ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

با توجه به درخواست بالای متقاضیان برای راهنمایی شما عزیزان در مورد موضوع ثبت شرکت در گرجستان در این نوشتار در خدمت شما هستیم. در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی از لحاظ آزادی اقتصادی، سهولت انجام کسب و کار مورد توجه افراد زیادی در خصوص این کشور که دارای موقعیت استراتژیک قرار گرفته است. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در حین روند و پس از روند از سوی دولت کشور گرجستان مورد حمایت قرار می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات متفاوتی را در راستای مشاوره مهاجرت به شما عزیزان ارائه می دهد.

  • انواع روش های سرمایه گذاری در گرجستان چیست؟
  • آیا ثبت شرکت در گرجستان منجر به اخذ اقامت دائم می شود؟
  • از طریق خرید ملک چطور؟
  • انواع شرکت های تجاری برای ثبت در گرجستان کدامند؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار گرجستان چقدر است؟
  • هزینه ثبت شرکت در کشور گرجستان چقدر است؟
  • آیا از طریق ثبت شرکت در گرجستان امکان به همراه بردن اعضای خانواده وجود دارد؟
  • شرایط سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت (پاسپورت) گرجستان چیست؟

مهاجرت به گرجستان در 2023

گرجستان کشوری مستقل در منطقه قفقاز می باشد که بین شرق اروپا و آسیای غربی واقع شده است و همواره مورد توجه متقاضیان ثبت شرکت قرار می گیرد. پایتخت گرجستان تفلیس است و زبان رسمی گرجستان گرجستانی، انگلیسی و روسی است. راه های بسیاری برای مهاجرت به این کشور از جمله مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق کار و غیره برای ورود به گرجستان وجود دارد. سرمایه گذاران می توانند انتخاب کنند که شرکت هایی با مسئولیت محدود یا شرکت های سهامی بین المللی داشته باشند. همچنین در سال 2023 شرکت های خارجی ممکن است با باز کردن یک شرکت وابسته یا شعبه به بازار محلی وارد شوند. در ادامه این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی انواع شرکت ها می پردازیم.

انواع ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در کشور گرجستان به شکل های مختلفی تقسیم می شود که اشکال اصلی آن به 2 دسته شامل، شرکت های مستقل و شعبه از شرکت های موجود در گرجستان تقسیم می شود. بسیاری از متقاضیان به دلیل شرایط آسان در فرآیند ثبت شرکت ممکن است این کشور را برای ورود و مهاجرت انتخاب کنند. یکی دیگر از دلایل جذابیت این کشور برای ثبت شرکت این است که فرآیند ثبت نام شرکت جدید بیش از 2 روز طول می کشد، اما در صورت ثبت نام در موسسات محلی، مجوزهای کسب و کار خاص و سایر مراحل لازم، کل روند ثبت نام می تواند طولانی تر شود.

شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان

اولین شرکت، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)است. این نوع ثبت شرکت در گرجستان حداکثر با 50 عضو از سهامداران و سرمایه گذاران انجام می شود. سهام این شرکت قابلیت تقسیم را دارد که مقدار قدرت هر سهامدار به ارزش سهام فرد محدود است. این سهام آزادانه قابل انتقال می باشد و اعضای این نوع شرکت مجاز به خروج از شرکت هستند. دیگر ویژگی های LLC عبارتند از این نوع شرکت شایع ترین نوع کسب و کار ثبت شده در گرجستان است که توسط تجار خارجی و محلی ترجیح داده می شود. از کشورهای دیگه که متقاضی ثبت شرکت در این کشور هستند برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توانند اقدام کنند. فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود حدود 2 هفته به طول می انجامد.

ثبت شرکت سهامی در گرجستان

ثبت شرکت سهامی در گرجستان

نوع دیگر شرکت موثر در اقامت گرجستان شرکت های سهامی هستند، کسب و کار با سرمایه و ارزش سهام اسمی مساوی قابل تقسیم می باشد بر خلاف شرکت های محدود که با بیش از 50 عضو تشکیل می شود، اعضای شرکت های سهام مسئولیت محدود ارزش اسمی سهام خود را می توانند افزایش دهند و سرمایه گذاران در این نوع شرکت ممکن است سهام اضافی برایش صادر گردد.

شرکت تضامنی در گرجستان

شرکت تضامنی شامل 2 یا چند شریک است که هر دو شریک به یک اندازه در سود و زیان شرکت هستند. آنها هر 2 قدرت تصمیم گیری دارند. مشارکت با مسئولیت محدود در گرجستان توسط حداقل یک شریک مسئول در قبال تمام امور و یک شریک محدود به امور می باشد. شریک به طور کلی حمل مسئولیت کامل برای بدهی های شرکت و درآمد را دارد، که بر خلاف شریک دیگر محدود است.

افتتاح شعبه در گرجستان

ثبت شعبه ای از شرکت فرصتی برای سرمایه گذاران خارجی در باب کار در یک شعبه در بازار محلی گرجستان می باشد که توسط شرکت خارجی در خارج از کشور مدیریت و کنترل می شود. در این مورد، شرکت مادر در خارج از کشور مسئول هر بدهی و مشکلات مالی است. همه اشخاص حقوقی برای ثبت شرکت می بایست در آژانس ملی ثبت عمومی ثبت نام کرده و نیز در وزارت دادگستری گرجستان نیز ثبت نام نمایند. ثبت نام شرکت باید در یک محضر به امضا برسد که این برنامه باید شامل مجموعه ای از اطلاعات مانند نام شرکت، نوع شرکت، آدرس آن، اهداف تعیین شده باشد. موارد الزامی در باب ارائه طرح تجاری عبارتنداز:

  • مقدار سرمایه و جزئیات مربوط به سهم هر شریک
  • اسناد مربوط به هر عضو هیئت نظارت و هیئت مدیره
  • تاریخ شروع کسب و کار و کپی اسناد رسمی و اسناد قانونی شرکت
  • جزئیات مربوط به بنیانگذار شرکت، نام، آدرس، محل تولد و حرفه شخص

سرمایه گذاری و اخذ تابعیت (پاسپورت دوم) گرجستان

یکی از مهمترین موضوعات در رابطه با مهاجرت به گرجستان اطلاع از شرایط سرمایه گذاری برای اخذ مستقیم تابعیت گرجستانی است. بله، این امر برای سرمایه گذاران ایرانی نیز فراهم است اما نه به صورت مستقیم بلکه اخذ تابعیت و اقامت دائم گرجستان مشمول شرط اقامت است. بنابراین طبق قوانین کشور گرجستان مصوب 2 جولای سال 2019 دو گزینه برای اخذ مجوز اقامت سرمایه گذار (اقامت دائمی) گرجستان وجود دارد که آنها عبارتند از:

شرایط اخذ مجوز اقامت سرمایه گذار (اقامت دائمی) گرجستان

لازم به ذکر است که دولت گرجستان در وهله اول برای متقاضیان مجوز اقامت سرمایه گذاری به مدت 5 سال صادر می شود و اگر پس از آن 5 سال متقاضی املاک خود را نفروشد و همچنین درآمد سالانه شرکت تاسیس شده فراتر از حداقل های تعیین شده باشد، در آنصورت برای آنها مجوز اقامت دائمی گرجستان صادر خواهد شد. حداقل درآمد سالانه شرکت تاسیس شده در گرجستان در سال های مختلف از قرار زیر است:

سال مالیحداقل سطح درآمد سالانه
سال اول$50000
سال دوم$100000
سال سوم$120000

در ادامه نیز پس از 10 سال متوالی اقامت قانونی در کشور گرجستان است که سرمایه گذاران می توانند به شهروندی (پاسپورت دوم) گرجستان دست یابند. بدین ترتیب از مزایا و امتیازات تابعیت گرجی شامل موارد ذیل بهره مند شوند:

  • اخذ حق شهروندی گرجی (نکته مهم: پاسپورت دوم در گرجستان مجاز نیست)
  • امکان کار و زندگی در هر نقطه از گرجستان
  • مسافرت معاف از ویزا به اغلب کشورهای اروپایی
  • تجارت آزاد با سایر ملل
  • بهره مندی از خدمات آموزشی و بهداشتی

امکان بردن اعضای خانواده به گرجستان

یکی از امتیازات مهم ثبت شرکت در گرجستان، امکان دریافت اقامت برای تمام اعضای خانواده و بردن آنها به کشور گرجستان می باشد. پس بر طبق قوانین کشور گرجستان، همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز مشمول اقامت دائمی (PR) گرجستان می شوند. اما والدین و نیز فرزندان بالای 18 سال متقاضی برای ورود به گرجستان ملزم به دریافت مجوز اقامت موقتی هستند.

هزینه ثبت نام با ثبت شرکت گرجستان

قبل از شرکت و ثبت نام تحت عنوان کار آفرین هزینه ثبت نام نیز باید پرداخت شود و پس از ارسال تمام مدارک ذکر شده در بالا همراه با اثبات پرداخت هزینه ثبت نام از شرکت یک شماره شناسایی و یک گواهی نامه از دولت و ثبت نام مالیات دریافت می نمایید. در مورد خرید ملک در گرجستان در لینک مربوطه بخوانید. این هزینه شامل 100$ (دلار آمریکا) در هنگام ثبت نام استاندارد است، اما سرمایه گذاران ممکن است ثبت نام سریع تر را انتخاب کنند که در این صورت می بایست مبلغ 200$ (دلار آمریکا) را پرداخت کنند که در این صورت حدودا 1 تا 2 روز طول می انجامد. آخرین مرحله قبل از شروع فعالیت اقتصادی واقعی، باز کردن یک حساب بانکی است.

در این مقاله سعی ما بر این بود که اطلاعاتی را در باب تاسیس شرکت در گرجستان خدمتتان ارائه دهیم. بررسی شرایط کار در گرجستان از اهم موارد قابل بررسی در خصوص مهاجرت به گرجستان است که نباید از آن چشم پوشی کرد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه خدماتی در باب مهاجرت به اقصی نقاط دنیا می باشیم.

سوالات پرتکرار درباب ثبت شرکت در گرجستان

در رابطه با موضوع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان نیز سوالات مهمی مطرح است که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع شرکت ها برای ثبت در کشور گرجستان کدامند؟ از انواع شرکت های گرجستانی می توان به شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی، شرکت تضامنی و یا شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی اشاره نمود.
  • بهترین و راحتترین فرم شرکتی برای ثبت و راه اندازی در گرجستان چیست؟ بهترین نوع شرکت از نوع شرکت با مسئولیت محدود است.
  • هزینه ثبت شرکت در گرجستان چقدر است؟ هزینه استاندارد برای این کار در حدود USD 100 (دلار) است.
  • آیا از طریق ثبت شرکت می توان به اقامت دائمی گرجستان رسید؟ بله، به شرط سرمایه گذاری حداقل EUR 300000 (یورویی) و اقامت 5 ساله در این کشور
  • تابعیت گرجستان چطور؟ بله، منتها بعد از 10 سال اقامت پیوسته در گرجستان
  • آیا از طریق ثبت شرکت امکان بردن همسر و فرزندان به گرجستان فراهم است؟ بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز مشمول اقامت دائمی (PR) گرجستان می شوند.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *