مهاجرت

حقایقی جالب در مورد آذربايجان

حقایقی جالب در مورد آذربايجان

حقایقی جالب در مورد آذربايجان وجود دارد که متقاضیان می توانند با دانستن آن از تاریخ، شرایط زندگی و آداب و رسوم مردم این کشور باخبر شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشاره به حقایقی جالب در مورد آذربايجان در این نوشتار قصد دارند تا هموطنان گرامی را از موارد مختلف در این کشور در زمینه های مختلف آگاه کنند و در مورد منطقه ای که آذربایجان قرار گرفته است، پرچم این کشور، آزادی رسانه ای و سایر موارد مطلع سازند.

  • شرایط زندگی در آذربایجان چگونه است؟
  • چه شرایط خاصی برای زندگی در آذربایجان وجود دارد؟
  • مهم ترین نکات درباره آذربایجان چیست؟
  • مهم ترین آداب و رسوم موجود در کشور آذربایجان کدامند؟

حقایقی جالب در مورد نژاد مردم آذربایجان

کلمه قفقازی امروزه برای مردم سفید پوست به کار می رود و این کلمه از قفقازان آلبانیایی که قرن ها پیش ساکن آذربایجان بودند نشات گرفته است. این اصطلاح توسط انسان شناس آلمانی و بنیان گذار مردم شناسی به عنوان یک رشته، فردریش بلومنباخ در کار خود در اواخر قرن 18 میلادی، ساخته شد که او Homo Sapiens را بر اساس خصوصیات بدنی خود به 5 گروه تقسیم کرد:

  • نژاد زرد مغول
  • نژاد سرخ آمریکایی
  • نژاد قهوه ای مالایی
  • نژاد سیاه اتیوپیایی
  • نژاد سفید قفقازی

کشور آذربایجان دارای بزرگترین پرچم جهان

آذربایجان بزرگترین پرچم جهان را دارد. این پرچم از ابریشم ساخته شده است، 2 تن وزن دارد و اندازه آن 100×50 متر (اندازه 1 زمین فوتبال) می باشد. در روزهایی که در این شهر باد می وزد، پرچم برداشته می شود؛ زیرا وجود باد برای آن خیلی خطرناک است و ممکن است به پرچم و مردم حاضر در منطقه آن آسیب های جدی وارد شود.

دندانهای طلا از حقایقی جالب در مورد آذربايجان

یک لبخند طلایی و درخشان به ویژه در میان نسل های قدیمی آذربایجان قابل مشاهده می باشد. برای برخی این شبیه به یک حساب پس انداز است. در بعضی موارد، تمام دندان های افراد میان سال در کشور آذربایجان از طلا می باشد. حتی برخی از راننده اتوبوس ها نیز در این کشور دندان های طلایی دارند. این موضوع ربطی به افراد ثروتمند ندارد و تقریبا تمام افرادی که بیش از 40 سال سن دارند، حداقل یک دندان طلایی دارند. حتی تعداد زیادی از مردمی که در دهکده های کوچک زندگی می کنند نیز از این دندان ها دارند.

طلا مدت زیادی است که برای ترمیم دندان های مردم در کشور آذربایجان مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل سخت بودن جنس طلا، مردم کشور آذربایجان دندان های طلایی را جایگزین دندان های اصلی می کنند. شاید بهداشت دهان و دندان در 1 یا 2 نسل اخیر در کشور آذربایجان تا حدودی بهبود یافته باشد؛ به همین دلیل به نظر می رسد که دندان های طلای آن در آذری های مسن بسیار بیشتر از جوانترها رایج است. اما شاید آن ها خیلی جوان باشند و هنوز به آنها احتیاج نداشته باشند.

دندانهای طلا از حقایقی جالب در مورد آذربايجان

سرو آب نبات از حقایقی جالب در مورد آذربايجان

در تمام نقاط کشور آذربایجان چای به همراه نبات و یا مربا سرو می شود. در کافی شاپ ها و رستوران های کشور آذربایجان نبات، میوه، دسر و شیرینی های دیگر غالباً به همراه یک قوری به مشتری ها ارائه می شوند. لازم به ذکر است که اگر در خانه شخصی دعوت شده باشید، موارد گسترده تری به همراه چایی سرو می شود. غیر ممکن است که در کشور آذربایجان چای به صورت خالی سرو شود و حتما در کنار چای موارد ذکر شده نیز سرو می شود.

تولید نفت در آذربایجان

درست است، این کشور یکی از بزرگ ترین تولید کننده های نفت در جهان بوده است. در سال 1901، پیش از این که شبه جزیره عربستان متوجه شود که دارای ذخایر نفتی بسیار زیادی می باشد، جمهوری آذربایجان نیمی از نفت جهان را تولید می کرد و به یک اقتصاد پررونق منجر شد، به خصوص در اطراف شهر باکو، که هنوز هم مرکز آن است.

علاوه بر نفت، در سال 2022 همچنان ذخایر گاز طبیعی نیز در این کشور وجود دارند. چندین دریچه گاز طبیعی در کشور آذربایجان مانند the sacred site of Ateshgah (مدت هاست تمام نشده است، اگرچه از آن زمان با 1 خط گاز مدرن جایگزین شده تا دوباره شعله ابدی معبد جایگزین شود) و یانار داگ که هنوز در حال سوختن می باشد، وجود دارد. دیواری به طول 10 متر از آتش درست بیرون از زمین بیرون می آید و از دهه 1950 فعال بوده است. به همین دلیل، در زبان فارسی، کشور آذربایجان را با نام “سرزمین آتش” می شناسند.

فرصت های شغلی در آذربایجان در 2022

در آذربایجان نسبتا فرصت های شغلی زیادی وجود دارد هرچند برخی افراد مثلا متخصصین رشته های فیزیک، شیمی و غیره اگر بخواهند کار مرتبط با رشته خود را انجام دهند باید این کشور را ترک کنند چرا که متاسفانه مشاغلی در این خصوص برای فارغ التحصیلان رشته های مذکور در کشور در حال توسعه آذربایجان وجود ندارد. همچنین در مقایسه با کشورهای همسایه درآمد در گرجستان از آذربایجان کمی بهتر است و این مسئله در نمودار ذیل نشان داده شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در آذربایجان و گرجستان

تقریبا نیمی از جمعیت گرجستان خود را بیکار می دانند. البته هم در گرجستان و هم در آذربایجان سطح درآمد مردم پایین است. به عنوان مثال متوسط درآمد ماهانه در آذربایجان طی سال 2022 تنها AZN2950 (منات آذربایجان) می باشد. این در حالی است که در کشور ترکیه اگرچه نرخ بیکاری بالاتر است، به دلیل حضور تعداد بی شمار توریست ها غالبا درآمد و قدرت خرید مردم بالاتر می باشد. همچنین در ترکیه مشاغل بیشتری وجود دارد که درآمد خود را به یورو یا دلار دریافت می کنند که از آن جمله می توان به برخی از آژانس های مسافرتی اشاره نمود.

مساحت کوچک کشور آذربایجان

این کشور تقریباً به اندازه همسایگان خود یعنی ارمنستان و گرجستان می باشد. با داشتن مساحل کل 86600 کیلومتر مربع، جمهوری آذربایجان تقریباً 4 برابر کشور ولز می باشد. هموطنان گرامی اگر به فکر کسب اقامت آذربایجان از طریق کار هستید، قصد اخذ ویزای کار در کشور آذربایجان را دارید و یا قصد دارید به طور کلی برای زندگی در کشور آذربایجان از راه های مختلف اقدام کنید، می توانید با هماهنگی قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *