ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در اتریش

حقوق ماهیانه کار در اتریش

ویزای کار اتریش در بین متقاضیان کار طرفداران زیادی دارد و از همین رو اطلاع کامل از حقوق ماهیانه کار در اتریش می تواند چشم انداز خوبی برای هموطنان فراهم کند. بر اساس آمارهای سال 2024 میانگین ماهیانه سطح درآمد کارگران در اتریش در حدود 3790€ (یورو) می باشد. اما این سطح درآمدی در اتریش تحت تاثیر علل و عواملی همچون سابقه کار، سطح تحصیلات، جنسیت، محل کار در نوسان است. بر مبنای آمار بدست آمده از بازار کار اتریش، پر درآمدترین مشاغل کشور اتریش به ترتیب شامل دندانپزشک، متخصص تغذیه و مدیر عامل می باشد.

  • میانگین درآمد ماهیانه در اتریش 2024 چقدر است؟
  • انواع ویزاهای کاری اتریش کدامند؟
  • شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپایی در اتریش به چه صورتی است؟
  • هزینه اخذ کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU) در اتریش چقدر می باشد؟

اتریش از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن می باشد که دارای یک اقتصاد صنعتی پیشرفته می باشد. استاندارد کار و زندگی در اتریش بسیار بالاست. اتریش پس از فنلاند دومین کشور در جهان است که شهروندان امید به زندگی و حس رضایتمندی بالایی داردند. مردم از طبیعت بکر و هوای با کیفیت در کنار سیستم مراقبت های بهداشتی درجه یک و طیف وسیعی از فرصت های آموزشی بهره می برند. اینها عامل مهمی است که همه ساله باعث جذب متخصصان و کارگران ماهر برای کار در بخش های مختلف اقتصادی این کشور می شود. صنایع مواد شیمیایی، صنایع خودرو سازی، صنایع غذایی، صنایع مالی و بانکداری، صنایع گردشگری و صنایع کامپیوتر و IT از جمله صنایع نیازمند نیروهای متخصص خارجی است. افراد می توانند برای ارزیابی پرونده مهاجرتی خود و اخذ مشاوره های تخصصی درباره اخذ ویزای کاری اتریش به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند.

شرایط حقوق ماهیانه کار در اتریش

بر اساس آخرین داده ها و اطلاعات حاصل از بازار کار اتریش، میانگین حقوق ماهیانه کار در این کشور در حدود 3790€ (یورو) می باشد که در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپایی (EU) درآمد نسبتا پایینی به شمار می رود. اما حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در اتریش به ترتیب 520€ و 16900€ (یورو) می باشد. این میانگین ماهیانه در اتریش شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزایا نیز می شود. البته باید توجه کرد که درآمدها بین مشاغل مختلف اتریش شدیدا متفاوت است. در همین نمودار جایگاه اتریش با حقوق ماهیانه کار معادل 3820€ (یورو) جزء یکی از کمترین سطوح درآمدی در بین کشورهای اروپایی مطرح می باشد:

نمودار حقوق ماهیانه کار در اتریش

فاکتورهای موثر بر حقوق ماهیانه کار در اتریش

در اینجا ممکن است یک سوال کلیدی و بسیار مهمی توسط متقاضیان مطرح شود و آن اینکه چگونه می توان سطح حقوق ماهیانه کار در اتریش را بالا برد؟ مسلما عامل اصلی اثرگذار بر روی سطح درآمدیتان رزومه یا CV کاری شما می باشد که متشکل از دو بخش سابقه کار و سطح تحصیلات تخصصی می باشد. این دو فاکتور جزء فاکتورهایی است که بیشترین تاثیر را بر روی سطح درآمدیتان در اتریش دارند. مثلا سابقه کاری 5 سال به بالا با 36% و نیز مدرک فوق لیسانس با 29% افزایش حقوق بیشترین تاثیر را گذاشته و ایده آل ترین رزومه محسوب می شود.

اما گذشته از این عوامل، فاکتورهای دیگری نیز هستند که به نوبه خود می توانند بر روی حقوق ماهیانه کار در اتریش تاثیرگذار باشند. مثلا فاکتور جنسیت یکی از این عوامل است. به طوری که حقوق ماهیانه مردان در اتریش 4% بالاتر از زنان است که جزء کمترین درصدها در اروپا نیز محسوب می شود. از این لحاظ اتریش در بین کشورهای پیشرو در برابری جنسیتی در اروپا می باشد. همچنین سطح درآمد اشتغال در بخش دولتی اتریش 7% بالاتر از درآمدها در بخش خصوصی این کشور می باشد.

فاکتورهای موثر بر حقوق ماهیانه کار در اتریش

حقوق ماهیانه مشاغل در اتریش

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد حقوق ماهانه کارگران در اتریش معادل 3820€ (یورو) می باشد که به طور متوسط اتریش ها هر ساعت 22€ (یورو) دریافت می کنند. اکنون با هم به بررسی سطح میانگین درآمد مشاغل در اتریش 2023 می پردازیم. بر اساس آمار سال 2023 و نیز مطابق جدول تفصیلی زیر، پر درآمدترین مشاغل اتریش به ترتیب شامل دندانپزشک، متخصص تغذیه و مدیر عامل می باشد:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار2750€
مدیر مالی5640€
مدیر دفتر3440€
منشی1700€
عکاس2240€
مهندس هوافضا5060€
خلبان6520€
معمار4460€
مکانیک1430€
مدیر شعبه بانک7070€
معلم2730€
مدیر پروژه4450€
مهندس عمران3690€
مهندس برق3710€
مهندس مکانیک3740€
مدیر عامل8560€
دندانپزشک9130€
متخصص تغذیه7620€
سر آشپز2450€

همچنین پیش بینی ها نشانگر افزایش سطح حقوق ماهیانه کار در اتریش برای سال 2023 می باشد. آمارها نشانگر افزایش 1% درآمدها نسبت به سال 2022 می باشد. این روند همچنین نشانگر افزایش سطح دستمزدهای کارگران اتریشی برای سال 2023 نیز می باشد. منتها ما شاهد افزایش کند و آرام با همان افزایش 1 یا 2% در سطح درآمدها خواهیم بود. اگرچه متوسط درآمد در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است اما هزینه زندگی در اتریش نیز به همین نسبت کمتر از کشورهای دیگر اروپایی است.

تنظیم شکایت برای میزان حقوق ماهیانه کار در اتریش

یکی از اصلی ترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی در خصوص میزان حقوق ماهیانه کار در اتریش با آن مواجه هستند، تنظیم شکایت برای پایین بودن میزان دستمزد در این کشور می باشد. بنابراین اگر حداقل دستمزد ماهیانه کار در اتریش به اتباع خارجی پرداخت نمی شود می توانند به مراجع ذیربط شکایت کنند. اما کارمندان نگران نباشند، زیرا اتریش دارای قوانین سختگیرانه کار و فرهنگ تجاری سفت و سخت رسمی می باشد. به این ترتیب اگر حقوق ماهیانه کار در اتریش، با حداقل دستمزد مناسب در این کشور مطابقت نداشته باشد ممکن است برای کمک گرفتن از مراجع قانونی استفاده کنید. که یکی از مهمترین مراجع قانونی برای دریافت حقوق بالاتر در این کشور دادگاه های اتریش می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان رشد حقوق ماهیانه کار در اتریش را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

میزان رشد حقوق ماهیانه کار در اتریش

نکته قابل توجه در خصوص شرایط کار در اتریش این است که، کارفرمایانی که حداقل دستمزد ماهیانه کار در اتریش را رعایت نمی کنند، با جریمه های سنگینی مواجه می شوند. به طور مثال، شرکتی که در اتریش بیش از 3 کارمند دارد، ممکن است از 3000€ تا 25000€ (یورو) برای اولین تخلف خود جریمه شود. علاوه بر این برای پرداخت مناسب حقوق و دستمزد در اتریش پرداخت بر اساس سن، نژاد و جنسیت در این کشور جریمه وجود دارد. در نهایت اینکه، در صورت اختلاف میزان دستمزد، حل اختلاف غیر رسمی جایگزین در اتریش رایج است، که کارمندان می توانند از این طریق شکایت خود را بررسی کنند.

نحوه اخذ ویزای کار اتریش

از شرایط اخذ ویزای کاری اتریش داشتن کارفرمای اتریشی می باشد. در واقع، این کارفرمای اتریشی است که به عنوان اسپانسر عمل کرده و استارت اخذ مجوز کار را می زند. برای این منظور کارفرمای اتریشی بایستی درخواست مجوز کار را به اداره کار اتریش (AMS- Arbeitsmarktservice) تحویل دهد. در این زمینه اشاره به نکاتی حائز اهمیت میباشد. اولا تمامی اسناد و مدارک لازم می بایست قبل از تحویل به سفارت به زبان آلمانی ترجمه شود. نکته دوم درباره مدت زمان رسیدگی به درخواست ها می باشد که معمولا طول این فرآیند 6 تا 7 هفته کاری می باشد. اما برای اخذ ویزای کار اتریش ارایه مدارک ذیل الزامی است:

  • مدرک مسافرتی معتبر (مثل پاسپورت)
  • شناسنامه متقاضی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک سکونتی در اتریش
  • بیمه سلامت با پوشش فراگیر
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء سابقه مجرمیت
  • رسید پرداخت هزینه سفارت

انواع ویزای کاری در اتریش

در اتریش انواع مختلف ویزاهای کاری برای متقاضیان خارجی ارائه می شود. اولین مورد که ویزا نیز محسوب نمی شودو یک نوع مجوز اقامتی است، کارت آبی اتحادیه اروپایی است. این کارت توسط دولت اتریش برای متخصصان خارجی واجد شرایط به منظور کار و زندگی در اتریش به مدت 2 سال صادر می شود. از شرایط اخذ این ویزا می توان به داشتن قرارداد کاری، مدرک دانشگاهی معتبر و نیز سطح درآمدی 1.5 برابر درآمد متوسط در اتریش اشاره نمود. هزینه کارت آبی حدود 120€ (یورو) و مدت زمان رسیدگی به درخواست ها نیز تا 8 هفته می باشد.

ویزای کاری دیگر اتریش کارت قرمز- سفید- قرمز می باشد که مخصوص کارگران کلیدی است و به آنها اجازه کار و زندگی در اتریش را تا حداکثر 12 ماه فراهم می کند. لازم به ذکر است که شرط اعطای این نوع ویزا بر اساس امتیازات اخذ شده توسط متقاضیان می باشد. بنابراین داشتن سابقه کاری و تخصص بالا جزء شرایط اصلی اخذ ویزای مذکور محسوب می شود. هزینه کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش نیز حدود 120€ (یورو) و مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز تا 8 هفته می باشد. از ویزاهای کاری مهم دیگر کشور اتریش می توان به ویزای کارگران خیلی ماهر و ویزای کارگران کلیدی خویش کارفرما اشاره نمود. اخذ تمامی ویزاهای کاری اتریش در تخصص وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بوده و آنها می توانند شما را تا دست یابی به موفقیت نهایی هدایت و راهنمایی بکنند.

سوالات پرتکرار در خصوص حقوق ماهیانه کار در اتریش

برای بررسی حقوق ماهیانه کار در اتریش موارد زیر عنوان می گردد:

  • درآمد ماهیانه در کشور اتریش به طور میانگین چقدر است؟ میانگین حقوق ماهیانه در کشور اتریش تقریببا 3820€ (یورو) در ماه خواهد بود.
  • اتریش چند نوع ویزای کاری دارد؟ اتریش دو نوع ویزای کاری دارد، ویزای جاب آفر که با داشتن دعوتنامه کاری بدست می آید و ویزای جستجوی کار اتریش.
  • ویزای جستجوی کار اتریش چه ساز و کاری دارد؟ امتیازبندی است و باید از مولفه های سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار امتیاز گرفت.
  • مدت اقامت از طریق ویزای جستجوی کار اتریش چقدر است؟ مدت اقامت از طریق این ویزا 6 ماه است.
  • برای صدور ویزای جستجوی کار اتریش چند امتیاز نیاز است؟ برای صدور این ویزا حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز مورد نیاز است.
4.4/5 - (5 امتیاز)

10 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در اتریش

  1. ساحل گفت:

    سلام من ۲۲سالمه و همسرم ۲۳.من دانشجوی حقوق و ایشون دانشجوی تربیت بدنی هستن
    هر دوی ما شغل فعلیمون پتینه کاری و نقاشی روی دیوار هستش
    چطور میتونیم برای مهاجرت و اقامت در اتریش اقدام کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از طریق ادامه تحصیل توی این کشور اقدام کنید چون شغل و تحصیلتون همخوانی نداره

  2. علی گفت:

    سلام.بنظرتون حقوق یک فردی که ۱۰سال سابقه کار در هلال احمر داره تو اتریش چطوری؟و اینکه حداقل حقوقی که هلال احمر اتریش میگه چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حرفه تخصصی شما چی هست؟

  3. محسن جزایری گفت:

    سلام
    بنده مدرک کاردانی صنایع چوب و مدرک دیپلم فنی صنایع چوب با مهارت و سابقه را دارم
    در ضمن سابقه کار و مهارت کافی در زمینه سقف کاذب و کناف را دارم
    سنم 35 سال میباشد
    برای اخذ اقامت کاری در اتریش چطور میتونم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای کار در اتریش می تونید از ویزای جستجوی کار این کشور استفاده کنید و به این کشور برسید تا بتونید مستقیم در این کشور دنبال کار بگردید.

  4. کاوه گفت:

    سلام برقکار ساختمان هستم 35 ساله، مدرک فنی حرفه ای دارم با 14 سال سابقه کار برقکشی، دوربین مدار بسته، نورپردازی ساختمان، اطفاء حریق، و…
    خواستم بدونم شرایط کار من نسبت ب شغلم در اتریش چگونه‌س و اینکه بعد اتریش کدوم کشور رو پیشنهاد می‌دهید ؟ ممنون??

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در اتریش نیاز به ویزا خواهید داشت اما در وهله اول برای اخذ ویزا نیاز به مدرک دانشگاهی خواهید داشت اما در مورد کشور المان شرایط بهتری دارید و میشه بدون لیسانس هم به این کشور درجه یک مهاجرت کنید

  5. Daneyal گفت:

    میخواستم بدونم اتریش جای خوبی واسه کار هس حقوق یک کاگر سادع در اتریش به مول ایرات جقدر است چون میخوام برم کار کنم پول بفرستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور اتریش کشور فوق العاده ای برای زندگی و کار محسوب میشه اما شما باید ببییند در وهله اول چطور میتونید به این کشور مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *