ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

عده ای از هموطنان که علاقه مند به ثبت شرکت در نروژ هستند و قصد دارند از این طریق به نروژ مهاجرت نمایند قبل از هرچیز نیازمند اطلاعات اولیه اند. در این صفحه مطالبی در خصوص مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شخصیت حقوقی تجاری در کشور مذکور برای خوانندگان محترم سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است. البته به یاد داشته باشید اگر قصد ثبت شرکت و یا خرید یک شرکت معتبر رجستری شده در نروژ را دارید مسیر طولانی تا تحقق قطعی این موضوع پیش روی شماست. ابتدا با کسب همین اطلاعات اولیه شروع کنید تا کلیتی از مسیر اقدام در ذهنتان شکل گیرد. در قدم بعد برای پیدا کردن یک شرکت معتبر یا ثبت آن، به یک مشاوره تخصصی در خصوص بیزینس در نروژ نیاز دارید.

  • چرا نروژ کشوری مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت است؟
  • شرایط کار در نروژ و سطح درآمد در این کشور چگونه است؟
  • آیا با ثبت شرکت در نروژ می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • آیا نروژ بهترین کشور اسکاندیناوی برای شروع کار است؟
  • آیا می توان از طریق استارت آپ به نروژ مهاجرت کرد؟

در مورد کشور نروژ

کشور زیبای نروژ یکی از کشورهای شمال اروپاست که در همسایگی سوئد، فنلاند و روسیه قرار گرفته است. معمولا در جنوب کشور نروژ آب و هوای مرطوب و ملایم حاکم است، اما در مقابل شرق و شمال این کشور، زمستان سردتر و طولانی تری دارد. نروژ ارتباط نزدیکی با اتحادیه اروپا و ایالات متحده برقرار می کند. این کشور یک عضو بنیانگذار سازمان ملل متحد، ناتو، اتحادیه تجارت آزاد اروپا، شورای اروپا، پیمان قطب جنوب و شورای شمال اروپا است. دیگر شهرهای عمده بروگن و استوانگر در غرب نروژ و تراندهیم در قسمت مرکز و ترامسو در شمال قرار دارد.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

کشور زیبای نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که جمعیت آن فقط 5 میلیون نفر است. در سال 2023 به لحاظ اقتصادی، رفاهی، آب و هوایی و اجتماعی یکی از بهترین کشورها برای زندگی و پرافتخارترین کشور در حوزه کاهش جرم است. در سال های اخیر، نروژ به طور مکرر به عنوان “بهترین کشور برای زندگی” توسط گزارش توسعه انسانی سازمان ملل رتبه بندی شده است. دولت نروژ دارای موقعیت های مالکیت بزرگ در بخش های کلیدی صنعتی است که دارای ذخایر نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، چوب، غذاهای دریایی و آب شیرین است. صنعت نفت در حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور را تشکیل می دهد.

بر اساس یک سرانه، نروژ بزرگ ترین تولید کننده نفت و گاز طبیعی در خارج از خاورمیانه در جهان است. همه این ها از جمله مزایایی هستند که برای ثبت شرکت در نروژ افراد را ترغیب می کنند. البته بزرگ ترین مزیت را می توان امنیت اقتصادی و ثبات حاکم بر نروژ دانست به طوری که سرمایه گذاران با کم ترین احتمال ضرردهی مواجه هستند.

روند ثبت شرکت در نروژ در سال 2023

یکی از گزینه های محبوب برای شروع کسب و کار در نروژ شرکت های خصوصی و فردی است. نخست که این نوع شرکت ها برای کسانی که قصد دارند با هزینه های کمتری به اروپا مهاجرت کنند و به زودی به خودکفایی مالی برسند مناسب نیست. پیشنهاد می نماییم در خصوص سایر راه های مهاجرت به نروژ نیز اطلاعات کسب نمایید. موسسات معتبر کاریابی در نروژ منبع مناسبی برای جستجوی شغل می باشند. افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به نروژ دارند می توانند از این موقعیت بهره مند شوند. شاید مهاجرت از این طریق بسیار سریعتر و کم هزینه تر انجام شود.

برای ثبت شرکت در نروژ در سال 2023 حداقل مبلغ 60000$ (دلار آمریکا) برای سرمایه سهام نیاز دارید. طبق قانون نروژ متقاضی ثبت شرکت، بایستی حداقل 2 سال در نروژ اقامت داشته و اکنون 12 ماه تا تاریخ انقضای ویزای خود فرصت داشته باشد. در این صورت می تواند فرم درخواست ریجستری شرکت برای مقامات مالیاتی و اطلاعات در مورد بودجه اساسی شرکت و اهداف را در یک طرح توجیهی موقت ارائه دهد.

روند ثبت شرکت در نروژ

شروع فعالیت شرکت در نروژ

برای شروع فعالیت های قانونی، یک شرکت در نروژ باید به عنوان یک مالیات دهنده ثبت نام شود. ثبت نام برای پرداخت کننده مالیات دارای روش خاصی است که در آن طرح کسب و کار شرکت و تجربه مالک برای اجرای کسب و کار باید ارائه شده و به موسسه مالیاتی ثابت شود که این شرکت توان پرداخت مالیات خود تا یک سال آینده را دارد. گاهی اوقات سفارشات مشتریان یا قراردادهای نروژی نیز ارائه می شود تا اداره مالیات از وضعیت فعالیت این شرکت مطمئن شود. به یاد داشته باشید که اداره مالیات در نروژ نطارت های سخت گیرانه ای بر فعالیت شرکت ها دارد. این تقریبا غیر ممکن است که بدون اشاره به سازمان های مالیاتی در نروژ کسی بخواهد از ثبت شرکت در این کشور سخن بگوید.

محبوب ترین نوع شرکت در نروژ

شرکت در نروژ مطابق قانون انواع مختلف دارد که از آن جمله می توان به شرکت های سهامی عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی و غیره اشاره نمود. با این وجود شرکت با مسئولیت محدود خصوصی محبوب ترین نوع شرکت در نروژ است. چرا که در این نوع شرکت، شریک یا شرکا تنها در حدود همان سرمایه ای که برای ثبت شرکت پرداخت نموده اند در قبال طلبکاران مسئولیت دارند. یعنی طلبکاران نمی توانند مازاد بر سرمایه شرکت برای دریافت طلب خود به شرکای شرکت با مسئولیت محدود در نروژ مراجعه کنند.

به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود خصوصی در نروژ سرمایه اولیه ای معادل NOK30000 (کرون نروژ) یعنی حدود 3200$ (دلار آمریکا) نیاز است. این سرمایه اولیه باید به حساب بانکی در نروژ گذاشته شده باشد. از آن جمله می توان به DNB اشاره نمود. این حساب بانکی نیز تا زمانی که شرکت در این کشور به ثبت برسد بلوکه است و امکان برداشت وجه از آن نیست. لازم به ذکر است به منظور ثبت در سازمان ثبت شرکت های کشور مذکور، موسس یا موسسین باید NOK5570 (کرون نروژ) یعنی حدود 600$ (دلار آمریکا) نیز پرداخت نمایند.

نحوه خرید یک شرکت آماده در نروژ

ما پیشنهاد خرید شرکت های آماده در نروژ را منطقی تر از پروسه ثبت یک شرکت می دانیم. اگر به دلایلی مشتری بخواهد یک شرکت با تاریخچه خوب، گردش مالی در سال های گذشته را خریداری کند، می تواند از فهرست شرکت های متقاضی فروش استفاده کند. مدیران موسسه تعهدات شرکت را بررسی می کنند و سپس مشتری می تواند تصمیم بگیرد که این شرکت را بخرد یا نه. پس از خرید یک شرکت، مشتری گواهی ثبت نام شرکت و کلیه مدارک حقوقی نهایی، اثبات مالکیت خود از جمله موارد زیر دریافت می کند:

  • گواهی ثبت نام
  • تصویب برای نام شرکت ثبت شده در هر انتخاب خریدار
  • آدرس شرکت ثبت شده در نروژ با پست/ ایمیل اداره
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت
  • یک عضو هیئت مدیره

اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت در نروژ

طبق قانون نروژ، حداقل 50% از اعضای هیئت مدیره باید از منطقه اتحادیه اروپا باشند. اما سایر افراد هیئت مدیره می توانند افراد مهاجر مقیم کشور نروژ باشند و تفاوتی نمی کند از کدام کشور به نروژ مهاجرت کرده اند. البته بعد از گذشت چند سال صاحب شرکت در انتخاب هیئت مدیره شرکت توان بیشتری خواهد داشت. مدیر عامل می تواند اعضای هیئت مدیره را تغییر دهد. لازم به ذکر است برای ثبت شرکت در کشور نروژ ارائه طرح تجاری قوی و سودآور که توچیه اقتصادی نیز داشته باشد، بسیار مهم است.

در خصوص ثبت شرکت در نروژ موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را در مقاله بالا ارائه نمود. این راه سریع ترین و قابل اطمینان ترین مسیر برای شروع کسب و کار در نروژ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است. با یک شرکت با مسئولیت محدود، می توانید کسب و کار خود را با شراکت با همکاران یا اعضای خانواده شروع کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *