ویزای توریستی

مکان های دیدنی بلغارستان

مکان های دیدنی بلغارستان

جاذبه ها و مکان های دیدنی بلغارستان به طرز شگفت انگیزی متنوع هستند. بلغارستان کشوری در بالکان در سمت غربی دریای سیاه است. این کشور توسط رومانی از شمال، صربستان در شمال غربی، جمهوری مقدونیه در جنوب غربی، یونان در جنوب و ترکیه در جنوب شرقی احاطه شده است. کشور کوچک بالکان یکی از الماس های اروپای شرقی که دارای رشته کوه های نمادین کوه های بالکان، ریلا، پیرین و رودوپ است که پس زمینه ای عالی برای شهرهای سنتی بلغارستان است. این شهرها از نظر میراث فرهنگی غنی هستند و رشته کوه ها بهشت ​​طبیعت گرا و کوهنوردان است. در حالی که در امتداد ساحل دریای سیاه سواحل شنی بکر در کنار کشور قرار دارند و استراحتگاه های ساحلی جهان وطنی گردشگران خارجی و داخلی را سرگرم می کنند. با این حال، تاریخ در الیاف بلغارستان بافته شده است.

بلغارستان هزاره ها اشغال شده است و خرابه های بی شمار، کلیساهای باستانی و قلعه های باشکوهی که در سرتاسر کشور باقی مانده اند، یادآور روایت منحصر به فرد بلغارستان از رومیان باستان، تا امپراتوری عثمانی تا دولت دموکراتیک امروز هستند. بلغارستان کشوری با مناظر متنوع و ژرفای تاریخی است که منجر به کشوری مملو از زیبایی های طبیعی و غنای فرهنگی می شود که قدمت آن به دوران باستان بازمی گردد. با قله ‌های صخره ‌ای مرتفعی که کوه ‌های دیدنی را در خود جای داده است، پارک ‌های ملی عظیمی که حیوانات در معرض انقراض در آن پرسه می‌زنند و سواحل شنی که دریای سیاه را در آغوش گرفته‌اند، همراه با یادگاری ‌های حکومت شوروی، چیزی برای همه وجود دارد که به صورت جسورانه و زیبا کشف کنند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاهی به بهترین مکان های دیدنی بلغارستان دارند.

شهر نسبار از جاذبه های توریستی بلغارستان

شهر قدیمی و جذاب نسبار مانند یک موزه روباز است که مملو از میادین زیبا، کلیساها و خیابان های سنگفرش شده می باشد. تاریخ و بناهای تاریخی شهر نسبار متعلق به دوره های رومی و بیزانس می باشد، هنوز هم می توانید بقایای قدیمی دیوارها را در سطح شهر مشاهده کنید. در سال 1983 میلادی شهر نسبار با توجه به تاریخی بودن آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. در شهر نسبار مجموعه دیدنی از ویرانه های مربوط به دوره تراسیان ها وجود دارد که دیدن از آن ها بسیار لذت بخش است.


پارک ملی پیرین در بلغارستان

این پارک از گونه های جانوری و گیاهی فراوانی محافظت می کند، پارک ملی پیرین نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. پارک ملی پیرین دارای بیش از 70 دریاچه یخبندان، جنگل های قدیمی، قله ها و پشته های 299 متری می باشد. این پارک یک گنجینه ملی برای کشور بلغارستان محسوب می شود. پارک پیرین مکانی امن برای گونه های نادر جانوری مختلفی است که از کوه های بالکان به عنوان پناهگاه استفاده می کنند. درخت کاج معروف Baykuchevata مقدونی با قدمت 1350 سال در این پارک ملی جای گرفته است.

پلوودیف در لیست بهترین مکان های دیدنی بلغارستان

دومین شهر بلغارستان پس از پایتخت، پلوودیف است که در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یک شهر زیبا با جاذبه های تاریخی فراوان است. در پلوودیف بازدیدکنندگان می توانند یکی از قدیمی ترین شهرها را بیابند. پس جای تعجب نیست که این شهر دارای بناهای تاریخی بی ‌شماری از جمله آمفی تئاتر رومی است که به طور منظم برنامه‌ ها را اجرا می‌کند. با این حال، پلوودیف اخیراً خود را برای صحنه نو ظهور غذا و نوشیدنی خاص خود در نقشه قرار داده است. کارخانه های نوشیدنی سنتی در سرتاسر شهر و اطراف آن در حال ظهور هستند. بلغاری ها به قابلیت های ساخت نوشیدنی های مختلف خود بسیار افتخار می کنند.

پلوودیف در لیست بهترین مکان های دیدنی بلغارستان

خود شهر بر روی هفت تپه ساخته شده است و منطقه اطراف آن در کوه های بالکان و رشته کوه رودوپ پوشیده شده است، که به مکانی مورد علاقه برای بازدیدکنندگان و افراد محلی برای پیاده روی و اکتشاف تبدیل شده است. پلوودیو شهری است که تاریخ، فرهنگ و میراث هزار ساله در آن با هم هماهنگ هستند. این شهر به عنوان یک شهر باستانی و ابدی، هنری و مدرن، بین المللی و رمانتیک، شهری بسیار گیرا و پر از زندگی است. علاوه بر این، به دلیل این که پلوودیف مکانی عالی برای زندگی به شما می رود، بیش از 300000 نفر محلی در پلوودیف زندگی می کنند، اما این منطقه همچنین خانه مهاجران زیادی است و این موضوع موجب افزایش جمعیت این شهر در سال های گذشته شده است.

جاهای دیدنی در بلغارستان عبارتند از:

جاهای دیدنی در بلغارستان

در جدول زیر به جمعیت پلوودیف در سال های مختلف اشاره شده است:

سالجمعیت (نفر)
2017255143
2018318704
2019341430
2020340672
2021342853
2022346563
2023348515

صوفیه از مهمترین مکان های دیدنی بلغارستان

صوفیه تاریخچه غنی فوق العاده دارد، اما در قلب گردشگران جوان باقی می ماند. این پایتخت اروپایی به طرز دلپذیری جدید را با قدیمی می آمیزد. مرکز شهر مملو از خرابه ‌ها و بناهای تاریخی است که تاریخ طولانی این کشورها را به بازدیدکنندگان و شهروندان یادآوری می‌ کند. اما همچنین به عنوان یک مکه برای هنر معاصر و گزینه های نوآورانه مهمان نوازی ظاهر شده است. مسافران در طول اقامت خود در صوفیه باید از بازدید از یکی از گالری ها یا موزه های متعدد شهر اطمینان حاصل کنند و به بازدید تعداد بی شماری پارک های نگهداری شده در داخل شهر و مناطق بکر که برای پیاده روی گزینه های عالی هستند، بپردازند. صوفیه در قلب شبه جزیره بالکان، در پای کوه تماشایی ویتوشا، شهری مدرن، زیبا و پر جنب و جوش، مملو از مناطق سبز و پارک ها و یک مرکز پر از بناهای تاریخی است.

بیشتر بازدیدکنندگانی که به صورت کوتاه مدت برای بازدید از صوفیه به بلغارستان می‌ رسند از کشورهای زیر هستند:

درصد بازدید کنندگان از صوفیه در بلغارستان

از مهمترین جاذبه های دیدنی صوفیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی
  • کوه ویتوشا
  • موزه ملی تاریخی
  • کلیسای بویانا
  • کاخ ملی فرهنگ

علاوه بر گردشگری، حتی برای ادامه تحصیل در بلغارستان نیز صوفیه، پایتخت این کشور اروپایی، گزینه بسیار مناسب هم از لحاظ کیفیت آموزش و هم هزینه های تحصیل به شمار می رود.

صومعه ریلا یکی دیگر از مکان های دیدنی بلغارستان

گردشگرانی که به بلغارستان سفر می کنند حتما باید به صومعه ریلا سفر کنند و در محیطی آرام در میان کوه های ریلا غوطه ور شوند. صومعه ارتدوکس ریلا شرقی که در قرن دهم تأسیس شد و به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی مهم مورد احترام است، یک نماد معماری است. این صومعه که با عنوان اورشلیم بلغارستان شناخته می شود، بزرگترین صومعه در این کشور است و خانه نمادهای مذهبی جذابی از جمله نقاشی های دیواری، کنده کاری ها و آثار تاریخی است. صومعه باستانی هنوز فعال است و حدود 60 راهب را در خود جای داده است که هنوز در آرامش صومعه در داخل ساختمان های پرآذین آن زندگی و کار می کنند. نوارهای برجسته بیرونی و طاق های خمیده ملایم، همراه با گنبدهای تاج، صومعه را از منظره کوهستانی پوشیده از درخت اطراف متمایز می کند.

مجموعه و کلیسای صومعه ریلا همه روزه از ساعت 07:00 تا 19:30 باز است. همچنین موزه تاریخ آن همه روزه از ساعت 08:30 تا 16:30 باز است.

ورود به مجموعه صومعه و کلیسا رایگان است، اما در جدول زیر به هزینه های بازدید از بخش های ویژه صومعه ریلا اشاره شده است:

شرحموزه تاریخبرج هرلیوموزه قوم نگاریاتاق های مهمان دوره رنسانس بلغاریمزرعه صومعه
قیمت بلیط بزرگسالان4.09€2.56€2.56€2.56€2.56€
قیمت بلیط دانشجویان1.02€1.02€1.02€1.02€1.02€
قیمت بلیط والدین2.05€1.53€1.53€1.53€1.53€
قیمت بلیط فرزندان1.02€1.02€1.02€1.02€1.02€

کلیسای جامع الکساندرا نوسکی

یکی از نماد های کشور بلغارستان که در مرکز شهر صوفیه جای گرفته است. کلیسای الکساندرا نوسکی می باشد. این کلیسا در بین سال های 1882 م. تا 1912 م. توسط مردم برای ادای احترام به 200 هزار سرباز روسری که در جنگ بین روسیه و ترکیه به دلیل آزاد سازی بلغارستان کشته شدند ساخته شد. این کلیسا دارای گنبدی منحصر به فرد با ارتفاع 45 متر و با روکش طلا ساخته شده است. در داخل این کلیسا می توانید در میان بسیاری از موزاییک های پیچیده، نقاشی های دیواری معنی دار و تصاویر مقدسین و فرشتگان قدم بردارید.

آشنای با تئاتر رومی پلوودیف در بلغارستان

در مرکز شهر قدیمی پلوودیف یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده در جهان قرار دارد. این سازه چشمگیر که در دهه 1960 کشف شد، به قرن اول پس از میلاد باز می گردد و گمان می رود که در زمان حکومت امپراتور روم دومیتیان ساخته شده باشد. این مکان نقش مهمی در جوامع باستانی ایفا می‌کرد. تئاتر رومی پلوودیف جایی بود که نمایش‌های تئاتر و مبارزات وحشیانه معروف گلادیاتورها و همچنین جلسات دولت محلی و گردهمایی‌ های بزرگ برگزار می ‌شد. خود تئاتر هنوز برای اجراهای اپرا و موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و 7000 نفر را در خود جای می دهد. تئاتر رومی باستان پلوودیف یکی از بهترین تئاترهای باستانی در جهان است که زیبایی بدیع او گردشگران را مسحور خواهد کرد و آنها را به زمان امپراتور تراژان در آغاز قرن دوم باز می گرداند.

با 28 ردیف صندلی های متحدالمرکز، کتیبه های جالب و مجسمه های شگفت انگیز، تئاتر رومی پلوودیف هر چشمی را به خود جلب می کند و روح روم باستان را به همراه دارد. این تئاتر دارای چندین سنگ نوشته و کتیبه دیواری به زبان یونانی است و احتمالاً قبل از ساخت آن، این مکان معبدی از الهه تراسیایی Bendis بوده است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی متقاضیان محترم برای دریافت ویزا جهت مهاجرت به بلغارستان و سایر کشورهای برتر دنیا از روش های مختلف می باشد و می توانند تمامی هموطنان عزیز را در این راستا راهنمایی و یاری کنند.

سوالات مهم در خصوص مکان های دیدنی بلغارستان

در بخش پایانی مقاله پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • صومعه ریلا از مکان های دیدنی بلغارستان به چه صورت است؟ گردشگرانی که به بلغارستان سفر می کنند حتما باید به صومعه ریلا سفر کنند و در محیطی آرام در میان کوه های ریلا غوطه ور شوند. صومعه ارتدوکس ریلا شرقی که در قرن دهم تأسیس شد و به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی مهم مورد احترام است، یک نماد معماری است. این صومعه که با عنوان اورشلیم بلغارستان شناخته می شود، بزرگترین صومعه در این کشور است و خانه نمادهای مذهبی جذابی از جمله نقاشی های دیواری، کنده کاری ها و آثار تاریخی است. صومعه باستانی هنوز فعال است و حدود 60 راهب را در خود جای داده است که هنوز در آرامش صومعه در داخل ساختمان های پرآذین آن زندگی و کار می کنند. نوارهای برجسته بیرونی و طاق های خمیده ملایم، همراه با گنبدهای تاج، صومعه را از منظره کوهستانی پوشیده از درخت اطراف متمایز می کند.
  • چرا پلوودیف در لیست بهترین مکان های دیدنی بلغارستان قرار دارد؟ دومین شهر بلغارستان پس از پایتخت، پلوودیف است که در میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یک شهر زیبا با جاذبه های تاریخی فراوان است. در پلوودیف بازدیدکنندگان می توانند یکی از قدیمی ترین شهرها را بیابند. پس جای تعجب نیست که این شهر دارای بناهای تاریخی بی ‌شماری از جمله آمفی تئاتر رومی است که به طور منظم برنامه‌ ها را اجرا می‌کند. با این حال، پلوودیف اخیراً خود را برای صحنه نو ظهور غذا و نوشیدنی خاص خود در نقشه قرار داده است. کارخانه های نوشیدنی سنتی در سرتاسر شهر و اطراف آن در حال ظهور هستند. بلغاری ها به قابلیت های ساخت نوشیدنی های مختلف خود بسیار افتخار می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *