ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت در هلند

موضوع ثبت شرکت در هلند می تواند یکی از گزینه های ایجاد کسب و کار در اروپا جهت کسب درآمد و بدست آوردن اقامت این کشور محسوب گردد. برخی افراد ایجاد یک کسب و کار را صرفا برای بدست آوردن اقامت احداث می نمایند و برخی برای درآمد و هم اخذ اقامت دست به این کار می زنند. مقاله ای که پیش روی شما عزیزان هست توسط وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده و این موسسه قصد دارد در مورد انواع ثبت شرکت در هلند و نحوه اقدامات حقوقی و مهاجرتی آن به شما عزیزان توضیح دهد.

هلند، کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند و در شمال غربی اروپا به پایتختی آمستردام و جمعیتی بالغ بر 16.5 میلیون نفر می باشند. از دیگر شهرهای مهم این کشور لاهه که بیشترین تعداد سفارتخانه ها و وزارتخانه ها در این شهر می باشد و همچنین رتردام دومین شهر اسکله ای این کشور می باشد.

انواع شرکت های ثبتی در کشور هلند

4 انواع شرکت در کشور هلند در دسترس می باشد که به شرح ذیل است:

  1. شرکت سهامی عام (NV): حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این شرکت مبلغ 45000€ (یورو) می باشد و حداقل 20% از سهام مجاز باید مورد توجه و صادر شود. این نوع شرکت مناسب برای شرکتهای مایل به سرمایه گذاری به طور عمومی است و هیچ شرطی و احتیاجی بابت ملیت سهامداران وجود ندارد. بازرسی های حساب باید با اتاق بازرگانی اداره شود.
  2. شرکت با مسئولیت محدود (BV): حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این شرکت مبلغ 1€ (یورو) می باشد (این مبلغ به میزان 18000€ (یورو) بوده که اکنون کاهش پیدا کرده) و مسئولیت سهامداران محدود به سرمایه است. شایع ترین نوع ثبت شرکت در هلند، شرکت های با مسئولیت محدود می باشد و هیچ شرطی و هیچ احتیاجی بابت ملیت سهامداران وجود ندارد. بازرسی های حساب باید با اتاق بازرگانی اداره شود.
  3. شرکا (Partnership): همانند سایر شرکت ها، بازرسی های حساب باید با اتاق بازرگانی اداره شود. شرکای عمومی دارای مسئولیست نامحدود هستند و هر شریک به میزان سهمش در شراکت مسئول بدهی های خود می باشد، دقت نمایید که شریک محدود دارای مسئولیت محدود هم می باشد.
  4. ثبت شعبه: ثبت شعبه در هلند از عمومی ترین و محبوب ترین فرمت برای راه اندازی شرکت از سوی خارجیان می باشد. شعبه مادر خارجی دارای مسئولیت تام در برابر بدهی های شعبه فرعی در هلند است. شعبه فرعی در هلند باید در اتاق بازرگانی ثبت شود و تحت نظر این اتاق باشد. یک کارمند بدون نیاز به حسابدار می تواند حداقل درآمد را دریافت نماید.

اطلاعات بیشتر: ثبت شرکت سهامی خاص در همدان

الزامات ثبت شرکت در هلند

هلند، چهارمین صادرکننده بزرگ در جهان، یکی از مطلوب ترین اقتصادها برای سرمایه گذاری و تجارت است. این مرکز به عنوان مرکز توزیع تجارت در بسیاری از کشورهای اروپایی، یکی از بزرگترین مراکز تجاری در اتحادیه اروپا است. پس از فرآیند برگزیت در بریتانیا، جذابیت سرمایه گذاری خود را افزایش داد. سرمایه گذاران از سراسر جهان رویای راه اندازی یک شرکت و انجام تجارت در هلند را دارند. این کشوری است که در آن کارآفرینانی که می خواهند تجارت جهانی انجام دهند، اساساً باید به فکر راه اندازی یک تجارت باشند. انواع مختلفی از شرکت ها در هلند وجود دارد.

البته، این فرآیندهای انتقال شامل وکلا، دفاتر اسناد رسمی و هزینه های مشاوره است. تشکیل شرکت در هلند به ملیت سهامداران یا ملیت مدیران عامل بستگی ندارد. حتی خارجی ها هم می توانند بدون مجوز خاصی شرکتی راه اندازی کنند. برای انتقال یک شرکت موجود در ترکیه به هلند یا ایجاد یک شرکت انفرادی در هلند نیازی به اجازه اقامت نیست. برای تاسیس شرکت با سرمایه خارجی و افتتاح شعبه یا نمایندگی شرکتی که دفتر مرکزی آن در کشور دیگری قرار دارد نیازی به مجوز خاصی نیست. هیچ تفاوتی بین اصولی که شرکت های داخلی و خارجی از نظر فعالیت تجاری مشمول آن هستند وجود ندارد.

در قسمت زیر شاهد الزامات ثبت شرکت در هلند هستید:

الزامات ثبت شرکت در هلند

استخدام نیروی کار در ثبت شرکت هلند

چون اکثر شهروندان هلندی مسلط به چند زبان هستند در نتیجه استخدام از نیروهای خارجی در برخی رشته ها جهت کار در هلند آسان نمی باشد. برخی افراد با شرایط سنی مناسب و با تخصص کاری مناسب و مورد نیاز این کشور برای اخذ ویزای کاری هلند اقدام می کنند. دولت هلند و مقامات محلی انگیزه ای برای سرمایه گذاران خارجی بر اساس تعدادی از عوامل نظیر منطقه ای که فرد شرکتش را به ثبت می رساند و در آن جا مستقر می شود، دارند. بودجه اتحادیه اروپا نیز در دسترس است. سازمان های کلیدی در اینجا شرکت های توسعه منطقه ای دولتی هستند که می توانند به کسب و کارهای جدیدی راه یابند و به عنوان شرکای ریسک پذیر عمل کنند.

مراحل ثبت شرکت در هلند

فرآیند ثبت شرکت در هلند باید به کمک وکلای حاذق هلندی صورت گیرد. منتهی به طور خلاصه می توان مراحل ثبت شرکت در این کشور را به شرح ذیل خلاصه کرد:

  1. بررسی این که آیا فرد واجد شرایط اقامت در هلند است یا خیر
  2. نگارش طرح تجاری یا همان business plan
  3. تامین هزینه های مربوطه
  4. مشخص کردن نقاط مختلفی برای شروع پروژه
  5. انتخاب محلی که شرکت قرار است آن جا را اقامتگاه قانونی خود قرار دهد
  6. برگزیدن یک ساختار حقوقی برای تجارت مورد نظر
  7. انتخاب یک نام تجاری برای شرکت مورد نظر
  8. ثبت نام در “ثبت شرکت های هلند” و “اداره مالیات هلند”
  9. گرفتن ID مالیاتی و فدرال در هلند

مراحل ثبت شرکت در هلند

مزایای ثبت شرکت در کشور هلند

ثبات کلان اقتصادی، فضای مالی رقابتی، زیرساخت خوب، کیفیت آموزش، درجه بالای نوآوری و کارآفرینی تنها چند نمونه از دلایل سرمایه گذاری در هلند است که  بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و شرکت های چند ملیتی برای سرمایه گذاری در هلند تشویق می کند. در ادامه به بررسی دیگر مزایای سرمایه گذاری در هلند می پردازیم. در کشور هلند با رتبه 4 در شاخص بین المللی و 15000 شرکت خارجی و فضای بین المللی بسیار رقابتی، مقصد بسیاری از سرمایه گذاران در سطح جهانی است. موقعیت استراتژیک هلند به عنوان دروازه  ورودی اروپا، با دسترسی به 95% از پرسودترین بازارهای مصرفی اروپا، سکوی پرش عالی برای ورود به بازار اروپا فراهم می کند.

هلند علاوه بر داشتن فضای تجاری عالی، هزینه زندگی مقرون به صرفه ،کیفیت زندگی استثنایی را ارائه می دهد. هلند که بر اساس گزارش جهانی به عنوان ششمین کشور شاد در دنیا و بر اساس نظرسنجی یونیسف در زمینه رفاه کودکان، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین، بر اساس آخرین شاخص زندگی بهتر، هلند کشوری است که بهترین تعادل بین کار و زندگی را دارد. نرخ بسیار پایین بیکاری جوانان، سطح سواد بالا، سطح بالای رضایت از زندگی در دوران کودکی و میزان و کیفیت اوقات فراغت کارمندان هلندی عواملی هستند که به جایگاه برتر این کشور در شاخص زندگی کمک می کنند.

دلایل ثبت شرکت در هلند

هزینه ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت در کشور هلند معمولا هزینه های مرتبط با آن را در نظر می گیرند. هزینه های زیر باید هنگام شروع کار در هلند در نظر گرفته شود:

آیتمهزینه به یورو
هزینه از شرکت های اختلاط توسط شرکت های ثبت نام€50
هزینه دفتر مجازی€75
تصمیم به کار با متخصصان هلندی€1500
خدمات حسابداری€90

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ثبت شرکت در هلند توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات تخصصی در باب ثبت شرکت در هلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • استخدام نیروی کار در ثبت شرکت هلند چگونه است؟ چون اکثر شهروندان هلندی مسلط به چند زبان هستند در نتیجه استخدام از نیروهای خارجی در برخی رشته ها جهت کار در هلند آسان نمی باشد. برخی افراد با شرایط سنی مناسب و با تخصص کاری مناسب و مورد نیاز این کشور برای اخذ ویزای کاری هلند اقدام می کنند. دولت هلند و مقامات محلی انگیزه ای برای سرمایه گذاران خارجی بر اساس تعدادی از عوامل نظیر منطقه ای که فرد شرکتش را به ثبت می رساند و در آن جا مستقر می شود، دارند. بودجه اتحادیه اروپا نیز در دسترس است. سازمان های کلیدی در اینجا شرکت های توسعه منطقه ای دولتی هستند که می توانند به کسب و کارهای جدیدی راه یابند و به عنوان شرکای ریسک پذیر عمل کنند.
  • مزایای ثبت شرکت در کشور هلند شامل چه مواردی است؟ ثبات کلان اقتصادی، فضای مالی رقابتی، زیرساخت خوب، کیفیت آموزش، درجه بالای نوآوری و کارآفرینی تنها چند نمونه از دلایل سرمایه گذاری در هلند است که  بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و شرکت های چند ملیتی برای سرمایه گذاری در هلند تشویق می کند. در ادامه به بررسی دیگر مزایای سرمایه گذاری در هلند می پردازیم. در کشور هلند با رتبه 4 در شاخص بین المللی و 15000 شرکت خارجی و فضای بین المللی بسیار رقابتی، مقصد بسیاری از سرمایه گذاران در سطح جهانی است. موقعیت استراتژیک هلند به عنوان دروازه  ورودی اروپا، با دسترسی به 95% از پرسودترین بازارهای مصرفی اروپا، سکوی پرش عالی برای ورود به بازار اروپا فراهم می کند.
4.9/5 - (20 امتیاز)

39 دیدگاه برای “ثبت شرکت در هلند

  1. سیاوش بهرامی گفت:

    سلام . من در شرکتی که در هلند ثبت شده سرمایه گذاری کردم . ولی احساس میکنم این شرکت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و فارکس مرا دارد دور می‌زند. احساس بدی بهم دست داده . شما چگونه میتوانید بهم کمک کنید ؟ بهرامی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تنها کاری که می تونید انجام بدید این هست که با یک وکیل اقتصادی مستقر در هلند مذاکره کنید

  2. علی گفت:

    درود بر شما .
    آیا با داشتن مدرک فوق دیپلم و گواهینامه پایه یک میشه برای کار به هلند رفت و کار کرد و اقامت گرفت؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به هلند از طریق کار، شما باید تخصص داشته باشید و بتونید یک کارفرما رو مجاب کنید که برای شما که در خارج از اروپا هستید، پیشنهاد کاری ارسال کنه

  3. منوچهر گفت:

    این کشورهای اروپایی چرا انقدر شرایط ثبت شرکت متفاوتی دارند ، اما برای اخذ اقامت از این طریق حتما یکبار اروپا را از نزدیک ببینید ، بیزینس کردن خیلی فرق می کنه با اینجا

    1. داوری گفت:

      سلام
      چون کشورها و دولت های متفاوتی هستند

  4. امید گفت:

    آیا برای ثبت شرکت در این کشور تمکن مالی مهم می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تمکن مالی یکی از مواد مورد نیاز خواهد بود

  5. کرمی گفت:

    ثبت شرکت در هلند رو با چه مبالغی میشه انجام داد.؟
    ایا واقعا باید شرکت فعالیت کنه یا شرکت سوری هم شدنی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد هزینه ها کامل در مقاله صحبت شده لطفا تا انتها مطالعه نمایید

  6. leilakk گفت:

    سلام. اعضای هیات مدیره در این نوع شرکت های خارجی باید چه شرایطی داشته باشند؟ ممنون از سایت مفید شما.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو تا انتها مطالعه کردید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  7. طلایی پور گفت:

    به نظر شما چه کاری در هلند می تواند مقرون به صرفه باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مقرون به صرفه بودن از نظر شما چیه؟ کشور هلند کشور گرونیه اما درآمد ها هم در اون بالاست

  8. لیدا بهرامی گفت:

    راجب ثبت شرکت در سوئد هم می فرمائین به چه صورت است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ثبت شرکت در سوئد رو مطالعه نمایید

  9. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد ثبت شرکت در هلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ثبت شرکت در ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ثبت شرکت در ایتالیا رو مطالعه نمایید

  10. امید گفت:

    برای دایر کردن یک شرکت در کشور هلند آیا از سمت دولت این کشور حمایت میشویم یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در ابتدا حمایتی ندارید که طبیعیه اما در ادامه با موفق بودن شرکت میتونید این حمایت رو جلب کنید

  11. هما خسروی گفت:

    پس از چند سال پاسپورت میده ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هلند معمولا بعد از 4 سال میشه برای پاسپورت اقدام کرد

  12. ترنم گفت:

    پس از چند سال با ثبت شرکت میشه به اقامت رسید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بعد از 5 سال میشه اقامت دائم رو اخذ کرد

  13. قراری گفت:

    سلام . بنظر شما با سرمایه کم یا متوسط چه بیزینسی را می توان در هلند راه اندازی کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      راه های مهاجرت به هلند زیاده اما در کل با سرمایه کم شاید از طرق دیگه ای مثل کار یا تحصیل هم بتونید مهاجرت کنید

  14. نظریان گفت:

    سلام مرسی از مطالب خوبتون

  15. Erfan گفت:

    سلام. تشکر فراوان بابت مقاله خوبتون راجب ثبت شکرت در هلند.

  16. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون
    لطفا در مورد ویزای کاری هلند توضیح دهید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      مقاله مهاجرت کاری به هلند رو مطالعه نمایید

  17. امیرحسین گفت:

    سلام
    مطالب بسیار خوبی بود و استفاده لازم از این مقاله حتما خواهد شد.
    مرسی

  18. مشایخی گفت:

    ثبت شرکت در هلند برای یک شرکت حقوقی چقدر هزینه دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا این مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید

  19. رسایی گفت:

    تاسیس شرکت در چه زمینه هایی بهتر جواب می دهد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا در زمینه فعالیت و حوزه تخصص شما
      اما شرکت های IT هم در این کشور شرایط خوبی دارن

  20. اصغر گفت:

    ثبت شرکت در هلند چه میزان سرمایه نیاز داره و آیا اقامت میدن یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقاله کامل ذکر شده لطفا مطالعه نمایید

  21. hiva گفت:

    سلام
    ثبت شرکت در هلند نیاز به چه مدارکی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این مقاله کامل ذکر شده لطفا تا انتها مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *