ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان یکی از امن ترین روش های مقیم شدن در این کشور اروپایی می باشد و متقاضیان فراوانی را به خود جذب نموده است. متقاضیانی که سرمایه و توان مالی کافی دارند می توانند با سازماندهی یک تیم درست سرمایه گذاری، اقدام به ثبت شرکت در یونان کنند. مهاجرت به کشور یونان از راه های گوناگونی امکان پذیر می باشد؛ اما اکثر افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند به فکر کسب اقامت و سپس پاسپورت این کشور می باشند. کشور یونان بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و مردم این کشور به زبان های یونانی و انگلیسی مسلط می باشند. این کشور در بخش جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته است و عضو اتحادیه اروپا می باشد.

  • {شرایط + مدارک + قوانین} ثبت در یونان چیست؟
  • هزینه های ثبتی چقدر میباشد؟
  • طول پروسه چه میزان میباشد؟
  • چند سال طول میکشد تا اقامت صادر شود؟

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ثبت شرکت در یونان توضیحاتی ارائه گردیده است.

شرایط و قوانین ثبت شرکت در یونان 2021

مهاجرت به کشور یونان از طریق تاسیس کمپانی یکی از بهترین روش های ورود به خاک این کشور می باشد و لازم به ذکر است که متقاضیان و سرمایه گذارانی که جهت ثبت شرکت در یونان به این کشور مهاجرت می کنند می توانند پس از گذشت 5 سال، اقامت دائمی کشور یونان را بدست بیاورند. متقاضیان و سرمایه گذارانی که اقدام به تاسیس کمپانی و ثبت شرکت در یونان می کنند باید در نظر داشته باشند که سرمایه گذاری در این کشور با حمایت و پشتیبانی اتحادیه اروپا همراه می باشد و متقاضیان می توانند به راحتی اقامت دائم را برای خود و خانواده خود کسب کنند. ثبت شرکت در یونان موجب کسب پاسپورت و تابعیت در این کشور اروپایی می باشد و لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در این کشور اروپایی یکی از سودآورترین سرمایه گذاری ها در جهان می باشد.

متقاضیان با سرمایه گذاری در کشور یونان در زمینه تاسیس کمپانی می توانند به راحتی و بدون نیاز به کسب ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شنگن سفر کنند و بدون وجود هر گونه محدودیت در این منطقه مشغول به فعالیت های تجاری باشند. بالا بودن سطح امکانات و همچنین دانش نیروی کار در کشور یونان باعث شده است تا این کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی به شمار بیاید. دولت کشور یونان شرایط بسیار مناسبی را برای متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی در این کشور ایجاد کرده است. برای تاسیس کمپانی در کشور یونان، متقاضیان می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند. در این بخش قصد داریم به انواع کمپانی و کسب و کاری در کشور یونان اشاره کنیم.

ثبت شرکت محدود با سهام در یونان

این نوع از کمپانی های یکی از محبوب ترین کمپانی های قابل تاسیس در کشور یونان می باشد که هزینه تاسیس آن حداقل 70000$ (دلار آمریکا) می باشد. برای تاسیس این کمپانی متقاضیان می بایست در نظر داشته باشند که 1% از سرمایه کل کمپانی به عنوان مالیات پرداخت می شود و هیئت مدیره این کمپانی باید در ماه اول تاسیس کمپانی انتخاب شود. تاسیس این کمپانی با ارائه مدارک شناسایی موسس و سهامداران، مشخص کردن میزان سرمایه و انتخاب اسم امکان پذیر می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود و مشارکت عمومی در یونان

کمپانی های مسئولیت محدود در کشور یونان یکی از آسان ترین کمپانی های قابل تاسیس می باشند و شروع کسب و کار در این کمپانی های با 6000$ (دلار آمریکا) سرمایه امکان پذیر می باشد. شرایط تاسیس این کمپانی با کمپانی های سهامی مشابه می باشد و سرمایه گذاران به اندازه سرمایه خود در کمپانی مسئولیت خواهند داشت. برای مطلع شدن از شرایط زندگی در کشور یونان می توانید به مقاله اقامت پس از تحصیل در یونان مراجعه کنید. کمپانی های شراکت عمومی از دو یا چند شریک تشکیل می شوند و تمامی شرکا مسئولیت بی نهایت دارند. تمامی شرکا در سودها و زیان های کمپانی سهم دارند لازم به ذکر است که برای تاسیس این کمپانی حداقل میزان سرمایه لازم نمی باشد.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت در یونان

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت در یونان

سرمایه گذاری در کشور یونان در زمینه ثبت شرکت و تاسیس کمپانی نیاز به داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز دارد و متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی و بین المللی می توانند بدون وجود محدودیت در کشور یونان در زمینه تاسیس کمپانی و یا سایر زمینه ها اقدام به سرمایه گذاری کنند. اولین گام جهت تاسیس کمپانی در کشور یونان کامل کردن فرم های درخواست تاسیس کمپانی در این کشور می باشد. متقاضیان می بایست جهت انجام امور خود از یک وکیل معتبر اروپایی کمک بگیرند و مدارک شناسایی خود را نیز ارائه دهند. ارائه اساسنامه در صورت تاسیس شعبه کمپانی های خارجی در کشور یونان الزامی می باشد. همچنین متقاضیان می بایست مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • پاسپورت (اعتبار حداقل یک سال)
  • مدارک پزشکی، تحصیلی و سوابق کاری
  • عکس (4 قطعه)
  • توان مالی و سرمایه کافی
  • مشخص کردن آدرس، نام و نوع کمپانی

اخذ تابعیت با تاسیس شرکت در یونان 2021

علاوه بر نوزادی که حداقل یکی از والدین وی تابعیت یونان را دارند و کودکی که والدین وی برای حداقل 5 سال اقامت قانونی یونان را داشته اند و خود نیز در خاک این کشور متولد شده است، افراد دیگری نیز می توانند پاسپورت یونان را اخذ کنند. در واقع کسانی که به واسطه ثبت شرکت یا تحصیل و کار در یونان اقامت این کشور را به دست آورده اند می توانند با رعایت شرایطی پس از گذشت 7 سال درخواست دهند تا تابعیت یونان را به دست آورند. یکی از این شرایط ضرورت بیان تمایل به اخذ پاسپورت یونان در حضور 2 شاهد و در نزد شهردار یا دهیار است.

خوشبختانه یونان همانند کشورهایی مثل انگلستان،‌ آرژانتین و غیره دوتابعیتی بودن را در قوانین خود امری پذیرفته شده تلقی می کند. در نتیجه خارجی هایی که پاسپورت یونان را اخذ کنند می توانند پاسپورت پیشین خود را نیز حفظ نمایند و نیازی به ترک تابعیت نیست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقه مندان به مهاجرت به یونان توضیحاتی در خصوص ثبت شرکت در یونان ارائه گردید که امید است مفید واقع شده باشد.

پاسخ به ابهامات ثبت شرکت در یونان

یکی از راه های مهاجرت به یونان ثبت شرکت در این کشور است و سوالاتی که در این رابطه مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا افتتاح شرکت در یونان منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود؟ یکی از راه های اخذ تابعیت در کشور یونان، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور است.
  • بهترین شرکت برای ثبت در یونان کدام است؟ شرکت با مسئولیت محدود.
  • برای ثبت شرکت در یونان چه باید کرد؟ ارائه یک بیزینس پلن برای ثبت شرکت در یونان الزام است.
  • آیا افتتاح شرکت تنها راه سرمایه گذاری در یونان است؟ خیر، خرید ملک و تمکن مالی نیز از راه های کلی سرمایه گذاری در یونان است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *