ویزای کاری

درآمد در اسکاتلند

درآمد در اسکاتلند

در بین چهار کشور تشکیل دهنده بریتانیای کبیر، درآمد در اسکاتلند با حدود 8300£ (پوند) در رتبه مناسبی قرار دارد. بنابراین کار در این کشور ثروتمند اروپایی می تواند جذابیت های بالایی برای متقاضیان خارجی داشته باشد مخصوصا زمانی که سطح حقوق بالا را با شرایط استاندارد زندگی برتر اسکاتلند ترکیب کنیم. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش علاوه بر آشناسازی هموطنان با وضعیت درآمدی در کشور اسکتلند در پی پاسخ دهی به سوالات کلیدی هموطنان محترم در این خصوص نیز می باشند.

  • شرایط کار در کشور اسکاتلند در سال 2024 به چه صورتی می باشد؟
  • میانگین درامد ماهیانه کار در اسکاتلند به چه میزانی می باشد؟
  • آیا شرایط اخذ ویزای کار اسکاتلند مشابه انگلستان می باشد؟
  • آیا امکان به همراه آوردن اعضای خانواده با ویزای کار اسکاتلند برای متقاضیان فراهم است؟

اسکاتلند بخشی از بریتانیای کبیر به پایتختی شهر ادینبرو می باشد. با وجود اینکه شهر ادینبرو پایتخت سیاسی اسکاتلند محسوب می شود اما بزرگترین شهر این کشور گلاسکو می باشد. زبان رسمی اغلب مردم اسکاتلند انگلیسی و مذهب رسمی آنها مسیحیت می باشد. اسکاتلند دارای یک اقتصاد ترکیبی آزاد به سبک غربی دارد که غالبا با صنایع سنگین همانند صنایع کشتی سازی، اکتشاف ذغال سنگ و صنایع فولاد شناخته می شود.

چرا کار در اسکاتلند 2024؟

اسکاتلند دارای یک اقتصاد قوی و یکپارچه ای است که بیشتر به خاطر رشد و توسعه بخش های صنعتی جدید معروف است. در نتیجه، این کشور دارای فرصت های کاری متنوعی است. اسکاتلند مرکز برتر علوم زیستی، فناوری های الکترونیک، صنایع انرژی، خدمات مالی در اروپا محسوب می شود. بنابراین بدیهی است که بازار کار اسکاتلند از رونق و توسعه چشمگیری نیز در بریتانیا و کل اروپا برخوردار باشد.

شما با کار در اسکاتلند 2024 به امتیازات ذیل دست خواهید یافت:

  • بالاترین نرخ اشتغال در بین 4 کشور بریتانیا
  • بالاترین درآمد در بین 4 کشور بریتانیا
  • شرایط کاری استاندارد و حقوق بازنشستگی بالا
  • تحصیلات در دسترس برای همه سنین و همه زبان ها
  • فرصت های گسترده کار در تمامی سطوح تخصصی
  • پاداش برای انگیزه مندی و سخت کوشی

شرایط کاری در اسکاتلند

در ابتداء لازم به ذکر است که اسکاتلند همانند سایر بخش های بریتانیا از یک قانون واحد برای کار استفاده می کند. ساعات کاری در اسکاتلند مثل سایر بخش های بریتانیا تحت قوانین تایم کاری مصوب سال 1998 مدیریت می شود. بر این اساس، کارگران در کشور اسکاتلند به طور میانگین 48 ساعت در هفته کار می کنند. مرخصی همراه با حقوق سالیانه در اسکاتلند در حدود 5 الی 6 هفته می باشد. اضافه کاری در اسکاتلند وجود دارد. اما شرایط و مقررات آن می بایست بر طبق قرارداد کاری افراد باشد.

هر چقدر سطح درآمد در اسکاتلند بهتر از بقیه بخش های بریتانیا است، به همان مقدار سطح نرخ بیکاری در این کشور بدتر از بقیه بخش ها می باشد. به طوری که هم اکنون نرخ بیکاری اسکاتلند بر روی عدد 4% باقی مانده است و این نرخ بالاتر از نرخ متوسط بیکاری بریتانیا در حدود 3.8% می باشد. با این وضعیت، شرایط کاریابی در اسکاتلند کمی دشوار است. اما برای افزایش شانس کاریابی در این بازار کار رقابتی، شما نیازمند داشتن یک رزومه (CV) قوی و تسلط کافی به زبان انگلیسی می باشید. بهترین ابزار کاریابی توصیه شده برای کارجویان در اسکاتلند نیز استفاده از وب سایت های کاریابی همانند موارد زیر می باشد:

  • S1jobs
  • ScotCareers
  • Scot Jobs Net
  • Jobs My Way
  • Jobs North
  • Indeed

 

تحلیل درآمد در اسکاتلند

اسکاتلند بخشی از بریتانیای بزرگ محسوب می شود و از سیستم واحد پولی این کشور یعنی پوند استرلینگ (GBP) در معادلات ملی خود بهره می برد. در حال حاضر، هر 1£ (پوند) معادل حدود 1.3$ (دلار) می باشد. اکنون که با واحد پولی کشور اسکاتلند آشنا شدیم، ما به بررسی و تجزیه و تحلیل درآمد در اسکاتلند می پردازیم. بر طبق آمار بازار کار بریتانیا در سال 2024، میانگین درآمد ماهانه نیروی کار در اسکاتلند در حدود 8300£ (پوند) است.

تحلیل درآمد در اسکاتلند

توزیع درآمد در اسکاتلند نیز گویای این واقعیت است که حدود 25% از کارگران اسکاتلندی ماهانه حقوقی معادل5200£ (پوند) یا کمتر به دست می آورند. حدودا 50% از نیروی کار در این کشوردرآمدی معادل 7200£ (پوند) و 75% از کارگران در کشور اسکاتلند درآمد ماهیانه ای در حدود 11100£ (پوند) و کمتر دارند. این در حالی است که بالاترین سطح درآمد شناخته شده در این کشور 37000£ (پوند) است.

جالب است بدانید که میانگین درآمد در اسکاتلند بیشتر از 3 بخش دیگر بریتانیا یعنی انگلستان، ولز و ایرلند شمالی می باشد:

بررسی متوسط درآمد ماهانه در بریتانیا به پوند

نحوه اخذ ویزای کاری در اسکاتلند

شرایط اخذ ویزای کار اسکاتلند دقیقا مشابه شرایط سایر بخش های انگلستان بوده و صدور ویزا مطابق قوانین بریتانیا می باشد. بنابراین ویزای کاری اسکاتلند (Tier 2) ویزایی است که در اختیار متقاضیان واجد شرایط برای کار در اسکاتلند قرار دارد. بنابراین شرط کار در اسکاتلند اخذ این نوع ویزا می باشد. اخذ ویزای کار Tier 2 اسکاتلند نیز شرایط عمومی و اختصاصی خود را دارد که در بندهای زیر ملاحظه می گردد:

  • اولا ویزای کار اسکاتلند ویزای تخصصی بوده و فقط برای کارگران ماهر خارجی صادر می شود.
  • ثانیا شرط کسب صلاحیت برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند داشتن پیشنهاد کاری یا job offer از طرف اسپانسر (کارفرمای) اسکاتلندی یا بریتانیایی می باشد. افراد تنها در صورتی می توانند بدون اسپانسر برای ویزای کاری اسکاتلند متقاضی شوند که صلاحیت کسب ویزای Tier 5 یا برنامه تحرک جوانان را داشته باشند.
  • ثالثا حداقل حقوق سالیانه پشنهادی در قرارداد کار متقاضیان حدودا به میزان £30,000 (پوند) باشد.
  • رابعا ملاک ارزیابی صلاحیت متقاضیان بر اساس امتیازات کسب شده آنها در سیستم مهاجرتی امتیاز محور بریتانیا می باشد.

باید بدانید که اعتبار ویزای کار اسکاتلند 2 سال بوده و از امکان تمدید مجدد نیز برخوردار است. اما از امتیازات ویزای کاری اسکاتلند امکان به همراه آوردن اعضای خانواده می باشد. بر این اساس، هزینه اخذ ویزای کاری اسکاتلند (Tier 2) تقریبا حدود £610 (پوند) برای متقاضی اصلی و در حدود همین مقدار برای همسر و فرزند متقاضی می باشد. اما همانطوریکه در بخش شرایط ویزای کار اسکاتلند نیز بیان شد، صلاحیت متقاضیان ویزای Tier 2 از طریق امتیازات آنها در سیستم امتیازی (PBS) مورد ارزیابی قرار می گیرد. متقاضیان دارای 70 امتیاز جزء افراد صلاحیت دار برای اخذ ویزای کار اسکاتلند محسوب می شوند:

ملاک هاامتیازات
داشتن اسپانسر اسکاتلندی (COS)30 امتیاز
داشتن قرارداد کاری با حقوق سالانه حداقل £30,000 (پوند)20 امتیاز
داشتن مدرک دانش زبان انگلیسی10 امتیاز
برخورداری از تمکن مالی کافی جهت زندگی در اسکاتلند10 امتیاز

عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد در اسکاتلند

افرادی که به دنبال کار در اسکاتلند هستند باید به این نکته توجه فرمایند که، عوامل تاثیرگذار فراوانی بر میزان حقوق ماهاینه کار آنها در این کشور موثر خواهند بود. عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد در اسکاتلند عبارت اند از:

عوامل تاثیرگذارتوضیحات
سوابق تحصیلیتحصیلات در اسکاتلند بیشترین اهمیت را برای کارفرمایان در این کشور دارد.
سطح تجربهمانند آموزش، سطح تجربه گذشته شما اهمیت بسیاری خواهد داشت.
جنسیتمردان در اسکاتلند می توانند به طور متوسط نزدیک به 22% بیشتر از زنان درآمد داشته باشند.
مکاندر اسکاتلند حقوق و دستمزد شما به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسکاتلند

برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند یا Tier2شما بایستی مراحلی را طی نمائید. این مراحل نیز تا مرحله 3 مربوط به کارفرمای اسکاتلندی و از مرحله 3 به بعد متعلق به کارگر یا متقاضی خارجی است. این مراحل شامل آزمون بازار کار مقیم (آگهی شغل به مدت 28 روز)، درخواست گواهی اسپانسرشیپی (از طریق اداره مهاجرت و ویزا یا UKVI)، درخواست های گواهی اسپانسری (COS)، تهیه مدارک لازم (به زبان انگلیسی)، ارایه درخواست ویزا (درست 3 ماه قبل از شروع به کار) حضور در مرکز درخواست ویزا، دریافت نتیجه درخواست و نهایتا اخذ ویزا می باشد.

اما مدارک لازمه برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند 2024 عبارتند از:

  • شماره ارجاع گواهی اسپانسری (COS)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدرک اثبات تمکن مالی (945£ (پوند) برای حداقل 90 روز)
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی نتایج آزمایش مرض سل
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که اسکاتلند در بین کشورهای چهارگانه بریتانیا یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی محسوب می شود. اگر شما نیز متقاضی کار در این کشور اروپایی بوده و خود را جزء افراد صلاحیت دار می دانید می توانید با اخذ مشاوره های حرفه ای از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مسیر خود برای اخذ سریع اقامت اروپایی را هموار نمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص درآمد در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص درآمد در اسکاتلند پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • سطح مطلوب درآمد در اسکاتلند چقدر است؟ در اسکاتلند فقط بخشی از مردم این کشور از درآمد مطلوب بهره مند هستند که میزان آن حدود 35000£ تا 45000£ (پوند) در ماه می باشد.
  • آیا 5000£ (پوند) در ماه برای درآمد در اسکاتلند کافی است؟ با توجه به هزینه زندگی نسبتا بالا در اسکاتلند، این مبلغ دریافتی ماهیانه بسیار پایین می باشد، که با این وجود هزینه زندگی در این کشور را نمی توانید پوشش دهید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *