ویزای کاری

حقوق بازنشستگی انگلستان

حقوق بازنشستگی انگلستان

حقوق بازنشستگی انگلستان برای مهاجران از مباحثی است که یک تبعه خارجی متقاضی کار و زندگی باید قبل از مهاجرت آن را مورد بررسی قرار دهد. متاسفانه در امر مهاجرت به یک کشور از طریق کار مبحث حقوق بازنشستگی کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در صورتی که فرد به عنوان یک مهاجر، در صورت گذراندن دوره واجد شرایط، باید بتواند با رسیدن به سن بازنشستگی مستمری دریافت کند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای ایرانیان متقاضی مهاجرت به انگلستان از طریق کار تهیه کرده اند تا در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.

  • شرایط بازنشستگی در انگلستان چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت کاری به انگلستان چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی به بازنشستگی در انگلستان دست پیدا کرد؟
  • فرایند بازنشستگی در انگلستان پس از چند سال ممکن می شود؟

سیستم بازنشستگی انگلستان

سیستم بازنشستگی انگلستان به طور سنتی در جهان دارای رتبه بالایی است. با این حال، اخیراً شاخص بازنشستگی جهانی ملبورن مرسر (Melbourne Mercer Global Pensions Index) شاهد افت انگلستان به مقام پانزدهم بود. اگرچه همین چند سال پیش، در میان 10 کشور برتر قرار گرفته بود. با این حال، بیشتر این تغییر ناشی از اصلاحات اخیر است. دولت انگلستان دارای یک سیستم بازنشستگی کشوری است. در این سیستم، کسانی که در انگلستان کار کرده اند و در پرداخت بیمه ملی (NI) مشارکت داشته اند، برای تأمین بودجه بازنشستگی خود به طور منظم پول پرداخت می کنند. پس از رسیدن به سن بازنشستگی کشوری، فرد می تواند مطالبه حقوق بازنشستگی کشوری را شروع نماید. طی چند سال گذشته، این سن به تدریج در حال افزایش بوده و قرار است این روند همچنان ادامه یابد.

زمانی که به فرد اعلام می شود به سن بازنشستگی کشوری رسیده است، به زمان تولد وی بستگی دارد. افراد می توانند مبلغ حقوق بازنشستگی خود را با حقوق بازنشستگی محل کار و سرمایه گذاری خصوصی بازنشستگی تکمیل کنند. نوع سابق بازنشستگی معمولاً از طریق ثبت نام خودکار توسط کارفرمای فرد تنظیم می شود. ثبت نام خودکار از سال 2017 برای کلیه کارفرمایان اجباری بوده است. پیش از این، کارمندان می توانستند از طرح های بازنشستگی محل کار خود استفاده کنند، اما در حال حاضر به جای آنها گزینه انصراف را دارند. این گزینه برای هر کسی که در انگلستان کار می کند و هزینه های بیمه ملی (NIC) را پرداخت می کند در دسترس است. قوانین مختلف بازنشستگی ممکن است برای اتباع خارجی که قصد بازنشستگی در انگلستان را ندارند اعمال شود.

نرخ و حقوق بازنشستگی انگلستان

حقوق بازنشستگی کشوری انگلستان درآمد کافی در زمان بازنشستگی را فراهم می کند و کیفیت زندگی مناسب افرادی را که قصد بازنشستگی در انگلستان را دارند تضمین می کند. همچنین باید توجه داشت که آیا قانون ارث و مالیات بریتانیا در مورد دارایی و پس انداز بازنشستگی فرد اعمال می شود. کسانی که شرایط بازنشستگی کامل کشوری را دارند می توانند انتظار داشته باشند که در طول سال مالی 2022-2023 حدود 168.60₤ (پوند) در هفته یا 8767.20₤ (پوند) در سال دریافت کنند. این نرخ هر ساله افزایش می یابد.

نرخ بازنشستگی نهایی انگلستان به سابقه بیمه ملی فرد بستگی دارد. اگر وی دارای 35 سال مشارکت نباشد، ممکن است کمتر از این مبلغ دریافت کند. حقوق بازنشستگی جدید انگلستان تحت سیستم سه قفل (درآمد، قیمت ها، 2.5%) کار می کند. اگر شخصی ترجیح دهد از سن بازنشستگی کشوری گذشته استفاده کند، نرخ بازنشستگی وی به ازای هر 5 هفته تعویق 1% و برای هر سال کامل 10.4% افزایش می یابد. با به تعویق انداختن حقوق بازنشستگی کامل دولت برای یک سال، پرداخت های شخص در سال 2022-2023 تا 142.64₤ (پوند) افزایش می یابد. نرخ مستمری اضافی در کنار مبلغ مستمری عادی فرد پرداخت می شود.

چه کسانی واجد شرایط بازنشستگی در انگلستان هستند؟

برای احراز شرایط بازنشستگی در انگلستان، فرد باید در انگلستان زندگی و کار کند و دارای شماره بیمه ملی انگلستان باشد. برای شهروندان انگلستان، شماره NI آن ها اندکی قبل از شانزدهمین سالگرد تولدشان صادر می شود. اتباع خارجی هنگام ورود به انگلستان باید آن را درخواست دهند. علاوه بر دارا بودن شماره NI معتبر، افراد مقیم باید حداقل 10 سال نیز NIC بپردازند. باید توجه داشت تنها در صورت کسب درآمد از یک آستانه مشخص، NIC ها از حقوق فرد خارج می شوند. در حال حاضر، این آستانه 116₤ (پوند) در هفته است.

نرخ و حقوق بازنشستگی انگلستان

سن بازنشستگی در انگلستان

از نوامبر 2018، سن بازنشستگی کشوری 65 سال است. این سن در اکتبر 2022 به 66 سال و در سال 2028 به 67 سال می رسد. سن قانونی بازنشستگی در انگلستان دستخوش تغییراتی می شود تا به طور پیوسته سن بازنشستگی زنان را با مردان همسو کند. در اصل برای مردان متولد قبل از 6 آوریل 1945 و زنان قبل از 6 آوریل 1950، سن بازنشستگی به ترتیب 65 و 60 سال بود. سن بازنشستگی کشوری بین سال های 2037 و 2039 به 68 سال خواهد رسید. سن بازنشستگی پیش فرض (بازنشستگی اجباری) دیگر وجود ندارد، به این معنی که فرد می تواند تا زمانی که دوست دارد کار کند.

اگر کسی تصمیم بگیرد کار خود را پس از سن بازنشستگی کشوری ادامه دهد، می تواند پرداخت حقوق بازنشستگی کشوری خود را به تعویق بیندازد. با این کار حق بازنشستگی وی افزایش می یابد. در انگلستان، فرد باید برای مطالبه حقوق بازنشستگی خود اقدام کند. با استفاده از ماشین حساب بازنشستگی دولت می توان سن بازنشستگی انگلستان را پیدا نمود یا فهرستی از سن بازنشستگی برای سال های آینده را مشاهده کرد.

حقوق بازنشستگی انگلستان برای مهاجران

اگر فرد یک تبعه خارجی باشد که در انگلستان زندگی و کار می کند، مهم است که بداند از نظر حق بازنشستگی چه اتفاقی می افتد. به عنوان یک مهاجر، در صورت گذراندن دوره واجد شرایط برای مشارکت ها، وی باید بتواند با رسیدن به سن بازنشستگی مستمری بگیرد. همچنین وی می تواند از ثبت نام در طرح های بازنشستگی شغلی (اگر قبلاً عضو ثبت نام خودکار نبوده) و طرح های بازنشستگی خصوصی استفاده کند.

QROPS: حقوق بازنشستگی انگلستان خود را منتقل و تحکیم کنید

مهاجران خارج از انگلیس ممکن است بتوانند حقوق بازنشستگی خود را به یک طرح بازنشستگی شناخته شده در خارج از کشور (QROPS) منتقل کنند. QROPS به مهاجران اجازه می دهد حقوق بازنشستگی خود را در یک برنامه ادغام کنند. این به آن ها کمک می کند تا وجوه بازنشستگی خود را با سهولت بیشتری مدیریت کنند و از نوسانات ارزی جلوگیری کنند. مزایای بسیاری برایQROPS وجود دارد. با این حال، آن ها برای همه بازنشستگان انگلستان مناسب نیستند.

بازنشستگی در خارج از انگلستان

اگر شخصی برای دوران بازنشستگی خود به کشوری دیگری برود، ممکن است محدودیت ها و مالیات های مختلفی وجود داشته باشد. نرخ مالیات به توافقات دو جانبه بین انگلستان و سایر کشورها بستگی دارد. در برخی موارد، این امر منجر به پرداخت مالیات در هر دو کشور می شود. در این مورد، دو گزینه در رابطه با گلدان بازنشستگی ترکیبی وجود دارد. از یک طرف، می توان گلدان بازنشستگی خود را در انگلستان گذاشته و آن را از خارج برداشت نمود. یا به جای آن، می توان حقوق بازنشستگی ترکیبی خود را به خارج از کشور منتقل کرد یا ترکیبی از هر دو.

درخواست بازنشستگی انگلستان

هنگامی که نوبت به مطالبه حقوق بازنشستگی کشوری می رسد، همه افراد مقیم باید شخصاً با دفتر خدمات بازنشستگی محلی خود اقدامات خود را آغاز کنند، زیرا حقوق بازنشستگی به طور خودکار صادر نمی شود. روش های مختلفی برای مطالبه حقوق بازنشستگی انگلستان وجود دارد. این موارد به طور کامل در وب سایت دولت انگلستان توضیح داده شده است، یا می توان برای مشاوره با خدمات بازنشستگی انگلستان تماس گرفت. سه تا چهار ماه قبل از رسیدن به سن بازنشستگی انگلستان، باید نامه ای از سازمان بازنشستگی انگلستان دریافت کرد. اگر شخصی در خارج از انگلستان زندگی می کند، این بدان معناست که باید آن ها را با اطلاعات شخصی خود به روز نگه دارد یا هنگامی که به سن بازنشستگی کشوری انگلستان نزدیک می شود مستقیماً با آن ها تماس بگیرید.

توصیه می شود افراد علاقه مند و متقاضی مهاجرت به انگلستان در سال 2022 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به انگلستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از راهنمایی ها و مشاوره های ارزنده و مفید کارشناسان و وکلای این موسسه بهره مند شوند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی انگلستان

  1. آدینه زبده گفت:

    سلام
    همسر من شهروند انگلیس است
    از سال ۲۰۰۱ انگلیس زندگی نمیکند
    آیا حقوق بازنشستگی شامل حالش میشود ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حقوق بازنشستگی رو کشوری اعطا می کنه که شما برای اون کار کردید و بیمه دریافت کردید از اون

  2. حسین گفت:

    سلام من قوم خیش هامون انگلیس هس چطوری و از چه طریقی میتونم برم پیش اونا

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای رفتن پیش اونها باید شرایطتون خوب باشه و من رزومه شما رو بدونم
      لطفا روزمه خودتون رو ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *