ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در چک

به طور کلی مهاجرت به هر کشوری روش های مختلف و متنوعی دارد که یکی از آنها می تواند ثبت شرکت در چک باشد که قوانین خاص خود را دارد. ثبت شرکت در چک می تواند مزایای مختلفی داشته باشد. همچنین افراد ممکن است با مقاصد مختلفی اقدام به ثبت شرکت در این کشور نماید لذا باید بررسی نماییم که طرق ثبت شرکت در این کشور چه روش هایی دارد و چه منافعی از طریق ثبت شرکت در این کشور به دست می آید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد ثبت شرکت در چک را دارید این مقاله را که توسط متخصصان امر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به قلم تحریر درآمده تا انتها مطالعه نمایید تا اطلاعات مفیدی را در این مورد به دست آورید.

  • آیا شهروندان خارجی امکان افتتاح شرکت در چک را خواهند داشت؟
  • هزینه افتتاح شرکت در جمهوری چک چقدر است؟
  • بهترین نوع شرکت برای افتتاح در کشور چک چیست؟
  • شرایط مهاجرت به کشور چک از طریق ثبت شرکت چیست؟

درباره کشور جمهوری چک

فارغ از ثبت شرکت کسب اطلاعاتی در مورد این کشور هم می تواند جذاب باشد و هم می تواند کمک شایانی در زمینه بیزنسی که از طریق آن قصد ثبت شرکت را دارید بنماید. کشور جمهوری چک مجموعا جمعیتی در حدود 11 میلیون نفر دارد و به دلیل قرار گرفتن در مرکز اروپا امکان سفر به خیلی از شهرهای مطرح اروپایی به صورت سفر زمینی وجود دارد. از جمله زیباترین شهرهای این کشور شهر پراگ است که پایتخت چک نیز محسوب می شود.

از جمله نقاط قوتی که ثبت شرکت در چک می تواند داشته باشد این است که بسیاری از شرکت های معظم و مشهور در این کشور به ثبت رسیده و تاسیس شده اند که این نکته می تواند نشان دهنده میزان حمایت این کشور از شرکت هایی باشد که در آن به فعالیت های تجاری می پردازند. چک اقتصادی باثبات و قوی دارد. مثلا نرخ تورم آن همواره پایین است. این موضوع در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ تورم در چک

شرایط ثبت شرکت در چک

اول از همه انتخاب نوع شرکتی که برای برنامه کاری یا ترجیحات بنیانگذاران مناسب باشد ضروری است. این امر به ویژه به حداقل تعداد موسسان، حداقل سرمایه ثبت شده، مسئولیت مالی اعضا و سیستم ساختار داخلی یک شرکت بستگی دارد. رایج ترین شرکت در جمهوری چک شرکت با مسئولیت محدود است. در صورت امکان پیشنهاد می کنیم تا مقاله سرمایه گذاری در چک را نیز مطالعه نمایید.

هزینه های ثبت شرکت در کشور چک، یکی از دغدغه های متقاضیان است. متقاضی باید درخواستی را برای ثبت، در دفتر ثبت تجاری ارائه کند. درخواست ثبت نام در بازرگانی مستلزم پرداخت هزینه دادرسی است. این هزینه، 6000 CZK (کرونای چک) است. ظرف مدت 15 روز پس از ثبت شرکت در ثبت بازرگانی، لازم است درخواست پرداخت مالیات بر درآمد شرکت ها را ثبت کنید.

مراحل ثبت شرکت در چک در 2023

قسمتی از مراحل ثبت شرکت در چک طی سال 2023 در زیر ارائه شده است که در ادامه آنها را با یکدیگر بررسی می نماییم:

  • در مرحله اول باید مناسب ترین شکل تجاری را برای انجام فعالیت های تجاری در جمهوری چک انتخاب کنید. مشهورترین اشخاص حقوقی در چک شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص هستند.
  • ارائه چهار گزینه برای نام شرکت پیشنهادی و باز کردن حساب بانکی شرکت ها
  • تهیه اسناد رسمی شرکت ، تفاهم نامه انجمن و اسناد رسمی
  • اسناد رسمی شرکت را در مقابل دفتر اسناد رسمی در جمهوری چک بررسی نمایید.
  • به محض امضای اسناد و مدارک معتبر شرکت، نمایندگان شرکت باید شخص حقوقی را در دفتر ثبت تجاری این کشور به ثبت برسانند.
  • برای ثبت نام در دفتر ثبت تجاری لازم است که یک فرم خاص اخذ شده از اداره تجاری شرکت را پر نماید و در دادگاه به ثبت رساند.
  • ثبت نام از طریق دفتر اسناد رسمی نیز امکان پذیر است.

مراحل ثبت شرکت در چک

سیستم و ساختار شرکت با مسئولیت محدود در چک

به عنوان متداول ترین نوع شرکت در چک می خواهیم ساختار شرکت های با مسئولیت محدود در این کشور را به صورت نموداری در ادامه مطالعه نماییم.

ویژگی های اصلی یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
کمترین تعداد بنیان گذارانیک نفر شخص حقیقی و یا حقوقی
بیشترین تعداد شرکانامحدود
بالاترین سهم ممکننامحدود
دامنه مشارکت در تاسیس30% به صورت نقدی از 100% پرداخت شود
مهلت پرداخت سهام شرکابه طور میانگین 5 سال پس از تشکیل شرکت یا فرض تعهد سرمایه گذاری
تعداد آراء در هر سهمهر سهم دارای یک رای است مگر اینکه موسسین روش دیگری را پیش بینی نمایند
زمینه فعالیتاین شرکت می تواند برای مقاصد مختلفی تاسیس شود
ساختار داخلی شرکت با مسئولیت محدودمدیران، هیئت نظارت، هیات قانونی، سایرین مطابق توافق نامه شرکت

ثبت شرکت در چک جهت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در صورتی که توسط دو یا چند عضو تاسیس شود و یا در صورتی که توسط یک عضو تاسیس شود باید یک تفاهم نامه به ثبت گردد. تفاهم نامه که همان اساس نامه شرکت است باید در یک دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد که شامل موارد ذیل است:

  • نام تجاری شرکت
  • موضوع فعالیت شرکت
  • شناسایی اعضا با ذکر نام محل سکونت آنها و یا دفتر ثبت شده
  • تعیین انواع سهام تجاری هر عضو و حقوق و وظایف مربوط به آن که در آن انواع مختلفی از سهام تجاری در تفاهم نامه مجاز است
  • میزان مشارکت های مربوط به سهم های تجاری
  • مدیران سرمایه ثبت شده
  • تعداد مدیران و نحوه عملکرد آنها به نمایندگی از شرکت

نحوه پرداخت سهام نیز به این صورت است که در زمان ثبت شرکت بایستی 30% سهام شرکت به صورت نقدی پرداخت شده باشد و اساس نامه شرکت می تواند مقداری بیش از آن را به سرمایه گذاران تحمیل نماید. با این حال باید کلیه مشارکت ها و یا سهم ها در زمانی به طول 5 سال بعد از به ثبت رسیدن شرکت پرداخت شود. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد سمع و نظر شما عزیزان قرار گرفته باشد و توصیه می کنیم که در صورت داشتن ابهام یا سوال در مورد مهاجرت مقاله مهاجرت به چک را مطالعه نمایید و یا با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *