ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در آلمان

حقوق بازنشستگی در آلمان

آلمان یکی از پیشرفته ترین سرزمین های قرن حاضر بوده و کسب اطلاعاتی پیرامون نحوه کار در آلمان و شرایط حقوق بازنشستگی در آلمان کمک شایانی به تصمیم گیری افراد در این زمینه خواهد نمود. همانگونه که مستحضر هستید نرخ مهاجرپذیری آلمان در دهه اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و هم اکنون جمعیت 10 میلیون نفری خارجیان حاضر در این کشور که با اهدافی چون سرمایه گذاری، تحصیل، کار، ثبت شرکت، ازدواج و تولد فرزند اقدام به مهاجرت نموده اند، 12% از کل جمعیت آلمان را شامل می گردد. با توجه به ضوابط و قوانین کار در آلمان، انتظار می رود بازنشستگی در این کشور توسعه یافته نیز دارای مزیت های خاص خود باشد؛ تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین راستا مطالبی را گردآوری کرده که همراه شما عزیزان در ادامه این مقاله به بررسی و توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

  • متوسط حقوق بازنشستگی در آلمان نسبت به سال های گذشته چه میزان رشد داشته است؟
  • کارگران و کارمندان فعال در صنایعی چون فولاد از چه مزایایی پس از بازنشستگی خود برخوردار خواهند بود؟
  • با توجه به صف انبوه و طویل متقاضیان کار در آلمان، دریافت ویزای کاری این کشور تا چه میزان محتمل می باشد؟
  • متوسط درآمد ماهیانه افراد در زمینه های شغلی مختلف چگونه بوده و چه تاثیری بر حقوق بازنشستگی آن ها خواهد داشت؟
  • حقوق بازنشستگی شهروندان آلمانی در مقایسه با سایر کشورهای جهان در چه جایگاهی می باشد؟
  • شرایط بازنشستگی در آلمان چیست؟
  • مهم ترین امتیازات بازنشستگی در آلمان چیست؟
  • آیا همه شهروندان خارجی می توانند در آلمان بازنشسته شوند؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در آلمان

آلمان دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و به فراخور این موضوع، اشخاص از اقصی نقاط جهان متقاضی دربافت مجوز کار در شهرهای گوناگون این سرزمین می باشند. با توجه به اینکه یکی از شاخصه های مهم در میزان حقوق بازنشستگی افراد در آلمان، موسسه یا شرکتی است که این اشخاص سال های متمادی در آن مشغول به فعالیت بوده اند، از بهترین شهرهای آلمان برای کار که دارای شرکت های بزرگی چون Bosch و Daimler می باشند می توان به هامبورگ، اشتوتگارت، فرانکفورت و برلین اشاره کرد. همچنین عنوان شغلی افراد نقش بسزایی در میزان حقوق بازنشستگی آنان در کشورهای اروپایی دارا می باشد؛ با توجه به افزایش نرخ بیکاری آلمان در سال 2022 مشاغلی نظیر برنامه نویسی، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، روانشناسی، دامپزشکی و مهندسی شیمی از بازار کاری پر رونقی برخوردار بوده و همچنین دارای سطح بالایی از حقوق ماهیانه می باشند.

تغییرات نرخ بیکاری آلمان طی چند سال اخیر

با توجه به اینکه نرخ بیکاری آلمان وابسته به شهرهای مختلف آن متغیر می باشد، از دیگر شاخصه های مورد اهمیت در این موضوع سکونت در شهرهایی چون مونیخ می باشد که از نرخ بیکاری پایین تری برخوردار هستند. به طور متوسط شهروندان آلمانی در طول هر هفته 38 ساعت مشغول به کار هستند؛ تعداد تعطیلات رسمی در هر سال 18 روز بوده و نظم و برنامه ریزی از شاخصه های بارز کار در آلمان می باشد. متوسط درآمد افراد آلمانی در سال 2022 رقم 3900€ (یورو) بوده و شایان ذکر است که متوسط هزینه زندگی ماهیانه افراد بازنشسته در این کشور 1100€ (یورو) برآورد شده است. این درحالی است که هزینه زندگی خانواده ای 4 نفره در شهر برلین 2650€ (یورو) می باشد. نکته حائز اهمیت پیرامون میزان حقوق بازنشستگی در آلمان، رقم دریافتی پایین تر زنان این کشور است که در بخش شرقی 70% مردان برآورد شده است.

درباره حقوق بازنشستگی در آلمان

طبق قوانین وضع شده پیرامون شرایط بازنشستگی شهروندان آلمانی در سال 1889 بیمه عمومی بازنشستگان این کشور اقدام به پرداخت حق العمل افراد بلافاصله پس از اعلام بازنشستگی از سوی آنان می نماید. طبق اعلام رسمی دولت آلمان 85% از حقوق بازنشستگی پرداخت شده به کارمندان متعلق به gesetzliche Rentenversicherung GRV می باشد. مستخدمین دولت 9% از این مجموعه را تشکیل داده و دارای سیستم مختص خود می باشند و در انتها افراد با مشاغل آزاد قرار دارند که آن ها نیز 9% از این مجموعه را شامل می گردند. شایان ذکر است که حقوق پرداخت شده به این افراد طبق تحقیقات صورت گرفته توسط OECD پایین تر از کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس و دانمارک می باشد با این وجود شرایط دشواری را از جهت میزان دغدغه مالی برای این افراد رقم نخواهد زد.

درباره حقوق بازنشستگی در آلمان

متوسط حقوق بازنشستگان آلمانی در سال 2013 از سوی دولت این کشور 1200€ (یورو) اعلام شد؛ در سال های اخیر با تغییر و تحولات صورت پذیرفته و رشد تصاعدی شاخص های مختلف اقتصادی، حقوق بازنشستگان آلمانی نیز با افزایش روبرو بوده است به گونه ای که حداکثر حقوق این افراد 6450€ (یورو) در سال 2022 اعلام شده که به عبارتی معادل حقوق سالیانه 77400€ (یورو) می باشد. اغلب شهروندان آلمانی در 65 سالگی بازنشسته می شوند اما روش هایی نیز برای بازنشستگی پیش از موعد موجود می باشد. به عنوان مثال افراد با حداقل 35 سال سابقه اشتغال ورزی مجاز به اعلام بازنشستگی هستند. شایان ذکر است که چنین افرادی از مزایای کمتری در زمان بازنشستگی برخوردار خواهند بود.

مقایسه حقوق بازنشستگی در آلمان و سایر کشورها

بازنشستگان آلمانی که در مشاغلی چون کشاورزی و کارخانجاتی نظیر فولاد مشغول به کار بوده اند، مشمول بیمه درمانی رایگان این کشور در زمان بازنشستگی خود هستند. از سایر مزایای این امر می توان به در نظر گرفتن شرایط مشابه برای افراد از کار افتاده نیز اشاره کرد. در مقایسه با کشورهایی چون اتریش که به پرداخت 1200€ (یورو) به بازنشستگان مبادرت می ورزند، متوسط حقوق بازنشستگان در آلمان بالاتر می باشد اما برخی سرزمین های اروپایی نظیر سوئیس شرایط بهتری را در این موضوع برای بازنشستگان فراهم آورده اند و این اشخاص از حقوق بالاتری در این کشور برخوردار خواهند بود. در پایان شما عزیزان قادر هستید از طریق برقرای ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدتری را در این زمینه اخذ نمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *