ویترین

ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

ثبت شرکت سهامی خاص در البرز از آن جهت اهمیت دارد که از اعتبار بالایی نزد بانک ها و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی برخوردار هستند. بنابراین با تشکیل شرکت سهامی خاص در البرز هم امکان انجام امور بازرگانی مختلف برای موسسان فراهم است و هم اینکه امکان دریافت اعتبارات بانکی و یا موفقیت در انواع مزایده ها و مناقصه ها با این شرکت بسیار بالا است. اما برای ثبت این شرکت و شروع بیزینس در قالب آن، متقاضیان بایستی با الزامات قانونی تشکیل شرکت های سهامی آشنا باشند. به همین جهت نیز گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو شما عزیزان سرمایه گذار را با راه و چاه تشکیل شرکت سهامی خاص در البرز آشنا می کنند.

  • شرایط ثبت شرکت در استان البرز چیست؟
  • آیا البرز استان مناسبی برای ثبت شرکت است؟
  • محدودیت های ثبت شرکت در استان البرز چیست؟
  • برتری های ثبت شرکت در این استان چیست؟
  • بهترین راه برای ثبت شرکت در این استان چیست؟

ویژگی های شرکت سهامی خاص در البرز

شرکت سهامی خاص یکی از شرکت های هفت گانه تجاری است که امکان تاسیس آن در البرز وجود دارد. این شرکت به لحاظ ساختاری بسیار شبیه شرکت با مسئولیت محدود بوده ولی در اصل متفاوت از آن است. هر وقت چند نفر مایل به تشکیل شرکتی با سرمایه شخصی خودشان و همچنین با مسئولیت متناسب با آورده خودشان باشند بایستی به فکر تشکیل شرکت سهامی خاص باشند. شرکتی که با دست کم 3 نفر صاحب سهام و 2 بازرس تشکیل شده و سرمایه شرکت قابل تبدیل و تقسیم به قطعات سهام هم ارزش می باشد. این شرکت را می توان با 4 ویژگی عمده زیر شناسایی کرد:

ویژگی های شرکت سهامی خاص در البرز

پس برخلاف شرکت سهامی عام در شرکت سهامی خاص، این خود موسسین شرکت هستند که تمام سرمایه شرکت را تامین می کنند. به این صورت که قبل از تشکیل شرکت سهامی خاص در البرز حدود 35% از سرمایه را نقدا در یک حساب ویژه ای بلوکه می کنند که پس از تشکیل شرکت قابل برداشت است و ضمنا متعهد می شوند که مابقی 65% آن سرمایه را نیز طی 5 سال پرداخت کنند. بدین ترتیب امکان اعلام پذیره نویسی در شرکت سهامی خاص برای تامین سرمایه از طریق مردم و معامله سهام این شرکت در بازار بورس منتفی میگردد. منتها در شرکت سهامی خاص نیز صاحبان سهام در معامله برگه های سهام خود اختیار کاملی داشته و هیچ محدودیتی ندارند.

زمینه ها و امتیازات ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

شرکت سهامی خاص در البرز شرکتی تجاری است ولو اینکه موضوع عملیاتش تجاری نباشد. بر این اساس می توان این شرکت را در استان البرز برای انجام انواع فعالیت های بازرگانی، صنعتی، خدماتی، عمرانی، امور مالی و … تاسیس کرد. منتها متقاضیان ثبت شرکت سهامی خاص در البرز باید از قبل بدانند که اولا سرمایه را تماما خود آنها پرداخت می کنند. ثانیا سرمایه شرکت تبدیل پذیر به سهام قابل معامله آزاد بین افراد (و نه در بازار بورس) بوده و ثالثا مسئولیت هر کدامیک از صاحبان سهام در قبال قروض شرکت نیز محدود به میزان سرمایه اعلامی آنهاست که در سهامشان مشخص شده است. اما همین ویژگی ها باعث بوجود آمدن امتیازاتی برای شرکت سهامی خاص شده که موسسان این نوع شرکت تجاری در البرز می توانند از آنها بهره گیرند. امتیازات مذکور عبارت است از:

امتیازات تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص در البرز
امتیاز اولاعتبار بالای شرکت جهت دریافت تسهیلات و وام های بانکی، اخذ نمایندگی و نیز شانس بالای موفقیت در مزایده ها و مناقصات بخش دولتی و خصوصی
امتیاز دومفرآیند آسان تشکیل شرکت و عدم وجود تشریفات زیاد همانند عدم نیاز به مجمع عمومی، عدم نیاز به صدور اعلامیه پذیره نویسی، تشکیل با تنها 3 موسس و غیره
امتیاز سوممسئولیت محدود صاحبان سهام در این نوع شرکت که کاملا متناسب با میزان آورده آنها (مقدار اسمی سهام) می باشد

شرایط تشکیل شرکت سهامی خاص در البرز

از آنجائی که شرکت های سهامی خاص در البرز از نوع شرکت های سرمایه ای محسوب می شوند، بنابراین انتظار می رود که تامین سرمایه اولیه جزء شرایط اولیه و اصول لاینفک تشکیل چنین شرکتی در استان البرز باشد. قانون مشخص کرده که سرمایه حداقلی برای راه اندازی این شرکت حدود 1 میلیون ریال باشد. اما از شرایط مهم این نوع سرمایه گذاری نیز آن است که موسسان 35% از سرمایه را قبل از تشکیل به حساب شرکت واریز کنند و مابقی سرمایه را به صورت تعهدی و در طی حدود 5 سال به حساب شرکت واریز کنند:

نحوه سرمایه گذاری برای تشکیل شرکت سهامی خاص در البرز

اما شرط دیگر برای تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص در البرز تنظیم اساسنامه به عنوان سند اجرایی شرکت می باشد. این سند مهم حتما بایستی به امضا کلیه موسسان برسد تا اعتبار قانونی پیدا کند. نهایتا شرط سوم و آخر برای تشکیل شرکت مذکور در البرز، انتخاب هیات مدیران و بازرسان شرکت می باشد که الزامی به انتخاب آنها در مجمع عمومی نیز وجود ندارد و فقط کافی است که هیات مدیره و بازرسان به صورت کتبی قبول مسئولیت بکنند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

تهیه و تکمیل پرونده مدارک لازم برای تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص در البرز جز مهمترین اقدامات موسسان این شرکت محسوب می شود. چراکه تکمیل دقیق و کامل بسته مدارک علاوه بر آسان سازی فرآیند ثبت همچنین موجب تسریع در این روند می شود. اما اسناد و مدارکی که جهت ثبت شرکت سهامی خاص در البرز مورد نیاز است عبارتند از:

  • تقاضانامه با امضا کل موسسان در 2 عدد
  • اساسنامه با امضا کل موسسان در 2 عدد
  • شرکت نامه با امضا کل موسسان در 2 عدد
  • کلیه مدارک هویتی موسسین شرکت
  • گواهی بانکی دال بر واریز سرمایه 35% شرکت
  • گواهی مبنی بر عدم سو سابقه مدیران و بازرسین
  • اقرار نامه مبنی بر عدم وجود رابطه یا نسبت فامیلی
  • وکالت نامه برای انجام امور ثبت توسط وکیل تعیینی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

همانند تمامی شرکتها، فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص در البرز نیز به صورت آنلاین و از طریق وب سایت اختصاصی اداره ثبت شرکتها به نشانی https://sherkat.ssaa.ir/ انجام می پذیرد. اما این فرآیند خود تابع چندین مرحله می باشد. این مراحل با تکمیل اسناد و مدارک شرکت شروع شده و با درج کلیه مشخصات شرکت در سامانه و در ادامه انتخاب نامی متناسب برای شرکت ادامه می یابد. به همین ترتیب، پرونده شرکت از طریق تکمیل و امضا اسناد مهم شرکت تهیه شده و به دفتر ثبت جهت ارزیابی کارشناسی ارسال می گردد. در صورت تایید پایانی، یک رونوشت به همراه پیش نویس آگهی تاسیس جهت چاپ در روزنامه رسمی به موسسین تحویل داده می شود. پس این پروسه به صورت شماتیک از این قرار است:

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در البرز

سرمایه گذاری و ثبت شرکت راهی آسان و سریع برای هم انجام بیزینس در سطح بین المللی و هم کسب اقامت خارجی است و از مهمترین گزینه ها در این رابطه نیز اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت می باشد که شما عزیزان می توانید سوالات خود در این خصوص را با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *