ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در وانوآتو

ثبت شرکت در وانوآتو

ثبت شرکت در وانوآتو به معنای دریافت تضمین عدم تغییر مسیری است که دولت در حوزه اقتصادی دنبال می کند. وانوآتو یک بهشت ​​مالیاتی خالص است و هیچ مالیات مستقیمی هم برای افراد و هم برای شرکت ها وجود ندارد. قانون شرکت در وانوآتو مبتنی بر حقوق عمومی انگلیسی می باشد و به طور کلی شرکت ها در وانوآتو توسط قانون شرکت ها اداره می شوند. شرکت ‌هایی که تحت قانون شرکت ‌ها در وانوآتو ثبت شده‌اند هیچ محدودیتی برای تجارت با ساکنان و اجاره املاک واقعی در قلمرو ندارند، اما ممکن است برای ارائه خدمات مالی به مجوز نیاز داشته باشند. چهار نوع اصلی از شرکت های مقیم وجود دارد که شامل شرکت خصوصی تک سهامدار، شرکت خصوصی، شرکت سهامی عام و شرکت اجتماعی می شوند.

ثبت شرکت در وانوآتو ممکن است توسط حداقل 1 سهامدار تشکیل شود که می تواند یک فرد یا یک شرکت باشد و ممکن است غیر مقیم باشد. مشخصات سهامداران به استثنای شرکت های معاف در پرونده عمومی اعلام می شود. علاوه بر این، شایان ذکر است که همه شرکت های ثبت شده در وانواتو باید همیشه دفتر ثبت شده در وانواتو داشته باشند و شرکت های داخلی مشمول هزینه سالانه دولت هستند. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمای شرایط و مراحل ثبت شرکت در وانوآتو را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.

آشنایی با وانوآتو و ثبت شرکت در این کشور

وانوآتو به عنوان بهشت بکر در جهان شناخته شده است که به طور فشرده در بخش جنوب غربی اقیانوس آرام وسیع واقع شده است. همین نام به معنای این سرزمین برای همیشه است. جمهوری کوچک مستقل در اقیانوس آرام با اطمینان موقعیت یک پناهگاه حمایتی و پذیرایی برای کارآفرینان از سراسر جهان را به دست می آورد. در نتیجه، نمایندگان تجاری بیشتر و بیشتری به دنبال ثبت شرکت در وانوآتو هستند. دولت جوان و بسیار فعال از نظر توسعه اقتصادی دست از افزایش سرعت ثبت شرکت های دریایی در قلمرو خود نمی برد. پورت ویلا، به طور همزمان پایتخت و مرکز تجاری، مالی، صنعتی، توریستی، سیاسی و آموزشی وانوآتو است. شکل گیری نقش برجسته وانواتو در یک روند ثابت است. Ni-Vanuatu (به اصطلاح مردمان بومی مجمع الجزایر) 95٪ از کل جمعیت وانوآتو را تشکیل می دهند و به طور کلی، حداقل 324000 نفر در وانواتو زندگی می کنند.

در نمودار زیر به رشد جمعیت وانوآتو اشاره شده است:

رشد جمعیت وانواتو

زبان های انگلیسی و فرانسوی در وانواتو دارای وضعیت رسمی هستند، با وجود این واقعیت که یک زبان محلی به نام بیسلما وجود دارد. شایان ذکر است که جنوب و شمال مجمع الجزایر به ترتیب دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و استوایی هستند.

استارت آپ فنلاند، مسیری برای رسیدن به موفقیت

شرایط ثبت شرکت در وانوآتو

سرمایه گذاران خارجی باید قبل از شروع کسب و کار در وانوآتو، گواهی درخواست سرمایه گذاری خارجی را از VIPA دریافت کنند. VIPA تمام سرمایه گذاری های جدید در وانوآتو را مجاز می کند و بررسی می کند که کسب و کار افراد با دستورالعمل های سرمایه گذاری وانوآتو مطابقت دارد. پس از اعطای تأییدیه VIPA، مجوزهای تجاری، مجوز اقامت و مجوزهای کار عمدتاً خودکار می شوند. به طور کلی، در قوانین ثبت شرکت در وانوآتو، مفهومی به عنوان سرمایه اصلی کاربرد ندارد و سهام یا تضمین (یا هر دو) ممکن است مسئولیت شرکت را محدود کند. همچنین آدرس قانونی و نماینده باید در قلمرو وانوآتو ثبت شود. اساسنامه شرکت ثبت شده در وانوآتو نیز باید برای ثبت به کمیسیون ویژه ارائه شود. ثبت شرکت بین المللی در وانوآتو می تواند ظرف 1 روز تکمیل شود.

شرایط ثبت شرکت در وانوآتو

شایان ذکر است که شرکت می تواند نام خود را به هر زبان رسمی انتخاب کند، مشروط بر اینکه ترجمه تایید شده نام به انگلیسی ارائه شود.  شرکت برای اینکه در نام خود کلماتی (یا معادل ‌های) مانند بانک، مالی، بیمه، تضمین، مدیریت صندوق، صندوق سرمایه‌گذاری، جامعه ساختمان، اعتماد، متولی، بیمه اتکایی را داشته باشد، باید مجوز یا تاییدیه خاصی دریافت کند. علاوه بر این، انتشار سهام اسمی و بدون آن و نیز سهام بی نام و سهام ممتاز مجاز است. برای وجود و ثبت شرکت در وانوآتو یک سهامدار و یک مدیر کافی است و اشخاص ثالث به داده های مربوط به موسسان و سایر نمایندگان شرکت دسترسی ندارند. هیچ الزامی برای برگزاری مجامع عمومی سالانه و ارائه گزارش سالانه وجود ندارد و در مورد محل برگزاری مجامع، سهامداران تصمیم خواهند گرفت.

انواع گزینه ها برای ثبت شرکت در وانوآتو

انواع گزینه ها برای ثبت شرکت در وانوآتو عبارتند از:

  • شرکت بین المللی
  • شرکت خارجی
  • شرکت آزاد
  • شرکت نامحدود
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت با مسئولیت محدود فراساحلی
  • شرکت ثبت شده با پرتفوی مجزا و شرکت تضمین شده با پرتفوی مجزا
  • شرکت فاند
  • یک شرکت محلی (مناسب برای انجام تجارت در محدوده قلمرو)

لازم به ذکر است که گسترده ترین و محبوب ترین شکل ثبت شرکت در وانوآتو از نوع شرکت بین المللی با مسئولیت محدود فراساحلی می باشد. دو جهت اصلی در توسعه اقتصاد دولتی وانوآتو وجود دارد. اولین مورد حمایت از بخش تجاری شهر است و جهت دوم کشاورزی است. علاوه بر این، وانوآتو هر سال به عنوان یک منطقه فراساحلی محبوب تر می شود. برای این منظور، وزارت مالیه اقداماتی را انجام می دهد که برای افزایش رتبه سرمایه گذاری دولت طراحی شده است.

مراحل ثبت شرکت در وانوآتو

ثبت شرکت در وانواتو ممکن است نیازمند انجام این اقدامات کلی باشد:

مراحلامور
اولشناسایی اهداف اصلی تجاری برای یک واحد تجاری آتی
دومانتخاب نام تجاری برای شرکت آینده
سومتنظیم دفتر ثبت شده و نماینده برای یک نهاد تجاری آینده
چهارمجمع آوری داده های مربوط به سهامداران و صاحبان ذینفع
پنجمانتخاب مدیریت شرکت
ششمتدوین و رسمیت بخشیدن به اساسنامه واحد
هفتمارائه مجموعه مدارک به اداره ثبت شرکتها برای تاسیس واحد تجاری
هشتمثبت نام برای اهداف مالیاتی و تامین اجتماعی
نهمافتتاح حساب بانکی برای خودروهای تجاری آینده.
دهماخذ مجوزهای اضافی (الزامی برای انواع خاصی از فعالیت ها)

شایان ذکر است که این مراحل ثبت شرکت در وانوآتو مراحل مقدماتی هستند. مراحل مشخص و مجموعه اسناد ثبت نام ممکن است بر اساس مورد به مورد متفاوت باشد.

برای صرفه جویی در زمان، توصیه می شود برای ثبت شرکت در وانوآتو، متقاضیان هز چه زودتر موارد زیر را آماده کنند:

  • مشخصات شخصی (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد) و کپی کارت ملی موسس
  • اطلاعات تماس (آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی و شماره تلفن)
  • نام تجاری پیشنهادی
  • فعالیت تجاری (به عنوان مثال مسکن، کشاورزی، حمل و نقل و غیره)
  • جزئیات آدرس کسب و کار (آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی و شماره تلفن)
  • جزئیات مالک کسب و کار

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار هموطنان عزیز می باشند تا بهترین خدمات حقوقی و مهاجرتی را ارائه دهند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “ثبت شرکت در وانوآتو

  1. sepi گفت:

    سلام خسته نباشین…
    اطلاعاتی راجب هزینه یا حداثل سرمایه مورد نیاز ارائه ندادین اگر امکان داره جواب این دو سوال بفرمایین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد سرمایه گذاری دارید، 130000$ (دلار) حداقل مبلغی هست که نیاز دارید
      برای ثبت شرکت معمولا هزینه ها بین 130$ تا 400$ (دلار) هست

  2. ثبت شرکت در تهران گفت:

    بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود و انجام تشریفات مربوط به تاسیس این شرکت؛ مدیر عامل منتخب اعضاء، دارای مسئولیت هایی از نوع مدنی و کیفری در.

    1. امیر جلالی گفت:

      متاسفانه سوال شما به صورت کامل منتشر نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *