ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در مجارستان

حقوق بازنشستگی در مجارستان

اطلاع از حقوق بازنشستگی در مجارستان را می توان یکی از مقدمات مورد نیاز مهاجرت به این کشور در ادوار گوناگون قلمداد نمود که بررسی میشود. با توجه کاهش 7 درصدی نرخ بیکاری مجارستان طی یک دهه اخیر شمار متقاضیان اخذ ویزای کاری این سرزمین توسعه یافته روندی صعودی را طی کرده و می توان انتظار داشت جمعیت 170000 نفری مهاجرین بین المللی حاضر در خاک آن با افزایش قابل توجهی مواجه گردد.

با توجه به موثر واقع شدن سیاست های دولت مجارستان در این راستا، این مقاله در ارتباط با موضوع ویژگی های بازنشستگی در مجارستان و حقوق و مزایای مرتبط با آن توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده و امید است که در ادامه این مطالب برای شما همراهان مفید واقع گردد.

  • متوسط دستمزد کارکنان در مجارستان چه میزان بوده و حقوق بازنشستگی آن ها چه بخشی از آن را شامل می گردد؟
  • آیا همزمان با کاهش نرخ بیکاری مجارستان و افزایش رونق بازار اقتصاد این کشور بر میزان دریافتی قشر بازنشسته نیز افزوده گشته است؟
  • سن قانونی بازنشستگی افراد در مجارستان چه میزان تعیین شده است؟
  • چه عواملی دارای بیشترین تاثیر بر میزان حقوق بازنشستگی افراد در شهرهای گوناگون مجارستان می باشند؟
  • شرایط و ضوابط کار در مجارستان برای مهاجرین خارجی به چه شرحی است؟

پیرامون شرایط کار و حقوق بازنشستگی در مجارستان

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در مجارستان

مجارستان سرزمینی است واقع در اروپای مرکزی که پایتخت آن بوداپست بوده و از سال 2004 تاکنون به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است؛ از همسایگان مجارستان می توان به کشورهای رومانی، اسلواکی و اوکراین اشاره کرد. عبور رودخانه دانوب از نواحی مرکزی این کشور موجب شده تا بر زیبایی های طبیعی آن افزوده گشته و در سال 2019 بیش از 61 میلیون گردشگر با اخذ ویزای توریستی مجارستان از جاذبه های طبیعی آن بازدید نمایند. این درحالی است که شمار افرادی که با اخذ سایر انواع ویزا اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند بسیار کمتر می باشد. قوانین کار در مجارستان شباهت بسیاری به سایر نقاط اروپا داشته و کارمندان حاضر در این کشور 40 ساعت طی هفته مشغول به فعالیت بوده و موضوع قابل توجه این است که زنان شاغل در مجارستان مجاز به دریافت 180 هفته مرخصی پس از فرزندآوری می باشند.

متوسط درآمد شهروندان مجارستان 1600€ (یورو) در سال 2020 تعیین شده است و به رغم اینکه این رقم در مقایسه با اغلب سرزمین های اروپایی در مقطع زمانی مشابه کمتر به نظر می رسد، اغلب مردم مجارستان (بیش از 81%) در شرایط مطلوبی از رفاه اقتصادی زندگی می کنند و باید خاطرنشان کرد که میانگین هزینه ماهیانه زندگی در این سرزمین نیز 550€ (یورو) برآورد شده است که رقم بالایی بنظر نمی رسد. درباره تفاوت حقوق دریافتی میان مردان و زنان این کشور اما باید اظهار داشت که اگرچه اختلاف میان آن ها فاحش نمی باشد با این وجود این امر که دستمزد مردان شاغل 8% بیش از زنان است، در حقوق بازنشستگی این افراد نیز قابل مشاهده می باشد.

در ادامه به بررسی نرخ بیکاری این کشور طی سال های اخیر در خصوص مهاجرت به مجارستان پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری مجارستان

درباره حقوق بازنشستگی در مجارستان

پایین ترین میزان حقوق کارگری مجارستان از شروع قرن حاضر تاکنون 61000HUF (فورینت) بوده است که حداقل حقوق بازنشستگان این سرزمین در سال 2020 بالاتر از این رقم تعیین شده است. میانگین حقوق بازنشستگان مجارستان حدودا 25% از رقم دریافتی آنان در سال های پایانی فعالیت را شامل می گردد. طبق محاسبات صورت گرفته در سال 2019 میانگین حقوق بازنشستگی 135000HUF (فورینت) برآورد شده است که به ضرص قاطع با افزایش چند درصدی طی سال های آتی همراه خواهد شد. شایان ذکر است که اگرچه سن بازنشستگی برای زنان و مردان مجارستانی تفاوتی نداشته و برای هر دو گروه این افراد 62 سال و 6 ماه تعیین شده است، شهروندان قادر به اعلام بازنشستگی پیش از موعد و موافقت با کسری حقوق پرداختی خواهند بود.

در ادامه به بررسی تغییرات میزان حقوق بازنشستگان مجارستان طی 10 سال اخیر بر حسب فورینت پرداخته ایم:

تغییرات متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان مجارستان

پیرامون شاخصه های تاثیرگذار بر میزان دستمزد دریافتی افراد در دوران کار و بازنشستگی باید خاطرنشان کرد مشاغلی نظیر مدیریت منابع انسانی، کارشناسی IT، کارشناسی بازاریابی و مدیریت فروش از جمله زمینه های دچار کمبود در مجارستان بوده و مهاجرین می توانند با جستجو در موسسات کاریابی معتبری چون Workania به فرصت های مطلوبی در این راستا دست یابند. همچنین پر واضح است که اشخاصی چون متخصص بیهوشی، چشم پزشک و مدیر بازاریابی که دارای بیشترین میزان دستمزد هستند، از حقوق و مزایای بازنشستگی بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگان در مجارستان

همانطور که اشاره شد اگرچه میزان حقوق دریافتی افراد در کشور مجارستان در مقایسه با کشورهای همسایه رقم قابل توجهی نمی باشد، اما همچنان درصد قابل توجهی از مردم این کشور از قدرت خرید مطلوبی برخوردار هستند و تنها 13% از جمعیت آن در مواجهه با فقر قرار دارند. از سایر مسائل مرتبط با بازنشستگی در مجارستان ویزای مربوط به این امر است که متاسفانه این کشور ویزایی تحت عنوان بازنشستگی به مهاجرین ارائه نکرده و سالمندانی که خواهان اقامت در شهرهای اصلی آن هستند می توانند با سرمایه گذاری به ارزش 300000€ (یورو) در این مسیر گام بردارند.

در پایان باید اظهار داشت متقاضیان می توانند با جستجوی بیشتر در این زمینه و بررسی شرایط سایر کشورهای مشابه شرایط ایده آل تری را از جهت میزان حقوق بازنشستگی در سایر نقاط اروپا تجربه نمایند؛ همکاران مجرب و توانای ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های مفید و راهکارهای ارزنده ای را در این راه به شما عزیزان ارائه خواهند کرد.

سوالات پرتکرار در خصوص حقوق بازنشستگی در مجارستان

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص حقوق بازنشستگی در مجارستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • میزان حقوق بازنشستگی در کرواسی چقدر است؟ میزان حقوق بازنشستگی در مجارستان به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مطلوب است. میزان حقوق بازنشستگی در این کشور 35500HUF (فورینت مجارستان) در ماه می باشد.
  • سن بازنشستگان برای دریافت حقوق بازنشستگی در مجارستان چقدر است؟ تمامی افرادی که به دنبال دریافت حقوق بازنشستگی در مجارستان هستند، باید بین 65 تا 70 سال برای دریافت حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند. از سوی دیگر، دریافت حقوق بازنشستگی در مجارستان دارای چالش های متعددی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *