ویزای کاری

حقوق بازنشستگی فرانسه

حقوق بازنشستگی فرانسه

فرانسه کشوری زیبا با تمدنی غنی می باشد که در طول تاریخ متحمل اتفاقات بسیاری در زمینه های گوناگون اقتصادی بوده است؛ کسب اطلاعات راجع به حقوق بازنشستگی فرانسه از موضوعاتی است که به فراخور پیشرو بودن اقتصاد و مطلوب بودن شرایط کار در شهرهایی نظیر پاریس، مورد توجه قرار می گیرد. افراد می توانند به صورت موقتی یا دائم کار در فرانسه را تجربه کنند و به رغم اینکه نرخ بیکاری فرانسه در مقایسه با سایر سرزمین های اروپایی چون آلمان، اندکی بالاتر می باشد این کشور همچنان متقاضیان خود در مقوله اخذ ویزای کاری فرانسه را داراست. در ادامه این مقاله که با همت تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، قصد داریم به بیان جزئیاتی راجع به شرایط زندگی بازنشستگان در فرانسه و حقوق و مزایای درنظر گرفته شده برای آنان بپردازیم.

  • متوسط حقوق بازنشستگی افراد در فرانسه چه کسری از درآمد معمول آن ها در دوره اشتغال خواهد بود؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان فرانسوی مطابق با قانون اساسی این کشور چقدر اعلام شده است؟
  • شرایط اشتغال در شهرهای گوناگون فرانسه و اخذ ویزای کاری این کشور به چه ترتیبی است؟
  • متوسط حقوق بازنشستگی شهروندان فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای مدرن اروپایی دارای چه جایگاهی می باشد؟
  • علاوه بر کارفرمای مربوطه و میزان حق پرداختی بیمه اجتماعی، چه عوامل دیگری بر میزان حقوق بازنشستگی اشخاص در فرانسه تاثیرگذار خواهد بود؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در فرانسه

فرانسه سرزمین پهناوری است که در جنوب غربی اروپا واقع شده و با توجه به گستردگی این کشور و قرارگیری در جایگاه سوم بزرگ ترین کشورهای اروپا، می توان انتظار داشت که نیاز به نیروی کار متخصص در فرانسه همچون سال های قبل ملموس باشد. همانطور که ذکر شد در مقایسه فرانسه با همسایگان خود نظیر سوئیس و آلمان می توان چنین اظهار داشت که فرانسه نیز به خوبی توانسته به توسعه زیرساخت های اقتصادی خود در زمینه های گوناگون از جمله صنعت توریسم بپردازد اما همچنان دارای نرخ بیکاری بالاتری در قیاس با دو کشور مذکور می باشد. شهروندان فرانسوی در سال های اخیر رضایت چندانی از اصلاحات نظام بازنشستگی این کشور نداشته و در اواسط سال 2019 نیز به اعتراضات همگانی دست زدند. با این وجود سن بازنشستگی در فرانسه با دو سال افزایش نسبت به سال گذشته همراه شد.

فرانسه دارای شهرهای متعددی با هزینه بالای زندگی می باشد که همزمان شهروندان این کشور و مهاجرین خارجی قادر خواهند بود با یافتن فرصت شغلی مرتبط با خود در این مناطق، از حقوق و درآمد بسیار مطلوبی بهره مند گردند. شهر پاریس یکی از مهم ترین مراکز تجارت، هنر، دیپلماسی و گردشگری در اروپا می باشد که طبق آمار منتشره در سال 2018 دارای بیشترین تعداد بازدید کننده پس از بانکوک طی یک سال می باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق افراد در دوره اشتغال و بازنشستگی، شرکت محل فعالیت آن ها می باشد؛ بدان معنا که کار در شرکت های ممتاز و معتبری چون Parexel و Parexel تاثیر بسزایی بر حقوق اشخاص در آینده نه چندان دور خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به تغییرات نرخ بیکاری فرانسه طی سال های اخیر که تابعی از بهبود شرایط سامان یافته اقتصادی این کشور بوده است، بپردازیم.

تغییرات نرخ بیکاری فرانسه

درباره حقوق بازنشستگی در فرانسه

متوسط درآمد شاغلین کشور فرانسه در سال 2020 با افزایشی اندک در مقایسه با سال گذشته به 46600€ (یورو) در سال رسید؛ این امر بدان معناست که مهاجرین می توانند درصورت برخورداری از ملزومات مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی، به اخذ مجوز کار سرزمین هایی چون آلمان با متوسط حقوق 15% بالاتر از فرانسه مبادرت ورزند. با این حال اشتغال در زمینه های طراحی مد، مترجمی، طراحی گرافیک و مشاوره حقوقی دارای درآمد بسیار مطلوبی در شهرهای گوناگون فرانسه چون لیون و تولوز می باشد. باید خاطرنشان کرد مهاجرت در دوره بازنشستگی به فرانسه با توجه به عدم اعطای ویزای بازنشستگی از سوی دولت این کشور به متقاضیان تنها در صورت اثبات تمکن مالی افراد امکانپذیر خواهد بود. فی الواقع این شیوه مهاجرت در زمره انواع مهاجرت سرمایه گذاری بوده و اثبات تمکن مالی به دولت نیازمند ارائه رسید حداقل مبلغ 40000€ (یورو) بلوکه شده در حساب شخص می باشد.

حداقل حقوق سالیانه افراد در فرانسه 7200€ و حداکثر آن نیز 277000€ (یورو) برآورد گشته و طبق ضوابط موجود در فرانسه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان، 50% حقوق آن ها در دوره اشتغال خواهد بود. همچنین چارک پایین نیز در این موضوع 37% میزان درآمد معمول در دوران اشتغال می باشد. با این اوصاف می توان اظهار داشت که بازنشستگان فرانسوی به طور میانگین ماهانه به حقوق 1530€ (یورو) دست می یابند. شایان ذکر است که مضاف بر ارقام ذکر شده، این قشر از جامعه از تسهیلات ویژه بانکی و همچنین امکان بهره مندی از انواع تخفیف های تفریح، گردشگری و حمل و نقل در شهرهای بزرگ فرانسه برخوردار می باشند. سن بازنشستگی در فرانسه طبق تغییراتی که در سال 2010 رخ داد به 62 سال رسید و هم اکنون به 66 سال و 7 ماه افزایش یافته است.

درباره حقوق بازنشستگی در فرانسه

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در فرانسه

بهترین راه برای رسیدن به حقوق بازنشستگی در فرانسه، اخذ ویزای کاری فرانسه در یک زمان مناسب و متناسب با شرایط سنی فرد است. پایه حقوق بازنشستگان در فرانسه 219€ الی 230€ (یورو) به صورت هفتگی بوده و افراد مسن دارای سن بیشتر از 80 سال هر هفته رقمی معادل با 241€ (یورو) را دریافت می نمایند. شایان ذکر است که قوانین مالیاتی فرانسه شامل حقوق بازنشستگی این کشور نیز گشته و در انتهای هر ماه بخشی از دریافتی افراد به این دلیل کسر خواهد شد.

در پایان می توان چنین برداشت نمود که کشور فرانسه در مقایسه با سایر سرزمین های توسعه یافته اروپایی دارای حقوق مطلوبی برای بازنشستگان بوده و همچنین جایگاه 12 آن در رتبه بندی جهانی کشورها بر اساس میزان کیفیت زندگی، بیانگر شرایط معقول مهاجرت به فرانسه در دوران بازنشستگی می باشد. همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گره گشای شما در این مسیر خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *