ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری سوئد

جاذبه های گردشگری سوئد

کشور سوئد با تاریخ غنی و مناظر متنوع خود، به عنوان یک بهشت مسافرتی بشمار میرود و جاذبه های گردشگری سوئد افراد بسیاری را به خود جذب نموده است. اگر شما علاقه مند به تفریحات خارج از منزل هستید، این کشور به علت آب و هوای پاک و هزاران هکتار از جنگل های بکر و دست نخورده و دریاچه های با شکوه مکان مورد نظر شما می باشد. همچنین مناطق گسترده این کشور در امتداد سواحل و جاده های این کشور برای حمل و نقل عمومی عالی هستند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص جاذبه های گردشگری سوئد توضیحاتی ارائه شده است.

کشور پادشاهی سوئد کشوری در شمال اروپا است. این کشور زیبا در غرب وشمال با نروژ، در شرق با فنلاند دارای مرز مشترک است. همچنین سوئدی ها در جنوب غربی کشورشان با دانمارک هم مرز هستند. کل مساحت سوئد در حدود 450295 کیلومتر مربع است. مردم سوئد به زبان مادری یعنی زبان سوئدی تکلم می کنند. البته ناگفته نماند که اغلب مردم سوئد به زبان انگلیسی هم اشراف دارند. اقتصاد سوئد نوعی اقتصاد ترکیبی صادرات محور می باشد.

پایتختاستکهلم
سایر شهرهای بزرگگتنبرگ، مالمو، آپسالا، اوربرو
جمعیت10302984 نفر
آب و هواملایم
ارز رایجکرونای سوئیس (SEK)
رتبه کشور در جهان7

شرایط اخذ ویزای گردشگری سوئد در 2023

برای دیدار از جاذبه های توریستی کشور سوئد در سال 2023، ویزای توریستی لازم است. این ویزا امکان مسافرت و اقامت در سوئد را برای مدت 3 ماه فراهم می کند. لازم به ذکر است که ویزای مذکور از نوع ویزای شنگن C (کوتاه مدت) است. متقاضیان اخذ ویزای توریستی سوئد بایستی از طریق سفارت این کشور اقدام نمایند. البته تابعین کشورهای عضو شنگن تا 3 ماه می توانند بدون نیاز به ویزا در سوئد زندگی کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی سوئد

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی سوئد در سال 2023 عبارت است از:

مدارک مورد نیازشرایط
مدارک هویتیپاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه پس از انقضای ویزا
مدارک مالیSEK450 (کرون سوئد) برای هر روز سپری شده در سوئد
مدارک بیمهبیمه مسافر با پوشش هزینه ها تا حداقل 30000€ (یورو)
بیان انگیزه سفرایضا حضور در سفارت سوئد و بیان انگیزه مسافرت
پرداخت هزینه سفارتVisa fee
محل اقامتتهیه محل اقامتی در سوئد مثل هاستل، هتل و غیره

بازدید از جاذبه های گردشگری سوئد

شهروندان این کشور دارای خصوصیات اخلاقی انسان دوستانه می باشند و در سال های اخیر غذاهای سوئدی به عنوان یک انقلاب جدید در زمینه غذایی معرفی شده است. به علت وجود جاذبه های توریستی بسیار سوئد شما هرگز از سفر به این کشور خسته نمی شوید. چرا که این کشور دربرگیرنده قصرهایی مجلل و شهرهای باستانی و مناظر وسیع قطب شمال و هتل های یخی مشهور می باشد. بسیاری از این مکان ها به شما اجازه می دهد تا برای مدت زمانی زیادی از این مناطق لذت ببرید. این کشور دربرگیرنده فضای باز و گنجینه های تاریخی زیادی می باشد.

خانه های سنتی سوئدی در پارک ملی Skansen

Skansen که قدیمی ترین موزه بدون سقف جهان می باشد، یک دهکده تاریخی است. این دهکده از خانه ها و farmsteads ساخته شده است. این مکان که به عنوان نشان دهنده هر دو فرهنگ روستایی و شهری در دوره های مختلف از 1720 میلادی به شمار می رود، دربرگیرنده کلیساها، مدرسه ها، مغازه ها، خوابگاه کارگران و مغازه های صنعتی می باشد که در زمینه های مختلف صنعتی نظیر صحافی کتاب، فروشگاه چاپ، کفاشی ها، شانه سازی ها و نانوایی فعالیت داشتند.

هم چنین این مکان دربرگیرنده یک اردوگاه سامی با گوزن شمالی و تعدادی از farmsteads کامل می باشد. این خانه ها، مزارع و کارگاه های آموزشی نماد صنایع دستی و مهارتی و هم چنین انجام کارهای خانگی می باشد، این مکان دارای یک باغ وحش شامل حیوانات بومی سوئد و بخش هایی برای حیوانات عجیب و غریب و باغ وحش کودکان است. Skansen در پارک بزرگ شهری Djurgården، محل مورد علاقه برای مردم محلی، به خصوص در فصل تابستان می باشد. این مکان دارای کافه های سنتی، رستوران ها، هتل ها و مکان های مختص قایق رانی و دوچرخه سواری می باشد.

بازدید از جاذبه های گردشگری سوئد

شهر قدیمی gamla StanStockholm

این شهر قدیمی در یک منطقه کوچک و در اواسط قرن 13 میلادی تاسیس شده است. هر چند این شهر بر اساس سبک معمولی اسکاندیناوی بنا شده و با نقاشی های بسیار زیبا و خطوط سنگ باریک، در اطراف Stortorget احاطه شده است. این مکان توسط خانه های بازرگانان قدیمی دارای جذابیت زیادی شده است. مقدار زیادی از مغازه ها، رستوران ها و کافه ها در این شهر وجود دارد، همچنین این شهر قدیمی دارای موزه نوبل، موزه ارسال، کابینه سکه سلطنتی و کلیساهای زیادی می باشد.

هتل یخ Kiruna از جاذبه های گردشگری سوئد

هتل Kiruna در یکی از شهرهای شمالی سوئد واقع شده است. این شهر در برگیرنده اصلی ترین مرزها میان 2 کشور نروژ و فنلاند است. خورشید نیمه شب در اینجا از اواسط ماه مه تا اواسط ژوئیه قابل مشاهده است. این شهر به علت توسعه معدن سنگ آهن در سال 1900 میلادی و با توجه به نشست ناشی از معدن ایجاد شده است. جالب است که بدانید که کل این شهر به آرامی به منطقه ای در شمال غربی به پای کوه Luossavaara نقل مکان کرد.
اولین هتل یخ در جهان در Jukkasjärvi واقع شده است که در 17 کیلومتری در خارج از شهرستان می باشد. این هتل که شامل اتاق های خیره کننده با مبلمان می باشد، هر ساله با یک طراحی جدید از یخ در رودخانه ظاهر می شود. این هتل در 90 کیلومتری غرب Kiruna و 95 کیلومتری شمال غربی Abisko می باشد.

کانال Göta از جاذبه های گردشگری سوئد

کانال گوتا اغلب به عنوان بزرگترین شاهکار مهندسی کشور سوئد به شمار می رود. تاریخ تاسیس این کانال به اوایل قرن 19 میلادی میرسد و طول این کانال 190 کیلومتر می باشد. در حال حاضر این کانال به عنوان یکی از جاذبه های توریستی برتر کشور آلمان محسوب می شود که دارای یک چشم انداز منحصر به فرد در منطقه مرکزی سوئد است. همچنین این کانال به دریاچه Vänern و Vättern و Trollhätte پیوند خورده که منجر به ایجاد یک راه از استکهلم در شمال شرقی و گوتنبرگ در جنوب غربی شده است. این کانال شامل 47 پل و 58 کانال امتدادی از Sjötorp در دریاچه Vänern به Söderköping در دریای بالتیک می باشد.

موزه واسیک استکهلم

موزه Vasa در استکهلم از جمله محبوب ترین موزه ها در کشور سوئد به شمار می رود و در حال حاضر حدودا دارای 1 میلیون بازدید کننده می باشد. تاریخ تاسیس این موزه سال 1990 بوده و در بر گیرنده ناوگان امپریال سوئد در 1628 میلادی می باشد، کشتی نبرد Vasa این کشور در این موزه وجود دارد. میانگین قیمت یک سفر 7 روزه به سوئد 1153€ برای یک نفر، 1780€ برای یک زوج و 2326€ یورو برای یک خانواده 4 نفره است. با توجه به اتمام مقاله جاذبه های گردشگری سوئد چنان چه شما هم علاقه مند به مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای تحصیلی سوئد به اطلاعات جامعی دست یابید.

سوالات پرتکرار در خصوص جاذبه های گردشگری سوئد

پرسش و پاسخ زیر را در خصوص جاذبه های گردشگری سوئد مطالعه بفرمایید:

  • شهرهای بزرگ سوئد کدام اند؟ کشور سوئد در شمال اروپا قرار دارد. از شهرهای بزرگ این کشور می توان به گوتنبرگ، مالمو، آپسالا و اوربور اشاره کرد.
  • اقتصاد در سوئد چگونه است؟ اقتصاد سوئد صادرات محور است. الوار، هیدروپاور و سنگ آهن از موارد اقتصادی در این کشور هستند. سرانه تولید ناخالصی در سال 2023 به میزان 54135$ (دلار آمریکا) است.
  • شرایط اخذ ویزای توریستی سوئد چیست؟ ارائه مدارک هویتی و مدارکی دال بر انگیزه از سفر، بیمه درمانی و گواهی تمکن مالی، پرینت حساب و مهم تر از همه دعوتنامه از سوی شخصی در سوئد.
  • مهم ترین جاذبه های گردشگری در سوئد کدام اند؟ خانه های سنتی سوئدی در پارک ملی، شهر قدیمی gamla StanStockholm، هتل های یخ، کانال گوتا و موزه واسیک.
  • کشورهای همسایه سوئد کدام اند؟ همسایه این کشور از غرب و شمال با نروژ، شرق با فنلاند، جنوب غربی با دانمارک هم مرز هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *