ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در بلاروس

حقوق بازنشستگی در بلاروس

با توجه به شرایط مطلوب اقتصادی بلاروس و نرخ بیکاری کمتر از 1%، میزان حقوق بازنشستگی در بلاروس کمک شایانی به متقاضیان مهاجرت خواهد نمود. بلاروس کشوری مدرن در اروپای شرقی است و نظام آموزشی این کشور تاثیر پذیرفته از سرزمین روسیه می باشد. از همسایگان بلاروس می توان به اوکراین، لهستان و لیتوانی اشاره کرد. پایتخت بلاروس شهر زیبای مینسک بوده و از شهرهای مهم آن می توان به گرودنو و گومل اشاره کرد. با توجه به جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفری این کشور و موقعیت های شغلی ایده آل موجود در شهرهای مختلف آن، می توان دریافت ویزای کاری را یکی از شیوه های مطلوب مهاجرت به بلاروس معرفی کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این مقاله اطلاعاتی راجع به میزان حقوق بازنشستگان در بلاروس به شما عزیزان ارائه نمایند.

  • متوسط درآمد افراد در کشور بلاروس چقدر است؟
  • آیا سن بازنشستگی مردان و زنان در بلاروس متفاوت می باشد؟
  • آیا وضعیت اسفناک حقوق بانشستگان در کشورهای شرق اروپایی درمورد بلاروس نیز صادق است؟
  • حقوق بازنشستگان در کشور بلاروس تا چه اندازه با درآمد اشخاص بازنشسته در کشورهایی چون آلمان متفاوت می باشد؟
  • شرایط دریافت حقوق بازنشستگی در بلاروس چیست؟
  • آیا بلاروس مقصد مناسبی برای کار است؟
  • محدودیت های کار در بلاروس چیست؟

درباره وضعیت کار و بازنشستگی در بلاروس

کشور بلاروس از سال 1991 میلادی با اعلام رسمی استقلال خود توانست مسیر تازه ای را در حوزه های مرتبط با اقتصاد در پیش گیرد؛ با توجه به افزایش شمار متقاضیان دارای گرایش به کار در سرزمین هایی چون روسیه و بلاروس نرخ مهاجرپذیری این کشور نیز افزایش یافته و هم اکنون افراد زیادی در طیف وسیع مشاغل موردنیاز بلاروس مشغول به کار هستند. علی رغم وجود رکود اقتصادی در دهه های گذشته کشور بلاروس، با اتخاذ تصمیمی مبنی بر افزایش صادرات به کشورهای چین و آلمان بخش قابل توجهی از این رکود جبران شده و پویایی به بازار اقتصادی بلاروس بازگشت. با وجود اینکه شمار سرمایه گذاران بلاروسی در سال های اخیر افزایش یافته است، تمرکز دولت این کشور همچنان بر حوزه های الکترونیک، صنایع مهندسی و صنایع شیمیایی می باشد. نرخ بیکاری بلاروس در میان کشورهای شرق اروپایی همواره زبانزد بوده است:

نرخ بیکاری بلاروس

افراد با دریافت دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای بلاروسی، قادر به ورود به این کشور خواهند بود؛ انواع ویزاهای صادر شده در این زمینه به سه دسته با مدت زمان اعتبار گوناگون تقسیم می گردد و مدت دار ترین آن ها ویزای یک ساله با اجازه اقامت 90 روزه می باشد که در ویزای کاری بلاروس به تفصیل پیرامون آن سخن گفته ایم. شایان ذکر است که با توجه به قوانین حقوقی بلاروس، سرمایه گذاری به ارزش 150000€ (یورو) در این کشور منجر به اخذ تابعیت شده و از ساده ترین شیوه های نیل به این عنوان می باشد. درباره قوانین حقوقی حول بازنشستگی در بلاروس باید اظهار داشت سن درنظرگرفته شده برای مردان 61 و همچنین سن تعیین شده برای بازنشستگی زنان در بلاروس 56 سال عنوان شده است.

پیرامون حقوق بازنشستگی در بلاروس

همچون سایر کشورهای اروپایی، حقوق بازنشستگی در بلاروس نیز تابع فاکتورها و موارد متعددی می باشد؛ یکی از این شاخصه ها متوسط درآمد افراد در سال های اشتغال بوده و از دیگر موارد آن می توان به درصدی از حقوق ماهیانه اشخاص اشاره کرد که به بیمه اجتماعی این کشور اختصاص پیدا کرده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این نرخ به فراخور شرکت یا موسسه کاری افراد متفاوت بوده و در مراکز مختلف اعداد گوناگونی برای آن تعیین شده است. به هر روی با تمامی این تفاسیر، دولت بلاروس در 2015 تصمیمی در جهت افزایش 40% حقوق بازنشستگان این کشور اتخاذ کرده و این امر موجب گشت تا کمی از شدت اعتراضات افراد به حقوق بسیار پایین بازنشستگان حاضر در کشورهای شرق اروپا چون لیتوانی و لتونی کاسته گردد.

میانگین حقوق بازنشستگی شهروندان بلاروسی 150€ (یورو) برای هر هفته عنوان شده است؛ اگرچه این رقم در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی رقم کمتری بوده و بسا افراد شاغل در موقعیت مشابه حقوقی حتی 70% بیشتر از این مبلغ را دریافت نمایند، حداقل میزان حقوق بازنشستگی افراد در بلاروس 70€ (یورو) و حداکثر آن نیز 320€ (یورو) اعلام شده است که می توان امیدوار بود در سال های آتی با افزایش این نرخ در بلاروس روبرو باشیم. شایان ذکر است که افراد مسن در کنار برخورداری از حقوق اولیه، واجد شرایط دریافت بلیط های تخفیف استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین سایر خدمات اجتماعی خواهند بود.

پیرامون حقوق بازنشستگی در بلاروس

مقایسه حقوق بازنشستگی افراد در بلاروس و سایر کشورها

متوسط درآمد ماهیانه افراد در کشور بلاروس 470€ (یورو) در سال 2021 اعلام شده است. با احتساب هزینه های کمتر زندگی در این سرزمین در مقایسه با کشورهای اروپایی نظیر سوئیس و انگلستان، می توان اظهار داشت درصد قابل توجهی از افراد ساکن شهرهای مختلف بلاروس از فقر اقتصادی رنج نمی برند. اگرچه حقوق ماهیانه بازنشستگان کشورهایی چون اتریش و آلمان بیشتر از 1200€ (یورو) اعلام شده است، علت این امر را می توان در هزینه های بیشتر خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل و سایر موارد در چنان سرزمین هایی جویا شد. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد؛ همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مشاوره های در زمینه مهاجرت به بلاروس در اختیار شما قرار خواهند داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *