ویزای کاری

درآمد در اسلوونی

درآمد در اسلوونی

درآمد در اسلوونی به میزان حدود 1980€ (یورو) بسیار بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا و اتریش می باشد که مورد توجه مخاطبان است. همین امر در کنار نرخ بیکاری پایین تر از اتحادیه اروپایی (با حدود 4.6%) باعث جذابیت هر چه بیشتر کشور اسلوونی برای کارجویان خارجی می شود. اما باید توجه داشت که بازار کار اسلوونی فرش قرمز را فقط برای متخصصان دانشگاهی و کارگران ماهر خارجی پهن می کند. بنابراین برای ورود به این بازار کار شما حتما نیازمند یک رزومه کاری پربار و قوی هستید.

بهترین و ایده آل ترین شرایط جهت کار در اسلوونی شامل داشتن سابقه کار بیش از 5 سال و نیز داشتن مدرک فوق لیسانس می باشد. اما برای کار در اسلوونی شما نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور اروپایی هستید. این کار نیز فقط در یک حالت رخ می دهد و آن اینکه شما یک اسپانسری از کشور اسلوونی داشته باشید. باید توجه کرد که اخذ ویزای اقامت کاری اسلوونی در حکم اخذ اقامت اتحادیه اروپایی و بهره مندی از کلیه امتیازات آن می باشد. برای کسب مشاوره دقیق و تخصصی درباره امتیازات اقامت اروپایی و شرایط اخذ آن می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط کار در اسلوونی 2024

اسلوونی کشوری کوچک در جنوب شرقی اروپا می باشد. این کشور با کشورهای معروف اروپایی همانند ایتالیا، اتریش و مجارستان مرز مشترکی دارد. کشور اسلوونی با مساحت کل 12556 کیلومتر مربع فقط 806192 جمعیت داردو. پایتخت اسلوونی نیز شهر Ljubljana بوده اما بزرگترین شهر این کشور Osijek می باشد. جالب است بدانید که همین کشور کوچک از توسعه اقتصادی شتابانی برخوردار است. ساختار و شاکله اقتصادی اسلوونی غالبا بر پایه فعالیت صنایع تبدیلی یا صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، بازرگانی، ساخت و ساز و ترانزیت کالا استوار است. هفته کاری در کشور اسلوونی مطابق قانون کار بوده و کارگران قانونا موظف به کار بین 36 الی 40 ساعت می باشند. کارگران داخلی و خارجی در کشور اسلوونی همچنین سالیانه از 20 روز مرخصی با حقوق برخوردار می باشند.


وضعیت درآمد در اسلوونی

سوالی که ممکن است در ذهن اکثر مقاضیان کار در اسلوونی شکل بگیرد این است که کارگران در اسلوونی ماهانه چقدر درآمد دارند؟ بر اساس آخرین آمارهای سال 2024، میانگین درآمد در اسلوونی در حدود 1980€ (یورو) می باشد. اما حداقل درآمد ماهانه کارگران در اسلوونی حدودا 500€ (یورو) و حداکثر حقوق دریافتی مشاغل در اسلوونی تا حدود 8800€ (یورو) می باشد. به هر حال اگر ما این رنج درآمدی اسلوونی را با کشورهای همسایه خود مقایسه کنیم متوجه این نکته مهم می شویم که درآمد ماهیانه کار در اسلوونی حدودا دو برابر کشورهای ایتالیا، مجارستان، اتریش و کرواسی می باشد:

نمودار حقوق ماهیانه کار در اسلوونی

اما عوامل زیادی بر روی سطح درآمد در اسلوونی تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل، عامل سابقه کاری می باشد. آمارها گویای آن است که بیشترین درصد افزایش درآمد در اسلوونی متعلق به افراد دارای سابقه کار بالای 5 سال می باشد. همچنین دارندگان مدرک فوق لیسانس از افزایش سطح دستمز 29% در اسلوونی برخوردار هستند. جالب است بدانید که حقوق کارکنان بخش دولتی حدود 13% بیشتر از کارکنان بخش خصوصی اسلوونی و درآمد کارکنان مرد 7% بیشتر از کارکنان زن می باشد.

وضعیت درآمد در اسلوونی

سطوح درآمد در اسلوونی

پیش بینی های مربوط به سطوح درآمد ماهانه در کشور اسلوونی در طی سالهای مختلف مخصوصا از سال های 2017 تا 2019 نشانگر این واقعیت است که روند افزایش درآمد در اسلوونی با ضرب آهنگ ثابتی در حال حرکت می باشد. به عبارتی در هر سه سال، درصد افزایش حقوق ها تا 4% ثابت مانده است و پیش بینی می شود که این روند افزایش درآمد 4% برای سال 2024نیز حفظ شود. اما اکنون نگاهی می اندازیم به توزیع درآمدی در انواع مشاغل ملی اسلوونی در سال 2024:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار2050
مدیر مالی12400
مدیر دفتر1860
منشی1650
عکاس1620
مهندس هوا و فضا4400
خلبان3250
معمار1930
مکانیک1400
مدیر شعبه بانک3100
معلم2070
مدیر پروژه2800
مهندس عمران2100
مهندس برق2200
مهندس مکانیک2100
مدیر عامل2700
دندانپزشک3100
متخصص تغذیه2500
سر آشپز2260
مدیر کل2100

همان طور که در جدول فوق نیز ملاحظه می گردد، سه شغل دندانپزشک، مدیر عامل و متخصص تغذیه جزء مشاغل پردرآمد کشور اسلوونی محسوب می شوند.

شرایط رسیدن به درآمد در اسلوونی

اسلوونی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن می باشد که از یکسو دارای شرایط ویزای کاری آسانی بوده و از سوی دیگر دارای اقتصادی به شدت در حال رشد می باشد. بر طبق قوانین کشور اسلوونی شهروندان اروپایی برای کار در این کشور هیچ نیازی به ویزا و مجوز کار نداشته و فقط با پاسپورت ملی می توانند در اسلوونی کار بکنند. اما شهروندان غیر اروپایی برای کار در اسلوونی حتما باید ویزی کار و اقامت این کشور را به دست آورند. در واقع از سال 2015 ویزای کار و اقامت اسلوونی با هم ترکیب شده و با نام ویزای اقامت کاری اسلوونی شناخته می شود.

یادمان باشد که صدور ویزاهای کار و اقامت اسلوونی تحت نظارت قانون کار، کارآفرینی و کار شهروندان خارجی می باشد که در سال 2015 به تصویب رسیده است. به منظور اخذ ویزای کار بلند مدت در اسلوونی، فرد می بایست ویزای اقامت کاری اسلوونی (Single Permit) را درخواست نماید. این ویزا مخصوص کارگران ماهر خارجی می باشد. ویزای اقامت کاری اسلوونی معمولا توسط واحد اجرایی (Upravna enota) با مشاوره اداره کار اسلوونی (ESS) صادر می شود. اما روشهای اخذ ویزای کاری اسلوونی از قرار زیر می باشد:

روشهای اخذ ویزای کار اسلوونیشرح
روش اولسرمایه گذاری در دارایی های ثابت شرکت به میزان حداقل 50000€ (یورو) در 6 ماه نخست ثبت
روش دومداشتن حداقل 1 نفر کارگر در شرکت در 6 ماه اخیر قبل از درخواست ویزا
روش سومداشتن حداقل 10000€ (یورو) گردش سرمایه در هر ماه در 6 ماه اخیر قبل از درخواست ویزا
روش چهارمداشتن فقط مدرک دانشگاهی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسلوونی

همانند انواع ویزاهای کاری اروپایی مثل ویزای کار آلمان، شرط درخواست ویزای کار اسلوونی نیز داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی می باشد. پس برای کاریابی موفق در اسلوونی نیز داشتن یک رزومه یا CV نیرومند و تسلط به زبان انگلیسی جزء نکات کلیدی محسوب می شود. اما در صورت موفقیت در یافتن کارفرمای اسلوونیایی، مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در اسلوونی به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • کپی قرارداد کاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی متقاضی
  • بیمه سلامت معتبر با پوشش کامل
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه (CV)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارزیابی های دقیق از شرایط متقاضیان، ارائه مشاوره های اختصاصی و دقیق و همراهی و ساپورت کامل متقاضیان محترم در کل فرآیند اخذ ویزای خارجی می باشند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای شرقی و مرکزی اروپا است. بسیاری از افرادی که تمایل دارند در اروپا کار کنند، می توانند از دروازه اسلوونی خود را به این کشور برسانند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، نرخ درآمد در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای شناخته شده اروپا کمتر است. با این حال عضویت این کشور در حوزه شنگن می تواند برای بسیاری بیشترین ارزش را ایجاد کند. فرایند مهاجرت به اسلوونی برای شهروندان خارجی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. با این حال افراد در این کشور می توانند از سطح درآمدی برخوردار باشند که در نهایت منجر به یک زندگی با کیفیت در این کشور خواهد شد. در این رابطه ممکن است پرسش هایی مطرح شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا اسلوونی کشوری با سطح متوسط درآمد بالا است؟ در شرایط کنونی، اسلوونی یکی از کشورهایی است که به نسبت سایر رقبای همسایه خود،سطح درآمد متوسط را ارائه می کند. با این حال در مقام مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی، به ویژه در منطقه غرب، درآمد در اسلوونی بالا نیست.
  • متوسط درآمد در اسلوونی چقدر است؟ به طور متوسط 1980€ (یورو) در ماه، را می توان به عنوان متوسط درآمد شهروندان این کشور در نظر گرفت.
  • بالاترین سطح درآمد در این کشور چقدر است؟ پزشکان متخصص، مدیران اجرایی و افرادی که در این رده قرار دارند، می توانند بیشترین درآمد را در این کشور داشته باشند. متوسط درآمد اعلام شده برای این افراد حدود 8900€ (یورو) در ماه است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *