ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه از راه های اخذ اقامت است و اطلاع از شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه (LLC) مهم ترین اصل برای انجام این کار است. کشور ترکیه با توجه به زیرساخت اقتصادی عالی و ارزش پاسپورت یکی از بهترین کشورهای قاره آسیا برای سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت می باشد. برای ثبت شرکت در ترکیه باید به مناطق آزاد تجاری مانند شهرک های صنعتی مراجعه کنید و اقدام به خریداری ملک یا سوله با قیمت مشخص کنید. استخدام کارمند برای شرکت نیز یکی از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در ترکیه می باشد. توجه داشته باشید که ثبت شرکت در ترکیه مخصوص امور صادراتی و تولیدی می باشد و لازم است که شما تولید کننده یک یا چند محصول خاص باشید. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما علاقه مندان به موضوع شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه تهیه و تنظیم شده است.

در ادامه همین مقاله، متقاضیان عزیز به پاسخ سوالات زیر دست خواهند یافت:

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC) چه نوع شرکتی است و چرا در بین متقاضیان خارجی معروف است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای ثبت LLC در ترکیه چیست؟
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت LLC در کشور ترکیه چقدر است؟
  • هزینه ثبت شرکت و جدول زمانی برای ثبت شرکت LLC در ترکیه به چه صورتی است؟

بررسی شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

با توجه به تحریم های اقتصادی اخیر ایران تمام صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی می توانند با ثبت شرکت در ترکیه از تحریم ها به سادگی عبور کنند. خدمات LC بانک های ترکیه و باز کردن اعتبار برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان می توانند بستر تجارت آزاد شما با سراسر جهان را فراهم کند. لازم به ذکر است که با ثبت شرکت در ترکیه اقامت 5 ساله این کشور پیشرفته اوراسیایی را نیز دریافت خواهید کرد و بعد از گذشت 5 سال پاسپورت ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت. اما شرکت با مسئولیت محدود یا LLC در همه نوع فعالیت صنعتی و تولیداتی در ترکیه بکار می آید.

شرایط ثبت این شرکت در سال 2023 از این قرار است:

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

اکثر شرکتهایی که مهاجران ایرانی در ترکیه تاسیس میکنند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است که ثبت و تاسیس آن در ترکیه تنها در برخی ویژگی های جزئی با ایران تفاوت دارد. شما میتوانید در مناطق آزاد تجاری ترکیه و مناطق اروپایی ترکیه ثبت شرکت کنید که در مورد اول باید اقدام به خرید زمین تجاری کنید و از دولت تسهیلات ویژه دریافت کنید و از معافیت مالیاتی بهره مند شوید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

توجه داشته باشید که لازمه اصلی ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری ترکیه فعالیت در امور تولید و صادرات کالا می باشد. ثبت شرکت در منطقه اروپایی ترکیه به شما جواز فعالیت اقتصادی در تمام زمینه ها و افتتاح حساب بانکی در ترکیه را میدهد. برای شرکتهای تجاری که در مناطق اروپایی ترکیه ثبت میشوند استخدام 2 کارمند و بیمه کردن آن ها کفایت میکند. ارائه مدارک لیست ذیل از شرایط مهم و اولیه ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه می باشد:

  • اصل پاسپورت تمام شرکا با بیش از 6 ماه اعتبار
  • اسامی انتخاب شده برای شرکت ثبت شده در ترکیه
  • مشخص کردن دقیق زمینه فعالیت شرکت
  • تعیین مدیریت شرکت از میان شرکا
  • خرید یا اجاره یک دفتر رسمی شرکت در ترکیه
  • مشخص کردن میزان درصد سهام شرکاء شرکت
  • حداقل سرمایه شرکت برای کسب اقامت باید 10000 لیر ترکیه معادل 3300€ (یورو) باشد

اما فرآیند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه بسیار ساده و شامل طی چهار مرحله زیر می باشد که در نمودار زیر مشخص شده است:

فرآیند ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور ترکیه

مزایا و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

هزینه ثبت شرکت درترکیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است همچنین هزینه زندگی و امرار معاش در این کشور مقرون به صرفه است و نزدیکی به ایران میتواند برای افرای که در یران بیزینس فعال دارند نیز حسن بزرگی باشد. مالیات بر درامد در کشور ترکیه بر اساس میزان درآمد شما محاسبه می شود و احتیاجی به پرداخت هزینه مازاد به دولت به عنوان مالیات ندارید. شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه می تواند حداقل دو شریک و حداکثر 50 شریک داشته باشد که برای تمام آن ها ویزای اقامت ترکیه صادر خواهد شد. شما می توانید افراد خانواده خود و دوستانتان را به عنوان سهامدار شرکت معرفی کنید و برای آن ها ویزای اقامت دریافت کنید.

یکی از مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه این است که بدهی شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شرکاء شرکت می شود و در صورتی که شرکت ورشکسته شود طلبکاران نمی توانند از اموال سهامداران طلب خود را مطالبه کنند. حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای شرکت مسئولیت محدود در ترکیه 10000 لیر است و تمام تغییرات مربوط به سهم الشرکه شرکا در دفترخانه رسمی ثبت می شود. در حالیکه حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای ثبت شرکت سهامی مشترک در ترکیه 50000 لیر می باشد. امنیت سرمایه گذاری در ترکیه طبق توافقنامه های دوجانبه امضا شده در سال های اخیر بین ایران و ترکیه تامین خواهد شد و نگرانی از این بابت برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

مقایسه حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت در ترکیه

هزینه و مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه

هزینه های شرکت LLC ترکیه در سال اول به حدود €5900 (یورو) می رسد و هزینه های سالیانه شرکت در سال دوم و بعد از آن به حدود €1750 (یورو) می رسد. نکته مهم: کل مبلغ برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در ترکیه شامل ثبت شرکت در ترکیه، افتتاح حساب بانکی، ثبت VAT به حدود €13710 (یورو) می رسد. متقاضیان گرامی می توانند در جدول زیر با هزینه های ثبت انواع شرکت های قانونی و مجوز دار در ترکیه از جمله LLC ها آشنا شوند:

انواع شرکت در ترکیههزینه به یورو
شرکت با مسئولیت محدود (LLC)13710€
شعبه ای از شرکت خارجی14010€
دفتر نمایندگی13210€
شرکت منطقه آزاد16460€

اما میانگین دوره رسیدگی به درخواست متقاضیان ثبت شرکت در ترکیه در حدود 11 هفته است. اگر بخواهیم این 11 هفته را آنالیز کنیم، جزئیات آنالیز ما به صورت واقعیات مستند زیر خواهد بود:

دوره های رسیدگی به درخواست متقاضیان ثبت شرکت در ترکیهزمان
برنامه ریزی درخواست1 هفته
دوره تشکیل شرکت3 هفته
تایید حساب بانکی3 هفته
تایید بانکداری اینترنتی شرکت3 هفته
اتمام فرآیند درخواست1 هفته
کل دوره درخواست11 هفته

مزایا و شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه و مجارستان

مجارستان برخلاف ترکیه کشوری است که از سال 2007 عضو شنگن شده است در نتیجه اخذ اقامت آن ارزشمندتر از ترکیه می باشد. منتهی با وجود این که مجارستان در مقایسه با غالب کشورهای اروپایی، کشور ارزان قیمتی محسوب می شود، در قیاس با ترکیه سرمایه بیشتری نیاز است تا بتوان در خاک آن شرکتی ثبت نمود. یکی از راه های ثبت شرکت در مجارستان تنها نیاز به 10000€ (یورو) سرمایه اولیه دارد. هر چند نباید از نظر دور داشت سرمایه اولیه تنها هزینه ای نیست که برای ثبت شرکت در مجارستان باید صرف نمود. سرمایه گذار ضروری است به جز مالیات و غیره حداقل 2 کارمند مجاری را استخدام نموده و ماهیانه به آن ها حقوق بدهد و حق بیمه به موقع برای آنان پرداخت گردد.

پیش نیاز شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

تمامی سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال برآورده کردن شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه هستند، باید پیش نیاز های ضروری در این زمینه را رعایت کنند. بنابراین بدون رعایت کردن پیش نیازهای موجود در شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند ثبت شرکت مواجه خواهید شد. یکی از پیش نیازهای ضروری برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه ارائه اساسنامه می باشد. به عبارت دیگر، اولین مرحله ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه تهیه پیش نویس اساسنامه در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

اخذ تابعیت و شهروندی کشور ترکیه

بطور کلی هر یک از ویزاهای کوتاه مدت کشور ترکیه که 8 سال مداوم تمدید شده است و متقاضی در هر سال 186 روز در ترکیه حضور داشته باشد می تواند تبدیل به اقامت دائم شود. لازم به ذکر است اخذ اقامت دائم و تابعیت ترکیه با روش هایی مانند ازدواج و خرید ملک به ارزش یک میلیون دلار در ترکیه نیز ممکن خواهد بود اما سرمایه گذاری و ثبت شرکت مطمئن ترین راه است.

لازم به ذکر است افرادی که مشکلات حقوقی در ترکیه و خارج از ترکیه دارند یا در این کشور پناهنده شده اند هرگز نمی توانند اقامت دائم ترکیه را اخذ کنند. افرادی که در ترکیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود می کنند بعد از 3 تا 5 سال می توانند اقامت دائم ترکیه و تابعیت این کشور را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به ترکیه  با کارشناسان متخصص و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه

متقاضیان ثبت شرکت در این کشور سوالات زیر را مورد نظر قرار می دهند:

  • مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه چیست؟ اصل پاسپورت تمام شرکا با بیش از 6 ماه اعتبار، مشخص کردن میزان درصد سهام شرکاء شرکت، حداقل سرمایه شرکت باید 100000 لیر ترکیه باشد.
  • اکثر شرکت هایی که مهاجران ایرانی در ترکیه تاسیس می کنند کدامند؟ شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است که ثبت و تاسیس آن در ترکیه تنها در برخی موارد جزئی با ایران تفاوت دارد.
  • میانگین رسیدگی به درخواست ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟ میانگین دوره رسیدگی به درخواست متقاضیان ثبت شرکت در ترکیه در حدود 11 هفته است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *