ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری در آرژانتین

جاذبه های گردشگری در آرژانتین

آرژانتین اگرچه از نظام تحصیلی با رنکینگ خوب یا رفاه اقتصادی بالایی برخوردار نیست اما نقاط مثبتی دارد. یکی از آنها جاذبه های گردشگری در آرژانتین میباشد که شامل مناظر طبیعی و تاریخی زیبایی است. در واقع آرژانتین به دلیل این که با کشورهایی از جمله شیلی، پاراگوئه، اروگوئه و برزیل همسایه و هم مرز است، یکی از محل هایی است که محل رفت و آمد باندهای قاچاقچی و خلافکار است. همین مسئله سبب شده امنیت اجتماعی آرژانتین همواره پایین باشد؛ به علاوه نرخ تورم نیز در این کشور حدودا 40% است. نتیجتا آرژانتین مقصد خوبی برای تحصیل، کار و به طور کلی اقامت بلند مدت نیست منتهی برای یک سفر کوتاه توریستی می تواند مقصدی به یاد ماندنی باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی راجع به جاذبه های گردشگری در آرژانتین ارائه شده است.

  • آیا آرژانتین کشوری توریستی است؟
  • هزینه مهاجرت توریستی به این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان بدون ویزا به آرژانتین سفر کرد؟
  • بهترین شهرهای توریستی این کشور کدامند؟
  • آیا جمعیت زیادی به آرژانتین مهاجرت می کنند؟

آشنایی با کشور آرژانتین

آرژانتین کشوری اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی می باشد که به دلیل مساحت زیاد به عنوان هشتمین کشور بزرگ دنیا شناخته شده است. نحوه اداره کشور آرژانتین نیز بدین صورت است که از استان های مختلفی تشکیل شده که هر کدام دولت مخصوص به خود را دارند اما همگی از دولت مرکزی تبعیت می کنند. لازم به ذکر است که اقتصاد آرژانتین به دلیل داشتن منابع طبیعی زیاد، نرخ باسوادی بالا و صادرات عمده محصولات کشاورزی، دومین اقتصاد بزرگ در آمریکای جنوبی می باشد. البته متاسفانه نرخ تورم در این کشور بسیار بالا است و همین مسئله منجر می شود نتوان اقتصاد آرژانتین را خیلی موفق دانست؛ نرخ تورم در آرژانتین در جدول ذیل نشان داده شده است:

سالنرخ تورم
201725.68%
201834.28%
201953.55%
202046.90%
202146.8%
202245.9%

نظام تحصیلی آرژانتین نیز در دانشگاه های دولتی بسیار ارزان قیمت و به عبارتی دیگر تقریبا رایگان است و همین مسئله برای دانشجویان سایر کشورهای آمریکای لاتین همواره جذاب بوده است. منتهی ضرورت تسلط به زبان اسپانیایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی آرژانتین، نبود فرصت های شغلی زیاد و پایین بودن سطح درآمد در آرژانتین سبب شده است دانشجویان سایر کشورهای دنیا علاقه زیادی برای تحصیل در آرژانتین نداشته باشند.

مهاجرت به آرژانتین از طریق اخذ ویزای کاری مستقیم نیز تنها با داشتن پیشنهاد شغلی (Job offer) از یک کارفرمای آرژانتینی امکان پذیر است که با توجه به ضرورت تسلط به زبان اسپانیایی و نرخ بیکاری در این کشور، بعید است کارفرمایی حاضر شود فردی خارج از حوزه کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی را استخدام نماید. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری در آرژانتین و همسایه آن کشور شیلی با هم مقایسه شده:

نمودار مقایسه نرخ بیکاری در آرژانتین و شیلی

معرفی جاذبه های گردشگری آرژانتین

همان طور که بررسی شد، آرژانتین به هیچ عنوان مقصد خوبی برای تحصیل و کار نیست اما برای یک سفر کوتاه یک ماهه می تواند کشور ایده آلی باشد. در واقع موقعیت جغرافیایی آرژانتین منجر شده است تا این کشور منابع معدنی و جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • آبشار ایگوازوو (Iguazu Falls): این آبشار دیدنی ترین نقطه در پارک ملی ایگوازوو است و در شمال شرقی این کشور یعنی در نزدیکی 2 کشور پاراگوئه و برزیل واقع گشته است.
  • کوه یخ پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier): کوه یخی بسیار عظیم است که در پارک ملی Los Glaciares قرار دارد و به دلیل ابعاد و محل قرارگرفتن آن، مهم ترین جاذبه توریستی در آرژانتین می باشد.
  • مسیر 7 دریاچه (Route of Seven Lakes): یکی از بهترین و زیباترین مناطق کوهستانی آرژانتین مسیر 7 دریاچه می باشد و در این منطقه امکان کوهنوردی های سبک و کوتاه مدت برای گردشگران فراهم شده است.
  • کمینیتو (Caminito): مقصد مورد علاقه عکاسان داخلی و خارجی کمینیتو می باشد که در واقع یک “خیابان-موزه” در شهر بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین است.
  • کانال بیگل (Beagle Channel): جنوبی ترین نقطه کشور آرژانتین کانال بیگل می باشد که بهترین راه استفاده از مناظر زیبای آن با استفاده از کشتی ها یا قایق های توریستی است.
  • تانگوی خیابانی (Street Tango): تقریبا در تمامی محله های بوینس آیرس جمعیتی جمع شده است و تعدادی رقصنده در مرکز توجه، تانگو می رقصند؛ این رقصنده ها همواره نظر گردشگران خارجی را جلب می کند.

معرفی جاذبه های گردشگری آرژانتین

چگونگی بازدید از جاذبه های گردشگری در آرژانتین

در سال 2022 به دلیل شیوع ویروس کرونا ورود به آرژانتین از سوی خارجی ها ممکن نیست چه با هدف اقامت بلند مدت و چه اقامت کوتاه مدت و گردشگری. اما به طور کلی ایرانی ها جزو مللی هستند که برای بازدید از کشور آرژانتین می بایست ویزای توریستی اخذ نمایند. مهمترین مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آرژانتین عبارت هستند از:

مدارکتوضیحات
پاسپورتپاسپورت باید از تاریخ ورود به آرژانتین حداقل تا 6 ماه معتبر باشد.
ویزای B2 آمریکا یا ویزای شنگنبه منظور اخذ ETA/AVE ضروری است فرد از قبل حتما یا ویزای شنگن داشته باشد یا ویزای B2 آمریکا
گواهی تمکن مالینامه بانکی که نشان دهد فرد توانایی پرداخت هزینه های زندگی در آرژانتین در مدت سفر خود را دارد.
سند ملکیکسی که قصد دارد به آرژانتین سفر کند برای این که اثبات نماید می خواهد به کشور خود بازگردد باید سند ملکی ای که به نام خود او است را ارائه دهد
نامه کارفرمافرد متقاضی سفر به آرژانتین باید اثبات نماید شغل مشخصی در ایران دارد.
عکس پاسپورتیضروری است عکس پاسپورتی ای که اخیرا گرفته شده و کاملا مشابه چهره حال حضر متقاضی سفر به آرژانتین است ارائه گردد.
ترجمه رسمی مدارک شناساییمدارک شناسایی فرد یعنی شناسنامه و کارت ملی وی ضروری است تا ترجمه شده و به سفارت تقدیم گردد.

هزینه زندگی برای دیدن جاذبه های گردشگری در آرژانتین

علاوه بر بلیت هواپیما وغیره افراد پس از ورود به آرژانتین باید بابت مسائل مختلف مثل استفاده از حمل و نقل عمومی، هتل، وعده غذایی در رستوران و غیره هزینه پرداخت نمایند. هزینه زندگی یک ماهه در یک سفر توریستی به آرژانتین بین 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) برای یک نفر خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به جاذبه های گردشگری در آرژانتین ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *