ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در امارات

حقوق ماهیانه کار در امارات

امارات متحده عربی بخصوص شهر دوبی یکی از مهم ترین بنگاه های اقتصادی خاورمیانه جهت کاریابی است. میزان حقوق ماهیانه کار در امارات و شرایط کار در امارات در زمینه های کاری و شرکت های مختلف متفاوت است و نیاز به بررسی دارد. به همین دلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نوشتار اطلاعات بسیار مفیدی درباره شرایط و میزان حقوق ماهیانه کار در کشور امارات و بررسی شرایط کار و اشتغال در این کشور به هموطنان عزیز و علاقمند ارائه دهند.

  • مشاغل پردرآمد در کشور امارات کدامند؟
  • هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار دانشجویی در امارات چگونه است؟
  • آیا امارات نیروی کار ایرانی را می پذیرد؟
  • شرایط اقتصادی کشور امارات چگونه است؟
  • تناسب درآمد و هزینه زندگی در امارات چگونه است؟
  • شرایط کار سیاه در این کشور چیست؟

اشتغال و اقتصاد در امارات در 2024

براساس یک مطالعه جدید، امارات متحده عربی همچنان به تقاضای زیاد از مارک های بین المللی که به دنبال باز کردن فروشگاه های خرده فروشی هستند، فشار آورده و منطقه را به عنوان هفتمین مقصد محبوب برای گسترش خرده فروشی سوق داده است. براساس راهنمای حقوق و دستمزد رابرت هلف 2024، سازمان هایی در خاورمیانه تلاش می کنند تا از طریق طیف وسیعی از ابتکارات در محل کار، مانند نوسازی محیط کار (86%)، آموزش و توسعه (81%) و بهبود بسته های جبران خسارت (79%)، استعداد دیجیتالی بیشتری را به خود جلب کنند. روند کسب و کار در امارات، افزایش بسته های پاداش و در عین حال حفظ مزیت رقابتی است که در جذب و حفظ استعداد بسیار مهم است. گزینه های بی شماری برای اکثر افراد بهترین مزیت محسوب می شود و این نکته در مورد افرادی که در یک سطح ورودی اشتغال قرار دارند نیز صدق می کند.

در امارات متحده عربی در 2024 هیچ الزامات، ضوابط و مقررات خاصی برای تبلیغ مواضع وجود ندارد. معمول است که پست های تبلیغی محدود به نامزدهای دارای مجوز غربی، ملیت های خاص یا اتباع کشورهای خاص باشد. سلسله مراتب اهمیت پیش بینی شده در بالا (به عنوان مثال، اتباع امارات متحده عربی و در پی آن اتباع سایر کشورهای عربی و سپس افراد سایر ملل) باید اعمال شوند، اما به طور کلی این کار با وجود اینکه در بخش های خاصی اجرای مستحکم تر وجود داشته است توسط وزارت منابع انسانی و امارات انجام نمی شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که کاندیداها علاوه بر گزینه های پاداش بهتر و حقوق بالاتر، انتظار مرخصی سالانه، گزینه های تقسیم سهام یا سود و حمایت مالی را نیز دارند.

حداقل حقوق در امارات

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پرسود و پیشرفته خاورمیانه است. حداقل حقوق در این کشور بسته به نوع شغل و صنعت مختلف متفاوت است. در بخش خدمات، حداقل حقوق برای کارگران بین AED1000 تا 2000AED (درهم اماراتی) در ماه است. در بخش ساختمانی، حداقل حقوق برای کارگران بین AED1500 تا 2000AED (درهم اماراتی) در ماه است. در بخش صنعتی، حداقل حقوق برای کارگران بین AED2000 تا 3000AED (درهم اماراتی) در ماه است. همچنین، در بخش تجارت و مالی، حداقل حقوق برای کارمندان بین AED4000 تا AED6000 (درهم اماراتی) در ماه است. با این حال، هزینه ‌های زندگی در امارات به طور کلی بالا است و برای زندگی راحت، نیاز به دریافت حقوق بالاتر و یا پیدا کردن کارهای با حقوق مناسب دارید

درباره حقوق ماهیانه کار در امارات

بسته به صلاحیت و مهارت و شرایط متقاضیان، حقوق در امارات بسیار متفاوت است. امارات حداقل دستمزد یا حقوق استاندارد ندارد و حقوق معمولاً مشابه یا بیشتر از کشورهای غربی پرداخت می شود. حقوق متقاضین همچنین بسته به ملیت، مدارک تحصیلی، تجربه، سابقه و سایر عوامل بسیار متفاوت است. حقوق ماهیانه کار در امارات بیشتر به مهارت های مذاکره متقاضی بستگی دارد. به عنوان مثال، یک منشی اجرایی ممکن است بیش از یک نماینده فروش محصول در همان شرکت درآمد داشته باشد و حتی دو دبیر کار در همان مشاغل می توانند بسته های حقوق و دستمزد مختلفی داشته باشند. قانون کار فدرال امارات متحده عربی شرایط خاصی برای حداقل دستمزد تعیین نکرده است و حقوق و دستمزد پایه متقاضیان و متخصصان به قرارداد کاری و مذاکره و مصاحبه کاری آنها بستگی دارد. پس به یاد داشته باشید که مصاحبه و عقد قرارداد کاری در امارات بسیار مهم هستند.

در امارات طیف وسیعی از مشاغل وجود دارد که تقریباً در هر شهری مشابه است، اما به طور کلی میزان حقوق و درآمد در امارات بسیار بالا است. مشاغل صنایع دستی متقاضی و درآمد کمتری دارند. بیشتر کارگران در این نوع مشاغل از شبه قاره آسیا، به ویژه هند، پاکستان، فیلیپین و اندونزی هستند. کارگران به مدت 12 ساعت در روز و 7 روز در هفته کار می کنند. خدمتکاران، پرستار بچه ها، باغبانان، رانندگان و ماموران امنیتی تحت این دسته قرار می گیرند. حداقل دستمزد خدمتکاران توسط دولت های مربوطه کشورشان که از آن می آیند تعیین می شود.

حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران

حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران متناسب با دانش و تجربه هر فردی است. به عنوان مثال، مشاغلی که به تخصص و دانش بالاتر نیاز دارند، دستمزد بالایی دارند در حالی که مشاغلی که به مهارت و تخصص کمتری نیاز دارند، دستمزد کمتری دریافت می کنند. متوسط ​​حقوق در دبی در ماه در سال 2023 21500AED (درهم) است که مشابه 5853$ (دلار آمریکا) است. اگرچه میانگین حقوق در دبی بالاتر از سایر کشورهای غربی است، اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا کمتر است. با این حال، هزینه زندگی در دبی تقریبا 14%-15٪ کمتر از هزینه زندگی در ایالات متحده است. حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران حدود 305233950 تومان است.

قوانین کار و حقوق ماهیانه کار در امارات

در سال 2013، وزارت کار در امارات قوانین مشخصی را برای حداقل حقوق برای دسته های مختلف کارگران تصویب کرد. با این حال، اینها با حداقل دستمزد متفاوت هستند، زیرا این قوانین برای همه کارگران تمام وقت در امارات قابل اجرا نیستند. شرایط این قوانین به صورت زیر است:

  • به فارغ التحصیلان دانشگاه باید حداقل حقوق ماهیانه 3300$ (دلار آمریکا) داده شود.
  • حداقل درآمد تکنسین های ماهر باید 2000$ (دلار آمریکا) در ماه باشد.
  • به کارگران ماهر باید حداقل حقوق ماهیانه 1500$ (دلار آمریکا) داده شود مشروط بر اینکه دارای دیپلم باشند.

در امارات متحده عربی، تشکیل اتحادیه های کارگری که که یکی از معدود فروشگاه ها را در اختیار کارمندان قرار می دهد تا هرگونه کنترل در مورد حساب های پرداخت خود را انجام دهند غیرقانونی است. عناوین شغلی که دامنه حقوق و دستمزد کمتری دارند، با در نظر گرفتن مدارک تحصیلی و بعضاً به اندازه شرکت، حقوق بیشتری به آنها می پردازند و به ملیت وابستگی کمتری دارند. اما ملیت ممکن است عاملی در تعیین اینکه آیا شخص واقعاً برای مشاغل پردرآمد استخدام می شود، تعیین کننده باشد.

قوانین کار و حقوق ماهیانه کار در امارات

مزایا و حقوق ماهیانه کار در امارات

باوجود اینکه کار در آلمان از مزایای بسیار زیاد اقامتی برای ایرانی ها برخوردار است و همچنین استانداردهای فراونای را ایجاد می کند، برخی در تلاش برای دریافت اقامت امارات هستند. به طور کلی حقوق اساسی متقاضی باید در قرارداد کاری با کارفرمای کمپانی معتبر در امارات مشخص شود و هرگونه پرداخت غرامت نیز باید مورد بحث قرار گیرد. مرخصی سالانه 21 روزه (برای سال اول) و 30 روزه سال پس از آن برای کارکنان در امارات در نظر گرفته می شود. پس از اتمام دوره آزمایشی متقاضی، بیمه درمانی وی می تواند توسط دولت تأمین شود و لازم به ذکر است که برخی از شرکت ها از پوشش بیمه خصوصی برای بیمه کردن کارکنان خود استفاده می کنند. مزایای کار در امارات به چند بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • مرخصی سالانه 30 روزه (21 روز سال اول)
  • بیمه درمانی (برخی از شرکت ها پوشش بیمه خصوصی را ارائه می دهند)
  • هزینه استخدام و پردازش ویزا و هزینه های مربوط به آن
  • پرداخت پاداش و مزایاس کارمندان
  • هزینه های مهاجرت به کشور امارات و برگشت به کشور خود

علاوه بر این، مواردی وجود دارد که می توان آنها را نیز مورد مذاکره قرار داد که عبارتند از: هزینه های غذا، اقامت، حمل و نقل، اثاثیه (برای اسکان)، وسیله نقلیه و تلفن همراه مواردی هستند که مورد نیاز نیستند، اما می توانند شامل حقوق متقاضیان شوند و باید مورد بحث قرار گیرند. اگر قصد دارید در امارات کار کنید و یا اقدام به کسب تابعیت و اقامت در امارات کنید می توانید با از مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

4/5 - (5 امتیاز)

23 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در امارات

  1. علی گفت:

    سلام یعنی اصلا امارات ویزای کاری نمیده؟ و برای سرمایه گذاری حداقل سرمایه باید چه قدرباشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای کار می ده اما سخت اون رو در اختیار ایرانی ها قرار می ده. بخش های مختلف سرمایه گذاری در امارات فعال هستند و شما با مبالغ مختلفی می تونید سرمایه گذاری کنید

  2. امیر گفت:

    کسی میدونه که درآمد کارمند بانکداری و کارمند صرافی در دوبی چقدر هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بین 4 تا 5 هزار درهم

  3. Goodarz گفت:

    با سلام و خسته نباشی .میشه بفرمایید الان امارات ویزای کاری میده یا نه.
    یی کاریابی گفت کارفرما خودش کارهای ویزا رو انجام میده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سخت هست برای ایرانی ها که ویزای کاری به دست بیارن ولی وظیفه کارفرما هست که اکثر کارها رو انجام بده و بعد شما فقط مدارک نهایی رو تحویل بدید به سفارت برای دریافت ویزا

  4. حسین گفت:

    سلام ،این حقوق هایی که گفتید واقعیت داره؟ چون ما که سیتهای کاریابی امارات نگاه میکنیم حقوق ها خیلی خیلی پایینتر از این چیزی هست ک شما میفرمایید،بسیاری از مشاغل حقوق ها در حد 1000 دلار و حتی کمتر از این پرداخت میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط شما داره! تخصص شما در این رابطه تاثیرگذار هست.
      متوسط حقوق در امارات در حدود 1000$ (دلار) هست اما افرادی که تخصص داشته باشند، درآمد بیشتری کسب می کنن

  5. محمدرضا گفت:

    درود وخسته نباشید میگم بهتون بابت مطالب مفیدی که در اختیار ما گذاشتید.
    خواستم بدونم الان که به گفته شما امارات به ۱۳ کشور از جمله ایران ویزا نمیده اگه من یه شخصی داشته باشم در دبی و برام اقامت و ویزای کار اوکی کنه آیا من میتونم به دبی سفر کنم و آیا به من ویزا میده یا نه ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هنوز راه هایی هست برای مهاجرت از این طریق که می تونید با استفاده از مشورت های یک وکیل اون ها رو برطرف کنید

    2. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق ویزای کاری نمیشه به امارات رفت.
      در حال حاضر تنها با ثبت شرکت میشه اقدام کرد

  6. علی گفت:

    سلام من میخوام برم امارات متحده گفتن ویزای کار نمیدن درسته؟
    ولی بعضی از دوستان گفتن اگه کارفرما از دبی مثلا دعوت نامه کاری بده ویزا میتونه بهت میدن

    اینجوری میشه مثلاً خودم ویزا ۱۴ روزه بگیرم اونجا کار پیدا کنم و صاحب کار درخواست ویزا بده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای 14 روزه همون ویزای توریستی هست.
      شما با ویزای توریستی اجازه کار ندارید

  7. Yas گفت:

    شرکتهای کاریابی ایرانی همه دروغگو هستن بهشون اعتماد نکنید دوستان سرتون بی کلاه میمونه

    1. داوری گفت:

      سلام
      من هم شرکت های کاریابی رو مثل توصیه نمیکنم اما اینطور هم نیست ممکنه شرکت کاریابی ای هم وجود داشته باشه که کارش درست باشه
      ولی باید خیلی تحقیق کنید

  8. محمد رضا گفت:

    سلام چرا امارات ویزا نمیده ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید

  9. تینا گفت:

    کسی نمیدونه درامد داروساز عمومی تو دبی چقدره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در این خصوص مقاله تحصیل داروسازی در امارات رو مطالعه نمایید

  10. سمانه گلشادی گفت:

    حالاکه من قصدکردم برم امارات ویزانمیده؟

    1. داوری گفت:

      شما باید بررسی کنید تا ببینید در حال حاضر چه کشوری به شما ویزا اعطا خواهد کرد

  11. Hamid گفت:

    سلام من چند روزیه که یه شرکت کاریابی پیدا کردم که نیرو اعزام میکنه به امارات برای کارهای ساختمانی و 5میلیون پول اول کار گفتن باید پرداخت کنید برای کارهای اقامت و اینا و بعد 2.3ماه اعزام میشین و حقوق کارگر ساده رو گفتن 1400تا 1700دلار .میخواستم مطمئن شم ازشون .آیا واقعیت داره ؟کسی راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر چند هفته ای میشه که امارات اعلام کرده به 13 کشور ویزا نمیده از جمله ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *