ویزای کاری

حقوق بازنشستگی سنت کیتس

حقوق بازنشستگی سنت کیتس

علی رغم تفاوت فاحش شرایط زندگی در سنت کیتس با سرزمین های توسعه یافته، ضوابط و شرایط تعیین شده و اوضاع سامان یافته بازنشستگان در سنت کیتس، اعطای حقوق بازنشستگی سنت کیتس را به خوبی پوشش داده است. سنت کیتس کشوری با جمعیت کمتر از 60000 نفر بوده و اغلب مردم آن را اشخاصی با نژاد آفریقایی تشکیل داده اند. تعدد دانشگاه های معتبر در رشته های گوناگون چون پزشکی بستر را برای جلب توجه علاقه مندان از اقصی نقاط جهان به خود فراهم کرده است و مضاف بر این امر، اشتغال در شهرهای سنت کیتس نیز با شرایط مطلوبی همراه بوده و برای افراد رضایت بخش می باشد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، قصد داریم به بررسی شرایط بازنشستگی در سنت کیتس و بیان جزئیات آن بپردازیم.

  • متوسط درآمد افراد در سنت کیتس چه مقدار است؟
  • حقوق بازنشستگی شهروندان سنت کیتس چه کسری از میزان درآمد آن ها در زمان اشتغال خواهد بود؟
  • چه عواملی تعیین کننده میزان حقوق بازنشستگی شاغلین در سنت کیتس می باشد؟
  • شرایط بازنشستگی در سنت کیتس چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند از ویژگی های یک بازنشسته در سنت کیتس استفاده کنند؟
  • سن تعیین شده برای بازنشستگی افراد در سنت کیتس چه قدر است؟
  • در مقایسه با کشورهای اروپایی، حقوق بازنشستگی سنت کیتس در چه سطحی قرار دارد؟

درباره شرایط کار و بازنشستگی سنت کیتس

سنت کیتس درواقع متشکل از 14 استان بوده و علاقه مندان به کار در این کشور ملزم به یادگیری زبانی غیر از انگلیسی نخواهند بود؛ اگرچه اقتصاد سنت کیتس نوپا به حساب آمده و همچنان مسیر زیادی برای رقابت با بزرگان این حوزه در پیش دارد، فعالیت در عرصه هایی نظیر کشاورزی و صنایع گردشگری درآمد مطلوبی را نسیب افراد خواهد کرد. پروسه دریافت ویزای کاری سنت کیتس اندکی طولانی بوده و در مواردی تا 6 ماه به درازا می کشد اما در نهایت شخص با اخذ مجوز کار این کشور، اجازه اقامت در سنت کیتس برای 1 سال آتی را به دست خواهد آورد. شایان ذکر است که دستیابی به این مهم هزینه ای قریب به 2700$ (دلار آمریکا) را در پی خواهد داشت. در این شرایط همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز در صورت تکمیل فرم مربوطه مجاز به اقامت موقت در سنت کیتس خواهند بود.

متوسط درآمد مردان شاغل در سنت کیتس 2536$ (دلار آمریکا) اعلام شده است و این درحالی است که زنان با میانگین درآمدی 2260$ (دلاری) خود، 11% پایین تر از این رقم را دریافت می کنند. نکته حائز اهمیت تکرار این تفاوت در متوسط حقوق بازنشستگی این اشخاص در دوره زمانی خود می باشد. همچنین از سایر عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد بازنشستگی در سنت کیتس، شرکت یا موسسه کارفرمای افراد است؛ بدان معنا که موسسات کاریابی سنت کیتس نظیر stkittstourism و SKN Vibes با معرفی کمپانی های معتبر به افراد تعیین کننده درآمد مطلوب آن ها در زمان اشتغال تحت نظر بیمه این کشور خواهند شد. موقعیت جغرافیایی از دیگر شاخصه های مورد اهمیت در این مقوله می باشد و می توان اظهار داشت فعالیت شغلی در شهرهای Saint Paul’s ،Fig Tree و Middle Island با درآمد بیشتری در زمان بازنشستگی همراه خواهد بود.

مقایسه متوسط درآمد خانم ها و آقایان در سنت کیتس

پیرامون حقوق بازنشستگی سنت کیتس

به فراخور حرفه و زمینه شغلی افراد، مدت زمان اشتغال آن ها تا دستیابی به حق اعلام بازنشستگی متفاوت می باشد اما سن معمول بازنشستگی در سنت کیتس طبق قوانین حقوقی این کشور 62 سال اعلام شده است. شایان ذکر است که افراد ناتوان و کم توان مجاز به اعلام بازنشستگی پیش از این موعد می باشند و حداقل دوره پرداخت حق بیمه برای اعلام بازنشستگی افراد 500 هفته معین گشته است. باید خاطرنشان کرد طبق قوانین وضع شده سنت کیتس در ستل 1988 میلادی مدت زمان استاندارد کار در این کشور 40 ساعت در هفته تعیین شده است. افراد با مشاغل دولتی و آزاد نیز در سنت کیتس تحت پوشش بیمه اجتماعی این کشور خواهند بود و طبق ضوابط، 5% از حقوق هفتگی با ماهانه این اشخاص به بیمه اجتماعی آن ها اختصاص می یابد.

پیرامون حقوق بازنشستگی سنت کیتس

بیمه اجتماعی سنت کیتس افراد کمتر از 16 سال و بالای 62 سال را پوشش نداده و اگرچه این قانون تنها مختص شاغلین در مشاغل دولتی می باشد، اغلب فعالان حوزه های خصوصی ملزم به پرداخت 10% از حقوق خود به عنوان حق بیمه می باشند. میزان حقوق بازنشستگی شهروندان سنت کیتس با توجه به بررسی 15 سال آخر فعالیت اشخاص محاسبه می گردد. بدان معنا که بیشترین حقوق 3 سال افراد طی 15 سال گذشته انتخاب شده و با محاسبه میانگین آن، حقوق بازنشستگی تعیین می گردد. حداقل میزان حقوق بازنشستگی شهروندان در سنت کیتس 430EC (دلار کارائیب شرقی) بوده و حداکثر آن نیز 3900EC (دلار کارائیب شرقی) اعلام شده است. باید خاطرنشان کرد اغلب شهروندان در سنت کیتس کمتر از 50% درآمد خود در زمان اشتغال را به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و میزان آن هرگز از 60% تجاوز نخواهد کرد.

مقایسه حقوق بازنشستگی سنت کیتس و سایر کشورها

سنت کیتس جزیره ای آرام در دریای کارائیب بوده و مقصدی ایده آل برای کارآفرینان محسوب می گردد؛ با توجه به حداقل حقوق 3.3$ (دلاری) کارگران سنت کیتس به ازای هر ساعت کار، می توان اظهار داشت درآمد قشر بازنشستگان این سرزمین نیز دارای استانداردهای مربوطه می باشد. نرخ بیکاری سنت کیتس پایین تر از 6% بوده و در مقایسه با سایر کشورهای قاره آمریکا، باید اظهار داشت که به رغم وجود متوسط درآمد 1200$ (دلار آمریکا) برای بازنشستگان در سرزمین هایی نظیر اکوادور، حقوق بازنشستگی در سنت کیتس نیز با توجه به هزینه های زندگی این کشور در سطح معقولی قرار دارد. شما عزیزان در پایان می توانید از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *