ویزای کاری

حقوق بازنشستگی شیلی

حقوق بازنشستگی شیلی

جذب نیروهای متخصص کار از سوی کشورهای آمریکای جنوبی موجب گشته تا موضوعی چون حقوق بازنشستگی شیلی اخیرا مخاطبان بیشتری پیدا کند. به رغم اینکه متوسط درآمد شاغلین و بازنشستگان در کشورهای اروپایی در مقایسه با سرزمین های آمریکای لاتین بالاتر می باشد، هزینه های معقول زندگی در شیلی و همسایگان آن چون بولیوی، آرژانتین و پرو موجب گشته تا متقاضیان زیادی خواستار اخذ اطلاعات پیرامون شرایط کار در کشورهای مذکور باشند. همچنین اگرچه نرخ بیکاری شیلی طی دو سال اخیر با افزایش روبرو بوده است، ثبات بازار اقتصادی این کشور از سایر دلایل علاقه مندی افراد به اشتغال در شهرهای اصلی این کشور درحال توسعه می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در ادامه این مقاله با ارائه راهنمایی های مفید راجع به این موضوع به بررسی بازنشستگی در شیلی بپردازند.

  • متوسط درآمد افراد در کشور شیلی چقدر است؟
  • در مقایسه با کشورهای مدرن اروپایی، حقوق بازنشستگی شیلی چه میزان پایین تر می باشد؟
  • سن بازنشستگی تعیین شده برای زنان و مردان شیلی چقدر است؟
  • عوامل و شاخصه های تاثیرگذار بر رقم بازنشستگی کارمندان در شیلی کدامند؟
  • بهترین مسیر برای رسیدن به کار در شیلی چیست؟
  • چه کسانی می توانند از مزایای بازنشستگی در شیلی استفاده کنند؟
  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی شیلی به چه شرحی است؟

درباره شرایط کار و بازنشستگی در شیلی

شیلی سرزمینی زیبا در آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن شهر توسعه یافته سانتیاگو می باشد؛ اغلب مردم شیلی به زبان اسپانیولی سخن می گویند و بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور بر پایه صادرات صورت گرفته به سرزمین های ژاپن و هلند می باشد. صنایع مس و کاغذ جزء اصلی ترین پایه های اقتصاد شیلی هستند. فعالیت های کشاورزی در شیلی نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی مطلوب این کشور و آب و هوای متنوع آن دارای پتانسیل زیادی می باشد. موسسات کاریابی متعددی در شیلی به فراخور مهارت و تخصص افراد به جذب آن ها می پردازند. از جمله این موسسات می توان immigrantspirit و stepstone را نام برد. حقوق کارمندان در شیلی نیز نسبتا مطلوب بوده و حداقل حقوق آن ها 420$ (دلار آمریکا) در سال 2022 اعلام شده است. شایان ذکر است که نرخ مالیات وضع شده بر درآمد کارکنان در شیلی 35% می باشد.

یکی از فاکتورهای اثرگذار بر میزان درآمد افراد در دوران اشتغال و بازنشستگی، شهر محل فعالیت آن ها می باشد؛ سانتیاگو بزرگ ترین شهر شیلی بوده و مضاف بر اینکه بیش از 30% کل نیروی کار حاضر در شیلی در این شهر متمرکز شده اند، حضور شرکت های معتبر و نامداری چون Libertex Group و GlaxoSmithKline موجب شده تا جستجوی فرصت های ایده آل شغلی جهت دستیابی به حقوقی مطلوب در این کشور تسهیل گردد. همچنین مدیریت فروش، توسعه نرم افزار و بازاریابی از پرمخاطب ترین مشاغل موجود در شیلی هستند که دارای حقوق بازنشستگی مطلوبی نیز می باشد. در سال 2022 میانگین حقوق افراد در شیلی 3100$ (دلار آمریکا) اعلام شده است که در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین در سطح مطلوبی قرار دارد. نرخ بیکاری شیلی در سال 2022 دو رقمی شده و در ادامه به بررسی آن همراه با جزئیات پرداخته ایم.

تغییرات نرخ بیکاری شیلی

پیرامون حقوق بازنشستگی شیلی

مشاغل گوناگون دارای بازار کار متفاوتی در شهرهای مختلف شیلی می باشند؛ بدان معنا که مشاغلی چون طراحی گرافیک، مددکاری اجتماعی و حسابداری در شهر Las Condes شیلی با کمبود نیرو مواجه بوده و فعالیت در آن ها برای مدت طولانی می تواند دستمزد خوبی را برای دوران بازنشستگی به همراه داشته باشد. تعدد هتل ها و مراکز بهداشتی و درمانی در شهر Antofagasta بازار کار مشاغلی چنین را پر رونق گردانده و موسسات و کمپانی هایی چون FLSmidth|FLSmidth مطلوب ترین حقوق و مزایا را به کارمندان خود اعطا می نمایند. از مشاغل موردنیاز در شیلی می توان به پرستار، مدرس زبان انگلیسی، مهندس معدن و کارشناس حقوقی اشاره کرد.

سن بازنشستگی مردان در شیلی طبق قوانین حقوقی این کشور 65 سال اعلام شده و این درحالی است که زنان شیلی در 60 سالگی مجاز به اعلام رسمی بازنشستگی خواهند بود. تعادل میان منابع و مصارف در شیلی طی دو دهه اخیر مطابق با استانداردهای جهانی پیش نرفته و همین موضوع موجبات اعتراضات شهروندان به نظام بازنشستگی این کشور را فراهم آورده است. نظام بازنشستگی شیلی در سال 1981 میلادی از سیستم PAYG به مستمری بخش خصوصی انتقال یافت. با وجود این موضوع و بودجه 170 میلیارد دلاری این بخش در شیلی، همچنان درصد قابل توجهی از شهروندان شیلی به حداقل حقوق 170 دلاری بازنشستگان این کشور اعتراض دارند. شایان ذکر است که حداقل حقوق بازنشستگان 70 الی 75 ساله در شیلی به 190$ (دلار آمریکا) افزایش می یابد. این درحالی است که تسهیلات متعددی چون امکان اخذ انواع وام با بهره کم برای این قشر افراد فراهم خواهند بود.

پیرامون حقوق بازنشستگی شیلی

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی شیلی

در مقایسه با سایر کشورهای حوزه آمریکای لاتین، می توان اظهار داشت حقوق بازنشستگان در شیلی ظرفیت ترقی بسیاری داشته و امید است در سال های آتی با افزایش آن مواجه باشیم. دلیل این امر نیز متوسط هزینه زندگی در شیلی می باشد که 650€ (یورو) برآورد گشته است. در مقایسه با کشورهای مرفه اروپایی اما که دارای متوسط حقوق بازنشستگی 1300€ (یورو) و فراتر از آن می باشند، متوسط حقوق بازنشستگی شیلی کمتر از نصف این میزان خواهد بود. راجع به ویزای بازنشستگی شیلی نیز می بایست اظهار داشت که اشخاص با حقوق 1000$ الی 1500$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه قادر به دریافت آن خواهند بود و با گذشت 5 سال از اقامت خود نیز مجاز به اخذ تابعیت شیلی می باشند. همکاران موجب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای مفیدی برای شما عزیزان در ادامه این مسیر هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *