ویزای مسافرتی آمریکا

جاذبه های گردشگری آمریکا

جاذبه های گردشگری آمریکا

جاذبه های گردشگری آمریکا بسیار زیبا، متنوع و جذاب می باشد و بسیاری از علاقه مندان را برای بازدید به سوی خود جذب می نماید. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعاتی در زمینه جاذبه های گردشگری آمریکا هستید، با مطالعه این مقاله و سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

کشور آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین کشورهای جهان در زمینه جاذبه های گردشگری به شمار می رود، همه ساله میزان قابل توجهی از گردشگران بین المللی از آسمان خراش های شهرهای نیویورک و شیکاگو، شگفتی های طبیعی یلوستون و آلاسکا تا سواحل آفتابی کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی بازدید می کنند. بسیاری از جاذبه های گردشگری آمریکا وسوسه کننده می باشند.

شرایط زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در ایالات متحده بالاتر از حد متوسط جهانی است. بد نیست بدانید که آمریکا بعد از کشورهای لوکزامبورگ، سوئیس و ایسلند در رده سوم پردرآمدترین کشورهای جهان با میانگین درآمد سالانه 95100$ (دلار آمریکا) قرار دارد. گردشگران و دانشجویان زیادی مشتاق اطلاع از هزینه های زندگی در آمریکا هستند. این دسته از متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید بدانند که هزینه زندگی در کشور آمریکا حدود 36600$ (دلار آمریکا) در سال است. در حالی که میانگین ماهیانه مخارج زندگی حدود 3050$ (دلار آمریکا) می باشد.

اکنون با ارائه جدول زیر به بحث هزینه های زندگی در آمریکا می پردازیم:

هزینه هاقیمت به دلار آمریکا
وعده غذایی در رستوران ارزان$20
1 لیتر شیر$1.06
1 عدد نان تازه برشته$3.59
1 کیلو برنج$4.63
1 شانه 12 عددی تخم مرغ$3.89
1 کیلو پنیر محلی$13.03
1 کیلو گوشت مرغ$12.24
1 کیلو گوشت گوساله$16.05
آب 1.5 لیتری$2.18
بلیط 1 مسیره (حمل و نقل محلی)$2.50
کرایه حمل و نقل ماهیانه$80.00
1 لیتر بنزین$0.98
خدمات شهری (اب، برق، گاز و…)$213.71
اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر$1842.84
اجاره آپارتمان 1 خواب در خارج از شهر$1506.85

اکنون که با هزینه زندگی در آمریکا آشنا شدیم، بهتر است دانش خود را درباره گرانترین شهرهای آمریکا نیز افزایش دهید. بر طبق شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا، 3 شهر گران در آمریکا به ترتیب شامل سن خوزه، سن فرانسیسکو و سیاتل می باشند. واشنگتن دی سی به عنوان پایتخت آمریکا در رده چهارم گرانترین شهرهای آمریکا قرار دارد.

واقعیتی که جدول زیر گویای آن می باشد:

رتبهشهرشاخص هزینه زندگی
1سن خوزه در ایالت کالیفرنیا%117.4
2سن فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا%114.9
3سیاتل در ایالت واشینگتن%104.2
4واشینگتن دی سی%103.5
5نیویورک سیتی در ایالت نیویورک%100
6لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا%96
7هونولولو در ایالت هاوایی%95.9
8بوستون در ایالت میامی%94.5
9آتلانتا در ایالت جورجیا%94.1
10سن دیگو در ایالت کالیفرنیا%91.6

زندگی گردشگران در آمریکا

البته گردشگران در آمریکا هزینه های نسبتا بیشتری در مقایسه با دانشجویان خواهند داشت چرا که تمام وعده های غذایی را به جای این که خود تهیه کنند، باید در رستوران میل نمایند، به جای اجاره آپارتمان در هتل زندگی کنند و ورودیه مناطق توریستی و هزینه های حمل و نقل را پرداخت نمایند. متوسط هزینه گردشگری در آمریکا به صورت هفتگی $1985 (دلار آمریکا) برای یک نفر و حدود $3970 (دلار آمریکا) برای دو نفر توریست خارجی می باشد. البته گردشگرانی که اقامت در هتل های لوکس را انتخاب نمایند طبیعتا هزینه های بالاتری را باید پرداخت نمایند.

از جمله بهترین هتل ها در آمریکا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • La Cantera Resort & Spa
  • Hilton San Diego Bayfront
  • Hilton Anatole
  • InterContinental Los Angeles Downtown

از جمله ارزان ترین محل اقامت های توریستی در آمریکا نیز موارد ذیل را می توان نام برد:

  • Red Roof Inn Chicago O’Hare
  • Red Roof Inn San Antonio
  • Quality Inn

مکان های دیدنی در آمریکا

دلایل اصلی توریست پذیر بودن کشور آمریکا عبارت است از:

  1. نظام سرمایه داری: تعداد افراد ثروتمند کشور آمریکا آنقدر زیاد است که هر سال با تزریق مقدار زیادی سرمایه صنعت گردشگری را افزایش پیدا می کند و امکانات نیز به مراتب بیشتر می شود.
  2. خلاقیت: از دیگر دلایل توریست پذیر بودن این کشور این است صنعت توریسم آمریکا هر ساله از نوآوری و خلاقیت های زیادی برای ساخت مکان های و جاذبه های توریستی استفاده می کند که عملا هیچ جای جهان پیدا نمی شود.

رودخانه گراند کانیون از جاذبه های گردشگری آمریکا

رودخانه گراند کانیون در شمال آریزونا قرار دارد و یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در کشور آمریکا می باشد. عمق بیش از 1.6 کیلومتر (1 مایل) و 446 کیلومتر (277 مایل)، این رودخانه را به یکی از طولانی ترین و عمیق رودخانه های دنیا تبدیل کرده است. پیچیدگی و رنگارنگی این رودخانه، منجر به ایجاد چشم اندازهای دیدنی و جذاب کرده است که در سراسر جهان بی نظیر می باشد.

پارک ملی یلوستون از جاذبه های گردشگری آمریکا

پارک ملی یلوستون اولین پارک ملی در جهان می باشد که در سال 1872 تاسیس شده است. اصلی ترین اهداف تاسیس این پارک ملی عبارتند از: حفظ تعداد زیادی از جانوران گیاهخوار، وجود چشمه های آب گرم و مناطق حرارتی، همچنین حفاظت از حیات وحش باور نکردنی و زیبایی ناهموار این منطقه. سنگ های غول پیکر زیادی در این پارک وجود دارد، در نتیجه این پارک دارای ویژگی های ژئوترمال در جهان می باشد که دارای بیش از 10000 چشمه های آب گرم است. در این پارک حیواتی نظیر خرس سیاه، خرس گریزلی، گوزن، و گرگ یافت می شود.

پل گلدن گیت از جاذبه های گردشگری در آمریکا

پل گلدن گیت یک پل معلق است که در اطراف دروازه طلایی بین تنگه سان فرانسیسکو و شمال شهرستان مرین واقع شده است. این پل گیت طولانی ترین پل معلق در جهان می باشد که در سال 1937 ساخته شده و به عنوان نماد بین المللی از سان فرانسیسکو و کالیفرنیا تبدیل شده است. رنگ معروف قرمز – نارنجی این پل به طور خاص انتخاب شده است تا پل را به راحتی از طریق مه های زیادی که این پل را پوشش داده است قابل تشخیص باشد.

بازدید از جاذبه های گردشگری آمریکا

آبشار نیاگارا از جاذبه های گردشگری آمریکا

آبشار نیاگارا بین ایالت نیویورک و استان انتاریو وجود دارد. نیاگارا فالز یکی از شگفت انگیزترین مناطق طبیعی در قاره آمریکای شمالی است. آبشار نیاگارا در واقع 3 مکان مختلف دارد که عبارتند از: دره های آمریکایی، آبشارهای عروس و آبشار هورس که جالب هست بدانید که این آبشار هورس از یک طرف به کانادا و طرف دیگر به نیویورک متصل می باشد. این مکان دیدنی با بیش از 14 میلیون بازدید کننده در هر سال، یکی از جذاب ترین مناطق توریستی در جهان می باشد.

پارک ملی دنالی از جاذبه های گردشگری آمریکا

پارک ملی دنالی در آلاسکا واقع شده و کوه مک کینلی مرتفع ترین کوه در شمال آمریکا است. کلمه “Denali” به معنای “بالا” در زبان بومی آتاباسکان است و به کوه مک کینلی اشاره دارد. علاوه بر این موارد، این پارک حفاظت شده دارای یک منطقه بی نظیر بیابانی که شامل خرس گریزلی، کاربیو، گوزن، گرگ و دیگر موجودات می باشد.

کاخ سفید از جاذبه های گردشگری آمریکا

کاخ سفید در واشنگتن دی سی واقع شده است که محل اقامت و دفتر رئیس جمهور ایالات متحده است. زمان تاسیس این کاخ بین سال های 1792 الی 1800 میلادی می باشد و برای اولین بار توسط جان آدامز رئیس جمهور قرار گرفت. پس از حملات 11 سپتامبر، فرایند بازدید از کاخ سفید دشوارتر شده است و امروزه فقط تورهای تفریحی خاص می توانند از این مکان دیدن کنند که شرط اصلی این می باشد که از 6 ماه قبل و توسط اعضای کنگره یا سفیر ایالات متحده در آمریکا هماهنگی های لازم انجام شده باشد.

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله جاذبه های گردشگری آمریکا علاقه مند به مهاجرت به این کشور پر جاذبه شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه به مقالاتی نظیر مهاجرت به آمریکا که در سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشند به اطلاعات جامعی دست یابید.

سوالات پرتکرار در خصوص جاذبه های گردشگری آمریکا

در بخش موخره مقاله جاذبه های گردشگری آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • آبشار نیاگارا از جاذبه های گردشگری آمریکا چگونه است؟ آبشار نیاگارا بین ایالت نیویورک و استان انتاریو وجود دارد. نیاگارا فالز یکی از شگفت انگیزترین مناطق طبیعی در قاره آمریکای شمالی است. آبشار نیاگارا در واقع 3 مکان مختلف دارد که عبارتند از: دره های آمریکایی، آبشارهای عروس و آبشار هورس که جالب هست بدانید که این آبشار هورس از یک طرف به کانادا و طرف دیگر به نیویورک متصل می باشد. این مکان دیدنی با بیش از 14 میلیون بازدید کننده در هر سال، یکی از جذاب ترین مناطق توریستی در جهان می باشد.
  • پارک ملی دنالی از جاذبه های گردشگری آمریکا به چه صورت است؟ پارک ملی دنالی در آلاسکا واقع شده و کوه مک کینلی مرتفع ترین کوه در شمال آمریکا است. کلمه “Denali” به معنای “بالا” در زبان بومی آتاباسکان است و به کوه مک کینلی اشاره دارد. علاوه بر این موارد، این پارک حفاظت شده دارای یک منطقه بی نظیر بیابانی که شامل خرس گریزلی، کاربیو، گوزن، گرگ و دیگر موجودات می باشد.
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *