ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در پرتغال

حقوق بازنشستگی در پرتغال

با توجه به شرایط مطلوب کار در پرتغال و هزینه های نسبتا پایین زندگی در این کشور، کسب اطلاعات راجع به حقوق بازنشستگی در پرتغال یکی از مواردی است که افراد زیادی را به سمت دریافت ویزای این این سرزمین مدرن اروپایی سوق میدهد. پرتغال در جنوب غربی اروپا و در همسایگی با کشور اسپانیا واقع شده است؛ جمعیت افراد خارجی حاضر در خاک پرتغال طی دهه اخیر با افزایش 14% مواجه بوده و هم اکنون بیش از 480000 نفر از جمعیت این کشور را مهاجرین بین المللی تشکیل می دهند که با اهدافی چون تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و ازدواج به دریافت اقامت پرتغال مبادرت ورزیده اند. بازنشستگی در پرتغال نیز همچون سایر کشورهای اروپایی دارای ضوابط خاص و معینی است که تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با گردآوری این مقاله سعی در ارائه جزئیاتی پیرامون آن به شما عزیزان خواهد داشت.

  • متوسط درآمد شهروندان پرتغالی شاغل در زمینه های کاری گوناگون چه اندازه می باشد؟
  • سن بازنشستگی پرتغال طبق قوانین حقوقی آن چقدر است؟
  • میانگین حقوق بازنشستگان پرتغالی در سال های اخیر در چه محدوده ای واقع شده؟
  • در مقایسه با سایر کشورهای اروپا، درآمد بازنشستگان پرتغالی در چه جایگاهی است؟
  • حقوق بازنشستگی در پرتغال تابع چه شاخصه ها و فاکتورهایی می باشد؟
  • شرایط بازنشستگی در این کشور چیست؟
  • چگونه می توان از طریق بازنشستگی به این کشور مهاجرت کرد؟

درباره شرایط کار و بازنشستگی در پرتغال

کشور پرتغال با شروع قرن 21 توانسته است علاوه بر حفظ المان های مطلوب و مفید در حوزه اقتصاد، با کاهش نرخ بیکاری و همچنین افزایش سرمایه گذاری روی موضوعاتی چون گردشگری و توسعه زیرساخت های آموزشی، پیشرفت قابل توجهی را در بهبود وضعیت اقتصادی خود رقم بزند. با درنظر گرفتن اینکه نرخ بیکاری پرتغال در بحبوحه تنش های موجود در این کشور طی سال های 2013 و 2014 میلادی به 18% نیز افزایش یافت، کاهش چشمگیر این نرخ به حدود 6% در سال 2022 نشانگر ترقی بی نظیر این کشور در سامان دهی شرایط گذشته می باشد. به هر روی مهاجرت به پرتغال علاوه بر شیوه تحصیلی با توجه به شهریه 950€ الی 3000€ (یورو) دانشگاه های این کشور، از طریق دریافت ویزای کار و سرمایه گذاری نیز امکانپذیر می باشد اما با الزامی گشتن ورود سرمایه حداقل 350000€ (یورو) به این کشور، یافتن شغل ایده آل مطلوبتر است.

تغییرات نرخ بیکاری پرتغال

به رغم اینکه ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دغدغه ای بابت ورود با بازار کار پرتغال نخواهند داشت، متقاضیان بین المللی جهت نیل به این عنوان می بایست پس از گذشت 6 ماه از زمان انتشار آگهی کار از سوی کارفرمای پرتغالی، به درخواست ویزا اقدام نمایند. ویزای کاری پرتغال تحت عنوان Autorizacao de Trabalho شناخته شده و از شروط اخذ آن ارائه سوابق کاری معتبر همراه با گواهی سلامت پزشکی می باشد. طبق قوانین پرتغال افراد پس از یافتن شغل در این کشور و فعالیت به مدت 15 الی 30 سال مجاز به اعلام بازنشستگی خود خواهند بود؛ پر واضح است که افراد با 15 سال سابقه اشتغال از مزایا و حقوق کمتری در مقایسه با سایر اشخاص در زمان بازنشستگی خود بهره مند خواهند بود. همچنین میزان حقوق بازنشستگی افراد در پرتغال تابع عواملی چون نوع شغل فرد (دولتی، خصوصی، نهادهای خودمختار) نیز می باشد.

پیرامون حقوق بازنشستگی در پرتغال

پیرامون حقوق بازنشستگی در پرتغال

سن قانونی بازنشستگی در کشور پرتغال 66 سال و 5 ماه اعلام شده است؛ افراد با 55 ساله نیز قادر خواهند بود درصورتیکه اشتغال خود را به مدت 30 سال اثبات نمایند، به صورت رسمی حقوق بازنشستگی خود را مطالبه کنند. ضوابط مربوط به بازنشستگی در پرتغال تحت نظر سازمان (Centro Nacional de Pensoes (CNP بوده و طبق قوانین آن شهروندانی که در مشاغل سخت و پرخطر مشغول به کار بوده اند نیز قادر به اعلام بازنشستگی پیش از موعد خواهند بود. میزان حقوق بازنشستگی افراد در پرتغال 30% الی 92% از حقوق آن ها را شامل شده و باید خاطر نشان کرد که رقم آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در سطح پایین تری قرار دارد. متوسط درآمد بازنشستگان پرتغالی طی سال 17521€ (یورو) می باشد که برای هر ماه عدد 1458€ (یورو) را به دست می دهد.

رقم در نظر گرفته شده برای حقوق ماهیانه بازنشستگان در پرتغال بدون اعمال مالیات 10 درصدی بر آن بوده و با این وجود نیز این قشر از افراد دغدغه چندانی بابت تأمین هزینه های خود با توجه به ارزان تر بودن زندگی در پرتغال در قیاس با سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی نخواهند داشت. حداقل حقوق بازنشستگی افراد در پرتغال 286€ الی 316€ (یورو) اعلام شده است. پیرامون قوانین کار در پرتغال باید اظهار داشت کارمندان 40 ساعت در هفته که معادل با 8 ساعت در روز است کار می کنند و علاوه بر 9 تعطیلی رسمی موجود در تقویم پرتغال، این گروه از اشخاص مجاز به دریافت 22 روز مرخصی می باشند. در ادامه به مقایسه حداقل حقوق کارکنان در پرتغال و حداقل حقوق بازنشستگان در این کشور پرداخته ایم:

مقایسه حداقل حقوق کارمندان مشغول به کار و بازنشستگان پرتغال

نکاتی چند پیرامون حقوق بازنشستگی در پرتغال

اگرچه حقوق بازنشستگان پرتغالی در مقایسه با کشورهای آمریکای لاتین چون پاراگوئه و اکوادور بالاتر می باشد، تعداد زیادی از سرزمین های واقع در اروپا چون آلمان و سوئیس شرایط و مزایای بهتری را برای این قشر از شهروندان خود تدارک دیده اند. از فاکتورهای تاثیر گذار بر میزان حقوق بازنشستگی در پرتغال می توان به اشتغال در حوزه های فناوری اطلاعات، توریسم و ارتباطات اشاره کرد که همچنان دارای بازار پر رونقی در پرتغال می باشند. طبق آمار رسمی بیشترین درآمد افراد به ترتیب در سه شهر لیسبون، پورتو و فونچال حاصل می گردد. با توجه به رتبه 24 پرتغال در رده بندی برترین کشورهای جهان برای زندگی، افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای بازنشستگی این کشور می باشند.

از شرایط دریافت ویزای بازنشستگی یا D7 پرتغال، می توان به برخورداری از حداقل درآمد ماهیانه 600€ (یورو) اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دریافت ویزای D7 پرتغال محدودیت سنی نداشته و تمامی افرادی که قادر به اثبات تمکن مالی خود باشند مجاز به استفاده از آن بوده و دلیل نامگذاری چنین آن درصد عمده بازنشستگانی است که از این طریق به دریافت اقامت کشورهای اروپایی مبادرت می ورزند. در پایان شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *