ویزای کاری

حقوق بازنشستگی آمریکا

حقوق بازنشستگی آمریکا

حقوق بازنشستگی آمریکا از جمله مواردی است که از سوی متقاضیان مهاجرت به این کشور پرطرفدار کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود. ایالات متحده آمریکا به عنوان سرزمین فرصت ها و آرزوها، مقصد شماره یک جهان برای بسیاری از افراد می باشد و همه ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان با اهداف و مقاصد متفاوتی به این کشور مهاجرت می کنند، اما برای کسانی که قصد کار و ماندن در این کشور را دارند حقوق بازنشستگی باید یکی از مواردی باشد که مدنظر قرار دهند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را به منظور راهنمایی ایرانیان علاقه مند مهاجرت و کار در آمریکا به نگارش در آورده و سعی دارد حقوق بازنشستگی آمریکا را به این افراد معرفی نماید.

  • شرایط دریافت حقوق برای بازنشستگان در آمریکا چیست؟
  • متوسط درآمد یک بازنشسته در آمریکا چقدر است؟
  • محدودیت های بازنشستگی در آمریکا چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت کاری به آمریکا چیست؟
  • فرایند مهاجرت کاری به آمریکا چگونه است؟
  • حقوق سالمندان در آمریکا چقدر است؟
  • حقوق بازنشستگی در آمریکا چقدر است؟
  • سن بازنشستگی در آمریکا چند سال است؟
  • شرایط بیمه بازنشستگی در آمریکا چیست؟
  • سن بازنشستگی در ارتش آمریکا چند سال است؟

حقوق بازنشستگی در آمریکا چقدر است؟

طبق آمار سازمان تامین اجتماعی، مزایای تامین اجتماعی حدود یک سوم درآمد سالمندان را تشکیل می دهد. به طور کلی، افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل به چک های تامین اجتماعی وابسته هستند. در سال 2023، متوسط ​​درآمد ماهانه بازنشستگی از تامین اجتماعی 1827$ (دلار) است. در درآمد تامین اجتماعی نیز شکاف جنسیتی وجود دارد. زنان، به دلیل اینکه تمایل دارند درآمد کمتری داشته باشند و سال های کمتری کار کنند، چک های تامین اجتماعی کوچک تری نسبت به مردان دریافت می کنند.

بررسی حقوق بازنشستگی آمریکا

تصور می شود که درآمد بازنشستگان در آمریکا از سه منبع تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگی و پس انداز تأمین می شود. این ترکیب غالباً به اصطلاح سه پا گفته می شود. با این حال، یک گزارش جدید نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از بازنشستگان در واقع از هر سه منبع درآمد دارند. حقوق بازنشستگی صندوقی است که در طی سال های اشتغال یک کارمند مبلغی به آن اضافه می شود و از طریق آن پرداخت هایی برای حمایت از بازنشستگی فرد از کار در آمریکا در قالب پرداخت های دوره ای انجام می شود. درآمد بازنشستگی ممکن است یک “طرح سود، مزایای مشخص” باشد که در آن یک مبلغ ثابت به طور منظم به شخص پرداخت می شود یا یک “طرح کمک هزینه مشخص” باشد که بر اساس آن یک مبلغ ثابت سرمایه گذاری می شود و سپس در سن بازنشستگی در دسترس قرار می گیرد.

حقوق بازنشستگی را نباید با حق جدائی (بازخرید) اشتباه گرفت. اولی معمولاً برای زندگی پس از بازنشستگی به طور منظم پرداخت می شود، در حالی که دومی پس از پایان کار غیر ارادی قبل از بازنشستگی به عنوان یک مبلغ ثابت پرداخت می شود. حقوق بازنشستگی در ایالات متحده نسبتا زیاد است و بازنشستگان مزایای قابل توجهی دارند، اما تعداد کمی منتظر مهلت مقرر می مانند. آمریکایی ها اغلب می خواهند زودتر بازنشسته شوند، که البته با کسر 20% از مزایای بازنشستگی میسر است. میانگین مزایای بازنشستگی ماهیانه در آمریکا حدود 4190$ (دلار) و در سال نیز به حدود 50290$ (دلار) می رسد.

سیستم بازنشستگی آمریکا

سیستم بازنشستگی در آمریکا یک سیستم چند بخشی است. حقوق بازنشستگی یا مستمری شامل پولی است که توسط دولت پرداخت می شود و همچنین بخشی از بودجه آن است. حقوق بازنشستگی قابل کسر مالیات نیست. در حال حاضر، سن بازنشستگی در ایالات متحده آمریکا 67 سال است. فرد می تواند زودتر از کار بیرون برود اما در این صورت پرداخت ها کمتر می شود. بازنشستگی پیش از موعد می تواند در 62 سالگی باشد. برای بازنشستگی دیررس، پرداخت های ماهانه 24% افزایش می یابد. اما اگر بازنشسته حتی دیرتر کار خود را ترک کند، باید شروع به برداشت وجوه جمع شده در حساب بازنشستگی کند. این مربوط به بخش دولتی مستمری و بودجه نیز می باشد. در غیر این صورت، این وجوه مشمول مالیات می شوند. برای مستمری بگیران 66 ساله بیمه ترجیحی درمانی سالمندان (Medicare) در نظر گرفته شده است.

برای بازنشستگان کم درآمد، بعلاوه، مزایای این بیمه درمانی نیز اعمال می شود. این سن دیر بازنشستگی در ایالات متحده به دلیل افزایش مداوم امید به زندگی است. سه رکن سیستم بازنشستگی ایالات متحده عبارتند از:

  • حقوق بازنشستگی عمومی
  • حقوق بازنشستگی شغلی
  • بازنشستگی خصوصی

حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آمریکا

حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی آمریکا

تأمین اجتماعی هنگام بازنشستگی یا اگر فرد به دلیل معلولیت قادر به کار نیست، منبع درآمد وی را تأمین می کند. همچنین می تواند در صورت مرگ شخص از افراد تحت تکفل قانونی وی (همسر، فرزندان یا والدین) حمایت کند. تأمین اجتماعی برنامه ای است که توسط دولت فدرال اجرا می شود. این برنامه با استفاده از مالیات پرداخت شده به صندوق امانی برای تأمین مزایای افراد واجد شرایط کار می کند. در حین کار، فرد مالیات تأمین اجتماعی را پرداخت می کند. این پول مالیات به صندوق امانی که برای اشخاص زیر مزایا پرداخت می کند می رود:

  • کسانی که در حال حاضر بازنشسته هستند
  • افراد معلول
  • همسران و فرزندان کارگران یا کارمندانی که جان خود را از دست داده اند

بر اساس گزارش مرکز بودجه و اولویت های سیاسی، متوسط مزایای بازنشستگی ماهانه از تامین اجتماعی معادل 1470$ (دلار) بوده است. میانگین مزایای تأمین اجتماعی هر ماه 1503$ (دلار) بود. برای کارگر/ کارمندی که واجد شرایط پرداخت های تأمین اجتماعی می شود، مبلغ سود با ضرب 960$ (دلار) اول درآمد متوسط ماهانه شاخص شده در 90%، درآمد باقیمانده تا 5785$ (دلار) در 32% و درآمد بیش از 5785$ (دلار) در 15% محاسبه می شود. مجموع این سه مبلغ، مبلغ پرداخت اولیه است. تعدیل هزینه های زندگی در آمریکا و اعتبارات بازنشستگی تأخیری می تواند پرداخت های فرد را بالاتر از این مقدار افزایش دهد.

حقوق سالمندان در آمریکا

بازنشستگان درآمد خود را از چند منبع دریافت می کنند. برای برخی، این ترکیبی از پرداخت های بازنشستگی، برداشت از برنامه بازنشستگی ، سرمایه گذاری، تامین اجتماعی و کار مداوم است. با این حال، بسیاری از سالمندان عمدتاً به تأمین اجتماعی به عنوان منبع درآمد اصلی خود محدود می شوند. در واقع، سازمان تامین اجتماعی گزارش می‌ دهد که در میان افراد سالمند، %12 از مردان و 15% از زنان، 90%یا بیشتر از درآمد خود را به این برنامه متکی هستند. متوسط ​​حقوق سالمندان در آمریکا 65 سال و بالاتر ایالات متحده 75254$ (دلار) است.

سوالات پرتکرار درباره حقوق بازنشستگی آمریکا

برخی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص حقوق بازنشستگی در آمریکا مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا ایالات متحده آمریکا برنامه بازنشستگی دارد؟ بله. برنامه بازنشستگی آمریکا مشابه طرح بازنشستگی کاناداست و اکثر افرادی که در آمریکا کار می کنند را تحت پوشش قرار می دهد. برای واجد شرایط شدن جهت مزایای تحت برنامه بازنشستگی ایالات متحده آمریکا، معمولا فرد باید برای مدت حداقل یک دوره در برنامه مشارکت داشته باشد.
  • چه کسی واجد شرایط بازنشستگی در آمریکا می باشد؟ در ایالات متحده، فردی حق دریافت مستمری کامل تأمین اجتماعی را دارد که حداقل 40 پرداخت سه ماهه، معادل 10 سال اقامت، انجام داده باشد. حداقل سن بازنشستگی 62 سال است؛ سن کامل بازنشستگی برای افراد متولد 1960 و بعد از آن 67 سال است (از ژوئن 2010).
  • چه مقدار پول برای بازنشستگی راحت در ایالات متحده نیاز دارید؟ (رویکرد درآمد 10 ساله) متخصصان پس انداز 10-12 برابر درآمد سالانه فعلی فرد برای بازنشستگی را پیشنهاد می کنند. بنابراین اگر فرد 100000$ (دلار) در سال درآمد دارد، باید $1 تا $1.2 میلیون (دلار) پس انداز در 401 (k) و سایر حساب های بازنشستگی داشته باشد.

متقاضیان مهاجرت به آمریکا، علاوه بر مطالعه مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می توانند با کارشناسان و وکلای این موسسه تماس گرفته و از راهنمایی های آنان بهره مند شوند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی آمریکا

  1. Mohamad گفت:

    سلام .. در صورت فوت همسر آمریکایی یک مرد ایرانی آیا حقوق بازنشستگی زن به مرد میرسه ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از مطلبی که میفرمائید باید با وکیل امریکایی که به قوانین اون کشور و ایالت مسلط هست مشورت کنید

  2. مجید اسکوئی گفت:

    با سلام
    بنده مجید اسکوئی سیتیزن امریکا هستم
    و از سال 1990 پاسپورت امریکائی دارم و الان چندین سال هست که به ایران آمده ام و 63 ساله میباشم و میخوام که اقدام به دیافت حقوق بازنشستگی از امریکا را بکنم با تلفن نمودن به حافظ منافع امریکا در سفارت سویس گفتند از سایت چند تا فرم هست اونها را پر نموده و بعد از رزرو وقت به سفارت بروم. و اما بنده فرمهای ssa-1-bk، ssa-2-bk، ssa-4 ،ssa-21 ،ssa-795 را دانلود نموده و حالا فرمهای اعلامی برای دریافت U.S. Retirement Benefits را بلد نیستم پر نمایم خواهشمند است در صورت امکان در مقابل دریافت کارمزد برای راهنمائی اینجانب جهت پر نمون فرمهای فوق مرا راهنمائی نمائید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      ما در خصوص پر کردن فرم ها فعالیتی نداریم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *