ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در بلژیک

حقوق بازنشستگی در بلژیک

حقوق بازنشستگی در بلژیک یکی از موضوعاتی است که با توجه به رشد اقتصادی این کشور، مخاطبان پرشماری را نسبت به جذب آن ترغیب کرده است. بلژیک یکی از سرزمین های توسعه یافته اروپایی بوده و با توجه به عضویت آن در اتحادیه اروپا، کشورهای این حوزه دارای شرایط مطلوب تری برای یافتن کار در این سرزمین می باشند. مردم بلژیک به زبان های فرانسوی و هلندی مسلط بوده و آب و هوای این کشور معتدل می باشد به گونه ای که برای زندگی افراد در دوران بازنشستگی بسیار مطلوب خواهد بود. بلژیک یکی از پایگاه های اصلی تجارت در اروپا بوده و خرید و فروش الماس در این کشور به وفور مشاهده می شود. در ادامه این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی درآمد بازنشستگان در کشور بلژیک و ضوابط مربوط به آن همراه شما عزیزان خواهد بود؟

  • قوانین کار در کشور بلژیک به چه صورتی است؟
  • متوسط حقوق شهروندان بلژیکی چه میزان بوده و درآمد افراد در دوران بازنشستگی تا چه حدی کمتر از آن می باشد؟
  • آیا همچنان دریافت ویزای کار از کشورهایی چون آلمان و اشتغال در آن ها دارای شرایط مطلوب تری در مقایسه با بلژیک می باشد؟
  • شرایط دریافت حقوق بازنشستگی در بلژیک چیست؟
  • چه کسانی به عنوان بازنشسته در بلژیک شناخته می شوند؟
  • چه فرایندی برای رسیدن به کار در بلژیک وجود دارد؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان بلژیکی چه میزان تعیین شده است؟
  • سایر مزایای اختصاص یافته به بازنشستگان در بلژیک به چه شرحی است؟

درباره شرایط کار و بازنشستگی در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای مدرن اروپایی بوده و با توجه به سطح بسیار خوب رفاه اجتماعی مردم این کشور، افراد زیادی در صدد دریافت اقامت آن هستند. به رغم پر رنگ بودن این موضوع در سال های اخیر، نرخ مهاجرپذیری در کشور بلژیک رشد قابل ملاحظه ای نداشته و دلیل آن را می توان قوانین وضع شده در زمینه های تحصیل و کار دانست. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های بلژیک برخلاف شماری از کشورهای اروپایی موجود نبوده و همچنین فقدان قانونی منوط بر دریافت ویزای جستجوی کار این کشور موجب گشته تا درصد قابل توجهی از متقاضیان، کشورهایی نظیر آلمان و اتریش را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب نمایند. با تمامی این اوصاف پایین بودن نرخ بیکاری بلژیک در مقایسه با کشورهایی چون فرانسه و قرارگیری آن در رتبه سوم اروپا پس از کشور هلند موجب گشته تا همچنان اشخاص زیادی علاقمند به کار در این کشور باشند.

تغییرات نرخ بیکاری بلژیک

از بهترین شهرهای بلژیک برای کار می توان به Gent، Antwerp و Liege اشاره کرد. متوسط درآمد سالیانه افراد در کشور بلژیک 61,357€ (یورو) در سال 2022 عنوان شده است که با احتساب مالیات 40 درصدی، حقوقی که افراد طی هر ماه دریافت می کنند 3300€ (یورو) خواهد بود؛ شایان ذکر است که این رقم از متوسط حقوق دریافتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر می باشد. این وضعیت اما در زمان بازنشستگی متفاوت بوده و میزان حقوق دریافتی اشخاص به فراخور شغل مورد نظر و موسسه یا شرکت مربوطه به 35% تقلیل خواهد یافت. شایان ذکر است که بلژیک در زمره معدود کشورهایی است که سن بازنشستگی مردان و زنان در آن یکسان بوده و برای همه افراد 65 سال در نظر گرفته می شود.

پیرامون حقوق بازنشستگی در بلژیک

با توجه به حقوق و مزایای درنظر گرفته شده برای افراد در کشور بلژیک و همچنین هزینه زندگی در شهرهای اصلی این کشور که 600€ الی 800€ (یورو) برآورد شده است، شهروندان قادر خواهند بود بخش عمده حقوق دریافتی خود را در هر ماه پس انداز نمایند. درباره بازنشستگی پیش از موعد در کشور بلژیک می توان اظهار داشت افرادی که دارای 35 سال کار تمام وقت در سوابق خود باشند، از چنین امکانی برخوردار بوده و می توانند پیش از رسیدن به 65 سال بازنشستگی خود را اعلام دارند. در کشور بلژیک مستخدمین دولتی، افراد شاغل در موسسات و شرکت های خصوصی و همچنین اشخاصی که دارای شغل آزاد می باشند، تحت پوشش مجموعه قوانین یکسان و مشترکی در دوران بازنشستگی خود خواهند بود.

طبق اعلام رسمی بانک ING حداقل میزان حقوق بازنشستگی شهروندان این کشور 900€ (یورو) می باشد؛ این رقم مربوط به افراد شاغل در بازار آزاد می باشد و سایر اشخاص از حقوق بیشتری برخوردار خواهند بود. باید خاطر نشان کرد افرادی که در موسسات خصوصی اشتغال می ورزند، 7.5% از حق بیمه مربوطه را در هر ماه پرداخت کرده و موسسه مربوطه نیز 8.86% از این مبلغ را بر عهده خواهد گرفت. متوسط حقوق کارگران و کارمندان این کشور در دوره بازنشستگی 1100€ (یورو) و میانگین درآمد افراد حاضر در مشاغل دولتی 2600€ (یورو) تعیین شده است. شایات ذکر است که برخورداری از مزایایی چون وام های بانکی و تخفیف هایی که برای استفاده از خدمات اجتماعی در اختیار سالمندان و بازنشستگان بلژیکی قرار می گیرد همه و همه در گرو مدت زمان اشتغال افراد و ضوابط شرکت مربوطه خواهد بود.

پیرامون حقوق بازنشستگی در بلژیک

مقایسه حقوق بازنشستگی بلژیک و سایر کشورها

پر واضح است که مشاغل پردرآمد در سرزمین های اروپایی در مقطع بازنشستگی نیز حقوق بیشتری را برای فرد به همراه خواهند داشت؛ پر درآمدترین مشاغل موجود در بلژیک به ترتیب عبارتند از جراحی قلب و عروق، متخصص بیهوشی، مدیریت بانک، مدیریت عملیاتی و مشاوره عمومی. زمانیکه درآمد بازنشستگان بلژیکی در مقام قیاس با سایر کشورهای اروپا قرار می گیرد می توان چنین برداشت نمود که تفاوت چندانی میان ارقام ملاحظه شده وجود نداشته و سرزمین هایی چون اتریش نیز شرایط مشابهی را برای شهروندان خود در دوره بازنشستگی فراهم آورده اند. با این تفاوت که حقوق 2600€ (یورو) ذکر شده برای افراد ساکن بلژیک، بالاتر از متوسط ارقام اعلام شده در این کشورها می باشد.

در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی نیز حقوق بازنشستگی شهروندان بلژیکی در سطح بالاتری قرار دارد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخلاف تعدادی از کشورهای اروپایی، دولت بلژیک اقدام به اعطای ویزای بازنشستگی به افراد خارجی و مهاجرین بین المللی نموده و هزینه این ویزا نیز 216$ (دلار آمریکا) اعلام شده است. در پایان امیدواریم شما عزیزان از مطالب ارائه شده استفاده برده باشید؛ همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر شما عزیزان در زمینه مهاجرت بازنشستگی به بلژیک می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *