ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری در دومینیکا

جاذبه های گردشگری در دومینیکا

ما در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری در دومینیکا پرداخته و در ادامه بحث شما را با شرایط اخذ ویزای توریستی دومینیکا آشنا می سازیم. دومینیکا اساسا جزیره ای آتش فشانی همراه با سواحل زیبا و چشم نواز متعددی است. بنابراین صنعت گردشگری در این کشور بیش از جزایر مجاور رشد و توسعه یافته است. معهذا کوه ها، جنگل های بارانی، چشمه های گرم، آبشارها و نقاطی برای شنا و شیرجه و جت اسکی همگی عواملی هستند که باعث تبدیل شدن دومینیکا به یک مقصد اکو- توریسم جذابی می شوند.

کشتی ها و قایق های توریستی نیز پس از توسعه بندرها و لنگرگاه های مدرن در روسئو در این کشور توریستی افزایش یافته است. همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، آتش فشانی بودن جزیره اصلی ترین جاذبه توریستی دومینیکا محسوب می شود و به خاطر همین جذابیت آتش فشانی است که هر ساله علاقه مندان اکو توریسم و غواصان اسکوبا را به خود جلب می کند. توصیه می شود برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای توریستی دومینیکا جهت دیدن جاذبه های دومینیکا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

معرفی موقعیت جغرافیایی و سیاسی دومینیکا

دومینیکا (Dominica) با عنوان رسمی کشور مشترک المنافع دومینیکا، یک کشوری جزیره ای کوچک در دریای کارائیب بین دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی می باشد. این کشور دارای طبیعت بکر و دست نخورده ای است که به سبب همین، جزیره طبیعت کارائیب یا Nature Isle of the Caribbean نامیده می شود. دومینیکا در واقع دست نخورده ترین جزیره در مجمع الجزایر آنتیل محسوب می شود. هنوز هم می توان در دومینیکا آثار فعالیت های آتش فشانی و زمین گرمایی را مشاهده کرد. نمونه بارز این گونه فعالیت ها را می توان در دومین چشمه آبگرم معدنی دومینیکا معروف به دریاچه جوشان مشاهده کرد.

پایتخت و بزرگترین شهرروسئو (Roseau)
زبان رسمیEnglish
نوع حکومتجمهوری پارلمانی تک حزبی
مساحت750 km کیلومتر مربع
جمعیت72660 نفر
واحد پولیدلار کارائیب شرقی (XCD)

اما این همه مشخصات دومینیکا نیست. این جزیره زیبا همچنین دارای جنگل های بارانی متراکمی نیز هست که محل زیست بسیاری از گیاهان، پرندگان و حیوانات وحشی است. طوطی سیسرو یا طوطی امپراطور گونه ای طوطی نایاب است که فقط در دومینیکا یافت می شود. جالب است بدانید که نماد این کشور هم که بر روی پرچم آن نقش بسته، همین طوطی امپراطور می باشد.

پارک ملی از جاذبه های گردشگری در دومینیکا

پارک ملی مورن ترویس پیتونز (Morne Trois Pitons) معروف به جواهر دومینیکا است. این پارک همه چیز را در خود دارد. از کوه گرفته تا جنگل های بارانی متراکم همراه با کاج های عظیم الجثه و گل های ارکیده وحشی همگی در پارک ملی مورن ترویس پیتونز یافت می شود. نقاط دیدنی 17000 ایکری سایت میراث جهانی یونسکو شامل دریاچه جوشان، آبشار ویکتوریا، آبشارهای ترافالگار، دریاچه بوئری، آبشارهای میدلهام، تنگه تیتو، دریاچه امیرالد و دره دیسولوشن همراه با دریاچه گل جوشان می باشد. اما یکی از بهترین نقاط جذاب و دیدنی برای گشت و گذار و بازدید از این پارک، روستای لادات (Village of Laudat) در 11 کیلومتری روسئو پایتخت دومینیکا می باشد.

دریاچه جوشان از جاذبه های گردشگری دومینیکا

یکی از بهترین و معروفترین جاذبه های گردشگری در دومینیکا همین دریاچه جوشان (Boiling Lake) در پارک ملی مورن ترویس پیتونز می باشد. این دریاچه جوشان با آب سبز و خاکستری رنگش در انتهای ایسترنوس قرار دارد که دسترسی به آنجا نیازمند 3 ساعت پیاده روی از میان جنگل های متراکم است. این کار هم مسلما روحیه ماجراجویی می طلبد. زمین شناسان معتقدند که این دریاچه جوشان به عرض 63 متر (دومین دریاچه جوشان بزرگ دنیا) دودخان آب گرفته است. یعنی به عبارتی ترکی در زمین است که به گازهای داغ اجازه خروج از لایه مذاب زیرین را می دهد. جالب است بدانید که دما در لبه دریاچه به 82 الی 92 درجه سانتیگراد هم می رسد.

آبشارهای ویکتوریا از جاذبه های گردشگری در دومینیکا

حقیقتا یکی از آبشارهای بسیار جالب و تصویر گونه در جزیره دومینیکا، آبشار ویکتوریا (Victoria Fall) در پارک معروف مورن ترویس پیتونز می باشد که توسط رودخانه سفید در حال فرود از صخره به داخل دریاچه گرم زیرین تشکیل می شود. مواد معدنی موجود همراه آب به آب رنگ سفید شیری می دهد. برای دسترسی به این آبشار حدود 40 دقیقه پیاده روی در داخل پارک ضروری است. از مهمترین جاذبه های این آبشار علاوه بر مناظر بکر و دیدنی طبیعی می توان به وجود حیات گیاهی و جانوری متنوع در این زیست بوم اشاره کرد.

آبشارهای ویکتوریا از جاذبه های گردشگری در دومینیکا

آبشارهای ترافالگار از جاذبه های گردشگری در دومینیکا

دیدن این آبشار دو قلو که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در دومینیکا محسوب می شود مسلما یکی از خواست های مهم گردشگران خارجی است. آبشار دوقلوی معروف ترافالگار (Trafalgar falls) در دومینیکا معروف به پدر و مادر است و شما برای دست یابی به این آبشار طبیعی و زیبا نیازمند عبور از جنگل های متراکم و به هم پیچیده از گیاهان بالا رونده و ارکیده های وانیلی هستید. سر منشا اصلی آبشارهای ترافالگار از کوه های اطراف آن می باشد و در پایین دست به یک چشمه آب گرم ختم می شود.

معرفی پارک ملی کابریت در دومینیکا

در بخش شمال غربی دومینیکا، پارک ملی کابریت (Cabrits National Park) قرار دارد که محل رستن جنگل های بارانی انبوه و گیاهان باتلاقی بعلاوه سواحل ماسه ای سیاه و مرجان های رنگی زیبا می باشد. اگر این شبه جزیره را از بلندترین نقطه ارتفاعی مشاهده نمایید، شما شاهد یک صحنه پانورامیک بسیار زیبا خواهید شد. منظره زیبایی که به دیدن آن می ارزد. ردیف های این منطقه همچنین فرصت شنا و شیرجه را برای علاقه مندان فراهم می کند. همچنین در این پارک جذاب شما می توانید خرابه های قلعه شرلی (Fort of Shirley) قرن هیجدهمی استعمارگران بریتانیایی را نیز نظاره گر باشید.

روسئو؛ یکی جاذبه های فرهنگی دومینیکا

پایتخت دومینیکا شهر روسئو یا Roseau (تلفظ به صورت roze-o) شهری با ساختمان های رنگارنگ سنتی یادآور کلبه های سرخپوستان قدیم و ساختمان های مدرن و بازارچه های شلوغ و پر جمعیت است. روسئو با وجود آب و هوای گرم و معتدل همواره در زمستان مامن و پناهنگاه اصلی گردشگران خارجی از اقصی نقاط دنیا است. بازار تره بار، کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک، باغ های گل و گیاه دومینیکا و موزه دومینیکا از جمله جاذبه های مهم و مورد اشاره روسئو محسوب می شود. درباره دومینیکا و زیبایی های آن هر آنچه گفته می شود، آیینه تمام نمای آن شهر زیبای روسئو است.

شرایط اخذ ویزای توریستی دومینیکا

بر طبق قانون مهاجرتی کشور دومینیکا به جز شهروندان کشورهای خاصی که با دومینیکا دارای قرارداد لغو ویزای متقابل هستند، شهروندان بقیه کشورهای جهان از جمله شهروندان ایرانی برای ورود به کشور دومینیکا جهت بازدید از جاذبه های گردشگری در دومینیکا نیازمند اخذ ویزای توریستی این کشور هستند. مدارک لازم برای دریافت این ویزای دومینیکا از قرار زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر به همراه دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • گواهی سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی (شامل تست HIV/AIDS)

برای اطلاع از جاذبه های گردشگری و شرایط اخذ دیگر ویزاهای توریستی خارجی از جمله ویزای توریستی کانادا، سوئیس، جمهوری چک و غیره می توانید با تماس تلفنی یا حضور در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین اطلاعات قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *