ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در روسیه

حقوق بازنشستگی در روسیه

به رغم وضعیت بسیار مطلوب زندگی بازنشستگان در کشورهای لوکس و مرفه اروپایی چون هلند و دانمارک، افراد بسیاری به علت هزینه های کمتر زندگی و شرایط ایده آل امکانات اعطا شده در جستجوی دستیابی به حقوق بازنشستگی در روسیه هستند. این امر نشانگر وجود تسهیلات منحصر به فرد و همچنین ارائه خدماتی مطلوب به این قشر از جامعه در سرزمین پهناور روسیه می باشد. اگرچه افراد بسیاری نیز سایر شیوه های مهاجرت به روسیه از قبیل سرمایه گذاری و تحصیل را بر می گزینند، بازنشستگی در روسیه طی سال های اخیر با توجه به افزایش بیش از 15% حقوق این افراد، متقاضیان خاص خود را پیدا کرده است. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تهیه شده است قصد داریم شما عزیزان را با شرایط بازنشستگی در روسیه و میزان حقوق آن آشنا گردانیم.

  • متوسط درآمد بازنشستگان روسی چه مقدار است؟
  • سن بازنشستگی تعیین شده برای مردان و زنان روسی توسط دولت این کشور چه میزان می باشد؟
  • شرایط یافتن شغل در روسیه و اخذ ویزای کاری آن از چه قواعدی پیروی می کند؟
  • چه کسانی به عنوان بازنشسته در روسیه شناخته می شوند؟
  • فرایند تبدیل شدن به نیروی کار در روسیه چیست؟
  • میزان حقوق بازنشستگان روسی تابع چه فاکتورها و عواملی است؟

درباره کار و بازنشستگی در روسیه

روسیه یکی از سرزمین های مدرن اوراسیا بوده و درواقع پهناورترین کشور جهان به حساب می آید؛ همین امر موجب گشته تا تنوع شغلی در روسیه بسیار مشهود بوده و افراد با تخصص در حرفه های گوناگون قادر باشند در زمینه های مورد نظر خود به درآمد مطلوبی دست یابند. مسکو، سنت پترزبورگ و نووسیبریسک در زمره بهترین شهرها برای کار در روسیه قرار گرفته و همچنین باید خاطر نشان کرد که طی 3 سال اخیر نرخ مهاجرپذیری روسیه در حوزه اعطای ویزای کار با افزایش 18 درصدی مواجه بوده است. اخذ مجوز کار در روسیه به معنای برخورداری از امکان حضور دائم در این کشور نبوده و فرد می بایست پس از 6 ماه اقدام به تمدید ویزای خود نماید. نرخ بیکاری در روسیه برای سالیان متمادی در سطح بسیار پایینی قرار داشته و هم اکنون نیز 4.6% در سال 2022 اعلام شده است.

تغییرات نرخ بیکاری روسیه

کار در کشور پهناور روسیه اگرچه همچون سرزمین هایی چون موناکو، سوئیس و نروژ با حقوق های نجومی همراه نمی باشد، به راحتی زندگی با کیفیتی را برای افراد رقم زده و شهروندان روسی به سهولت قادر خواهند بود بخشی از درآمد ماهیانه خود را پس انداز نمایند. بازنشستگی در روسیه نیز همچون دوران اشتغال در این کشور دارای شاخصه های مختلفی می باشد؛ یکی از عوامل تاثیرگذار بر حقوق بازنشستگان روسیه محل فعالیت آن ها در سال های گذشته می باشد. بدان معنا که با توجه به اختلاف 6% نمایان میان حقوق شاغلین در حوزه های دولتی با فعالین حوزه خصوصی، یافتن فرصت شغلی ایده آل در شرکت های دولتی معتبر واقع در شهرهایی نظیر مسکو کمک شایانی به افزایش حقوق بازنشستگی افراد در دوران سالخوردگی آن ها خواهد کرد.

پیرامون حقوق بازنشستگی در روسیه

کشور روسیه از جمله کشورهایی است که به اعطای ویزای بازنشستگی مبادرت نمی ورزد؛ بدان صورت که متقاضیان زندگی در این کشور برای سال های پس از اشتغال خود می توانند تنها از طریق سرمایه گذاری یا پرداخت مالیات همزمان با اشتغال در روسیه و بازنشستگی در این کشور به این مهم دست یابند. سن بازنشستگی مردان در روسیه طبق قوانین حقوقی این کشور 65 سال وضع شده است درصورتیکه زنان شاغل این کشور در 60 سالگی قادر به اعلام بازنشستگی رسمی می باشند. با توجه به اینکه متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی روسیه 600$ الی 700$ (دلار آمریکا) می باشد، می توان اظهار داشت بازنشستگان با مخارجی پایین تر از ارقام فوق الذکر قادر به گذران زندگی خود با استانداردهای مطلوب باشند. همچنین شایان ذکر است که میانگین درآمد ماهیانه شاغلین در روسیه 850$ (دلار آمریکا) برآورد شده است.

پیرامون حقوق بازنشستگی در روسیه

طبق قوانینی که در روسیه پیرامون حقوق دریافتی بازنشستگان وضع شده است، پایه حقوق این افراد 22% از درآمد ماهیانه آن ها در زمان اشتغال بوده و در کنار آن مزایا و تسهیلات رفاهی نیز برای آنان در نظر گرفته خواهد شد. حداقل حقوق ماهیانه بازنشستگان روسی 220$ (دلار آمریکا) تعیین شده و حداکثر این رقم نیز 7970$ (دلار آمریکا) برای مدت یکسال می باشد. در سال 2022 میزان حقوق افزوده شده به پرداختی های بازنشستگان با افزایش 800RUB (روبل روسیه) مواجه بوده است. از سایر فاکتورهای تعیین کننده میزان حقوق بازنشستگی افراد در روسیه می توان به زمینه کاری آن ها اشاره کرد؛ به گونه ای که فعالین در حوزه های مهندسی چون نرم افزار، سخت افزار و برق و الکترونیک از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار می باشند.

جزئیاتی درباره حقوق بازنشستگی در روسیه

شهروندان ساکن در شهرهای مختلف روسیه قادر به اعلام بازنشستگی پیش از موعد نیز می باشند؛ طبق این اصل افرادی که حداقل به مدت 15 سال دارای شغلی همراه با پرداخت ماهیانه و مرتب در سوابق کاری خود باشند می توانند پیش از رسیدن به سن مذکور بازنشستگی خود را اعلام نمایند. همچنین در باب اختلاف میزان حقوق بازنشستگی مردان و زنان روسیه باید اظهار داشت که زنان این کشور دارای حقوق 11% کمتر نسبت به مردان می باشند. به هر روی اگرچه در مقایسه با کشورهایی چون استرالیا و هلند حقوق بازنشستگی افراد در روسیه پایین تر می باشد، هزینه های زندگی نیز به همان نسبت پایین تر بوده و بازنشستگان در شرایط به سامانی زندگی خواهند کرد. در پایان شما عزیزان می توانید جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *