ویترین

ثبت شرکت در زنجان

ثبت شرکت در زنجان

زنجان یکی استان های مهم ایران است که به سرعت درحال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی و کشاورزی در منطقه شمالغرب ایران است و به همین دلیل ثبت شرکت در زنجان و راه اندازی فعالیت تجاری در این استان می تواند راهنمای یک بیزینس پرسودی برای سرمایه گذاران و تجار باشد. متقاضیان بایستی در جریان باشند که برای هر طیف از فعالیت تجاری اعم از تولید و صادرات، توزیع و پخش، امور مالی و بانکداری، بیمه و غیره می توان شرکتی مناسب را انتخاب و در زنجان راه اندازی کرد. در این راه نیز شما تنها نبوده و می توانید به مشاوره های برتر وکلا و کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کاملا اعتماد کنید.

  • چه کسانی به سادگی می توانند در زنجان شرکت ثبت کنند؟
  • هزینه ثبت شرکت در زنجان چقدر است؟
  • محدودیت های ثبت شرکت در زنجان چیست؟
  • فرایند ثبت شرکت در زنجان چقدر زمان می برد؟
  • بهبود شرایط ثبت شرکت در زنجان چگونه ممکن می شود؟

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان

یکی از شرکت هایی که مطمئنا متقاضی ثبت آن در زنجان نیز پرشمار است، شرکت با مسئولیت محدود یا LLC می باشد. عنوان این شرکت ها کاملا معرف ماهیت و عملکرد آنها است. متقاضیان ثبت شرکت در زنجان قبل از هر اقدامی برای ثبت یک شرکت با عنوان مسئولیت محدود باید در جریان باشند که اولا سرمایه شرکت نه به صورت سهام بلکه تمام نقد و در نزد بانک نگهداری می شود. ثانیا مسئولیت های شرکا در قبال دین یا دیون شرکت نه به صورت 100% بلکه به نسبت سرمایه اسمی آنهاست. ثالثا منافع شرکت نیز بر اساس همین سهم الشرکه بین اعضا تقسیم می شود. ولیکن برای ثبت این شرکت در زنجان طی 3 گام زیر الزامی است:

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زنجان

اعتماد و اعتبار بین اعضا یا شرکا در شرکت های با مسئولیت محدود حرف اول را می زند و از همین جهت، تشکیل این شرکت ها بین اعضای خانواده و آشنایان در اولویت اول قرار دارد. لازم است بدانید که هزینه ثبت این شرکت در اداره ثبت شرکتهای زنجان حدود 10000000 زیال و با ارائه مدارک زیر میسر است:

  • تقاضانامه
  • شرکتنامه
  • مدارک شناسائی
  • صورت جلسه مجمع
  • فهرست موسسان (مجمع، هیئت رئیسه و بازرس)

ثبت شرکت تضامنی در زنجان

ثبت شرکت تضامنی در زنجان

زنجان در شمال غربی ایران به خاطر قرار گیری در مسیر راه های ترانزیتی بین المللی و نیز به سبب تولید انواع محصولات زراعی و صنعتی بهترین شرایط را برای تشکیل و ثبت شرکت های تضامنی دارد. چراکه شرکت های مذکور در واقع شرکت هایی با ماهیت کاملا تجاری بوده و از اعتماد و اعتبار بالایی نزد تجار و بازرگانان برخوردار است. در حقیقت، تشکیل شرکت تضامنی در شهری مثل زنجان برای کاربردهایی نظیر فعالیت های تجاری، صنعتی و حتی امور مالی و بانکداری بسیار حیاتی است. شرکت تضامنی در زئنجا+ن با مشارکت و عضویت فعال حداقل 2 نفر و با مسئولیت نامحدود تشکیل می شود. مسئولیت نامحدود هم بدان معناست که شرکا در مقابل تادیه تمام و کمال بدهی های طلبکاران مسئول هستند.

در هنگام تشکیل شرکت تضامنی در زنجان متقاضیان باید توجه کنند که این شرک‍ت دارای یکسری مزایا و معایبی نیز هست که باید بدان توجه کرد. از جمله مزایای این شرکت ها می توان به اعتماد موجود بین اعضا و اعتبار خود شرکت اشاره کرد چراکه شرکای این شرکت ها از شخصیت اعتباری خوبی برخوردار هستند. پس امکان موفقیت این شرکتها در انواع معاملات تجاری بزرگ بالا است. اما از اهم معایب این شرکت ها نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مسئولیت نامحدود شرکا
  • انحلال شرکت در صورت فوت اعضا
  • امکان اخذ مالیات مضاعف
  • شرایط انتقال مالکیت دشوار
  • سطح انعطف پذیری پایین

شرکت مختلط در استان زنجان

شرکت های مختلط در واقع همان شرکت های تضامنی هستند که با شرکت های سهامی ادغام شده و شرکت مختلط سهامی را تشکیل داده و یا با شرکت های مسئولیت محدود تلفیق شده و شرکت مختلط غیر سهامی را تشکیل می دهند. پس شرکای حاضر در این شرکت ها نیز شرکای ضامن یا شرکای سهامی و غیرسهامی هستند. مطابق قانون نیز مدیر شرکت مختلط از بین شرکا ضامن انتخاب شده و امور شرکت را می گرداند. اما مقررات حاکم بر این شرکت ها نیز مطابق مقررات شرکت های تضامنی برای شرکا ضامن و مقررات شرکت های شخصی برای شرکا غیر ضامن می باشد. ترکیب دو نوع شرکت مختلط در زنجان از قرار ذیل است:

ترکیب دو نوع شرکت مختلط در زنجان

شرایط افتتاح شرکت سهامی در زنجان

شرکت سهامی از بهترین نوع شرکت ها برای ثبت در بخش تجاری و صنعتی زنجان می باشد چراکه ساختار اینگونه شرکت ها به گونه ای طراحی شده که امکان تامین سرمایه آن آسان بوده و به راحتی مدیریت شده و از همه مهمتر انعطاف پذیری آن بسیار بالاتر از شرکت های دیگر است. مشخصه اصلی این نوع شرکتها در موارد مهم زیر مستتر است:

مشخصه های شرکت سهامی در زنجان

با این توضیح اکنون مشخص می شود که شرکت های سهامی در زنجان نوع خاصی از شرکت های تجاری با سرمایه سهامی و نیز مسئولیت محدود می باشند. در زمینه مدیریت این شرکت ها نیز بایستی درجریان باشید که به محض تاسیس این شرکت، موسسان بایستی با تشکیل مجمع عمومی وضعیت اعضای هیئت مدیره و بازرسی خود را تعیین کنند. همچنین قبل از تشکیل شرکت تنظیم اساسنامه و شرکت نامه هم جز وظایف موسسان می باشد. نکته آخر درباره این شرکتها نحوه و چگونگی تامین سرمایه آنها است که باعث تعیین وزنی و انتخاب بهترین نوع شرکت سهامی (خاص یا عام) می گردد:

  • تامین سرمایه شرکت سهامی خاص: کاملا با سرمایه مستقیم شرکا
  • تامین سرمایه شرکت سهامی عام: مشترکا با اسپانسری شرکا و مردم

پس بنابراین مشخص می گردد که قانون به موسسان شرکت های سهامی عام امکان اعلام پذیره نویسی و فروش سهام به مردم جهت ورود به بازار بورس را می دهد. کل فرآیند تامین سرمایه شرکت سهامی در بخش بعدی توضیح داده می شود.

تامین سرمایه و الزامات افتتاح شرکت سهامی در زنجان

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، سرمایه شرکت های سهامی به صورت سهام ارائه می شود و موسسان شرکت برای تامین این سرمایه با توجه به نوع شرکت خود دو راه پیش رو دارند. راه اول مخصوص شرکت های سهامی خاص بوده و در این روش تامین مالی شرکت کاملا توسط شرکا انجام می شود. راه دوم تامین مالی 20% از طریق سرمایه شرکا و تامین مالی 80% از طریق سرمایه خرد مردم عادی است که این راه مخصوص شرکت سهامی عام می باشد. فرآیند مذکور برای تامین سرمایه شرکت سهامی عام در زنجان از این قرار است:

فرآیند تامین سرمایه شرکت سهامی عام در زنجان

اکنون که با شرایط ثبت شرکت در زنجان آشنا شدیم بهتر است بدانید که جهت ثبت شرکت سهامی تدارک مدارک زیر برای موسسان امری الزم آور تلقی می شود:

  • 2 برگه شرکتنامه
  • 2 برگه اساسنامه
  • فهرست شرکا شرکت
  • گواهی بانکی جهت اثبات تامین فاند لازم (35% سرمایه نقدی)
  • صورت جلسه صادره در مجمع عمومی
  • کپی برابر اصل کلیه مدارک شناسائی موسسان
  • رسید واریز هزینه ثبت از 1000000 ریال برای شرکت سهامی خاص تا 5000000 ریال برای شرکت سهامی عام

شرایط ثبت شرکت تعاونی در زنجان

تشکیل شرکت های تعاونی در زنجان می تواند ضمن اشتغال زایی و سرعت بخشی به توسعه اقتصادی این استان همچنین می تواند باعث افزایش روحیه جمعی و همکاری اعضا در جهت تامین نیازها باشد. چراکه اصولا فلسفه تشکیل اینگونه شرکت ها در ایران نیز همین نیکوکاری و گذشت در حق همدیگر می باشد تا یک زندگی مرفه برای همگان مخصوصا برای اعضای تعاونی فراهم شود. معمولا تعاونی ها در زنجان به شرط حضور 7 عضو و به صور مختلف و در چهار دسته زیر مشخص می شوند:

  • شرکت تعاونی عام
  • تعاونی خاص
  • شرکت تعاونی تولید
  • شرکت تعاونی توزیع

برای تشکیل این شرکت ها در استان زنجان، موسسان علاوه بر تعیین اعضا هیئت مدیره و بازرسان همچنین بایستی در فکر تنظیم شرکتنامه نیز باشند. برای اطلا ع از شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای خارجی و نیز امتیازات آنها همانند اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت و یا گزینه بسیار جذاب اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت در سال 2022 حتما از مشاوره های حرفه ای کارشناسان و وکلای زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *