ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

یکی از شهرهای مدرن در دنیا که با عنوان عروس خلیج فارس نیز شناخته می شود، شهر دبی است. جاذبه های گردشگری دبی باعث شده است هر ساله افراد زیادی برای تفریح به این شهر سفر کنند. دبی بزرگترین و مهیج ترین جاذبه های گردشگری در خاورمیانه را داراست، زییایی های دبی نه تنها به مردم منطقه بلکه به گوش جهانیان نیز رسیده است به طوری که ثروتمندان زیادی در سراسر دنیا برای گردش و تفریح به این شهر سفر می کنند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به معرفی جاذبه های گردشگری دبی بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار علاقه مندان و گردشگران قرار دهند.

  • بهترین مکان های دیدنی در کشور امارات کدامند؟
  • آیا دبی جذاب ترین شهر امارات برای سفر است؟
  • جاذبه های گردشگری دبی کدامند؟
  • هزینه سفر توریستی به شهر دبی چقدر است؟
  • شرایط دریافت ویزای توریستی دبی چیست؟

اطلاعات مختصری در رابطه با کشور امارات

دبی (به انگلیسی: Dubai) به عنوان بزرگترین شهر امارات متحده عربی با مساحتی بالغ بر 4114 کیلومتر مربع در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان جای گرفته است. اولین نشانه های شهرسازی در شهر دبی به سال 1799 میلادی برمی گردد، در سال 1833 میلادی دبی به طور رسمی به عنوان یک شهر شناخته شد. جایگاه مهم دبی باعث شد که این شهر در قرن 20 به یک بندر مهم در دنیا شناخته شود. جمعیت این شهر در سال 2020 میلادی 3.331 میلیون نفر اعلام شده است، شهروندان این کشور به زبان عربی و انگلیسی تسلط دارند. واحد رایج پول در دبی درهم امارات با علامت اختصاری AEDاست.

امارات متحده عربیشرح
قارهآسیا
اقلیم آب و هواییگرم و مرطوب
وسایل حمل و نقلمترو، تاکسی، خطوط اتوبوس رانی، قطار، مونوریل، اتوبوس دریایی

برج خلیفه از جاذبه های گردشگری دبی

برج خلیفه با ارتفاع 828 متری، در حال حاضر به عنوان بلند ترین برج در دنیا شناخته می شود. این شگفتی معماری قرن 21 میلادی باید در مکان های شماره شما برای بازدید از دبی یا حتی امارات باشد. برج خلیفه شامل 9 هتل، 30 هزار خانه، 19 برج مسکونی، مرک خرید، 12 هکتار دریاچه مصنوعی و 3 هکتار پارک می شود. از اهداف دولت دبی برای تاسیس این برج تغییر دادن شکل اقتصادی شهر دبی بوده است. اگر ترس از ارتفاع ندارید تماشا و عکاسی از این منظره در هر ساعت از روز یا شب تجربه ای به یاد ماندنی برای فرد رقم خواهد زد.

معرفی مرکز تجاری دبی مال

اگر به خرید علاقه دارید باید بدانید که دبی مال یکی از بهترین و محبوب ترین مراکز خرید در شهر دبی می باشد که دارای ورودی به برج خلیفه و آکواریوم دبی است. علاوه بر این دبی مال دارای گزینه های زیادی مثل زمین اسکیت روی یخ، مجموعه سینمایی و محدوده بازی برای تفریح و سرگرمی است. لازم به ذکر است در طول سال در این مکان نمایش های مد و موسیقی زنده برگزار می شود. از معروف ترین فستیوال ها که در ماه ژانویه و فوریه برگزار می شود جشنواره سالانه خرید در دبی است. همچنین در ماه های جولای و آگوست فستیوال های تابستانه برگزار می شود. برای اطلاع از جاذبه های گردشگری امارات می توانید به مقاله جاذبه های تفریحی امارات رجوع کنید.

بستکیه از جاذبه های گردشگری دبی

بستکیه از جاذبه های گردشگری دبی

این منطقه با نام محله الفهیدی نیز شناخته می شود، این مکان در قرن 19 م. جهت اسکان دادن به بازرگان های ثروتمند ایرانی بنا شد. بستکیه در بخش شرقی بردبی در حاشیه رودخانه جای گرفته است، در این مکان می توانید از ساختمان های آهکی و مرجانی زیادی دیدن کنید. ویژگی های متمایز کننده معماری عربی و کوچه های باریک این منطقه یادآورد تاریخچه دبی و گذشته عربستان است. در بستکیه به گالری مجلس برخورد می کنید که دارای مجموعه ای از مبلمان و کاشی های سنتی عربستان است. علاوه بر این گالری، گالری XVA نیز در این منطقه وجود دارد که در آن جا می توانید به بازدید مجموعه آثار هنری معاصر بپردازید.

مسجد جمیرا از جاذبه های گردشگری دبی

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر دبی مسجد جمیرا است که به عقیده بسیاری یکی از زیباترین مسجد ها در دنیا محسوب می شود. معماری مسجد جمیرا از مسجد الازهر قاهره کپی برداری شده است و تنها تفاوت آن این است که 8 برابر کوچک تر از این مسجد می باشد. سازه های سنگی و مناره ها در قرون وسطی (عصر فاطمیون) ساخته شد که پر از جزئیات می باشد به طوری که نمونه خوبی از معماری اسلامی می باشد. در زمان غروب خورشید می توانید از جلوه های خاصی از نورپردازی در مسجد جمیرا دیدن کنید.

برج العرب از جاذبه های گردشگری دبی

یکی دیگر از اماکن دیدنی در دبی که بازدید از آن به توریست ها پیشنهاد می شود برج العرب است. این برج با ارتفاع 321 متر جزء منحصر به فرد ترین هتل ها در دنیا محسوب می شود. برج العرب در 280 متری سواحل خلیج فارس جای گرفته است که از طریق راهی به شکل منحنی به شهر میرسد. هتل برج العرب دارای 202 سوئیت لوکس است که مساحت بزرگترین سوئیت آن 780 متر مربع و مساحت کوچک ترین سوئیت آن 169 متر مربع می باشد. اگر قصد اقامت در این هتل را ندارید پیشنهاد می شود شبی را در رستوران المنتهی بگذرانید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص جاذبه های گردشگری دبی کسب کردید، اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به دبی را با دقت مطالعه کنید. برای اطلاع از جاذبه های گردشگری و چگونگی دریافت ویزای توریستی کشورهای مورد نظر خود می توانید همه روزه با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *