ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در دانمارک

حقوق بازنشستگی در دانمارک

با توجه به رفاه اجتماعی بالا و همچنین شاخص کیفیت زندگی بالای این کشور، حقوق بازنشستگی در دانمارک از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. این موضوع در سال های اخیر مخاطبان بسیاری پیدا کرده و همواره افراد از اقصی نقاط جهان در پی بررسی شرایط ویزای کار این کشور و مقایسه با سرزمین هایی دارای ویزای جستجوی کار چون آلمان و اتریش هستند. در بین انواع مسیرهای مهاجرت به دانمارک چون تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ازدواج، دریافت مجوز کار متداول ترین شیوه اتخاذ شده از سوی مهاجرین در سال 2022 بوده است؛ همچنین با توجه به متوسط درآمد بسیار بالای شهروندان دانمارکی، بازنشستگان حاضر در این کشور نیز از شرایط مطلوبی برخوردار می باشند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی مزیت های بازنشستگی در دانمارک و حقوق آن بپردازیم.

  • متوسط درآمد شاغلین در حوزه های مختلف کشور دانمارک چقدر است؟
  • حقوق بازنشستگی افراد در دانمارک پیرو چه فاکتورهایی است؟
  • سن بازنشستگی شهروندان در دانمارک طبق قوانین حقوقی این کشور چقدر است؟
  • آیا امکان بازنشستگی پیش از موعد برای شهروندان دانمارکی در نظر گرفته شده است؟
  • درآمد بازنشستگان دانمارکی چه درصدی از حقوق آن ها در دوره اشتغال را شامل می گردد؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در دانمارک

مهاجرت کاری به دانمارک همچون سایر کشورهای اروپایی دارای ضوابط خاصی می باشد؛ از فاکتورهای مورد اهمیت در این موضوع می توان به سن افراد، سوابق شغلی، تسلط بر زبان دانمارکی، داشتن تخصص و مهارت در زمینه ای خاص و برخورداری از Job offer از سوی کارفرمایان دانمارکی اشاره کرد. همچنین از شرایط دریافت مجوز کار در موسسات معتبر دانمارک می توان ارائه مدارک هویتی و پرداخت 3500DKK (کرون دانمارک) را ذکر نمود. از مشاغل موردنیاز در کشور دانمارک می توان به مهندسی فناوری اطلاعات، بانکداری و حسابداری، شاخه های گوناگون حوزه سلامت و آشپزی اشاره کرد. قطع به یقین می توان اظهار داشت از شاخصه های اثرگذار بر میزان حقوق افراد در زمان اشتغال و همچنین بازنشستگی، حوزه کاری و موسسه یا شرکت مربوطه می باشند؛ بدان معنا که افراد حاضر در مشاغل مذکور به طبع از مزایای بیشتری در دوره بازنشستگی خود برخوردار خواهند بود.

هزینه زندگی در دانمارک به فراخور حقوق بالای شاغلین و بازنشستگان بیشتر از اغلب کشورهای اروپایی می باشد؛ طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2022 مخارج ماهیانه شهروندان دانمارکی 17% بیشتر از ساکنین در ایالات متحده آمریکا می باشد. با این وجود متوسط درآمد شهروندان دانمارکی پایین تر از کشورهایی چون سوئد و آمریکا بوده و افراد با میانگین درآمد 3470$ (دلار آمریکا) در شهرهای مختلف دانمارک، دغدغه چندانی بابت پس انداز حقوق خود نخواهند داشت. کمااینکه طبق بررسی های صورت گرفته مردم دانمارک، خوشحال ترین ملت جهان نیز لقب گرفته اند. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق بازنشستگان دانمارکی می توان به طول خدمت آن ها اشاره کرد؛ بدان معنا که اگرچه سن بازنشستگی در دانمارک 65 سال اعلام شده است، طبق قوانین وضع شده در ژانویه 2020 افراد قادر خواهند بود حداکثر تا 6 سال پیش از این موعد با توجه به سوابق خود اعلام بازنشستگی نمایند.

توزیع هزینه های زندگی در دانمارک

درباره حقوق بازنشستگی در دانمارک

حقوق بازنشستگی در دانمارک علاوه بر موارد مذکور، به منطقه جغرافیایی واقع شده آن نیز وابسته می باشد؛ بعنوان مثال با توجه به درآمد بالاتر مشاغل آزاد در شهرهایی چون Roskilde و Odense وضعیت بازنشستگان نیز در آن ها مطلوب تر می باشد. همچنین با توجه به بالاتر بوده میزان درآمد حاضرین در بخش های دولتی، این افراد در دوره بازنشستگی خود از مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. شایان ذکر است که متوسط درآمد سالیانه شاغلین در بخش های دولتی 140000DKK (کرون دانمارک) بوده و در مقایسه با درآمد 133000DKK (کرون دانمارک) در بخش خصوصی، 5% بیشتر می باشد که این تفاوت در حقوق بازنشستگی آن ها نیز مشهود است. پایه حقوق بازنشستگان دانمارکی 6160DKK (کرون دانمارک) اعلام شده است که در سال معادل با 73920DKK (کرون دانمارک) می باشد. شایان ذکر است که این رقم به طور متوسط 19% از حقوق شاغلین را در بر می گیرد.

درباره حقوق بازنشستگی در دانمارک

تنها در یک صورت حقوق بازنشستگی شهروندان دانمارکی پایین تر از حد ذکر شده خواهد بود که حقوق سالیانه آن ها از 316200DKK (کرون دانمارک) در سال تجاوز نماید. جراحان مغز و اعصاب، متخصصان پوست و مدیران فروش از جمله اقشاری هستند که دارای بالاترین میزان درآمد بوده و مشمول این قانون می گردند. با توجه به افزایش 3 درصدی متوسط حقوق کارمندان دانمارکی در سال 2022 می توان انتظار داشت این تغییر بر روی درآمد بازنشستگان این کشور نیز صورت پذیرد. بنابراین پایین بوده میزان نرخ بیکاری در دانمارک و همچنین مزایای متعددی چون تخفیف های اختصاص یافته به سالمندان جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خدمات اجتماعی، موجب جلب توجه افراد از اقصی نقاط جهان به بازنشستگی در دانمارک گشته است.

مقایسه حقوق بازنشستگی دانمارک و سایر کشورها

اگرچه پایه حقوق بازنشستگان دانمارکی حدودا 890€ (یورو) بوده و این رقم پایین تر از متوسط حقوق بازنشستگان در کشورهایی چون اتریش با حقوق ماهیانه 1200€ (یورو) می باشد، تسهیلات و سایر مزایای اعطا شده به بازنشستگان دانمارکی موجب رقم خوردن شرایط ایده آلی برای زندگی آنان شده است. طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2022 کیفیت زندگی در دانماک رتبه 13 جهان را بالاتر از کشورهایی چون ایتالیا و اسپانیا به خود اختصاص داده و این امر گویای شرایط مطلوب زندگی در این کشور مدرن می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع تری را در این زمینه کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *