ویزای توریستی

مکان های دیدنی کلمبیا

مکان های دیدنی کلمبیا

مکان های دیدنی کلمبیا که در این مقاله به آن می پردازیم اکنون یکی از شیک ترین مقاصد توریستی در تمام آمریکای جنوبی محسوب می شود که همه چیز از سواحل زیبا و کوه های سر به فلک کشیده گرفته تا شهرهای پر جنب و جوش و شهرهای جذاب استعماری را در خود جای داده اند. با تاریخ، فرهنگ و میراث غنی و متنوع برای کشف و کاوش در غذا و صحنه های موسیقی پر رونق، مکان های دیدنی کلمبیا واقعاً جاذبه های عالی برای لذت بردن همه می باشند که در این نوشتار به طور دقیق بررسی شده اند. واقع در گوشه شمال غربی این قاره، دارای دو خط ساحلی طولانی و دوست داشتنی در امتداد دریای کارائیب و اقیانوس آرام است.

کلمبیا کشوری با تنوع باورنکردنی است که با پاناما، ونزوئلا، برزیل، پرو و ​​اکوادور با مناطق کوهستانی، جنگل‌ های بارانی متراکم آمازون و دشت ‌های کم ارتفاع همسایه است. علاوه بر این، تعداد زیادی سواحل بکر و جزایر استوایی ایده‌آل در امتداد سواحل دیدنی آن قرار دارند. بوگوتا، پایتخت بین المللی این کشور، که در فلاتی برجسته در میان کوه‌ های آند واقع شده است، چیزهای زیادی برای بازدید و انجام بازدیدکنندگان دارد. آتن آمریکای جنوبی علاوه بر کاوش در کلیساهای قدیمی جوی، ساختمان‌های استعماری و خیابان ‌های سنگ ‌فرش ‌شده مرکز تاریخی لاکاندلاریا، موزه‌ ها، رستوران ‌ها و کافه های شبانه عالی نیز دارد.

بسیاری از مردم همچنین به مدئین و کالی می روند که به ترتیب دومین و سومین شهرهای بزرگ کلمبیا هستند. در حالی که اولی زمانی به خاطر کارتل های خشونت آمیز و پابلو اسکوبار معروف بود، اکنون به خاطر آب و هوای خنک و صحنه فرهنگی پر جنب و جوشش که گردشگران را به خود جذب می کند و کلوپ های سالسا کالی نیز در سطح جهانی شناخته شده می باشند.

کارتاخنا از زیباترین مکان های دیدنی کلمبیا

کارتاخنا که در خط ساحلی کارائیب کلمبیا قرار دارد، در سال 1533 تأسیس شد. این یکی از بنادر اصلی بود که طلا و نقره از آنجا به اسپانیا ارسال می شد و آفریقایی ‌های برده‌ دار به آمریکای جنوبی می‌ رسیدند. در نتیجه، جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی در کارتاخنا به نمایش گذاشته شده است. از آنجایی که کارتاخنا در برابر حملات دزدان دریایی آسیب پذیر بود، شهر قدیمی آن توسط یک دیوار محافظ احاطه شده است و یک قلعه چشمگیر بر فراز شهر می نگرد. کارتاخنا با آب و هوای گرم، برخی از بهترین غذاهای کلمبیا را دارد و صحنه زندگی شبانه پر جنب و جوش آن به این معنی است که می‌توان شب را با سالسا در کافه ها و رستوران های عالی شهر رقصید.


در نمودار زیر به کشور مبدا بازدیدکنندگانی که از کارتاخنا دیدن می کنند اشاره (طبقه بندی) شده است:

کشور مبدا بازدیدکنندگانی که از کارتاخنا دیدن می کنند

قدم زدن در خیابان های رنگارنگ یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در شهر کارتاژنا انجام دهید. علاوه بر میدان‌های آرام و سرسبز و کلیساها و صومعه‌های قدیمی، بسیاری از معماری‌های دوست‌داشتنی استعماری وجود دارد. با وجود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، جای تعجب نیست که کارتاگنا یکی از محبوب ترین مقاصد در کلمبیا است.

انواع جاذبه های گردشگری کلمبیا

جاذبه های گردشگری کلمبیا به اینجا ختم نمی شود و مکان های دیدنی دیگری نیز در این کشور وجود دارد. در اینجا به ذکر اسامی برخی دیگر از آنها می پردازیم:

  • نخل های Valle de Cocora
  • منطقه Ciudad Perdida در قلب جنگل
  • رودخانه پنج رنگ Cano Cristales یا رنگین کمانِ مایع
  • پارک ملی Los Nevados
  • کارناوالِ شهر بارانکویا (در شمال غرب کلمبیا)
  • بنای مذهبی Santuario de Las Lajas
  • کلیسای Monserrate
  • شهرک قدیمی Cartagena
  • پارک ملی تایرونا
  • کلیسای بزرگ نمکی Zipaquira
  • منطقه لاکاندلاریا (La Candelaria) که سیمون بولیوار از آن فرار کرد
  • موزه بوترو (Museo Botero)
  • کلیسای سان فرانسیسکو (Iglesia de San Francisco)
  • پارک 93 (Parque 93)

بوگوتا از بهترین مکان های دیدنی کلمبیا

بوگوتا، که گاهی به آن آتن آمریکای جنوبی نیز گفته می شود، برای اولین بار توسط مردم بومی سکونت گزیدند، اگرچه تاریخ تاسیس عموماً در سال 1538 توسط یک کاشف اسپانیایی تعیین شده است. امروزه این شهر یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای جنوبی و پایتخت کلمبیا است. بوگوتا که زمانی به عنوان مکانی شناخته می شد که باید از سفر به آن پرهیز می شد، وضعیت خود را پاکسازی کرد و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کلمبیا است. بوگوتا در ارتفاع 2640 متری (8660 فوت) در رشته کوه آند، جاذبه های متعددی برای جذب بازدیدکنندگان دارد، از جمله افلاک نما، موزه طلا، باغ های گیاه شناسی، رویدادهای فرهنگی و زندگی شبانه پر رونق. منطقه تاریخی شهر را می توان در La Candelaria، محله ای دلپذیر از کافه ها، کلیساها و موزه ها پیدا کرد.

در نمودار زیر به اطلاعات جزئی بوگوتا اشاره شده است:

اطلاعات جزئی بوگوتا
سال تاسیس1538
مساحت1587 کیلومتر مربع (613 مایل مربع)
جمعیت کل12772828 نفر
منطقه زمانیUTC -05:00

علاوه بر این که بوگوتا در لیست بهترین مکان های دیدنی کلمبیا قرار می گیرد، این شهر همچنین در لیست بهترین شهرها برای کار در کلمبیا نیز قرار می گیرد.

بوگوتا از بهترین مکان های دیدنی کلمبیا

موزه‌ سانتاکلارا از جاذبه ‌های گردشگری کلمبیا

یکی از قدیمی ترین کلیساهای کلمبیا، سانتا کلارا (Museo Santa Clara) می باشد که قدمت آن به قرن 17 باز می گردد و ساخت آن 50 سال زمان برده است. این کلیسا که از جاذبه های گردشگری کلمبیا محسوب می گردد، از نمای داخلی فوق العاده ای برخوردار است که نمونه ای از آن تصویر نقش بسته شده 150 نفر از قدیسان معروف بر روی دیوارهای این کلیسا می باشد. در حال حاضر، این کلیسا تبدیل به موزه شده و در اختیار دولت کلمبیا می باشد.

باغ های‌ گیاه شناسی بوگوتا از جاذبه های گردشگری کلمبیا

بزرگترین باغ های گیاه شناسی (Jardin Botanico de Bogota) کلمبیا در شهر بوگوتا وجود دارند که قدمت آنها متعلق به سال 1955 میلادی است و جزو جاذبه های گردشگری کلمبیا به شمار می رود. گیاهان بسیار زیبایی در این باغ ها وجود دارند که رشد آنها به صورت طبیعی است. باغ های گل رز و گیاهان دارویی از آن جمله اند. در منطقه ای دیگر از این باغ تقریبا 5000 گل ارکیده وجود دارد که در کنار یکدیگر منظره ای زیبا و شگفت انگیز را به گردشگران نشان می دهند. از سویی دیگر، در این باغ زیبا، ساختمانی بنا شده که متشکل از 5 اتاق است. ویژگی اتاق ها این است که در هر یک از آنها یکی از شرایط جوی و آب و هوایی کشور کلمبیا شبیه سازی شده است.

میدان بولیوار از جاذبه های گردشگری کلمبیا

میدان بولیوار (Plaza de Bolivar) در شهر بوگوتا و در قلب آن واقع شده و بناهای تاریخی ارزشمندی در اطراف این میدان قرار گرفته اند. کاخ های نئوکلاسیک، بزرگترین کلیسای کلمبیا و ساختمان های دولتی از جمله بناهای تاریخی اطراف این میدان هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می نمایند. نام قدیمی این میدان، میدان شهردار بوده است که تاریخچه تغییر نام آن به قرن نوزدهم باز می گردد. چرا که در قرن نوزدهم نام این میدان جهت احترام به نام سیمون بولیوار که فرمانده نظامی این کشور بوده است، تغییر یافت.

ویلا د لیوا یکی دیگر از مکان های دیدنی کلمبیا

ویلا د لیوا یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی کلمبیا است که ممکن است شهر کوچکی باشد که کمتر از چهار ساعت با ماشین از بوگوتا فاصله دارد، اما پلازا مایور آن یکی از بزرگترین میدان های شهر در آمریکای جنوبی است. زمانی مردم در این میدان عظیم اعدام می ‌شدند که امروزه به عنوان محل تجمع جشن ‌ها و فستیوال‌ هایی مانند مسابقه زیبایی پیاز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. معماری آن منعکس کننده تأثیرات اسپانیایی و موری است. در واقع، ویلا د لیوا به دلیل ساختمان های سفید با تزئینات چوبی و بالکن ها با اندلس مقایسه شده است. موزه ها از افراد مشهوری که برای استقلال کلمبیا جنگیدند تقدیر می کنند. اولین کارخانه تقطیر منطقه در اینجا واقع شده است. ویلا د لیوا مکانی عالی برای لذت بردن از یک استراحت آرام و دور از شلوغی شهرهای بزرگ می باشد.

بسیاری از مردم از ویلا د لیوا دیدن می‌کنند تا از سرگردانی در خیابان ‌های سنگ ‌فرش شده و میدان اصلی زیبای آن لذت ببرند، اما کارهای بسیار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

بهترین جاذبه های ویلا د لیوا عبارتند از:

  • شرکت در تور تاکستان
  • بازدید از Pozos Azules
  • بازدید از سایت باستانی Infiernito
  • بازدید از موزه فسیل
  • بازدید از Laguna de Iguaque
  • خانه تراکوتا
  • شرکت در جشنواره بادبادک ها

منطقه قهوه یکی از جاذبه های کلمبیا

یکی دیگر از مکان های دیدنی کلمبیا منطقه قهوه می باشد. مسافرانی که عاشق لیوان قهوه خود هستند قطعاً مایلند از Zona Cafetera (Eje ​​Cafetero) بازدید کنند که تقریباً نیمی از محصول قهوه کلمبیا در دامنه‌ های آند رشد می ‌کند. بازدیدکنندگان می توانند در El Parque del Café بیشتر درباره قهوه بیاموزند، پارکی که دارای باغ گیاه شناسی با گیاهان قهوه و شهربازی است. این منطقه دارای موزه طلایی است که مصنوعات پیش از کلمبیا را در خود جای داده است. برج در Catedral de Manizales مناظری خیره کننده از یکی از شهرهای اصلی منطقه را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در چشمه های آب گرم در سانتا روزا و سن وینسنته غوطه ور شوند. این منطقه همچنین مکان خوبی برای پیاده روی در رشته کوه های آند است.

متقاضیانی که قصد دارند از طریق تحصیل در کلمبیا، کار در این کشور یا سایر روش ها اقدام به مهاجرت به کلمبیا کنند، می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنند و بهترین روش و مسیر و مقصد را برای مهاجرت انتخاب کنند تا پروسه مهاجرت آنها به درستی قدم به قدم انجام شود.

پرسش های کلیدی درباره مکان های دیدنی کلمبیا

در شرایط کنونی، کلمبیا می تواند یکی از مقاصد مهم برای سفرهای توریستی است. در این رابطه ممکن است سوال هایی پیش آید که باید به آن ها پاسخ داد.

  • آیا شهروندان ایرانی می توانند به کلمبیا سفر کنند؟ بله همه افرادی که قصد دارند از ایران به کلمبیا سفر کنند، باید ویزای توریستی این کشور را به دست آورند.
  • آیا کلمبیا مقصد مناسبی برای سفرهای توریستی است؟ بله این کشور جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. به همین دلیل باید آن را در زمان مناسب برای سفر خود انتخاب کرد.
  • آیا می توان در کلمبیا سفری خاطره انگیز داشت؟ بله در اکثر شهرهای کلمبیا می توان سفری خاطره انگیز را به همراه داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *