ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین بین اروپایی ها علاقمندانی دارد اما چون مهاجرپذیر نیست، دانشجویانی این کشور را انتخاب نمی کنند. در واقع لیختن اشتاین کشوری کوچک و اصطلاحا ذره بینی است که به افراد بیشتری نیازمند نیست و با توجه به مقیاسی که دارد طبیعتا دانشگاه ها و موقعیت های شغلی کم تری هم دارد. اخذ پاسپورت کشورهایی که مهاجرپذیر نیستند، مثل کویت، لیختن اشتاین و غیره هم بسیار دشوار و زمانبر است پس بهتر است توسط کسانی انتخاب شود که قصدشان از تحصیل مهاجرت نیست. برای این قبیل افراد لیختن اشتاین می تواند مقصد خیلی خوبی باشد چرا که سطح درآمد جراحان، رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم، استانداردهای زندگی و غیره همه و همه در این کشور بسیار بالا و در حد ایده آل می باشد. البته بیشترین سطح درآمد جراحان مغز و اعصاب در کشورهای ذیل می باشد:

  • آمریکا
  • سوئیس
  • نروژ
  • ژاپن
  • استرالیا
  • دانمارک
  • ایرلند
  • هلند

دانشجویانی که نه شهروند اتحادیه اروپا (EU) هستند و نه شهروندان یک کشور منطقه اقتصادی اروپا (EEA) معمولاً برای تحصیل در لیختن اشتاین به ویزا نیاز دارند؛ مدارک تحصیلی در مدارس لیختن اشتاین معتبر تلقی می شوند و به رسمیت شناخته می شوند. از زمانی که قانون حاکم بر آموزش عالی در سال 1992 اجرایی شد، لیختن اشتاین دارای بخش آموزش عالی محدودی است؛ علاوه بر این، لیختن اشتاین با سوئیس، اتریش و بادن-وورتمبرگ (توبینگن) قراردادهایی دارد که به دانشجویان اجازه ورود رایگان به دانشگاه های این کشورها را می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص لیختن اشتاین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد جراحان مغز و اعصاب در لیختن اشتاین چقدر است؟
  • تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین به چه صورت می باشد؟

درآمد جراحان مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

کار در لیختن اشتاین فراوان است به شرطی که فرد علاوه بر زبان انگلیسی به زبان آلمانی نیز تسلط کامل داشته باشد. البته فراوانی کار در لیختن اشتاین به نسبت جمعیت این کشور می باشد که ظرفیت های کاری به مراتب کم تری نسبت به کشورهایی مثل آلمان، هلند، دانمارک، فرانسه و غیره دارد. دریافت مجوز اقامت در لیختن اشتاین افرادی که قصد اقامت بیش از سه ماه در لیختن اشتاین را دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. خوب است بدانید که مجوزهای اقامت را می توان از طریق قرعه کشی دریافت کرد یا توسط دولت در لیختن اشتاین اعطا می شود؛ البته بهترین راه مهاجرت به لیختن اشتاین تحصیل می باشد که رمز ورود به این کشور می باشد به طوری که استخدام شدن برای بیمارستان های لیختن اشتاین بعد از اخذ مدرک تخصص مغز و اعصاب، پزشکی عمومی، پرستاری و غیره بسیار ساده است.

علیرغم این که نیاز لیختن اشتاین به جراحی مغز و اعصاب به مراتب کم تر است و پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد، اگر کسی بتواند در این جایگاه شغلی در لیختن اشتاین مشغول به کار شود، سطح درآمد خیلی بالایی خواهد داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در لیختن اشتاین طی سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

بدون شک آمریکا بهترین کشور برای تحصیل پزشکی است. طبق رتبه بندی دانشگاه های برتر QS، لیست ده برتر شامل هاروارد، استنفورد، جان هاپکینز، UCLA، Yale و UC-San Francisco است. ولی تحصیل در لیختن اشتاین نیز گزینه خوبی است؛ هرچند انتخاب هایی که در این کشور برای تحصیل وجود دارد محدودتر می باشد. دانشگاه خصوصی در لیختن اشتاین (به آلمانی: Private Universität im Fürstentum Liechtenstein) یکی از چهار مرکز آموزش عالی 2022 در لیختن اشتاین است. این دانشگاه بر دو رشته اصلی تحصیلی متمرکز است: علوم پزشکی و حقوق و این دانشگاه در تریسن واقع شده است. دانشگاه لیختن اشتاین به مرکزی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است؛ پردیس، واقع در کارخانه سابق Spoerry، یک محیط ایده آل برای یادگیری، تحقیق و کار پروژه ای را به حدود 700 دانشجو از سراسر جهان ارائه می دهد.

به منظور آغاز تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین فرد باید ابتدائا مدرک پزشکی عمومی مورد قبول این کشور را اخذ نموده باشد. بعد از آن باید برای دوره های تخصص شرکت کند که نیازمند قبولی در آزمون ورود به دانشگاه می باشد؛ یعنی اخذ پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب با توجه به تعداد بسیار کم دانشگاه در لیختن اشتاین و رقابتی بودن این رشته اصلا ساده نیست. برای تحصیل در لیختن اشتاین نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد شهریه دانشگاه می باشد که برای غیر اروپایی ها در رشته جراحی مغز و اعصاب سالی 7000€ تا 15000€ (یورو) می باشد.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل دانشجویان در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل برای تامین هزینه زندگی در لیختن اشتاین ممکن است ولی دانشجویان رشته های پزشکی و تخصص های آن عملا فرصتی برای این موضوع ندارند. اما بعد از اتمام دوره تحصیلی در لیختن اشتاین می توان با کاریابی در این کشور درخواست داد و ویزای کاری به دست آورد. درخواست مجوز حداقل 14 روز قبل از اولین روز کار به اداره مهاجرت و گذرنامه ارسال می شود. متقاضیان تنها زمانی می توانند کار خود را در لیختن اشتاین آغاز کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته جراحی مغز و اعصاب در لیختن اشتاین توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *