ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند ترکیبی از کسب و کار در این کشور و انتقال وجوه به این کشور مهاجرپذیر است که از قوانین مختص به خود برخوردار است. ایجاد کسب و کار فردی، ثبت شرکت و مهاجرت از این طریق از جمله دشوارترین راه برای مهاجرت شناخته شده است اما به علت اینکه زیر مجموعه ویزای سرمایه گذاری قرار می گیرد، از جمله پر هزینه ترین طرق مهاجرتی نیز است که ریسک های مختلفی دارد. ثبت شرکت در نیوزلند از قوانین خاص برخودار است که در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به شرایط کلی آن خواهیم پرداخت.

موقعیت جغرافیایی نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از 2 جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده است. زبان رایج مردم این کشور انگلیسی و مائوری است. این کشور دارای اقتصاد پیشرفته و پر رونقی در زمینه های مختلف از جمله صادرات، کشاورزی و دامپروری است و جزو کشورهای توسعه یافته و متمول است. از دیگر محصولات پررونق برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در نیوزلند، محصولات لبنیاتی، گوشت و صنایعی چون صید نهنگ، فک، تولید الوار، کتان و استخراج طلا است.

امکان ثبت شرکت در نیوزلند توسط خارجیان

به منظور ثبت نمودن یک شخصیت حقوقی تجاری در کشور نیوزلند لازم است فرد ابتدائا به نحوی اقامت این کشور را داشته باشد. غالب افراد در ابتدا ویزای کارآفرینی نیوزلند یا همان Entrepreneur Work Visa را اخذ می نمایند. این ویزا به دارندگان آن این اجازه را می دهد تا وارد نیوزلند شوند و شرکت از پیش تاسیس شده ای را خریداری کنند یا خود شرکتی را در نیوزلند تاسیس نمایند. پس از گذشت 6 ماه یا 2 سال چنین فردی در نهایت می تواند درخواست اقامت به عنوان یک کارآفرین و موسس شرکت در این کشور را داشته باشد.

یکی از بهترین مسیرهای مهاجرت به این کشور، استارت آپ نیوزلند است. در این مسیر فرد می تواند بدون ثبت شرکت نیز خود را به کشور نیوزلند رسانده و اقامت این کشور را به همراه خانواده خود به دست آورد. این مسیر اقامتی مسیری است که در نهایت می تواند منجر به اخذ پاسپورت کشور نیولند نیز شود.

امکان خرید کمپانی در نیوزلند

کارآفرینان می توانند در مدتی که ویزای کارآفرینی نیوزلند را دارند و پیش از اقدام به خرید شرکت یا تاسیس آن، ابتدائا بازار کار و نیاز جامعه نیوزلند را بررسی نمایند. چرا که به این روش می توان شرکتی با احتمال سودآوری بیشتر را در نیوزلند تاسیس نمود. علاقه مندان به ثبت شرکت در نیوزلند با توجه به نوع شرکت هزینه های مختلفی باید پرداخت نمایند که معمولا در ابتدا بین 2000$ تا 5000$ (دلار نیوزلند) است. البته به این هزینه باید مالیات ماهیانه، حقوق و بیمه کارمندان و غیره را نیز باید افزود که رقم قابل توجهی می شود. به همین دلیل ضروری است تجارتی که فرد ثبت می نماید در نیوزلند سودآوری داشته باشد. برخی از سودآورترین تجارت ها در نیوزلند در سال 2023 عبارت هستند از:

  1. شرکت های حسابداری
  2. آژانس های خرید، فروش، رهن و اجاره املاک غیرمنقول
  3. لوازم یدکی اتومبیل
  4. خدمات حقوقی

مهم ترین مراحل ثبت شرکت در نیوزلند

مهم ترین مراحل ثبت شرکت در نیوزلند

از جمله مهم ترین مراحلی که برای ثبت شرکت در نیوزلند باید طی شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • جستجو در خصوص این که آیا اسمی که برای شرکت مورد نظر انتخاب شده قابلیت ثبت را دارد یا خیر
  • رزرو نام شرکت
  • باز کردن حساب بانکی در نیوزلند
  • طی کردن مراحل قانونی و مشورت با وکلای نیوزلندی
  • ارائه پاسپورت و عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مشخص کردن نوع شرکت طبق قوانین نیوزلند
  • ثبت شرکت از طریق ارائه طرح تجاری، اخذ تاییدیه آن و پرداخت مالیات و سایر هزینه های مربوطه
  • پرداخت سرمایه اولیه شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت

شروع ثبت شرکت در نیوزلند و انواع آن در 2023

طبق آمار به دست آمده در سال 2023 از بانک تجارت جهانی، کشور نیوزلند دارای روندی ساده در میان دیگر کشورهای جهان برای شروع و انجام کسب و کار است. با استفاده از پورتال های آنلاین دولتی، فرآیند رزرو و ثبت شرکت در کشور نیوزلند نیز می تواند ظرف مدت چند ساعت انجام شود. انواع ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

  • مشارکتی
  • شرکت با مسئولیت محدود Sole trade (تنها یک بازرگان یا تاجر)

ثبت شرکت از این طریق بیشتر برای افراد حرفه ای (پروفشنال) و صنایع کشاورزی شایع می باشد. مشارکت یک راه موثر در زمینه شراکت در هزینه ها و عملیات تجاری است به عنوان مثال چندین فرد و چندین حرفه با هم شروع به کار می کنند. در روش مشارکتی مالیات بر درآمد به صورتی شراکتی پرداخت نمی شود و در عوض درآمد را بین شرکا توزیع می نماید. سپس شرکا مالیات بر سهم خود را پرداخت می کنند. ثبت شرکت از این طریق با امضای یک توافقنامه مشارکتی انجام پذیر می باشد و روند ثبت نام سخت نمی باشد. در سال های پیش ثبت شرکت مشارکتی فقط برای وکلا، پزشکان، حسابداران و دیگر تخصص ها بود. اما امروزه ابن نوع ثبت شرکت در میان افراد خارجی مرسوم نیست و آن ها می توانند انواع دیگر ثبت شرکت که مطمئن تر و پرسودتر است را انتخاب نمایند.

انواع ثبت شرکت در نیوزلند در 2023

همانند آنچه که در اکثر کشورهای مدرن وجود دارد متقاضیان می توانند شرکت های متفاوتی با نحوه فعالیت خاصی را ثبت و راه اندازی نمایند. در سال 2023 به طور کلی 3 عنوان برای ثبت شرکت در کشور نیوزلند وجود دارد.

انواع شرکتتوضیحات
شرکت انحصاری در نیوزلنددر این روش بدون ثبت شرکت به صورت انحصاری کسب و کار جدید به راه می‌افتد که تمام وظایف و مسئولیت های یک شرکت ثبت شده را داراست و مشغول پرداخت مالیات خواهد بود.
شرکت شراکتی در نیوزلندهنگامی که 2 یا چند شریک برای راه اندازی یک کسب و کار سرمایه می‌گذارند تمام مسئولیت های شرکت میان آن ها تقسیم می شود و به صورت جداگانه مشمول پرداخت مالیات بر درآمد خواهند شد.
شرکت مسئولیت محدود در نیوزلندبه طور کلی اشخاصی که صاحب شرکت هستند می‌توانند به صورت خصوصی یا عمومی شرکت خود را به ثبت برساند؛ خوب است بدانید که شرکت های خصوصی آزادی های لازم برای تجارت به اندازه یک شرکت عمومی را ندارند. این شرکت با مسئولیت محدود ویژگی‌های خاصی دارند که به عنوان یک سرمایه گذار لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید.

نکات ثبت شرکت در نیوزلند

از سایر نکاتی که در باب ثبت شرکت در این کشور می بایست در سال 2023 مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از:

  • انتخاب محل: قبل از راه اندازی ثبت شرکت، محل ثبت شرکت می بایست به درستی تعیین گردد. هر منطقه دارای مقررات خاصی در مورد فعالیت تجاری است.
  • افتتاح حساب بانکی: امکان افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های کشور نیوزلند برای سرمایه گذاران نیز وجود دارد که با افتتاح حساب های بانکی برای اهداف تجاری به کشور کمک می کنند و بسیاری از بانک ها نیز می توانند به افراد برای انتقال پول از خارج از کشور و سایر خدمات مهاجران متخصص کمک کنند.
  • ثبت نام شرکت در نیوزلند: افراد پس از انجام روند اداری می بایست اقدام به ثبت آرم و نام شرکت کنند.

متقاضیان کسب و کار در کشور نیوزلند می بایست نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند. ثبت نام در IRD (Inland Revenue Department) و دریافت شماره مخصوص از این رویه می باشد. در صورتیکه که گردش مالی شرکت در 12 ماه اول بیش از 60000$ (دلار نیوزلند) باشد، ثبت نام در GST الزامی است.

شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق ثبت شرکت

از ویژگی‌های یک شرکت با مسئولیت محدود می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • حداقل یک مالک
  • حداقل یک سهامدار
  • عدم تعریف هزینه برای ثبت شرکت
  • دفتر کار رسمی به نام شرکت در نیوزلند
  • عدم نیاز به تنظیم اساسنامه شرکت

افراد می توانند تمامی اموال خود را وکالتی واگذار نمایند. در این صورت آن شخص می‌تواند به جای شما به ثبت شرکت در نیوزلند بپردازد و شخصی که وکالت شما را به عهده می گیرد معتمد می خوانند. در کشور نیوزلند فرآیند ثبت شرکت بسیار ساده می باشد به صورتی که شرکت ها در اداره NZCO ثبت و بررسی می شوند و متقاضیان باید در مرحله اول به صورت آنلاین یک نام برای شرکت خود انتخاب و رزرو کنند. برای انتخاب نام 20 روز زمان خواهید داشت از لحظه ارائه مدارک اولیه و باید توجه داشته باشید که نام شرکت شما باید خاص و متمایز باشد و حداقل یک سهامدار یک رئیس و یک سهم به علاوه آدرس اولیه دفتر رسمی در اختیار داشته باشید. پس از تهیه و ارسال تمام مدارک برای NZCO ظرف چند دقیقه اسناد شرکت ثبت شده شما برایتان ارسال می گردد

ثبت شرکت در نیوزلند در یک نگاه

روند کلی ثبت شرکت در نیوزلند در یک نگاه عبارت است از:

  • ارائه طرح تجاری
  • تهیه طرح های توجیهی اقتصادی
  • تعیین سهامداران و مدیران شرکت
  • پرداخت هزینه های اجرایی برای ثبت
  • دریافت شماره ویژه به منظور راه اندازی شرکت
  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت به صورت اینترنتی
  • درخواست تعیین نام شرکت و لوگوی مخصوص شرکت
  • اعلام آدرس محل شرکت و آدرس به منظور خدمات ارائه ای شرکت

در صورت موافقت کشور به فرد ویزای 3 ساله داده می شود که باید در این مدت فرد و تیم اجرایی، تمام تلاش خود را برای بیزینس فعال کنند. ثبت شرکت در نیوزلند پس از 2 سال از 3 سال موجود و عملکرد مثبت، منجر به اقامت دائم فرد موسس خواهد شد. در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی به دلیل اینکه روند مهاجرت به نیوزلند از طریق ثبت شرکت دارای ریسک زیادی است، با کارشناسان ارشد مربوطه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

4.8/5 - (19 امتیاز)

28 دیدگاه برای “ثبت شرکت در نیوزلند

  1. طلایی پور گفت:

    ممنون از مطالبتون

  2. ali ram گفت:

    در مورد مطلب جالبتون در رابطه با ثبت شرکت در نیوزلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ثبت شرکت در استرلیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ثبت شرکت در نیوزلند رو مطالعه نمایید

  3. سیاه پوش گفت:

    اگر بتونیم تو این کشور ثبت شرکت کنیم بعدش می تونیم اقوام خودمونو برای کار تو این شرکت دعوت کنیم تا بعد بتونن اقامت هم بگیرن ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط شما برای فرستادن جاب آفر مناسب باشه میتونید این کار رو انجام بدید

  4. ramin گفت:

    سلام ثبت شرکت در نیوزلند شرایط سنی خاصی ندارد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر شرایط سنی نداره

  5. پیام گفت:

    هزینه ثبت شرکت چقدره

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو تا انتها مظالعه نمایید

  6. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این کشور چه قدر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله سرمایه گذاری در نیوزلند رو مطالعه کنید در اون کامل ذکر شده

  7. امید گفت:

    آیا امکان ثبت شرکت asl در این کشور امکان پذیر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان ثبت شرکت وجود داره اما با هدفتون از ثبت شرکت چیه؟

  8. قراری گفت:

    حداقل سرمایه خارجی برای ثبت شرکت در نیوزلند چه مقدار باشد؟ و آیا ثبت شرکت متضمن اقامت دایمی در نیوزلند هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این مقاله هزینه ها رو مطالعه فرمائید و اگر سوالی بود بفرمایید تا راهنماییتون کنیم

  9. leilakk گفت:

    با سلام. سوالم اینه که قوانین ثبت شرکت در ایران چقدر با قوانین ثبت شرکت در این کشور یا کشورهای دیگه متفاوت است؟ آیا همه کشورها از یه قانون تبعیت می کنن؟ممنون از شما.

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر قوانین هر کشور مخصوص به همون کشوره و با همدیگه متفاوتن

  10. شجاعی گفت:

    سلام ثبت شرکت در نیوزلند مشمول حمایت های دولتی هم می شود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر ثبت شرکت در ابتدا حمایتی از طرف دولت نخواهد داشت

  11. امیر گفت:

    مطالب مفید و سودمندی بود.

  12. هما میرباقری گفت:

    سرمایه‌گذاری زیادی لازم داره…

  13. نظریان گفت:

    سلام بسیار مفید و خوب بود

  14. diana گفت:

    سلام ايا براي ثبت شركت در نيوزلند ميتوان از كشور مربوطه وام هم دريافت كرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر

  15. صبا صابری گفت:

    سلام
    تشکر می کنم از سایت خوبتون
    فقط یه سوال آیا سرمایه گذاری هم در نیوزلند جز این ویزا می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متفاوت هستند

  16. رها کسرایی گفت:

    ثبت شرکت در نیوزلند چقدر زمان میبره

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستکی به تکمیل بودن مدارک شما داره که باید توسط مشاورین بررسی شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *