ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در ایرلند

حقوق بازنشستگی در ایرلند

کسب اطلاعات پیرامون حقوق بازنشستگی در ایرلند از مواردیست که با توجه به رونق بازار اقتصادی این کشور در سالهای اخیر مخاطبان خود را یافته است. سرزمین های مختلف اروپایی دارای قوانین و ضوابط متفاوتی در زمینه بازنشستگی شهروندان و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان می باشند. علاوه بر میزان حقوق دریافتی بازنشستگان حاضر در اقصی نقاط اروپا، بیمه های درمانی و تخفیف های ارائه شده به آنان برای استفاده از خدمات اجتماعی نیز دارای گستره وسیعی بوده و با یکدیگر اختلاف دارند. در راستای همین امر کارشناسان حاضر در تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا اطلاعاتی جامع و کامل را در زمینه شرایط بازنشستگی در کشور ایرلند و میزان درآمد این افراد در اختیار شما عزیزان قرار بدهند.

  • متوسط درآمد هفتگی و سالانه بازنشستگان حاضر در کشور ایرلند چقدر است؟
  • در مقایسه با سایر نقاط اروپا آیا بازنشستگی در کشور ایرلند دارای مزیت های خاصی می باشد؟
  • حقوق بازنشستگی افراد در ایرلند تابع چه فاکتورهایی است؟
  • سن رسمی تعیین شده برای بازنشستگی مردم این کشور چقدر است؟
  • شرایط ورود به بازار کار در ایرلند چیست؟
  • بهترین مشاغل برای ورود به ایرلند کدامند؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای استفاده از ویزای بازنشستگی در این کشور دارند؟
  • آیا شرایط کار و میزان حقوق بازنشستگی در ایرلند بهتر و بالاتر از سایر کشورها می باشد؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در ایرلند

کشور ایرلند در شمال غربی اروپا واقع شده و درواقع سومین جزیره بزرگ این قاره محسوب می گردد. با توجه به ثبات اقتصادی موجود در ایرلند و روند نزولی نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر، یکی از محتمل ترین شیوه های مهاجرت به این سرزمین اخذ ویزای کاری عنوان شده است؛ ایرلند دارای یکی از اقتصادهای پویا در اروپا بوده و شاخص توسعه انسانی در این کشور رتبه پنجم را در جهان به خود اختصاص داده است. با توجه به عضویت ایرلند در اتحادیه اروپا، شهروندان کشورهای اروپایی شرایط بسیار آسان تری را برای یافتن فرصت های شغلی ایده آل در ایرلند دارا بوده و شهروندان EEA بدون نیاز به اخذ مجوز کاری فرصت تجربه اشتغال در بهترین شهرهای ایرلند برای کار چون دوبلین و کرک را دارا می باشند. نرخ بیکاری 5% ایرلند در سال 2022 نشانگر پیشرفت های بی شائبه در حوزه اقتصاد می باشد:

تغییرات نرخ بیکاری ایرلند طی سالهای اخیر

ایده آل ترین مسیر جهت دستیابی به اقامت ایرلند عمزمان با کار در این کشور اخذ Stamp 4 می باشد که دارای قابلیت تمدید برای 3 سال نیز می باشد؛ افرادی که موفق به نیل به این عنوان گردند از شرایط ملحق گشتن اعضای خانواه خود نیز بهره مند خواهند شد. به رغم وجود چنین تسهیلاتی همچنان کار در کشورهایی نظیر آلمان دارای شرایط مطلوب تری بده و حقوق بالاتری نیز در شرایط مشابه نصیب افراد خواهد گشت. طبق اعلام دولت ایرلند سن قانونی بازنشستگی افراد در این کشور 66 سال تعیین شده اما گروه های خاصی از افراد قادر به دریافت مستمری بازنشستگی پیش از موعد مقرر نیز خواهند بود. شایان ذکر است که طبق پیش بینی های صورت گرفته این سن تا سال 2022 به 68 سال افزایش خواهد یافت.

درباره حقوق بارنشستگی در ایرلند

بیمه اجتماعی افراد در کشور ایرلند تحت عنوان PRSI شناخته شده و این سازمان عهده دار پرداخت حقوق بازنشستگی افراد و همچنین ارائه تسهیلات اجتماعی به شهروندان می باشد. علاوه بر مالیات 20% وضع شده بر درآمد ماهیانه شهروندان ایرلندی، در پایان هر ماه بخشی از حقوق این افراد به مرکز PRSI تعلق می گیرد و در پایان با محاسبه تعداد ماه های اشتغال فرد، متوسط درآمد او در 6 سال پایانی و سایر مزایای مربوطه رقمی به عنوان حقوق او در این دوره تعیین می گردد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نوع شغل افراد و دولتی یا خصوصی بودن آن نیز تاثیر بسزایی بر میزان درآمد آن ها در دوره بازنشستگی دارا می باشد. حداقل طول دوره محاسبه شده افراد در PRSI ،156 ماه عنوان شده است. شایان ذکر است که تحولات ایجاد شده به سبب Brexit تاثیری بر قوانین حوزه بازنشستگی ایرلند نداشته است.

با توجه به اینکه حداکثر زمان کاری افراد طی هفته 48 ساعت بوده و همچنین حق تعطیلات نیز برای شاغلین در نظر گرفته شده است، متوسط درآمد هفتگی بازنشستگان در ایرلند 248€ (یورو) اعلام شده است؛ این رقم در سال معادل 12911€ (یورو) می باشد. با این وجود افراد دارای سن بالای 80 سال از حقوق و مزایای بیشتری نیز برخوردار می باشند. از جمله این موارد می توان به رایگان بودن حق استفاده از شبکه های تلویزیونی و اعطای کمک هزینه هایی جهت خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی به این افراد اشاره کرد.

درباره حقوق بارنشستگی در ایرلند

مقایسه حقوق بازنشستگی در ایرلند و سایر کشورها

با توجه به اینکه متوسط حقوق شاغلین در کشور ایرلند 3200€ (یورو) برای هر ماه تعیین شده است، می توان اظهار داشت درآمد بازنشستگان به طور میانگین کمتر از 50% این رقم می باشد و این موضوع جای تأمل و بررسی دارد. با توجه به اعلام نیاز کشور ایرلند به فعالین در زمینه های داروسازی صنعتی، رادیوتراپی، کارشناسی مالیات و مهندسی مکانیک می توان انتظار داشت چنین مشاغلی در آینده نه چندان دور دارای وضعیت مطلوبی در این کشور بوده و حقوق افراد بازنشسته در آن ها با افزایش قابل توجهی مواجه گردد.

حقوق بازنشستگی افراد در سایر نقاط اروپا نیز تفاوت چندانی با ارقام اعلام شده در ایرلند ندارد؛ حقوق ماهیانه این گروه از شهروندان در اتریش 1200€ (یورو) بوده و در آلمان نیز اندکی بیشتر از این می باشد. در مجموع می توان حقوق دریافتی در ایرلند را بسیار نزدیک به متوسط آن در اروپا دانست. همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان پیرامون این موضوع خواهند بود.

1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی در ایرلند

  1. امین رضایی گفت:

    تشکر از اطلاعات خوبتان میخواستم درخواست کنم اگر امکان داره یک مقاله در رابطه با شغل های با بازار کار خوب و تقاضا در ۱۰ سال اینده ایرلند ارائه بدهید .
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با تشکر از حسن توجه شما
      حتما در دستور کار قرار خواهیم داد این موضوع رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *