ویزای کاری

درآمد در ارمنستان

درآمد در ارمنستان

یکی از راه های مرسوم برای مهاجرت به ارمنستان مهاجرت کاری است و یکی از دغدغه های مهم متقاضیان کار در رابطه با درآمد در ارمنستان است. با توجه به اینکه ارمنستان در همسایگی کشور ایران است هر ساله متقاضیان ایرانی زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. ارمنستان کشوری کوهستانی بوده که در منطقه قفقاز جنوبی جای گرفته است، سیستم حکومتی در این کشور جمهوری بوده و دارای جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر است. شهر ایروان یکی از شهرهای مهم کشور ارمنستان است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط کار و درآمد در ارمنستان بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار هموطنان قرار دهند.

  • شرایط کار در کشور ارمنستان چیست؟
  • آیا می توان با کار در این کشور به درآمد بالا دست یافت؟
  • هزینه های زندگی در ارمنستان با درآمد در این کشور چه نسبتی دارد؟
  • مهم ترین مشاغل در کشور ارمنستان کدامند؟

شرایط کار در کشور ارمنستان

از شاخص های مهم و تاثیر گذار برای اخذ ویزای کار ارمنستان بازار کار و نرخ بیکاری در این کشور است، نرخ بیکاری در این کشور 17.69 % است و مشخص می شود که شرایط کار در این کشور در وضعیت بسیار مناسب قرار ندارد. متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار کشور ارمنستان را دارند باید از مشاغل مورد نظر در این کشور اطلاع داشته باشند، برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور ارمنستان عبارتند از: حسابدار، مشاور مالی، مدیر بازاریابی، مدیر پروژه، مهندس اتوماسیون، مشاور کسب و کار، برنامه نویس، دستیار اداری، مهندس کشاورزی و مهندس نرم افزار. متقاضیانی که در این عرصه دارای مدرک تحصیلی و یا مهارت و تخصص باشند شانس زیادی برای دریافت دعوت نامه شغلی دارند. برای کاریابی در کشور ارمنستان متقاضیان می توانند از طریق آگهی های شغلی، موسسات کاریابی و وب سایت های معتبر کاریابی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بررسی درآمد در ارمنستان

حقوق و دستمزد ماهانه در کشور ارمنستان در مشاغل مختلف متفاوت است، به طور میانگین میزان درآمد در کشور ارمنستان ماهانه 899000AMD(درام) است که این میزان با توجه به سوابق کاری و مهارت و تخصص فرد افزایش می یابد. در رابطه با هزینه های زندگی در ارمنستان می توان گفت نرخ اقلام طبق روال عادی تعیین میشود و برای محصولات نرخ با ثباتی در نظر گرفته می شود. به طور کلی افراد می توانند با حداقل درآمد ماهانه در نظر گرفته شده در این کشور به راحتی در ارمنستان اقامت داشته باشند. در ادامه به میزان درآمد در برخی از مشاغل ارمنستان اشاره می کنیم.

معرفی شغلدرآمد به درام
جراح پلاستیک3760000AMD (درام)
جراح مغز و اعصاب3470000AMD (درام)
روانشناس بالینی2900000AMD (درام)
متخصص قلب و عروق کودکان2520000AMD (درام)
روانشناس2330000AMD (درام)
مدیر مالی1770000AMD (درام)
مدیر عامل1660000AMD (درام)
مدیر توسعه تجارت1650000AMD (درام)
مهندس هسته ای1580000AMD (درام)
معاون AMD1570000AMD (درام)
مدیر بازاریابی1560000AMD (درام)
مدیر فروش1530000AMD (درام)
استاد ریاضیات1450000AMD (درام)
وکیل1420000AMD (درام)
مدیر بازاریابی و توسعه تجارت1410000AMD (درام)
رئیس فناوری اطلاعات1390000AMD (درام)
مدیر داروسازی1380000AMD (درام)

بررسی درآمد در ارمنستانیکی دیگر از همسایگان ایرانی که برای کار مورد توجه ایرانیان می باشد کشور ترکیه است، برای اطلاع از شرایط کار در کشور ترکیه می توانید به مطالعه مقاله شرایط کار در ترکیه بپردازید.

روند رسیدن به درآمد در ارمنستان

برای ورود به بازار کار کشور ارمنستان به ویزای کار این کشور نیاز دارید، متقاضیان برخی از کشورها مانند: ایران اگر قصد کار به مدت 90 روز در کشور ارمنستان را داشته باشند می توانند بدون دریافت ویزا در این کشور مشغول به کار شوند ولی اگر قرار داد کاری شما برای بیشتر از 90 روز است باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای کار ارمنستان انجام دهید. به این منظور متقاضی باید به سفارتخانه یا کنسولگری کشور ارمنستان مراجعه کند و درخواست خود را اعلام کند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور ارمنستان عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوط و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه یا قرار داد کاری
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور ارمنستان
  • بیمه مسافرتی
  • رزومه و سوابق کاری
  • مدرک معتبر زبان

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور ارمنستان را دارند می توانند همراه با اعضاء خانواده در این کشور اقامت داشته باشند. جهت اخذ ویزای همراه لازم است فرد مدارکی مانند تکمیل فرم مورد نظر، گذرنامه و مدارک شناسایی تمامی اعضاء، سند ازدواج و گواهی تمکن مالی را ارائه کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد در ارمنستان کسب کردید، برای مهاجرت به کشور ارمنستان راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به ارمنستان می توانید از آن مطلع شوید. همچنین متقاضیان می توانند طی تماس با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده بهره مند شوند و بهترین روش را برای مهاجرت به ارمنستان و یا سایر کشورهای دنیا با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در ارمنستان

می توان گفت که ارمنستان یکی از کشورهایی است که ایرانی ها کم و بیش به آن توجه دارند. این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد و این مسئله می تواند کار کردن در آن را جذاب تر کند. در حال حاضر، سطح درآمد در ارمنستان بالا نیست. این بدان معنا نیست که شهروندان این کشور درآمد کمی به دست می آورند اما به این معنی است که بسیاری از شهروندان این کشور، در مقایسه با سایر کشورها، سطح درآمد کمتری خواهند داشت. در چنین شرایطی می توان گفت که ممکن است بسیاری از افراد، کار کردن در این کشور را نپذیرند. در رابطه با درآمد در این کشور چالش هایی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • میزان افزایش درآمد در ارمنستان چقدر است؟ در سال گذشته، به طور متوسط درآمد افراد در حدود 27400AMD (درام) بود که در سال جاری به بیش از 330000AMD (درام) رسیده است که نشان از پیشرفت قابل توجه دارد.
  • چه سطحی از درآمد در ارمنستان مناسب ارزشیابی می شود؟ می توان درآمدی در حدود 25000$ (دلار) در سال را برای زندگی در این کشور بسیار مناسب دانست.
  • در چه حوزه هایی از کار در ارمنستان می توان به درآمد بالاتری رسید؟ در حال حاضر، کار کردن در حوزه های توریسم، هتلداری، علوم کامپیوتر و پزشکی بیشترین درآمد در این کشور را ایجاد می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

16 دیدگاه برای “درآمد در ارمنستان

  1. هادی گفت:

    سلام آقا داوود که پیامتون اولین پیام هست میتونم باهاتون صحبت کنم شماره تلفن‌تان رو می فرمایید؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امیدوارم که پیامتون رو ببینن

  2. داود گفت:

    سلام
    بنده پیمانکار ساختمان هستم و یک پیشنهاد کار از ارمنستان دریافت کردم. میخاستم ببینم برای تیمم باید ویزا بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هر کسی باید به صورت مجزا ویزا دریافت کنه

  3. داریوش گفت:

    درود. برای کار باید به زبان ارمنی تسلط داشت؟؟ انگلیسی ملاک نیست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شغل شما داره.
      بعضی از مشاغل از جمله علوم کامپیوتر رو می شه با زبان انگلیسی طی کرد ولی در کل شما باید زبان ارمنی رو بلد باشید

  4. محمد اینانلو یغمورلو گفت:

    سلام و خسته نباشی
    من مخوام درخواست اقامت ارمنستان از طریق خرید ملک رو بدم خواستم بدونم شرایطش چجوریه و تا چه سقفی باید سرمایه گذاری تو خرید ملک انجام بدیم ک اقامتون اوکی بشه

  5. حسن گفت:

    سلام من فوق دیپلم عمران دارم آیا می توانم در ارمنستان کار پیدا کنم 20سال سابقه کار در شرکتها را دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ارمنستان نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت

  6. میثم گفت:

    با سلام راهنمایی جهت اخذ ویزا یا قرارداد کاری برای ارمنستان میخواستم از کجا و چجوری میتونم اطلاعات کاملی داشته باشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله مدارک مورد نیاز ویزای کار ارمنستان رو مطالعه نمایید

  7. ایمان تناسان گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من زبان انگلیسی رو میتونم صحبت کنم اما از جایی مدرک ندارم یعنی به مشکل میخورم؟
    برای زبان باید چه سطحی باشه و چه زبانی باشه؟ از کجا باید باشه!؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      اگر در مورد کشور ارمنستان می فرمائید که اصلا نیازی به زبان انگلیسی ندارید
      هدفتون چیه و میخواین چه کاری انجام بدید؟ شرایط و روزمه تون رو بفرستید تا بررسی شه
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. آزاده گفت:

    سلام من ارشدادبیات فارسی هستم ومدرک دستیاری دندانپزشکی دارم متاهل وفرزند دخترنوجوان دارم وهمسرم درحسابداری موفق هست ایا میتوانم بااستادان انجا کارکنم وراهی برای اقامت هست ؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای کار ارمنستان باید قرارداد کار از یک ارمنستانی کسب کنید که از طریث سابت های کاریابی و یا مراجعه حضوری میتونید سرچ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *