ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در مالزی

حقوق بازنشستگی در مالزی

اطلاع از شرایط کار و حقوق بازنشستگی در مالزی از جمله موضوعاتی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نبوده و مورد توجه متقاضیان می باشد. مالزی یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا بوده و به دلیل استانداردهای بالای تحصیل، کار و زندگی طی سال های اخیر بر شمار مخاطبان انواع مهاجرت به آن افزوده شده است. طی ادوار گذشته و بررسی های جامع صورت گرفته ثابت گشته است که تعداد قابل توجهی از کشورها درصد بالای رضایت شهروندان خود را مرهون ارائه خدمات و امتیازات ایده آل و باکیفیت به قشر سالمند هستند. به فراخور همین امر تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده تا با ذکر جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در مالزی و ضوابط مرتبط با آن اطلاعاتی مفید و سودمند را در اختیار شما عزیزان و قرار دهد.

  • سن قانونی بازنشستگی مردان و زنان در مالزی چقدر است؟
  • متوسط درآمد کارکنان مالزی چه میزان بوده و حقوق بازنشستگی این افراد چه درصدی از آن را شامل می گردد؟
  • رتبه کیفیت زندگی در مالزی بیانگر وجود چه شاخصه هایی در این سرزمین بوده و آیا قشر سالخورده و بازنشسته حاضر در این کشور قادر به پرداخت هزینه های زندگی خواهند بود؟
  • معیارهای اثرگذار میزان حقوق بازنشستگی افراد در مالزی به چه شرحی است؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در مالزی

مالزی یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرین بوده و با توجه به تعدد سواحل زیبا و آسمان خراش های جذاب و مدرن آن تعداد 26 میلیون گردشگر ثبت شده در سال 2019 برای این کشور کمینه نمی باشد. بنادر تجاری پر اهمیت مالزی که در واقع مجرای ارتباطی میان چین و خاورمیانه به حساب می آیند کمک شایانی به اقتصاد در حال رشد این کشور به حساب آمده و هر یک از 13 ایالت آن در حال طی روند تصاعدی مطلوبی در زمینه اشتغال و حفظ نرخ پایین بیکاری می باشند. اگرچه زبان رسمی این سرزمین مالایی می باشد، مهاجرین خارجی مسلط به زبان انگلیسی که با قصد دستیابی به فرصت های مناسب شغلی مالزی را مقصود خود قرار می دهند، مشکلی از این بابت نخواهند داشت. همچنین امکان دستیابی به اقامت دائم مالزی از طریق اخذ ویزای کاری این کشور تاثیر بسزایی در محبوبیت این امر داشته است.

کاریابی در مالزی برای افراد خارجی همچون اغلب سرزمین ها از مسیر دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما می گذرد؛ در این راستا اشخاص می بایست با جستجو در سایت ها و موسسات کاریابی مالزی نظیر GRADMalaysia مسیر پیش رو را برای خود کوتاه نمایند. طبق نتایج انتشار یافته در سال 2019 تعداد 3.43 میلیون نفر از شهروندان حاضر در مالزی را مهاجرین بین المللی تشکیل می دهند که از این تعداد 1.46 میلیون نفر به قصد اشتغال وارد این سرزمین شده اند. متوسط درآمد شهروندان مالزی 7900MYR (رینگیت مالزی) که این رقم هر ساله با افزیش 3.9% مواجه خواهد بود. نرخ بیکاری مالزی طی سالیان اخیر حداقل نوسانات ممکن را تجربه کرده و از معدود برهه های زمانی اثرگذار بر افزایش این نرخ می توان به همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد.

وضعیت نرخ بیکاری در مالزی

درباره حقوق بازنشستگی در مالزی

طبق قوانین کار در مالزی، شهروندانی که در حوزه های دولتی فعالیت دارند ملزم به حضور در مراکز مربوطه از 9 صبح الی 5 بوده و شایان ذکر است که تعداد روزهای مجاز به اعلام درخواست مرخصی 10 روز طی سال می باشد. میزان حقوق این اشخاص در دوره بازنشستگی تابعی از دستمزد آن ها در زمان فعالیت بوده و از تاثیرگذارترین عوامل بر میزان درآمد کارکنان در مالزی می توان به زمینه کاری افراد، شهری که موسسه شغلی مربوطه در آن واقع شده و همچنین تعداد سال های خدمت اشاره کرد. مدرک تحصیلی از دیگر شاخصه هایی است که تاثیر بسزایی در میزان حقوق معمول و بازنشستگی خواهد داشت. عموما بازنشستگان حاضر در شهرهای George Town، Ipoh، Malacca و Kuala Lumpur از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین شایان ذکر است که مشاغلی نظیر مدیریت مالی، مهندسی هوافضا و مهندسی پروژه دارای دستمزد بسیار مطلوبی می باشند.

طبق قوانین حقوقی کشور مالزی، سن بازنشستگی افراد 60 سال اعلام شده است؛ طبق موازین این کشور کارمندان ماهانه موظف به پرداخت 11% از درآمد خود به عنوان حق بیمه بازنشستگی می باشند. شمار بازنشستگان کشور مالزی در سال 2019 از 836000 نفر نیز تجاوز کرده و طبق اعلام CFA مالزی رتبه سوم برترین نظام های بازنشستگی آسیا را با توجه به حقوق تعیین شده برای این قشر از جامعه به خود اختصاص داده است که با این حساب پیش بینی می شود حقوق بازنشستگان این کشور بیش از 50% درآمد معمول آنان در دوران فعالیت شغلی را شامل شود.

درباره حقوق بازنشستگی در مالزی

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگان در مالزی

تفاوت حقوق مردان و زنان مالزی در زمینه های گوناگون مشهود بوده و این اختلاف در میزان درآمد بازنشستگی این گروه اشخاص نیز قابل حس می باشد؛ به گونه ای که زنان شاغل مالزی در موقعیت مشابه درآمدی 16% کمتر از مردان این کشور خواهند داشت. همچنین باید اظهار داشت اشتغال در زمینه های دولتی سودآوری بیشتری برای شهروندان در دوران بازنشستگی داشته و حقوق آن ها 9% بیشتر از فعالین در حوزه های خصوصی خواهد بود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مهاجرین قادر به اخذ ویزای بازنشستگی مالزی تحت عنوان MM2H می باشند.

در پایان می توان مالزی را با توجه به هزینه های مطلوب زندگی و همچین حقوق ایده آل درنظر گرفته شده برای سالمندان در زمره مقاصد مطلوب برای مهاجرت بازنشستگی قرار داد؛ شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با کارشناسان مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدتری را در زمینه اخذ نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *