ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در دومنیکن

ثبت شرکت در دومنیکن

در زمان های اخیر به دلیل تعدادی از عوامل اقتصادی و استراتژیک، ثبت شرکت در دومنیکن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به طور کلی، کسب ‌و کارهایی که در آمریکای مرکزی و دریای کارائیب گسترش می ‌یابند باید چشم ‌انداز اقتصادهای مختلف را در نظر بگیرند. جمهوری دومنیکن در قلب دریای کارائیب قرار دارد که با سواحل زیبای ماسه های سفید و آب های آبی، بازدیدکنندگان خود را شگفت زده می کند. این کشور که توسط دریا احاطه شده است، یکی از کشورهایی است که بیشترین هجوم گردشگران را در این منطقه دارد و فعالیت های سرگرمی، اقامتگاه های لوکس، طبیعت سرسبز، مناظر تاریخی و فرصت های تجاری چشمگیر را ارائه می دهد. جمهوری دومنیکن دارای تنوع فرهنگی، جغرافیایی و طبیعی گسترده ای و همچنین پروازهای مستقیم از ایالات متحده، اروپا و آمریکای لاتین می باشد. هنگام انجام تجارت در کارائیب، افراد زیادی جمهوری دومنیکن را انتخاب می کنند.

جمهوری دومنیکن از نظر مساحت دومین کشور بزرگ در منطقه کارائیب است. گردشگری، کشاورزی، معدن و منسوجات از جمله بخش های کلیدی اقتصاد هستند که آن را به مکانی جذاب برای شروع کسب و کار متقاضاین تبدیل می کند. اما، اگر از ویژگی های فرآیندهای محلی ندانید، ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد. اقتصاد قوی و تنوع طبیعی جمهوری دومنیکن فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران و شرایط زندگی مطلوب فراهم می کند. هنگام ثبت یک شرکت در جمهوری دومینیکن، 8 مرحله اصلی باید دنبال شود. این مهم است که ابتدا افراد اطلاعات کافی درباره نوع نهادهای حقوقی موجود برای کسب و کار کسب کنند. پس از آن، باید اساسنامه رسمی و سایر اسناد را تهیه کنند و در مقامات محلی ثبت نام کنند. در ادامه این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی شرایط و مراحل ثبت شرکت در دومنیکن را بررسی کرده اند.

شرایط ثبت شرکت در دومنیکن

جمهوری دومنیکن کشوری است که در سراسر جهان به عنوان یک مقصد عالی برای سفر، تعطیلات و گردشگری شناخته شده است. با این حال، این کشور کارائیب همچنین یک مقصد عالی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان از سراسر جهان است. جمهوری دومنیکن کشوری در رده درآمد متوسط ​​بالا با جمعیت 11 میلیون نفر در نظر گرفته می شود.

برخی از موفق ترین صنایع در جمهوری دومنیکن عبارتند از:

  • تولید
  • صادرات
  • املاک
  • گردشگری

همه این مشاغل در جمهوری دومنیکن همیشه در حال رشد هستند و از توسعه همه بخش های کشور حمایت می کنند. جمهوری دومنیکن دارای انواع مختلفی از شرکت ها و ساختارهای قانونی متناسب با نیازهای هر کسب و کار است. دولت جمهوری دومنیکن برای ساده سازی فرآیند ثبت شرکت تلاش کرده است و بسیاری از مراحل را می توان به صورت آنلاین انجام داد. با این حال، برای تشکیل صحیح یک شرکت در جمهوری دومنیکن، نیاز به حمایت یک وکیل محلی و یک نماینده قانونی، به منظور رعایت تمام قوانین و الزامات است.

شرایط فوق العاده استارت آپ فنلاند

آشنایی با مراحل ثبت شرکت در دومنیکن

مراحل ثبت یک کسب و کار در جمهوری دومینیکن چیست؟ افرادی که می خواهند اقدام به ثبت شرکت در دومنیکن کنند، می توانند از این بخش که یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ثبت موفقیت آمیز شرکت در جمهوری دومنیکن است، بهره مند شوند.

در جدول زیر به مراحل ثبت شرکت در دومنیکن اشاره شده است:

مراحلامور
1تصمیم گیری برای نوع شرکت
2نعیین نماینده قانونی و امضای وکالتنامه
3بررسی نام شرکت در ثبت تجاری
4پیش نویس اساسنامه شرکت
5پرداخت هزینه های شرکت
6تحویل مدارک به اتاق بازرگانی
7ارسال مدارک ثبت نام به سازمان ثبت احوال مالیاتی کشور
8باز کردن حساب بانکی

بررسی دقیق مراحل ثبت شرکت در دومنیکن

برای تصمیم گیری اینکه کدام نوع شرکت برای کسب و کار افراد بهترین است، مهم است سرمایه گذاران که تعداد اعضا یا سهامداران، سرمایه موجود و اندازه شرکت را در نظر داشته باشند.

برخی از محبوب ترین انواع نهادها در جمهوری دومنیکن عبارتند از:

  • شرکت سهامی (مشارکت)
  • شعبه شرکت خارجی
  • شرکت با مسئولیت محدود

بعد از انتخاب نوع شرکت، اگر سهامداران در جمهوری دومنیکن حضور نداشته باشند، وکالتنامه ای مورد نیاز است که به نماینده قانونی آنها اجازه می دهد تا فرآیند را به صورت محلی انجام دهد. این وکالتنامه باید توسط طرف مربوطه امضا شود. بعد از این مرحله، باید نام شرکت در جمهوری دومنیکن انتخاب شود. سپس پیش نویس اساسنامه شرکت نوشته شود. مستندات آیین ‌نامه اجازه تشکیل شرکت در جمهوری دومنیکن را می ‌دهد. این سند قرار است به عنوان ستون فقرات شرکت عمل کند و بر نحوه مدیریت آن حاکم باشد که شامل نام شرکت، اطلاعات مربوط به نماینده قانونی، اطلاعات در مورد سرمایه سهام، ساختار مدیریت و غیره است. در مرحله بعدی هزینه های شرکت پرداخت می شود و مدارک را به اتاق بازرگانی تحویل داده می شود. پرداخت حق الزحمه به شرکت این امکان را می دهد که مدارک لازم را برای تایید به اتاق بازرگانی ارائه کند.

این لیست مدارک لازم جهت ارسال به اتاق بازرگانی است:

  • آیین نامه امضا شده و محضری
  • مجمع عمومی قانون اساسی
  • فهرست سهامداران و سهم آنها در شرکت
  • فرم درخواست
  • رسید پرداخت حق الزحمه شرکت
  • کپی ثبت نام تجاری

سپس مدارک ثبت نام به سازمان ثبت احوال مالیاتی کشور ارسال و حساب بانکی شرکت افتتاح می گردد. انتخاب بانک مناسب با توجه به نیاز شرکت مهم است. هر بانک بسته به توافق و اهداف شرکت، انواع مختلفی از حساب ها را با مزایای بسیاری ارائه می دهد.

 مراحل ثبت شرکت در دومنیکن

هزینه های ثبت شرکت های مختلف در دومنیکن

در جمهوری دومنیکن، چهار نوع نهاد وجود دارد که می توان برای کسب و کار خود انتخاب کرد که شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت انفرادی با مسئولیت محدود، یک شرکت سهامی یا یک شرکت سهامی ساده شده می شود. هزینه های ثبت شرکت های مختلف در دومنیکن موضوع مهمی می باشد که متقاضیان باید در برای ثبت شرکت در دومنیکن در نظر داشت باشند.

در نمودار زیر به حداقل سرمایه لازم جهت ثبت انوع شرکت در جمهوری دومنیکن اشاره شده است:

حداقل سرمایه لازم جهت ثبت انواع شرکت در جمهوری دومنیکن

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز می باشند تا در تمامی مراحل ثبت شرکت در دومنیکن و یا مهاجرت به این کشور از روش های مختلف یاری و همراهی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *