشکه نفت در دانمارک تولید می شود. کشور دانمارک همچنین یکی از بزرگترین صادر کنندگان محصولات تخم مرغ، کره و گوشت می باشد. بیشترین محصولات دانمارک به کشورهای آمریکا، هلند، سوئد، انگلستان، فرانسه و نروژ صادر می شود. محصولاتی که وارد این کشور می شوند، بذرهای گیاهی و مواد شیمیایی می باشد.

معرفی برنامه استارت آپ دانمارک2023

استارت آپ دانمارک Startup Denmark برنامه ای مخصوص کارآفرینان خارجی است تا از طریق پایه گذاری و تاسیس شرکت نوآورانه خود در این کشور به مجوز اقامت دانمارک دست یابند. در قالب این برنامه نیز ایده بیزینسی شما بایستی توسط پانل کارشناسان منصوب شده توسط اداره بازرگانی دانمارک مورد تایید قرار گیرد. و بعدا از آن درخواست اقامت شما توسط SIRI مورد رسیدگی قرار می گیرد. برنامه ای که هم می تواند توسط افراد و هم توسط تیم های تا 3 نفر مورد استفاده قرار گیرد که باهمدیگر می خواهند تا از طریق یک بیزینس پلن مشترک یک بیزینسی را در دانمارک راه اندازی بکنند.

منتها با این شرایط که:

معرفی برنامه استارت آپ دانمارک

در زمینه تمکن مالی نیز متقاضیان بایستی بر طبق جدول زیر (سطح 2023) عمل کنند:

متقاضی/ متقاضیانتمکن مالی با کرون دانمارک
تنها خود متقاضیDKK143328
زوجینDKK286656
زوجین با یک یا چند فرزندDKK190488

مجوز اقامتی اهداء شده از این طریق به متقاضیان حدودا 2 سال اعتبار داشته و دوباره هم قابل تمدید است. معمولا درخواست مجوز اقامتی متقاضیان برنامه استارت آپ دانمارک توسط آژانس استخدام و یکپارچگی بین المللی دانمارک (SIRI) مورد رسیدگی قرار می گیرد. و نکته آخر دراینباره اینکه مدت زمان رسیدگی به درخواست ها تا 1 سال طول کشیده و هزینه درخواست نیز در حدود DKK1890 (کرون دانمارک) می باشد.

شرایط ثبت شرکت در کشور دانمارک

متقاضیان برای ثبت شرکت می توانند از طریق آژانس های تجاری اقدام نمایند. این آژانس ها وظیفه ثبت شرکت در دانمارک را بر عهده دارند. فعالیت آژانس های تجاری تحت نظارت وزارت کسب و کار و وزارت امور اقتصادی می باشد. دفتر اصلی این اژانس ها در پایتخت دانمارک یعنی شهر کپنهاگ قرار گرفته است. برای ثبت شرکت در دانمارک روش های مختلفی وضع شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت نام به صورت کاغذی: این روش برای افرادی می باشد که قصد دارند به صورت سنتی اقدامات لازم را انجام دهند. این روش ثبت شرکت تنها برای شرکت هایی با مسئولیت محدود در نظر گرفته شده است. برای ثبت کاغذی باید به آژانس های تجارت یا شرکت هایی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند مراجعه نمایید. طول مدت ثبت شرکت از طریق این روش بین 2 تا 3 هفته می باشد.
  • ثبت نام آنلاین: برای ثبت شرکت می توانید از طریق ثبت نام الکترونیکی توسط سازمان های کسب و کار اقدام نمایید. برای ثبت شخصیت حقوقی تجاری از طریق روش آنلاین تنها نیاز به ارائه امضاء دیجیتالی می باشد.

مراحل ثبت شرکت در دانمارک

کسانی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، حوزه اقتصادی اروپا (EEA) یا اسکاندیناوی را دارند می توانند به راحتی در دانمارک شرکت ثبت کنند. اما شهروندان سایر کشورهای دنیا باید ابتدائا اجازه اقامت و مجوز کار دانمارک را اخذ نمایند. پروسه های ثبت شرکت نیاز به مشورت با وکلای حاذق دانمارکی دارد منتهی در این بخش مهم ترین موارد بیان شده است. از اساسی ترین مراحل برای ثبت شرکت در این کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. انتخاب نوع شرکت (شرکت سهامی عام یا خاص، شرکت با مسئولیت محدود و غیره)
  2. بررسی و انتخاب ساختار قانونی شخصیت حقوقی مورد نظر در دانمارک
  3. انتخاب طرح تجاری یا همان Business plan
  4. ثبت Business plan
  5. پرداخت هزینه های مربوطه
  6. باز کردن حساب بانکی به نام شخص حقوقی در بانک دانمارک
  7. ثبت نام شرکت در VAT و سازمان مالیاتی و اخذ IDهای مربوطه

در حال حاضر شرکت های موفقی در دانمارک به ثبت رسیده اند که به نقل از Forbes می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

نام شرکترتبه در دانمارکرتبه جهانی
Maersk Group1262
Danske Bank2339
Novo Nordisk3376

مراحل ثبت شرکت در دانمارک

انواع شرکت در دانمارک

متقاضیان باید در اولین قدم نوع شرکت خود را مشخص نمایند. ساختارهای تجاری در این کشور به صورت متعددی وجود دارد. که رایج ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

ساختار شرکتشرایط 
ثبت شرکت با مسئولیت محدود (Anoartsseskab)با دست کم یک سهامدار و حداقل سرمایه DKK80000
ثبت شرکت به صورت سهامی (Aktieselskab)با دست کم یک سهامدار و حداقل سرمایه DKK500000
ثبت شرکت به صورت مشارکت های محدود (Kommanditselskab)با دست کم حدود 2 عضو موسس
ثبت شرکت به صورت مشارکت عمومی (Interessentskab)با دست کم حدود 2 عضو موسس

افرادی که قصد دارند کسب و کار کوچکی را راه اندازی نمایند باید ثبت شرکت با مسئولیت های محدود را انتخاب نمایند. این نوع از شرکت جزو رایج ترین نوع در دنیا می باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به سرمایه ای بالغ بر DKK80000 (کرون دانمارک) می باشد. افرادی که قصد دارند با سرمایه بیشتری اقدام به ثبت شرکت در دانمارک نمایند باید ثبت شرکت به صورت سهامی را انتخاب نمایند.

برای ثبت این نوع از شرکت هر سهام دار باید سرمایه اولیه ای بالغ بر DKK50000 (کرون دانمارک) ارائه نماید. برای ثبت شرکت به صورت مشارکت محدود نیاز به 2 شریک می باشد. در ثبت شرکت به صورت مشارکت عمومی باید توجه داشت، به میزان سرمایه ای که وارد شرکت می کنید مسئول خسارت ها نیز می باشید. یعنی اگر شرکت دچار بدهی یا خسارتی شود شما باید به میزان سرمایه خسارت پرداخت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دانمارک

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند، باید مدارک زیر را آماده کرده و آن ها را ارائه نمایند:

  • متقاضی باید نامی برای شرکت انتخاب نماید.
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن به دقت
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت مدیر عامل و تمامی سهامداران
  • ارائه بیزینس پلن و طرح توجیهی برای شرکت
  • ارائه گواهی تمکن مالی و گردش حساب بانکی
  • ارائه فتوکپی از آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • اگر وکیلی جهت ثبت شرکت کارها را پیگیری می کند، باید وکالت نامه ای از طرف شما امضاء شده و ارائه شود.

مزایای ثبت شرکت در دانمارک

متقاضیانی که تصمیم به ثبت شرکت در این کشور دارند از مزایایی بهره مند می شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • متقاضیان می توانند برای سفر و تجارت وارد کشورهای منطقه شنگن شوند.
  • متقاضی می تواند پس از گذشت 3 سال اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت دائم انجام دهد.
  • پس از گذشت 5 سال از اخذ اقامت دائم فرد می تواند پاسپورت دانمارک را به دست بیاورد.
  • فرد می تواند برای سفر به سایر نقاط دنیا به راحتی ویزا کسب نماید.
  • مدیر عامل و خانواده او می توانند از طریق ثبت شرکت اقامت یک ساله این کشور را به دست آورند.
  • متقاضی با ثبت شرکت مالکیت 100% شرکت را دارد و نیازی به بودن شریک محلی نمی باشد.

از جمله مهم ترین مزایای ثبت شرکت در دانمارک همچنین می توان به اقتصاد با ثبات دانمارک اشاره نمود. مثلا نرخ تورم دانمارک که همان طور که نمودار ذیل نشان می دهد پایین است:

نرخ تورم دانمارک

اخذ اقامت دانمارک از طریق افتتاح کمپانی یا برند

واقعیت این است که مطابق قوانین دانمارک در سال 2023 امکان اخذ اقامت دانمارک صرفا از طریق روش های سرمایه گذاری از جمله خرید ملک و غیره وجود ندارد. منتهی در حال حاضر امکان اخذ اقامت 2 ساله دانمارک از طریق ویزای استارت آپ وجود دارد؛ پس کسانی که مطابق قوانین به ثبت شرکت جدیدی در دانمارک بپردازند و تجارتی تازه را ایجاد نمایند، امکان اخذ اقامت دانمارک را خواهند داشت. متقاضیان اخذ ویزای استارت آپ علاوه بر لازمه هایی که برای ثبت شرکت، ثبت طرح تجاری، اخذ مجوزهای لازم و غیره باید به آن ها توجه داشته باشند، برای اخذ ویزا باید درخواست دهند که کلیات آن به شرح ذیل است:

  1. گام اول: ورود به وبسایت مهاجرت دانمارک
  2. گام دوم: پرداخت آنلاین هزینه بررسی ویزا
  3. گام سوم: گرفتن وقت سفارت
  4. گام چهارم: ارائه مدارک مورد نیاز و رسید پرداخت هزینه بررسی ویزا

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان پیشنهاد می کنند برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات کارآفرینی در دانمارک و شرایط سرمایه گذاری در دانمارک را مطالعه نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در دانمارک

برای ثبت شرکت در این کشور باید مطالب زیر را مورد بررسی قرار داد:

  1. ثبت شرکت به چه مواردی نیازمند است؟ ثبت نام به صورت کاغذی که به مدت 2 الی 3 هفته زمان می برد. ثبت نام آنلاین نیاز به امضا دیجیتالی و تکمیل فرم به صورت آنلاین دارد.
  2. انواع شرکت ها در دانمارک کدام اند؟ شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی، مشارکت های محدود و مشارکت های عمومی.
  3. شرایط شرکت ها در دانمارک چیست؟ حداقل 1 الی 2 سهام دار برای ثبت شرکت و میزان بودجه 80000€ الی 500000€ (یورو) در خصوص سرمایه نیاز است.
  4. مزایای ثبت شرکت در دانمارک چیست؟ اخذ اقامت دائم پس از 3 سال، اخذ پاسپورت پس از 5 سال، سفر بدون ویزا به محدوده اروپا و حوزه شنگن، مالکیت 100% شرکت، اخذ ویزا برای همراهان، امکان افتتاح حساب.
  5. بهترین راه مهاجرتی به دانمارک برای ایرانی ها چیست؟ اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی به منزله تحصیل در دانشگاه این کشور برترین طرق می باشد.
4.9/5 - (17 امتیاز)

یک دیدگاه برای “ثبت شرکت در دانمارک

  1. عادل گفت:

    بسیار عالی حتما تماس میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *