ویزای کاری

حقوق بازنشستگی سنگاپور

حقوق بازنشستگی سنگاپور

سنگاپور کشوری مدرن در جنوب شرقی آسیاست و با توجه به نرخ بسیار پایین بیکاری در این سرزمین، حقوق بازنشستگی سنگاپور مورد توجه می باشد. کشورهای مختلف دارای نظام های بازنشستگی گوناگونی بوده و اغلب تصور افراد بدین گونه است که سرزمین های توسعه یافته اروپایی تنها نقاطی هستند که قشر بازنشسته آن ها از حقوق و درآمد مطلوبی برخوردار می باشند؛ حقیقت امر اما آن است که بازنشستگان حاضر در اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی نیز از حقوقی معادل با کمتر از 50% متوسط درآمد خود در دوره اشتغال بهره مند بوده و در کشورهای آسیایی نیز چنین نظمی با ظاهری متفاوت حاکم می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، کارشناسان این موسسه قصد دارند همراه شما به بررسی حقوق بازنشستگی در سنگاپور بپردازند.

  • متوسط حقوق بازنشستگی افراد در سنگاپور چقدر است؟
  • چه عواملی بر میزان حقوق بازنشستگی شهروندان سنگاپوری تاثیرگذار خواهند بود؟
  • طبق موازین و قوانین حقوقی سنگاپور، سن بازنشستگی اشخاص در این کشور چه میزان تعیین شده است؟
  • ضوابط کار در کشور سنگاپور به چه صورتی است و مشاغل پردرآمد آن کدامند؟
  • آیا سرمایه گذاران می توانند پس از بازنشستگی به سنگاپور مهاجرت کنند؟
  • بهترین راه مهاجرت بازنشستگان به سنگاپور چیست؟

درباره شرایط کار و بازنشستگی سنگاپور

سنگاپور سرزمینی است که از تجمع چندین جزیره بوجود آمده و درصد قابل توجهی از مردم این کشور به زبان تامیل و ماندارین صحبت می کنند. رشد اقتصادی کم نظیر سنگاپور طی سال های اخیر موجب شده تا علاوه بر تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور، افراد زیادی با هدف تجارت و سرمایه گذاری در سنگاپور، مقصد مهاجرتی خود را برگزینند. به رغم اینکه همسایگان این کشور چون مالزی و اندونزی نیز دارای وضعیت اقتصادی مطلوبی می باشند، سنگاپور توانسته است در کنار کشورهای هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان لقب ببر آسیایی را به علت رونق بازار اقتصاد از آن خود کند. متوسط درآمد افراد در سنگاپور بسیار بالا بوده و حداقل حقوق کارگران این کشور 1100 SGD (دلار سنگاپور) عنوان شده است و این درحالی است که شاغلین در بعضی زمینه های ماهانه به رقم 39500 SGD (دلار سنگاپور) به عنوان حقوق ماهیانه خود دسترسی خواهند داشت.

کار در سنگاپور بسیار تخصص محور بوده و اغلب افرادی با سابقه اشتغال در کمپانی های معتبر، دارای تسلط کافی بر زبان و تحصیلات عالی درجه 1 قادر به دریافت ویزای کار این کشور خواهند بود. متوسط درآمد ماهیانه شاغلین در شهرهای مختلف سنگاپور 5590$ (دلار آمریکا) بوده و شایان ذکر است که این رقم حدودا 3 برابر میزان دریافتی افراد با شرایط شغلی مشابه در کشور همسایه، مالزی، می باشد. نکته حائز اهمیت راجع به حقوق شاغلین و بازنشستگان سنگاپوری، تفاوت بسیار اندک و 4% میزان حقوق دریافتی مردان و زنان این کشور می باشد. همچنین در سال 2022 میزان حقوق فعالین در مشاغل دولتی این کشور با افزایش 3% همراه گشت که این تغییر در حقوق بازنشستگان سنگاپوری نیز مشهود است. در ادامه به بررسی نوسانات نرخ بیکاری سنگاپور در چند سال اخیر پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری سنگاپور

پیرامون حقوق بازنشستگی سنگاپور

از عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق بازنشستگی افراد در سنگاپور، موسسه یا شرکتی است که درحقیقت نقش کارفرما را بازی می کند؛ همچنین مشاغلی چون جراحی اعصاب در کنار وکالت و مدیریت بانک از جمله زمینه های شغلی هستند که بیشترین درآمد ماهیانه را برای افراد به همراه داشته و به فراخور همین موضوع بازنشستگان چنین حیطه هایی نیز از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین کارگران سنگاپوری دارای یکی از بالاترین نرخ های درآمد در جهان می باشند به صورتیکه طبق آمار رسمی در مقایسه با کشورهایی چون استرالیا و آلمان نیز متوسط حقوق کارگران سنگاپوری و بازنشستگان با سابقه فعالیت در این زمینه بیشتر می باشد. میزان ساعت کاری تعیین شده در سنگاپور 44 ساعت طی هفته بوده و سن بازنشستگی شهروندان این کشور نیز طبق قانون اساسی 62 سال اعلام شده است. در ادامه به بررسی پردرآمدترین مشاغل سنگاپور پرداخته ایم:

عنوان شغلمتوسط درآمد ماهیانه بر حسب دلار سنگاپور
پزشک37600 SGD
وکیل32400 SGD
قاضی31900 SGD
مدیر بانک28000 SGD

نظام بازنشستگی افراد در سنگاپور تحت عنوان CPF شناخته می شود؛ طبق موازین این کشور شاغلین پایین تر از 55 سال موظف به پرداخت 20% از حق بیمه اجتماعی بوده و موسسه یا شرکت مربوطه 17% از این سهم را تقبل می نماید. این درحالی است که برای شاغلین بالای 65 سال این رقم به 5% برای فرد و 7.5% برای کارفرمای مربوطه تنزل پیدا می کند. طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2022 متوسط حقوق بازنشستگی شهروندان سنگاپوری 1200$ (دلار آمریکا) برآورد گشته است که در سال معادل با 14400$ (دلار آمریکا) بوده و طبق قوانین وضع شده سنگاپور در سال 1982 سالمندان با حقوق پایینتر از این رقم مجاز به دریافت 280$ (دلار آمریکا) تحت عنوان مستمری افزوده خواهند بود.

پیرامون حقوق بازنشستگی سنگاپور

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی سنگاپور

در قیاس با کشورهای اروپایی، متوسط حقوق بازنشستگی در سنگاپور دارای وضعیت بسیار خوبی بوده و حتی می توان آن را هم تراز با کشورهایی چون اتریش دانست. به رغم وجود ویزاهای گوناگون و متعدد برای مهاجرت به سنگاپور، این کشور ویزایی تحت عنوان بازنشستگی به افراد اعطا نکرده و افراد به رغم برخورداری از تمکن مالی مطلوب در دوران بازنشستگی خود قادر به دریافت اقامت سنگاپور از این طریق نمی باشند. اما از دیگر جنبه های مثبت سنگاپور برای زندگی در دوران بازنشستگی، می توان به جایگاه ایده آل این کشور در رده بندی جهانی باکیفیت ترین کشورهای جهان برای زندگی اشاره کرد. سنگاپور توانست در این رده بندی رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده و این امر نشانگر وضعیت مطلوب زندگی بارنشستگان این کشور می باشد. در پایان همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهنمای شما در ادامه این مسیر خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *