ویزای توریستی

مکان های دیدنی شیلی

مکان های دیدنی شیلی

مکان های دیدنی شیلی کشوری که به سمت سواحل غربی آمریکای جنوبی می رود، به راحتی یکی از پر ارزش ترین مکان های دیدنی این قاره هستند. علاوه بر دریاچه‌ های درخشان، آتشفشان ‌های پوشیده از برف و تپه‌ های شنی حماسی، این شهر دارای شهرهای ساحلی خیره‌ کننده ‌ای است که می‌ توان با تعداد زیادی ورزش ‌های آبی شگفت ‌انگیز و فرصت‌ های تماشای حیات وحش در آن کاوش کرد. این منطقه از شمال به جنوب بیش از 4300 کیلومتر امتداد دارد و نوار باریکی از زمین بین کوه های سر به فلک کشیده آند در شرق و اقیانوس آرام درخشان در غرب را اشغال می کند. این کشور که با پرو، بولیوی و آرژانتین هم مرز است، دارای مجموعه ای شگفت انگیز از مناظر و مناطق آب و هوایی است که جزیره ایستر در وسط اقیانوس آرام نیز به عنوان بخشی از قلمرو آن گنجانده شده است.

از آنجایی که شیلی در امتداد حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، آتشفشان ‌های زیادی در سواحل آن قرار دارند و صحرای خشک آتاکاما، دریاچه ‌های با شکوه، آبدره ‌ها و یخچال ‌های طبیعی پاتاگونیا نیز بخش زیادی از خشکی آن را تشکیل می ‌دهند. در حالی که بسیاری از مردم به دلیل مناظر جذاب آن از آن بازدید می کنند، کشور شاعران (شیلی) دارای شهرها و شهرک های عالی نیز برای دیدن است. برای مثال، سانتیاگو، پایتخت آن، سرشار از زندگی است و موزه ‌ها و رستوران ‌های بسیار خوبی برای امتحان کردن دارد، در حالی که والپارایسو در ساحل به خاطر فرهنگ، خانه ‌های رنگارنگ و مناظر خیره‌ کننده ساحلی شهرت دارد. در این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مکان های دیدنی شیلی را بررسی کرده اند تا هموطنان عزیز بتوانند قبل از سفر به این کشور، با بهترین جاذبه های آن آشنا شوند.

انواع جاذبه های گردشگری شیلی 2024

کشور شیلی به دلیل جاذبه های بی شمار طبیعی و وجود پارک های طبیعی متعدد جزو یکی از مقاصد معروف گردشگری در قاره آمریکای لاتین و جهان به شمار می رود. به همین دلیل بازار کار گردشگری در کشور شیلی بسیار پر رونق بوده و متقاضیان کار فراوانی دارد. در حقیقت دولت شیلی نیز موازی با دیگر بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری های قابل توجهی برای تبلیغ و جذب توریست های خارجی انجام داده است. لازم به ذکر است وضعیت امنیت در شیلی در سال 2024 به شرح نمودار ذیل می باشد:

وضعیت امنیت در شیلی


از شاخص ترین جاذبه های گردشگری شیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک ملی تورس دل پاین در شیلی

یکی از مهمترین نواحی طبیعی و یکی از مقاصد مسافرتی جذاب در شیلی پارک ملی تورس دل پاین می باشد. این پارک ملی در 100 کیلومتری شمال شهر پرتو ناتالز در پاتاگونیای جنوبی قرار دارد. این ناحیه فوق العاده زیبا در شیلی شامل کوه ها، یخچال های طبیعی و دریاچه ها و رودخانه های مختلف اشاره کرد. مهمترین منطقه پارک تورس کوردیلرا دل پاین می باشد که اراضی جنگلی و سرسبز منطقه بوده و همه ساله میزبان علاقه مندان پیاده روی و طبیعت گردی می باشد.

واله دل لا لونا و بیابان آتاکاما در شیلی

این منطقه که به طور تحت الفظی با عنوان دره ماه ترجمه می شود در 13 کیلومتری غرب سان پترو ده آتاکاما قرار دارد. به این منطقه فقط می توان با اتوبوس های تور و یا خودروهای اجاره ای می توان دست یافت. چشم انداز ناهموار و خشن در قلب بیابان آتاکاما ممکن است به خاط مشابهت این منطقه به سطح ماه تعجب گردشگران خارجی را برانگیزد. دریاچه خشک، مراتع گل های وحشی، بقایای مومیایی های باستانی و غیره از جمله جاذبه های گردشگری شیلی در این منطقه می باشد. متقاضیان مهاجرت به شیلی برای دیدن این جذابیت ها نیازمند تحمل شرایط آب و هوایی خشک این منطقه نیز می باشند.

جزیره ایستر یکی از مکان های دیدنی شیلی

جزیره ایستر یکی از مکان های دیدنی شیلی

جزیره ایستر که در بیش از 3500 کیلومتر (2000 مایل) از مرکز شیلی واقع شده است، همچنان یکی از اسرار بزرگ جهان است. این جزیره بی درخت متشکل از صدها مجسمه غول پیکر با چشم های توخالی که توسط بازدیدکنندگان پلینزی آن حک شده است، نمونه ای ترسناک و در عین حال زیبا از هنر و دستاوردهای بشری است. علاوه بر بازدید از این مجسمه‌ ها از فاصله ‌ای محترمانه برای جلوگیری از جریمه ‌های بسیار زیاد و پیاده‌ روی در دشت ‌های صخره‌ ای، مهمانان اینجا می ‌توانند از دو ساحل شنی سفید با غواصی در خارج از ساحل، یک مخروط خاکستری منقرض شده و تعدادی تور بومی که مناظری از چیزها را ارائه می‌ کنند که منحصر به فرد هستند و ارزشش را دارند لذت ببرند.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی جزیره ایستر اشاره شده است:

اطلاعات جزئی جزیره ایستر شیلی
منطقهمنطقه والپارایزو
استانIsla de Pascua
مساحت163.6 کیلومتر مربع (63.2 مایل مربع)
بالاترین ارتفاع507 متر (1663 فوت)
جمعیت7750 نفر
منطقه زمانیUTC -06:00 استاندارد و UTC -05:00 تابستانی
زبانزبان رپا نویی و اسپانیایی

از نظر سیاسی جزیره ایستر متعلق به شیلی است، اما از نظر جغرافیایی این جزیره بیش از 4000 کیلومتر از قاره آمریکای جنوبی فاصله دارد. در حالی که همه در اینجا اسپانیایی صحبت می کنند، زبان محلی که راپا نویی نیز نامیده می شود، به همان اندازه رایج است. تئوری‌های زیادی درباره منشأ و ساخت این مجسمه‌های سنگی غول ‌پیکر و یکپارچه وجود دارد، اما حقیقت این است که این مجسمه ‌ها میراثی هستند که تمدن راپا نویی که زمانی در جزیره زندگی می ‌کردند، به جا گذاشته است.

سانتیاگو از بهترین مکان های دیدنی شیلی

سانتیاگو قلب و روح شیلی است که به یک مهمانی در تمام طول سال تبدیل شده است که از هر کسی با آغوش باز استقبال می کند. کوه ‌های زیبای آند که به ‌طور دنج در اطراف پایتخت شیلی کشیده شده ‌اند، رودخانه ‌های ماپوچو که به سرعت در کنار آن جریان دارند و دامنه ‌ای از جنگل ‌هایی که غرور طبیعی این منطقه هستند، همگی یک تجربه عالی را به تصویر می ‌کشند. فرهنگ سانتیاگو به سادگی اعتبار جذب گردشگران از سراسر جهان را می گیرد. طیف گسترده ای از ساختارهای میراث، کتابخانه های تاریخی، مراکز فرهنگی و زندگی هنری به آن برتری خاص خود را می دهد. گردشگران اغلب با تعدادی رویداد در اطراف شهر روبرو می شوند که آنها را کمی به زندگی محلی نزدیک می کند و باعث می شود از نحوه محافظت شیلی از فرهنگ و هنر خود قدردانی کنند.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگان سانتیاگو براساس کشور مبدا پرداخته ایم:

طبقه بندی بازدیدکنندگان سانتیاگو براساس کشور مبدا

قلب اجتماعی و فرهنگی شیلی، سانتیاگو شهری است که با ترکیبی از قدیمی و جدید، بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود می کند. انتیاگو دارای آب و هوای مشابه بیشتر مناطق مدیترانه ای است، با تابستان های گرم و خشک و زمستان های خنک و کمی مرطوب. اگرچه سانتیاگو شهری با چهره های متعدد است، اما یک چیز مسلم است، آن هم این است که این پایتخت هیجان انگیز یکی از مکان هایی است که باید در شیلی از آن دیدن کرد. چه برای سفر چند روزه یا سفر یک ماهه، مسافران فهرست بی پایانی از کارهایی که در سانتیاگو باید انجام دهند، خواهند داشت. علاوه بر سفر، افرادی که به فکر ادامه تحصیل در شیلی هستند، به دلیل وجود دانشگاه های برتر در پایتخت این کشور، در سانتیاگو ساکن می شوند.

سن پدرو د آتاکاما یکی دیگر از مکان های دیدنی شیلی

سن پدرو د آتاکاما در ارتفاعات فلاتی در منطقه آنتوفاگاستا شیلی واقع شده است که توسط کوه‌ ها، دریاچه‌ ها و صخره‌ های بی‌ شماری احاطه شده است. به دلیل مناظر شگفت انگیزش، این شهر کوچک یک مقصد بسیار محبوب در بین گردشگران شیلی و بازدیدکنندگان بین المللی است و می توان آن را در نزدیکی مرز بولیوی یافت. در حالی که سن پدرو برای بازدید دلپذیر و دیدنی است، با فضایی آرام و کافه‌ های پر جنب‌ و جوش، اکثر مردم از آن به عنوان پایگاهی برای کاوش در مناطق اطراف استفاده می‌کنند. از مرکز شهر می‌توان به راحتی از صحرای باورنکردنی آتاکاما یا هر یک از مکان ‌ها و ویرانه‌ های باستان‌ شناسی پیش از کلمبیایی که در نزدیکی آن قرار دارند، بازدید کرد.

سن پدرو د آتاکاما یکی از هیجان ‌انگیزترین مکان ‌های شیلی است که می‌توان از آن دیدن کرد، که به‌ عنوان مناظر باورنکردنی از نمک‌ ها و دریاچه ‌های شور، آب ‌فشان‌ های مرتفع، آتشفشان ‌هایی با دود ملایم و صخره ‌های قمری را در خود جای داده است.

محبوب ترین جاذبه های سن پدرو د آتاکاما عبارتند از:

  • آبفشان های ال تاتیو
  • دره ماه
  • تالاب های Miscanti و Miniques
  • تالاب Cejar
  • چشمه های آب گرم پوریتاما
  • دره مرگ
  • سنگ های قرمز
  • رصدخانه ALMA

معرفی ناحیه دریاچه شیلی

یکی دیگر از مکان های دیدنی شیلی، ناحیه دریاچه شیلی می باشد. این منطقه دره آتشفشانی طولانی و سرسبز از Puerto Montt در جنوب تا Temuco در شمال امتداد دارد. جنگل ‌های انبوه، دریاچه ‌های شفاف و آتشفشان‌ های پوشیده از برف در این شهر وجود دارد. قبل از ورود اروپایی ‌ها، منطقه دریاچه پوشیده از جنگل‌ های انبوه بود و ماپوچه ‌ها در آن زندگی می‌کردند، یکی از معدود قبایل آمریکای جنوبی که از بلعیده شدن در میان امپراتوری اینکا اجتناب کردند. امروزه هنوز برخی از سرزمین های دست نخورده زیبا مانند پارک ملی لوس آلرسز، معروف به یوسمیتی شیلی وجود دارد. کوه‌ های اینجا بسیار جوان هستند، فقط دو هزار سال قدمت دارند، که آنها را از هر چیز دیگری در آمریکای شمالی بلندتر و ناهموارتر می ‌کند و ارزش سفر به تنهایی را دارد.

منطقه دریاچه در شیلی منطقه‌ای با زمین ‌های کشاورزی سرسبز، جنگل ‌های انبوه، آتشفشان ‌های پوشیده از برف و دریاچه ‌های شفاف است که عمدتاً در کوه‌ ها پنهان شده ‌اند. برای کسب اطلاعات کامل درباره روش های مهاجرت به شیلی یا سفر به این کشور و روند دریافت ویزا هموطنان محترم می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از بهترین خدمات و راهنمایی در این زمینه بهره مند شوند.

سوال هایی درباره مکان های دیدنی شیلی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا شیلی مقصد مناسبی برای سفرهای توریستی است؟ بله جاذبه های گردشگری فراوانی در این کشور وجود درد که می توان از آن ها دیدن کرد.
  • آیا برای سفر به شیلی باید ویزا دریافت کرد؟ بله همه ایرانی ها موظف به دریافت ویزای تحصیلی برای سفر به این کشور هستند.
  • آیا شیلی مقصد پر هزینه ای برای سفر است؟ بله می توان شیلی را در جمع کشورهای پر هزینه برای سفر توریستی دانست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *