مهاجرت

ثبت نام لاتاری برای متاهلین

ثبت نام لاتاری برای متاهلین

شرایط ثبت نام لاتاری برای متاهلین تفاوت چندانی با مجردین ندارد و متاهل ها در تکمیل فرم ثبت نام بخش دوم یعنی اعضای خانواده را تکمیل می کنند. این دسته از متقاضیان در وهله اول بایستی به فکر احراز صلاحیت خود باشند. برای اینکار نیز داشتن حداقل مدرک دیپلم متوسطه، عکس استاندارد و نیز داشتن پاسپورت معتبر الزامی است. پس از تامین مدارک مذکور گام بعدی تکمیل فرم درخواست و گرفتن شماره تایید یا Confirmation Number می باشد.

برای مهاجرت به آمریکا شیوه آسان و سریع همان لاتاری است که توسط دولت آمریکا با عنوان برنامه ویزای تنوع DV-Lottery نامیده می شود. لذا دولت آمریکا همه ساله برای ثبت نام متقاضیان یک بازه زمانی یکماهه را از اواسط مهر تا اواسط آبان تعیین می کند. نهایتا در طی یک قرعه کشی تصادفی که توسط وزارت کشور آمریکا انجام می شد در حدود 55 هزار نفر به عنوان برنده گرین کارت معرفی می شود. مطمئنا با ثبت نام لاتاری DV-Lottery 2025 در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از خدمات مشاوره رایگان این موسسه نیز بهره گیرید.

متاهلین و ثبت نام در لاتاری آمریکا

لاتاری یک نوع بخت آزمایی از طریق قرعه کشی برای دریافت اقامت آمریکاست و این بهترین فرصت یا بهتر بگوییم فرصتی طلایی برای افرادی است که به فکر مهاجرت به آمریکا هستند. این برنامه تقریبا از سال 1995 به صورت عملی توسط دولت ایالات متحده به اجرا درآمد و از همان سال نیز با عنوان ویزای تنوع نژادی DV-Lottery باعث جذب سالیانه حدود 55000 متقاضی اقامت آمریکا به این کشور شده است. جدا از این آنچه که لاتاری را بیش از هر چیزی به روش محبوبی در بین مهاجرین تبدیل کرده عبارتند از:

  • آسانی و سهولت ثبت نام
  • رایگان بودن ثبت نام
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به تخصص یا مهارت ضروری

امسال نیز این برنامه تحت عنوان لاتاری گرین کارت 2025 آمریکا در حال اجرا شدن بوده و طبق اعلام قبلی نیز ثبت نام از متقاضیان شروع شده است. در این میان هم افراد متاهل و هم افراد مجرد با احراز صلاحیت خود می توانند نسبت به اخذ ویزای تنوع نژادی DV یا همان گرین کارت اقدام کنند.

مرور شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای مجردها

طبق قوانین آمریکا، لاتاری گرین کارت یا همان برنامه DV- Lottery 2025 برنامه ای برای اخذ اقامت دائم آمریکا است که کل افراد از هر قشر و طبقه ای و با هر سطح دانش یا تخصص می توانند در آن شرکت کنند. این برنامه مهاجرتی یکی از آسانترین شیوه های مهاجرت به آمریکا است و از آن طریق متقاضیان می توانند اقامت دائمی آمریکا را اخذ کنند. اما سوالی که همواره برای متقاضیان نیز مطرح میشود این سوال است که جدول زمانبندی لاتاری امسال به چه صورتی است؟

اکنون با هم به مرور جدول زمانی لاتاری گرین کارت DV 2025 می پردازیم:

جدول زمانی لاتاری گرین کارت لاتاری آمریکا

 

سوال مهم دیگر متقاضیان شرکت در لاتاری درباره شرایط ثبت نام در این برنامه مهاجرتی است. طبق اعلام وب سایت e-DV حداقل شرایط برای شرکت در لاتاری امسال شامل موارد ذیل است:

حداقل شرایط برای شرکت در لاتاری امسال

در ضمن متقاضیان پس از احراز صلاحیت خود بایستی به فکر مراجعه به وب سایت لاتاری e-DV و تکمیل فرم DS-5501 باشند تا بدین طریق پروسه ثبت نام آنها تکمیل شده و منتظر قرعه کشی و اعلام نتایج باشند. خود این فرم از بخش های مختلفی تشکیل شده که متقاضیان بایستی در تکمیل آن دقت کافی را به خرج دهند.

شرایط ثبت نام و تکمیل فرم لاتاری آمریکا برای افراد مجرد

همان طوری که قبلا هم گفته شد، افراد مجرد قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2025 بایستی با شرایط این کار آشنایی کافی داشته باشند. شرایطی که در مطالب قبلی هم عنوان شد. اما از دیگر شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد این است که سن و سال افراد مجرد نیز بالای 18 سال باشد. با توجه به شرایط مذکور اکنون افراد مجرد می توانند با مراجعه به وب سایت لاتاری آمریکا به تکمیل فرم مخصوص این برنامه مهاجرتی بپردازند.

همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این سایت متشکل از 4 آپشن یا گزینه است:

دستورالعمل آموزشی تکمیل فرم ثبت نام لاتاری

نحوه تنظیم عکس متقاضی: پیش از شروع پروسه تکمیل فرم درخواست، متقاضی بایستی با مراجعه به این گزینه و کاربرد Photo Tools از صحت و تناسب عکس خود مطمئن شود.

photo instrructions in lottery

تکمیل فرم ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا: این گزینه با عنوان Entry Form مشاهده می شود و پس از اطمینان از صلاحیت فردی می توان با دقت به تکمیل این فرم اقدام کرد.

entry form lottery

کنترل وضعیت متقاضی یا Check Statues در واقع زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که متقاضی پروسه ثبت نام خود را به اتمام رسانده و در پی آن نیز شماره تاییدش را هم دریافت کرده است. پس در موعد اعلام نتیجه لاتاری با همین شماره می توان وارد صفحه کنترل وضعیت شده و از نتیجه خود باخبر شد.

صفحه کنترل وضعیت لاتاری

بررسی شرایط ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا فرصتی استثنایی برای کسانی است که در آرزوی مهاجرت به آمریکا بوده و درپی فرصتی برای اخذ اقامت از این کشور هستند. بنابراین این دسته از افراد از طریق لاتاری گرین کارت آمریکا می توانند به این هدف خود دست یابند. فرصتی که دولت آمریکا همه ساله در اختیار متقاضیان اقامت آمریکا قرار داده و از بین آنها نیز 55000 نفری را انتخاب می کند. در مورد ثبت نام در لاتاری آمریکا نیز باید به این نکته توجه کنید که تفاوت چندانی در شرایط ثبت نام افراد متاهل و مجرد وجود ندارد مگر در زمینه افزایش شانس برنده شدن که نصیب متاهلین می شود! بنابراین اهم شرایط ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا DV-2025 از این قرار می باشد:

اهم شرایط ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا

تفاوت شرایط ثبت نام متاهلین و مجردین در لاتاری آمریکا

همان طوری که در مطالب فوق نیز مشاهده شد، از نظر شرایط ثبت نام تفاوت چندانی بین افراد متاهل و مجرد در ثبت نام گرین کارت آمریکا وجود ندارد. منتها به هنگام تکمیل فرم ثبت نام لاتاری آمریکا، افراد متاهل حتما و حتما بایستی همراه با همسر و فرزندان (زیر 21 سال) خود در این برنامه ثبت نام کنند. اما مزیت ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا نیز در دو شانسه بودن آنهاست. اما سوال اینجاست که اصلا دو شانسه بودن چیست؟ دو شانسه بودن به این معناست که یکبار آقا و یکبار دیگر خانم می تواند به عنوان نفر اصلی ثبت نام کرده و مابقی اعضاء خانواده به عنوان زیر مجموعه آنها قرار گیرند. همین امر باعث دو برابر شدن شانس برنده شدن متاهلین می شود.

تفاوت شرایط ثبت نام متاهلین و مجردین در لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا؛ برنامه فرصت ها و امتیازات برای متاهلین

اما سوال مهم دیگر درباره شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای متاهلین سوال در خصوص امتیازات لاتاری گرین کارت برای این دسته از متقاضیان می باشد. امتیازاتی که همراه با دارندگان گرین کارت بوده و ما در نمودار زیر به بررسی این امتیازات می پردازیم:

مزایای گرین کارت آمریکا برای دارندگان آن

بنابراین افراد مجرد با برنده شدن و اخذ گرین کارت می توانند به مزایای فوق العاده ای دست یافته و به سرزمین آرزوهای خود دست یابند. آنها می توانند بدون هیچ گونه دغدغه و استرسی در آمریکا کار، تحصیل و یا زندگی بکنند و حتی در آینده در این کشور ازدواج کرده و تشکیل خانواده دهند. از این گذشته افراد مجرد می توانند با داشتن گرین کارت به امتیازات مهم زیر نیز دست یابند:

  • برای مهاجرت به آمریکا اسپانسر تمام اعضای خانواده خود (پدر، مادر، خواهر و برادر) شوند.
  • در آمریکا مانده با فرهنگ و زبان مردم این کشور آشنا شده و حتی در این کشور تشکیل خانواده داده و یا پس از طی مهلت مقرر 3 تا 5 ساله نیز به شهروندی آمریکا درآیند.

مطمئنا بهترین، آسانترین و راحتترین برنامه مهاجرتی در کل دنیا برای اخذ اقامت دائمی یک کشور لاتاری آمریکاست. شما هموطن عزیز با دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در این خصوص از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید شانس خود را در قرار گیری در جمع 55000 نفری بیازمایید که برنده لاتاری امسال می شوند.

لاتاری آمریکا؛ برنامه فرصت ها و امتیازات برای متاهلین

سوالات پیرامون شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای متاهلین

پس از توضیحات فوق درباره شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد، حالا به سوالات عزیزان درباره شرایط لاتاری امسال می پردازیم:

  • سن افراد مجرد برای ثبت نام در لاتاری بایستی چقدر باشد؟ شرط سنی متقاضیان شرکت در لاتاری بالای 18 سال است
  • مدارک لازم برای ثبت نام افراد مجرد در لاتاری آمریکا چیست؟ از جمله این مدارک میتوان به پاسپورت با اعتبار کافی، مدرک دیپلم متوسطه و عکس پاسپورتی اشاره نمود.
  • افراد مجرد چگونه می توانند شانس برنده شدن خودشان را در لاتاری افزایش دهند؟ افراد مجرد اگر در پوشش خانوادگی ثبت نام کنند می توانند شانس خود را حتی تا 3 برابر هم افزایش دهند.
  • مرحله پس از برنده شدن افراد مجرد در لاتاری آمریکا چیست؟ افراد مجرد پس از برنده شدن بایستی خود را برای مصاحبه لاتاری در نزدیکترین سفارت آمریکا آماده کنند.
  • هزینه مصاحبه لاتاری برای افراد مجرد چقدر است؟ معمولا مصاحبه فارسی زبانان به زبان فارسی هم برگزار شده و هزینه این کار حدود $330 (دلار) می باشد.
  • هزینه ثبت نام در لاتاری گرین کارت برای متاهلین چقدر است؟ برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت نیازی به واریز هیچ وجه یا هزینه ای نیست.
  • آیا متاهلین در ثبت نام لاتاری از شانس خوبی برای برنده شدن برخوردارند؟ بله، متاهلین در لاتاری دو شانسه هستند. دو شانسه بودن هم به این معناست که زوجین هر کدام یک بار می توانند به عنوان نفر اصلی در لاتاری ثبت نام کرده و مابقی اعضاء خانواده نیز به عنوان زیر مجموعه آنها قرار گیرند.
  • آیا مدرک زبان برای ثبت نام در لاتاری ضروری است؟ خیر، طبق مقررات در فرآیند لاتاری گرین کارت نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *